Abból kiindulva, hogy az orosz-ukrán helyzet miatt a lakossági gázár télre a rezsikcsökkentési határ fölött a hétszeresére fog nőni, szerintem ne számíts rá, hogy az autók gázosításában a közeli jövőben lesz fantázia.
Igen, van tapasztalat. Az, hogy az 1.6Sce nem bírja az utólag beszereltet LPG rendszert, a hengerfej kuka mindben 40-60ezer km után. Sok taxis pórul járt már az elmúlt években. Mindkét lejjebb említett cég szívta már meg vele.
Az LPG ráadásul pont autópőlyán nem éri meg egy ilyen autónál. Általánosságban elmondhtó egy jól beállított rendszerről, hogy kis terhelésnél minimálisan fogyaszt csak többet gázból. Ahol azonban kell a nyomaték (klíma, előzés, emelkedő, autópálya) és magas a fordulatszám, ott már akár 30-40%-al többet fogyaszt mint benzinből. Ráadásul a magasabb égéső miatt jót sem tesz neki. Én még a régi 1.6MPI-be egy Logannal közel fél millió km-t tettem bele gázüzemben, az bírta. Sok volt az autópálya is, ezért jóval több karbantartást (szelep állítás, gyertya csere) igényelt. De míg az az autó pl. a 130-150km/h-val már terhelve volt rendesen, addig egy 3000-es 6 hengeres motornak ugyan ez a sebesség meg sem kottyan.
Azt jól látod, hogy maid modern diesel városi használatra nem való. Még úgy sem, ha hétvégente autópályázol is vele. Arra amit írtál, és használod, a mai technika mellett egy hibrid való leginkább. Ha azonban a Lodgy 1.6Sce fogyasztása fáj évi 15ezer km-nél, nem biztos, hogy reális másik drágább autóban gondolkodnod. A sok milliós árkülönbözetet belátható időn belül a mostani autódba úgy sem tankolnád el.
130-140- el megyünk, csak tetőbox és fullra pakolva 5-6 személlyel. Amikor az utánfutó miatt muszály volt lassan menni jobban is fogyasztott, de a gyerekek miatt éjszaka ki kell érni, hogy végig aludják az utat.
Most 1,4 H Astrával futárkodom de az be szokott nézni 7l alá, pedig ebédnél tolni kell neki, és klímával sem megy7,5 fölé. Súlyban egyformák, a légellenállás meg városban nem számít sokat. Elvileg
Köszönöm, holnap rákérdezek náluk. Én 2002 ben hagytam abba a gázozást( Audi 80) , mert a dízelek pártjára álltam. Nyom.aték meg a csurranó- cseppenő ingyen gázolaj meggyőzött. De ezekbe az új csoda dízelekbe már nem nagyon lehet kannából tankolni, meg nincs is már eladó gázolaj... Sőtt a dízelek se bírják a városi rövid távokat. Ezért lett a Lodgy is benzines. Csak nagyon fáj a tankolása... 10-15000kmt megyünk vele évente, de úgy gondolom mennénk többet, ha olcsóbb lenne
Mennyiben lehet helytálló az az info, hogy a “tartós” alapjárati üzem üresben , rövidíti nagymértékben a kettőstömegű lendkerék élettertamát? (Az alacsony fordulatszám miatt)
pl. alapjáraton allóhelyben klimával hűtés, alapjarati kigurítas, dugóban allas, stb.