Ez mind rendben van , viszont azt nem írtad le , hogy a tágulásitartályban a levegönek mekkora a nyomása ! Azon a kis pöckön keresztül ( szelep fekete müanyag kupakkal ) a tetején a tartálynak megkéne mérni a nyomást . Biztosan van az autódban a kerekekben lévö nyomás mérésére nyomásmérö . Lehet , hogy a szaki a gyári 1,5 baros elöfeszítést nem igazította a rendszerhez . A kazánon lévö manométer és a tágulásinál lévö manométer közti nyomásérték különbségek szerintem csak a nyomásmérök pontatlanságából adódik .
Meg fogom nézni fűtés közben, hogy változik-e a kiegyenlítő tartálynál felszerelt óra nyomásértéke, bevallom ezt idáig nem figyeltem, csak a kazánét. Ott a nyugalmi 0,8 barról 1,5 barra megy fel üzemi hőmérsékleten a nyomás. De este megnézem a kiegyenlítő tartály nyomását is!
Köszi! Sejtem miről beszélsz, de inkább nem nyúlok a kiegyenlítő tartályhoz, mert fosok belepiszklálni, desanszos, hogy valami a nyomással nem lesz oké. De akkor a sok automata légtelenítő szelep ellenére hogy a túróba lesz levegős a rendszer? A nyomáskülönbség hatására megfordul a funkció, és szívja a szelepektől?
Mindent ugyanaz az ember épített be és tervezett meg, én csak a kazánt "adtam" hozzá, mert az már megvolt. A régi központi fűtés egy az egyben le lett gajjazva... Már beszéltem egy miskolci szerelővel, elvileg tud majd segíteni, csak nem tudom mikor :)
Egy mondat kimaradt a hsz-emböl , így lenne helyesen : " A rendszernyomást engedd le 0-ra !Mérd meg mégegyszer ! Ha valóban a rendszer nyugalmi - hideg állapotában 1 bar a levegöoldali nyomás , akkor engedd le a nyomását 0,8 bar-ra és a fütökörbe töltsél vizet legalább 1bar-ig . "
Szerintem itt a gond , hogy a rendszernyomás 0,8-0,9 bar és a tágulásid meg 1 bar . Gondolom van nyomásméröd , mert valamivel csak mérted a tágulásitartály levegös oldalán a nyomást . Mérd meg mégegyszer ! Ha valóban a rendszer nyugalmi - hideg állapotában 1 bar a levegöoldali nyomás , akkor engedd le a nyomását 0,8 bar-ra és a fütökörbe töltsél vizet legalább 1bar-ig . Az lenne a jó , ha megtudnád forgatni a vizet a rendszerben nyitott automata légtelenítökkel . Amikor már nem csökken a nyomás , akkor zárod öket .
Viszont valamit nem értek , mert ezt írtad : " Már szóltam többször is a szerelőnek, aki egyszer a 0,6 baros rendszer víznyomást megemelte 0,8-ra, így javult a helyzet, de nem szűnt meg "
valamint ezt is írtad : " 40 fokos üzemi hőmérsékleten 1.5 bart mutat az óra. Van egy bordó kiegyenlítő tartály is, az 1 baron áll nyugalmi helyzetben. "
Lenne egy kérdésem !
Fütésközben változik a nyomás a tágulási levegöoldalán ? Mert amennyiben a tágulásinál esetleg beszerelt szelep zárva van , akkor lehet ilyen jelenség , hogy a rendszerben 1,5bar a nyomás a nyugalmi állapotban lévö 0,8 bar-hoz képest . Ha valóban annyira felmenne a nyomás 40°C-os fütövíznél , akkor nagyon picinek kellene lennie a tágulásinak , mert 1 bar után már a tágulásiba tágulna a víz a rendszerböl , ami valóban egy picit emelhetné a rendszernyomást , de nem ennyire 0,8-ról 1,5-bar-ra , Te viszont azt írtad, , hogy 50 literes a tágulási .
Na ehhez én már kevés vagyok az amúgy is hiányos tudásommal :) Tudtok esetlegajánlani valakit Miskolcról vagy annak környékéről, aki át tudná nézni a teljes rendszert, és megcsinálná a szükséges feladatokat? Nem akarok nagyobb bajt okozni... De pl. azt nem értem, hogy ha "tele" van a rendszer automata légtelenítővel, akkor miért levegősödik le?
És van még néhány kérdés: mi a légtelenítési folyamat helyes menete? Csak a felső szinten kell elvégezni, vagy az alsó szinten is?
Van az a piramis alakú keverő szelep, ami az előre menő és visszatérő cső közé van beiktatva. Annak milyen az ideális állása?
A keringető szivattyúk áramoltatási sebessége mekkora legyen a kazánnál, a földszinten és az emeleten?
Bocsánat a sok kérdésért, de próbálnám kicsit megérteni az alapokat, amiket egy mezei felhasználónak tudni illene :) Tényleg hálásan köszönök minden segítséget!
lehet megtelt vizzel a tágulási tartályod. Próbált megmozgatni, ha nehéz, akkor le kell engedni, felpumpálni és jöhet a víz vissza. Nekem van két nagy, mindkettő 1 év alatt leerereszt teljesen.
Szia! Amikor kihűl a rendszer (25 fok körül kapcsolnak be a keringetőszivattyúk), és leállnak a keringetők, akkor a rendszer nyomás 0,8-0,9 bar. A tágulási tartály Varem LR50-es, ezek a specifikációi:
Capacity: 50 Litre
Dimensions: 555mm (H) x 380mm (D)
Max. system temperature: 99ºC
Max. pressure of vessel: 6.0 bar
Connection: 3/4"
Pre-charged to 1.5 bar
Colour: Red
De sajnos nem tudom mennyi víz van az összes rendszerben, és elég-e hozzá a tágulási tartály....
A fütésrendszer hideg állapotban milyen nyomáson van ? Ha a tágulásid 1 bar nyomásra van elöfeszítve , akkor a 0,8 bar-os nyomásnál a rendszerben semmi szerepet nem játszik . Szerintem az történik , hogy mikor lehül a rendszer , akkor az automata légtelenítökön keresztül levegö jut vissza a rendszerbe a felsö szinten , ha nyitva vannak az automata légtelenítök . A tágulásiban leengedném a nyomást 0,7 bar-ra és a fütésrendszerben viszont feltölteném a nyomást 1bar-ra . A légtelenítöket mindenhol kinyitnám . Figyelném a nyomásméröt a rendszerben . Amint csökkenne a nyomás nyugalmi állapotban ( lehült rendszer ) , feltölteném 1bar-ra . Amikor már állandósult valamennyire a nyomás , akkor zárnám az összes autómata légtelenítöt .
A tágulási mérete megfelelö a rendszerben található víz mennyiségéhez ?