Keresés

Részletes keresés

Elektricska Creative Commons License 2011.08.25 0 0 409

De akkor ne ez a térkép legyen a kiindulási alap. Ebben számos hiba van. Wikimapiáról érdemes levenni a térképet, én már csak tudom. :)

Előzmény: CanGuru (408)
CanGuru Creative Commons License 2011.08.25 0 0 408

Bár nagyon nem szeretek képszerkesztő progival dolgozni, de ha megcsinálod, akkor összerakom animált gifbe!

Előzmény: Sinbiciklis1 (407)
Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.25 0 0 407

Csak a piros szint kellene, néhány helyen feketére cserélni

Előzmény: CanGuru (406)
CanGuru Creative Commons License 2011.08.25 0 0 406

Látványos lenne a hálózat éledését bemutató képsorozat (szigorúan ugyanabba a képbe rajzolva mindig), sőt, esetleg animációba összerakva (gif, flash)!

Előzmény: Sinbiciklis1 (397)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.24 0 0 405

Aztán hamarosan talán a mozdony is összeáll a zöld burkolat alá :)

Előzmény: _nyunyuka (404)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.24 0 0 404

Pénteken meg a zöld burkolat, gép nélkül :-).

Előzmény: siófoki35 (403)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 403

Gyanús volt szombaton, mert ott volt a szürke burkolat, gép nélkül :)

Előzmény: _nyunyuka (402)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.24 0 0 402

Igen.

Előzmény: siófoki35 (401)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 401

A szürke és a zöld az ugyanaz a kuli csak más burkolattal?

Előzmény: _nyunyuka (400)
_nyunyuka Creative Commons License 2011.08.24 0 0 400

Pár kép tőlem is.

Pályafenntartási vonat indul:

Vegyesvonat :-)l

Személykocsi érkezik:

Gaz-zúzás :-).

siófoki35 Creative Commons License 2011.08.24 0 0 399

Legyetek oly' kedvesek, lájkoljátok az én 3 képemet is! kép1 kép2 kép3 Előre is kösz!

Előzmény: Bakterpartner (393)
napfütö Creative Commons License 2011.08.23 0 0 398

Én is teszek fel pár képet a szombati vonatozásrol. És köszönet a szervezöknek, hogy lehetővé teték a hétvégi vonatozást.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 397

Ezt a vágányrajzot már módosítani kell

 

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 396

Nem tudok lájkolni, de nagyon tetszenek, különösen a harmadik, mert azzal én is "áldozhatok a nárcizmus oltárán"

Előzmény: Bakterpartner (393)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.23 0 0 395

Tősgyökeresnek és Tatumadárnek elküldtem a kért képeket!

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.22 0 0 394

Én már végiglájkoltam  mind a 4-et!

Előzmény: Bakterpartner (393)
Bakterpartner Creative Commons License 2011.08.22 0 0 393

Majd holnap küldök képeket... Azt hiszem, hogy a tavalyihoz hasonlóan idén is baromi jó felvételek születtek. Ezért minden résztvevőnek HATALMAS köszönet, hisz nélkületek nem készülhettek volna el! q;-) Holnap teszek fel ide egy válogatást, addig meg itt találhattok négyet. Ha tetszenek, akkor dobjatok lájkot! qX-D

Előzmény: tatumadar (388)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 392

Csak zárójelesen: val'szeg lesz újragyártott sörreklám.

Előzmény: Elektricska (390)
Mk48 2024 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 391

Szóval jövőre már újra csattog a Vörös Október:)

Előzmény: tatumadar (387)
Elektricska Creative Commons License 2011.08.22 0 0 390

A sörreklám a Dobozkulin marad majd fenn, az marad meg ,,utolsó üzemi állapotában", a Csillagos ,,utolsó üzemi felújítás állapotra" lesz felújítva.

Előzmény: siófoki35 (389)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.22 0 0 389

De aztán a sörreklámot is kéretik visszaragasztani az oldalára :D

Előzmény: tatumadar (387)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 388

Ja! Az alkalmat megragadva mély tisztelettel szeretném elkérni az engem ábrázoló fényképeket, hogy áldozhassak velük a nárcizmus oltárán. Köszönet :)))

Előzmény: siófoki35 (384)
tatumadar Creative Commons License 2011.08.22 0 0 387

Köszönjük a képeket és köszönjük a kérdést! A Csillagos kulival lesz nem kevés munka, mire a Békési/Ványai kuli állapotát eléri.

