Nem néztem tesztet csak olvastam a látószög értékeket. Nincs valakinek olyan 30mm-ese? Kíváncsi lennék, hogy milyen messze kell állni egy modellnek a teljes alakos álló portrénál... Az 50mm-esemnél kb 4-5m-re.
Gondolom valami összehasonlító tesztet nézhettél. Az 50-esre azt írja edigital, hogy FF-re is jó, míg a 30-as csak APSC-re. Nem lehet, hogy az 50-es obi tesztjét FF-en nézted, a 30-ast meg APSC-n. Ebben az esetben tényleg nagyon hasonló lehet a látószögük (50 ill. ekv 45).
Meglepően tapasztaltam, hogy a látószögük szinte ugyanakkora. Portrézáshoz kellene, hogy ne kelljen annyira távol lenni a modelltől, mint az 50mm-esnél, ugyanis beltérben fotóznék. Szerintetek az egyiknél vertikális, a másiknál horizontális látószöget adtak meg vagy más szenzorhoz vannak kalibrálva? Vélemény?
K-r, leginkább mert újabb, de a K-x sem rossz választás. Szerintem nincs a kettő között egetverő különbség. Ha van kétobjektíves kit, akkor érdemes azt venni. Persze függ attól, mennyi pénzed van rá, mire szeretnéd használni.
Ami az induláshoz még hozzájön:
táska (nem érdemes vackot venni, szóval 10e Ft fölött lesz)
tartalék akkumulátorok (Eneloop vagy hasonló lassan kisülő újratölthető)
töltő (Voltcraft, mert szabályozható, az akku karbantartására is jó)
Úgy látom páran itt kicsit túlbonyolítják ezt a fehéregyensúly témát :)!
Először is auto WB-n és RAW-ban fotózva szerintem nincs az a szitu ahol a K-x úgy eltolná a dolgot, hogy az utómunka során ne lehetne 100%-osan belőni a fehéregyensúlyt!
Innentől kezdve én úgy gondolom, hogy ennek a kupaknak se sok értelme. Akinek ennyire fontos a helyes fehéregyensúly beállítása (szerintem is az egyébként), hogy ilyen kupakot is alkalmazna, az úgy gondolom eleve RAW-ban fotóz (ha jót akar magának :) ).
"A fehéregyensúly finomhangolásához használni kívánt fényforrás alatt irányítsa a gépet egy fehér papírlapra úgy,hogy az teljesen kitöltse a keresõt, vagy válasszon ki egyteljesen fehér területet fõtémának"
(részlet a kézikönyvből) Használható, mikor van idő pötsölni, és sokfajta fényforrás van. Ha RAW-ban képezel, a WB nagyon jól korrigálható. A fókuszvisszajelzés (hiánya) simán megszokható, én legtöbbször -szinte mindig- szpot fókuszt használok. De minek is a sokpontos fókuszmező?? /Persze van szitu mikor jól jön./
Ha találok egy témát, egészséges, ha a fókusz azon van. Ha művészkedni kell, ott a félig lenyomott expó gomb. A látványos visszajelzés SZERINTEM csak egy jól mutató izé. A K-x nagyon pöpec gép, mondom én aki bridge gépet cserélt le.
Igen azt jelenti, hogy nem tudja mutatni. A kereső alsó sorában egy zöld hatszög világít ha éles a kép. Ez manuális obikkal is működik, tekergeted és ha megvan a fókusz kigyullad a zöld lámpa. Ez csak akkor hátrányos ha gép által választott fókuszpontot használsz, mivel nem fogod tudni hogy a kép melyik pontján éles, csak azt tudod hogy valahol az :)
Manuál fehéregyensúlyt még nem használtam (a beépített lehetőségek eddig elegendőek voltak), de a leírás alapján úgy van ahogyan gondolod. Csinálsz egy képet és kiválasztod hogy a kép melyik területe minősül fehérnek és a gép az alapján állít WB-t.
K-r váltáson én is gondolkodom, amiben nekem megérné:
Én már használtam ehhez hasonlót, csak ami egyben lencsvédő, azok nagyon drágák, én 1500- ft körül vettem egyet, amit csak ráteszel az obira fehéregyensúly beállításnál. Egyszerű és nekem bevált, én k20d próbálgattam benti világításnál, de nagyon sok tapasztalatom azért nincs benne, két alkalommal volt csak ilyen nálam. (ill k20d)
És az hogy nincs fókuszpont visszajelzés, az azt jelenti, hogy nem mutatja a kép melyik részére fókuszál?? Tehát nem jelenik meg a keresőben a "piros négyzet"? Vagy hogy kell elképzelni?
Másik kérdésem, hogy a manuális fehéregyensúly az úgy állíthatjuk, mint a k20d-n, hogy csinálok egy képet és azon kiválasztom a megfelelő fehéret?
Szerintem megbízható az automatikus fehéregyensúly is, általábanazt használom. Ha raw-ban fotózol, akkor utólag is állíthatsz rajta elég sokat.
Lehet manuálisan beállítani, illetve mindegyik előzetes beállítást korrigálni. Igaz nem Kelvinben, hanem színkoordináták mentén. Ha jól emlékszem, élőkép módban is lehet állítani a fehéregyensúlyt.
A jpg képeknél van lehetőség a finomhangolásra.
Van a neten letölthető használati útmutató, utána tudsz nézni a részleteknek.
K-x helyett esetleg nézd meg, hogy belefér-e a keretedbe a K-r. (szvsz általában igaz, hogy az újabb jobb) A K20D és a K-x nem ugyanaz a kategória. A K-x legnagyobb előnye a jobb szenzor (és talán a jobb sorozatképesség, de ennek utána tudsz nézni), illetve a beépített hdr, ami inkább kényelmi szolgáltatás, de szerintem jó. Valamennyire hátrány, hogy nincs fókuszpont visszajelzés a keresőben, de meg lehet szokni.
Megbízhatatlan fehéregyensúly?? Szerintem nem. Természetesen van manuális beállítási lehetőség. A jpg paramátereket is tudod állítani, egyrészt választhatsz a különböző gyári sablonok közül (bright, natural, vibrant, stb), másrészt ezeken belül is finomhangolhatod az egyes paramétereket (kontraszt, szaturáció, élesítés, stb).
Tapasztalatokra lenne szükségem. Hezitálok a k20d és a kx között (kb egy árban vannak most). Viszonylag kezdő fotós vagyok, nezegettem a k-x-et és tul.képpen nekem megfelelne - egyetlen egy rosszat írnak róla, a megbízhatatlan fehéregyensúly. Ez avalóban sok problémát okoz? Ill. azt megkérdezném, hogy ezen a gépen van-e manuális beállítás erre, mint a k20d-n, hogy csinálok egy képet és az alapján állítom be (kiválasztom a képen a "fehéret" a képen) a fehéregyensúlyt.
Ill. még egy kérdésem lenne: a jpg képeknél van-e ezen a gépen lehetőség a paraméterek finomhangolására (telítettség, kontraszt stb..)
Nekem az egyik SDHC kártyámmal voltak problémái a K-x-nek. Időnként kiírta hogy "ez a kép nem jeleníthető meg" vagy hogy "a kártya nincs megformázva". Valamikor tavasszal feltettem a legutóbbi frissítést és azóta szinte csak azt a kártyát használom!