Van egy Briggs 675EX 190cc fűnyíróm tökéletes,hibátlan motorral, viszont az önjáró házban a fém csiga ledarálta a műanyag fogaskereket, így mivel nem ér össze, nyilván nem hajt.
Lehet ehhez vásárolni külön alkatrészt, vagy mit tudok csinálni ebben az esetben?
Nem is értem miért nem fém a belső fogaskerék
Emailben tudok csak képet küldeni, melyikről van szó.
Ha valaki tud megoldást vagy alkatrészt, szívesen vissza hívom.
Köszönöm, ez nem az enyém, máshonnan loptam a képet. Majd rakok fel az enyémről is képet ha összerakom, hogy minden jól a helyén van-e mert nem vagyok benne teljesen biztos. (mármint a rugók akasztására gondolok legfőképp)
Az a csavar az alapjárati keverék szabályzó csavar. Teljes betekerés után 2,5 fordulat kifelé. Ez a gyári alapérték. Betekerésnél megszorítani nem szabad, mert a csavar hegye tönkre megy, illetve a járatot tönkre teszi. Max átfujatás. A karbi búvárcsöveinek talpán vannak szűrők, azokat is meg kell tisztítani.
Még lenne egy kérdésem, karburátornál a kék nyíllal jelölt csavar állítja, hogy mennyi benzint szívjon be? Ezt is ki kell csavarni takarításnál vagy netán cserélni a fúvókát? Gondolom nem mindegy, hogy van beállítva.
Szia! A henger felett megy át a szívócső, ami egy könyökbe torkollik. 2 csavar fogja. A könyök alatti tömítés szokott kiégni, ott szív falsot. Minimálisat ugyan, de alapjáraton eléggé el tudja szegényíteni a keveréket. Nekem le is szokott állni. Hidegen nehéz elindítani.
Értem, majd megpróbálom beazonosítani az melyik lehet pontosan. Elvileg úton van ilyen általános tömítés javítókészlet hozzá, abban kéne lenni ilyennek, bár gondolom nem lehet egy nagy tétel csak itt Debrecenben nem tudom valahol lehet-e kapni ilyet vagy nem tudom milyen papír kellen hozzá esetlegesen házilag barkácsolni hozzá.
Lehet hülyeség, de még arra gondoltam, hogy a kipufogó alatt szívhat-e esetleg levegőt be, így néz ki a tömítés alatta. A kipufogó nincs kilyukadva alatta, bár kicsit megvan már égve a szélénél.
Nem teljesen hülyeség, csak nem a kipufogó, hanem a szívó szokott a ludas lenni. A henger felett megy át a szívócső, ami egy könyökbe torkollik. 2 csavar fogja. A könyök alatti tömítés szokott kiégni, ott szív falsot. Minimálisat ugyan, de alapjáraton eléggé el tudja szegényíteni a keveréket. Nekem le is szokott állni. Hidegen nehéz elindítani.
A gyújtás pontos értékét nem tudom, (este otthon a könyvében megnézem) de fordítsd el e lenkeréken a mágnest a tekercstől. A tekercs és a mágnes közé tegyél egy félbe hajtott A/4 papírt. Fordítsd a mágnest a tekercshez, húzd meg a csavarokat, vedd ki a papírt. Szokták még sörös dobozzal is.
Már rendeltem hozzá való rugót (legalábbis remélem jó lesz hozzá). Biztos nem a mostani szétszedéskor szökött meg, lehet mikor a membránt cseréltem benne tavaly akkor, de nyár óta így ment. De akkor még az is lehet ez okozza a problémát, nagyon kíváncsi leszek rá.
Valszeg szétszedéskor nem vetted észre, mikor a rugó megszökött. Szerezzél bele egy másikat, mert nélküle nem biztos, hogy fog működni. A karika, a rugó membrán felőli oldalára kell, hogy a rugó nagyobb felületen feküdjön és ne szúrja ki membránt.
Interneten keresgélve az én 4 HP-mban csak a kékkel jelölt karika alakú valami van benne, hozzá való rugó nincs alatta ami pirossal be van karikázva. Az úgy jól van vagy kellene ebbe is a rugó? Elvileg ez az 5 LE-s membrán javítókészlete, de ha megnézem a 4 HP-jét az ugye más alakú és ahhoz se ez a kicsi rugó se a gyűrű nem jár hanem a hosszabb, keskenyebb rugó van hozzá. De a gyűrű gyárilag benne lehetett.
Segítséget szeretnék kérni, nem igazán értek a motorokhoz. Van egy nagyon régi 1981-es rotációs kapám 4 HP-s Briggs motorral. Tavaly már sehogy sem sikerült beindítani csak membrán és gyertyacsere és karburátor takarítás után.