 

Gépészetileg a legfontosabb a hajtómű rendbetétele. Aspectomattal egyeztetve arra jutottunk, hogy lelazult a behajtó fogaskerék és elcsúszott a tengelyen, így az irányváltó nem kapott hajtást. Ezt a csapágyfedél leszerelésével lehet majd megállapítani, javítani viszont csak a motor leemelésével lehet, ami meg 350 kiló, tehát ez még várat magára. Ezen felül sürgősen cserélni kell a hátsó, gömbcsuklós tengely bőrharangjait (vagy „kobak, vagy miaf@sz”), az összes tengelycsapágy szimeringjét, az első tengely csapágyait, meg még amit találunk. Hangolni kell még az irányváltót és a sebváltót is, mert elég esetlegesek az állásaik, az irányváltónak konkrétan nincs ürese, csak pár milliméter. Ha járó motorral otthagyom a kulit, garantáltan önálló életre kel, ezért kellett mindig valaki, aki üresben tartja, amíg eloldalgok valamerre. Motorászatilag: a kompresszió jó, a vezérlés jó, viszont a töltésszabályzó, a leállító- és a dekompresszorkar forgáspontjainál zuhog ki az olaj, meg kell lesni, minek kéne ott lenni. Mert valami nincs, az tuti. A csapágyazása nagyon jó, a lendkerekek nyugodtan, vonalban forognak, nincs bennük „nyolcas”, a szelephézagai állíthatóak, a kenése is működik, ahogy kell. Az üzemanyagtartálya szemmel láthatóan utángyártott, és a kedves művész urak csak a derékszöget ismerték, semmi mást, így nem hogy nincs hullámtörése a tartálynak, de még erősíti is az áramlásokat, egész nap spriccelt a képembe a gázolaj - nem véletlenül volt rajtam a gótkurva flexelőszemüvegem. A kifolyt gázolajat persze szétröpítette a lehajtólánc a Szerjózsa minden irányába… Kell egy gyári tartály és minden szarakodásnak véget vetünk. Ami gyenge pont még, az a hajtólánc, az bizony laza, mint azé a bizonyos Rigáé. Ezen felül a hajtóműoldali lánckerékben is nyolcas van, élne vadházasságban az édesanyjával az, aki nem bírta vonalban összehegeszteni. Ezt egy normális darabra szeretném cserélni, sőt, kicsivel nagyobbra, mint amekkora most van, hadd menjen a muki, azt' jólvan. Gyépészetileg ennyi a kehéje, esetleg még az ülés alatt lehetne rugót cserélni, mert gyenge, mint a hajnali lepkefing, koppra leült maximum állásban is.

 

Szépészetileg újra kell majd fújni a kasztnit, meg kilakatolni, amennyire lehet. Hiányzik az egyik oldaláról egy laposvas, ami feltámaszkodik a szoknyalemezen, ezt vissza kell heftölni majd alkalomadtán, valamint kulturáltan fel kell hegeszteni az elejére egy csődarabot, amiben fut a csapszeg, mindezt persze úgy, hogy a jövőben esélye ne legyen letörni. Ezután drótkorong, alapozó, vörössel telibe, majd az eredetileg sárgával kiemelt részek újrafestése, figyelmeztető feliratok felfújása az eredeti alapján, azt' jó is. Mindehhez persze pótolni kell egy öles láncdarabot, ami nem engedi a kasztnit teljesen lenyílni a mozdonyról, hanem megfogja a holtponton túl. Ehhez mindenünk megvan, csak egy darab láncot kell majd kukázni valahonnan.

 

Munka van tehát vele. Az anyagi része minimális, bőrharangot, csapágyat meg szimeringet kell venni, a többi már csak idő és energia kérdése. Majd kéretik jövőre ilyenkor csodálkozni, mennyire hűdeszép lett :)

Előzmény: siófoki35 (384)
kelenföldi forgalmista Creative Commons License 2011.08.22 0 0 386

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 385

A rólam készült képet el tudnám nekem mailben küldeni? Előre is köszönöm szépen!

Előzmény: siófoki35 (384)
siófoki35 Creative Commons License 2011.08.21 0 0 384

Köszönöm szépen én is a lehetőséget, a fáradságos munkát hogy megmaradjon a kisvasút!

 

  

 

  

 

A Csillagos kulival mi a helyzet? Meggyógyult?

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.21 0 0 383

Egy újabb csodálatos napon vagyunk túl. Ezen a fórumon is köszönöm mindenkinek a munkáját, nagyszerű munkát végeztetek! Ismét sok utas és vasútbarát kereste fel Szegvárt, idén a legmesszebbről Németországból és Csehországból érkezett érdeklődő vasútbarát.

 

Amúgy meg várom a leveleket tőletek, tudjátok, hogy miről. /Sajnos az én fejem sem káptalan és sok mindent el tudok felejteni amiről Szegváron tegnap este beszélgettünk.../

Aki lefotózott engem munka közben, tőle is várom a képet a postaládikómba.

Sinbiciklis1 Creative Commons License 2011.08.20 0 0 382

Tegnapi és mai együttállások:

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.08.19 0 0 381

Sok szeretettel várunk titeket!

Előzmény: Törölt nick (380)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.19 0 0 380

Tiszteletem!

Akkor holnap ketten fél 9 felé érnénk Szegvárra!

 

Üdv: Tamás!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!