Ma hajnalban Szabadszálláson láttam egy fehér jó állapotú 395-öst a 4.30 as Izsák- Szabadszállás járattal érkezett idő nem volt kiszállni és megnézni mi lehetett a rendszáma?
Hmm a jó öreg Pest- szeged járat! Párszor utaztam rajta. Emlékszem, mikor e99-volt mindig a sofőr feletti helyre vadásztam, tulajdonképp minden alkalommal sikerült megszerezni.:D Pest-Kecskemét között sokféle busz fordult meg ami említésre méltó lehet az pl HYG-750 vagy KXW-338 volt. Volt még a HOP-120 is az kezdetekbe járt ezen a vonalon. Szeged felől sokszor emlékszem járkáltak kora reggel Carrus vegák is express járat táblával. Kunság részéről többnyire 7250-es volvok voltak a járaton e95-ösök mellett.
Amikor én jártam a Budapest-Kecskemét - szeged-Makó-Arad útvonalat, akkor a Kecskemét-Szeged közötti buszok abban is különböztek tőlünk, hogy mi távolságiak Kecskeméttől-Szegedig csak :
- Kiskunfélegyháza,
- Kistelek,
- Balástya,
- Szeged Gumigyár
megálló helyeken álltunk meg, míg nekik ugyanezen az útvonalon volt vagy 20 megállójuk.
Persze utascsere hiányában nekik se kellett általában megállniuk hússzor, de a menetrendjükben benne volt és ha utas jelentkezett akkor bizony meg is álltak.
"Calcuttai jelenetek a Szeged-Budapest vonalon és az elmaradó beruházások
Calcuttai jelenetek a Szeged-Budapest vonalon
Miközben a sportlétesítmények fejlődtek, a vonatközlekedés színvonala nem javult. Régi lemez, hogy rossz a szolgáltatás – mondta Bod, aki szerint "olyan mintha megállt volna az idő" a Szeged-Budapest vonalon: ötven éve nem csökkent a 2 óra 22 perces menetidő és a menetrend betartásával is vannak gondok. Egy dolog, hogy szokványos a 15-20 perces késés, de egy ideje órás - másfél órás is előfordul. Ennek ellenére az utasforgalom elég nagy – meséli Bod, hozzátéve, hogy ő maga is nagyjából harmincszor utazott a viszonylaton az elmúlt három hónapban.
Volt olyan, hogy eleve 47 perces késéssel indultunk el Szegedről, majd menetközben közölték, hogy le kell szállnia mindenkinek és megvárni a következő vonatot, mind a két járat tömve volt, így aztán mondhatni calcuttai jelenetek alkultak ki, talán épp csak a vonat tetején nem ültek utasok – mondta el a tudósító, hozzátéve, az utastársak elmesélték, ők többször átélték ugyanezt, az elmúlt időszakban.
Összeomlás közeli állapotban van a vasút, szerintem a MÁV-osok hősiességén múlik, hogy még úgy ahogy működik – mondta Bod, aki utánanézett a 2023-as és 2024-es költségvetésben: gyakorlatilag megfeleződött a vasúti fejlesztésekre szánt összeg.
ON
A vasút mellett megmaradt Budapest- Kecskemét, Bp- Kiskunfélegyháza- Szentes( Hódmezővásárhely) távolsági autóbusz vonalak, a helyközi Cegléd- Kecskemét, a Kecskemét - Kiskunfélegyháza ill a Szeged - Balástya- Kiskunfélegyháza- Kecskemét autóbuszvonalak is részben segítenek az utazási igények megfelelő kiszolgálásában.
Ami viszont megfontolandó Kecskeméten akár 20-25 perc menetidőnövekedés a csúcsidőszakban. M5 Bp bevezető túlterheltsége, balesetek stb miatti késések.
Ma Kecskeméten van épp dolgom és 8.00 ra beérni nem könnyű. Egy 10 perces út 35 percbe tellett.
Annakidején faros Ik-55, Majd Ik 255, Ik-256 utána 395, E99 is járt Kecskemét és Szeged között , hiszen a Szeged- Budapest járatra fordultak.
1968-tól indult egy komoly járatfejlesztés, Kecskemét- Szeged-Budapest- Szeged ez a 80-as 90-es években az M5 megépítése után fokozódott lett egy plusz Kecskemét 6.15 Budapest 8.30 Szeged 13.20 és 17.45 lassú Bp- Kecskemét.
Akkoriban az általad helyközinek titulált Kecskemét Szeged szakaszra jutott távolsági kocsi.
Megjegyzés:
Menetrendesekkel beszélgettem, az 50 km feletti járatokat országos távolságiba volt kötelező sorolni már azokat amik a megyehatárt átlépték.
Pl. : 7408 Zirc- Székesfehérvár lett 1809
3620 Hatvan Szolnok 1467
Bács- Kiskunban kevés volt az ilyen átszámozás köszönhetően annak, hogy eleve távolságinak indultak azok amik azok.
A Kecskemét Szeged közti járatok a Budapest- Szeged 1100 mezőben szerepeltek a kezdetektől csak amikor a párhuzamosságok megszüntetése után megszűnt akkor kerültek át regionális számozású vonalak közé.
NIJ eknél az úthibákat lehet nem érzed, de 15 perc utazás után már a hátad és a lábad se. Attól a betonüléses hulladéktól még bármelyik Credo is sokkal jobb! Kényelmesebb
Kunszentmiklós-Szabadszállás út kb 5 km szakasza ami nem lett felújítva, Szabadszállás-Fülöpszállás-Soltszentimre, a Kerekegyháza-Szabadszállás, a Szabadszállás-Szalkszentmárton , Kunszentmiklós -Kunpeszér közti út borzalmas állapotban van.
Van hír az M9 tovább építéséről, ,illetve számos új út megépítéséről, de a meglevő utakkal senki se akar foglalkozni.
Amikor egy NIJ-340 .... NIJ-365 közti bármelyik 4 es Merci esetleg a LTC-517 vagy komolyabb busz jár erre alig lehet érezni az úthibákat.
Öreg Setrák, is jól bírják, a VB-s ligetes rövid kis Intourók is azoknál se lehet érezni annyira , hogy nagyon rossz az út.
Számtalanszor kaptam defektet, pedig már bizonyos útvonalakra kátyúismeretem is van.
35000 km alsóbbrendű út van évente alig 1000-1200 km kerül átépítésre.
Arra is van példa, hogy egy viszonylag jó állapotú szakaszt még egyszer felújjítanak.
Erre példa: Kecskemét-Hetényegyháza, vagy Kecskemét 52 sz főút Ágasegyházi elágazás szakasza.
Oda ahol nagy a baj, oda nem mennek, félbehagyják, ráfogják a háborúra, meg bármire...
A rossz úton a Credók is hamarabb mennek tökre ez se az utasnak, se a buszvezetőnek nem jó, de a cégnek se mert többe kerül a javítás...