De közben még csak adnék egy utolsó esélyt a réginek is. Télire úgy tettem el, hogy kiszívtam és kijárattam a benzint belőle. Hétvégén alig bírtam beindítani, a hangja is eléggé erőtlen, tavaly még elég jó hangja volt és ment szépen. Aztán amikor sikerült beindani akkor kb 15-20 percet tudtam vele dolgozni egyhuzamban, majd megállt. Utána sehogy sem akart indulni, teletankoltam nem indult majd vártvam vele vagy 15 percet utána indult. Ekkor megint ment vagy 20 percet és megállt, ezután sikerült azonnal beindítani de még mindig olyan erőtlen hangja van, de kompresszió van benne. Tavaly is csinált olyat, hogy ha fogy a benzin és nem töltöm tele akkor nem mindig akar indulni. Illetve berántásnál közben van mikor nagy erővel visszahúzza a berántó zsinórt.
Tegnap nekiálltam és szétszedtem a tankot és a karburátort, van benne kosz megint rendesen talán ez okozza a problémát. Szóval adnék még neki egy esélyt, viszont lenne még egy-két kérdés.
Amikor leszedtem a karburátort, akkor a képen piros nyíllal jelölt kerek valami kiesett és nem tudom hol lenne a helye. Illetve van a két kis vékony felszívó cső, ezeket célszerű lenne cserélni? A rövidebb az jónak tűnik mert sikerült szépen kitisztítani a végén a kis szűrőt, de a nagyon egy kicsit ki van lyukadva a szűrő mert van ahol látszódik a műanyag alatta esetleg itt beszívhat koszt is ha jól sejtem (kékkel bekariázva). Viszont nem tudom lehet-e ilyet kapni és olyan, mintha belenne ragasztva valamivel, nem mertem nagyon feszegetni és kihajtani, nehogy beletörjön. Szóval ezt szokták cserélni? De arra is gondoltam, hogy húzok rá neccharisnyát és rákötözöm, de lehet hülye ötlet. Bontóban találtam 8 ezerért tankot + karburátort, de nem tudom van-e még értelme rákölteni.
A kisebb lyukak átjárhatónak tűnnek ha belefújok a csövekbe, mit kell még ezen kitakarítani? Illetve bal oldalon van egy gumitömítés és egy nem gumi tömítő, ami a levegőszűrő alatt volt azt célszerű cserélni ha esetleg kapok olyat vagy nincs túl nagy jelentősége? Még egybevan, de azért csak 40 éves.
Illetve kicsit lepolíroztam a rozsdát a gyújtótekercs két szélén és a lendkerék között, hogy hátha valami érintkezési hiba van, de elkövettem azt a hibát, hogy nem mértem meg a két rész közötti távolságot. Szóval a nyíllal jelöt helyen mekkora távolságot kell hagyni a tekercs és a forgó rész között?
Lehet hülyeség, de még arra gondoltam, hogy a kipufogó alatt szívhat-e esetleg levegőt be, így néz ki a tömítés alatta. A kipufogó nincs kilyukadva alatta, bár kicsit megvan már égve a szélénél.
A kínlódások miatt, már arra is gondoltam, hogy veszek újonnan egy 675 EXi-t újonnan a kapára és megpróbálom ráépíteni, mert adatlapok alapján jónak kellene lenni rá. Aki járatos a témában kikérném a véleményét és a segítségét. Köszönöm.
Tehát feléd van a tartály. A szívótorok pillangókarja bal oldalon ha ütközésig van kitérve akkor az fullgáz. Ha jobb oldalon van ütközésig akkor teljesen zárva. Ebbe a játékba száll be a regulátor ami fékezni vagyis zárja a pillangókarja szelepet ha nagy a fordulat, illetve a kis ellenrugó legyőzi a regulátort ha alacsony a fordulat így nyit a pillangón. Na most neked azt az állapotot kell megtalálnod a rugóval, annak hosszával, hogy legyen alapjárat.
Vedd le a légszűrő házat, tedd vissza a rögzítőcsavart, indítsd el a mocit, aztán nézegesd mit csinál... hamar meglehet érteni mikor mi a helyzet. Nekem valami1.5- 2mm kellett igazítanom a rugótartó fülön, szóval érzékeny a kicsike.
Üdv.! Nem ismerem ezt a karbit, de nézd meg, hogy a pillangószelep hogy áll.Szerintem nem tud visszaállni alapra. Valahogyan lehet azon állítani. Olyan karbival nem találkoztam, hogy legalább az alapjáratot ne lehetne állítani. De, ha fix az egész és a pillangószelep is visszamegy, akkor esetleg fals levegőt kap pl. a karbi alatti tömítésnél.
Van egy öregecske rk02 rotakapám, erre vettem egy felújított blokkot/karburátort. A bajom az, hogy magas az alapjárat hiába tolom testelésig a gázt akkor is annyira pörög, hogy a röpsúly folyamat kapcsolt állapotban van. Ez egy pumpás karburátor, van lehetőség lejjebb venni fordulatot? Semmi csavar nincs rajta...