Keresés

Részletes keresés

KPY670 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 19998

KEZ-578(?)

LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 1 19997

SWW-266-> Kecskemét

LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19996

JJR-845-> AE FI-856

Előzmény: LSU 106 (19994)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19995

854 is közlekedik

Előzmény: LSU 106 (19994)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19994

A 855 az FJY-066-ot, a 857-nek és 858-nak nincs konkrét elődje, a 856 pedig még nem derült ki számomra.

Előzmény: Krisz447788 (19993)
Krisz447788 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19993

Melyik buszokat váltották?

LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19992

AE FI-858

Előzmény: LSU 106 (19991)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19991

AE FI-857

Előzmény: LSU 106 (19990)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19990

Előzmény: LSU 106 (19989)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19989

A 855 Halasi

Előzmény: LSU 106 (19988)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.16 0 0 19988

AE FI-856 Kiskunmajsai lett

LSU 106 Creative Commons License 2023.11.14 0 0 19987

HLV-885, Izsákon fordás

Előzmény: f_k (19986)
f_k Creative Commons License 2023.11.14 0 0 19986

Ma hajnalban Szabadszálláson láttam egy fehér jó állapotú 395-öst a 4.30 as Izsák- Szabadszállás járattal érkezett idő nem volt kiszállni és megnézni mi lehetett a rendszáma?

Köszi!

KPY670 Creative Commons License 2023.11.14 -1 1 19985

Én is.

Előzmény: 89Ádám (19984)
89Ádám Creative Commons License 2023.11.14 0 0 19984

Üdvözlezem! 

 

Keresem a Kunság volán 50. jubileumára megjelent könyvet.

Public Transport Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19983

Hmm a jó öreg Pest- szeged járat! Párszor utaztam rajta. Emlékszem, mikor e99-volt mindig a sofőr feletti helyre vadásztam, tulajdonképp minden alkalommal sikerült megszerezni.:D
Pest-Kecskemét között sokféle busz fordult meg ami említésre méltó lehet az pl HYG-750 vagy KXW-338 volt. Volt még a HOP-120 is az kezdetekbe járt ezen a vonalon. Szeged felől sokszor emlékszem járkáltak kora reggel Carrus vegák is express járat táblával. Kunság részéről többnyire 7250-es volvok voltak a járaton e95-ösök mellett.

f_k Creative Commons License 2023.11.13 0 2 19982

Egy kis nosztalgia 1992-ből:

Kecskemét- Budapest- Salgótarján- Losonc-Rimaszombat

trizs77 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19981

A vasút mellett megmaradtak a  külön áló:

 - Budapest- Kecskemét,

 - Bp- Kiskunfélegyháza- Szentes( Hódmezővásárhely) távolsági autóbusz vonalak, 

 - a helyközi Cegléd- Kecskemét,

 - a Kecskemét - Kiskunfélegyháza

 - Szeged - Balástya- Kiskunfélegyháza- Kecskemét

autóbuszvonalak is részben segítenek az utazási igények megfelelő kiszolgálásában.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Viszont ki- és eltörölték a Szeged-Budapest express - autópályás - autóbusz járatokat.

Pedig ha ezekre valaha szükség van az pont a vasúti vágányzárak ideje.

 

Ha a vasút jól működik nem kell párhuzamos autóbusz gyorsjárat.

De amikor átszállásos vágányzárak kezdődnek, attól a naptól igenis szükség van/lenne a Szeged és Budapest között sehol sem megálló autóbusz járatokra.

Előzmény: f_k (19979)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.13 0 0 19980

Amikor én jártam a Budapest-Kecskemét - szeged-Makó-Arad útvonalat, akkor a Kecskemét-Szeged közötti buszok abban is különböztek tőlünk, hogy mi távolságiak Kecskeméttől-Szegedig csak :

 - Kiskunfélegyháza,

 - Kistelek,

 - Balástya,

 - Szeged Gumigyár

megálló helyeken álltunk meg, míg nekik ugyanezen az útvonalon volt vagy 20 megállójuk.

 

Persze utascsere hiányában nekik se kellett általában megállniuk hússzor, de a menetrendjükben benne volt és ha utas jelentkezett akkor bizony meg is álltak.

Előzmény: f_k (19978)
f_k Creative Commons License 2023.11.13 0 1 19979

OFF

 

Mindeközben:

 

https://www.klubradio.hu/adasok/calcuttai-jelenetek-a-szeged-budapest-vonalon-es-az-elmarado-beruhazasok-139806

 

"Calcuttai jelenetek a Szeged-Budapest vonalon és az elmaradó beruházások

 

Calcuttai jelenetek a Szeged-Budapest vonalon

Miközben a sportlétesítmények fejlődtek, a vonatközlekedés színvonala nem javult. Régi lemez, hogy rossz a szolgáltatás – mondta Bod, aki szerint "olyan mintha megállt volna az idő" a Szeged-Budapest vonalon: ötven éve nem csökkent a 2 óra 22 perces menetidő és a menetrend betartásával is vannak gondok. Egy dolog, hogy szokványos a 15-20 perces késés, de egy ideje órás - másfél órás is előfordul. Ennek ellenére az utasforgalom elég nagy – meséli Bod, hozzátéve, hogy ő maga is nagyjából harmincszor utazott a viszonylaton az elmúlt három hónapban.

 

Volt olyan, hogy eleve 47 perces késéssel indultunk el Szegedről, majd menetközben közölték, hogy le kell szállnia mindenkinek és megvárni a következő vonatot, mind a két járat tömve volt, így aztán mondhatni calcuttai jelenetek alkultak ki, talán épp csak a vonat tetején nem ültek utasok – mondta el a tudósító, hozzátéve, az utastársak elmesélték, ők többször átélték ugyanezt, az elmúlt időszakban.

 

Összeomlás közeli állapotban van a vasút, szerintem a MÁV-osok hősiességén múlik, hogy még úgy ahogy működik – mondta Bod, aki utánanézett a 2023-as és 2024-es költségvetésben: gyakorlatilag megfeleződött a vasúti fejlesztésekre szánt összeg.

ON

 

A vasút mellett megmaradt Budapest- Kecskemét, Bp- Kiskunfélegyháza- Szentes( Hódmezővásárhely) távolsági autóbusz vonalak,  a helyközi Cegléd- Kecskemét, a Kecskemét - Kiskunfélegyháza ill a Szeged - Balástya- Kiskunfélegyháza- Kecskemét autóbuszvonalak is részben segítenek az utazási igények megfelelő kiszolgálásában.

Ami viszont megfontolandó Kecskeméten akár 20-25 perc menetidőnövekedés a csúcsidőszakban. M5 Bp bevezető túlterheltsége, balesetek stb miatti késések.

Ma Kecskeméten van épp dolgom és 8.00 ra beérni nem könnyű. Egy 10 perces út 35 percbe tellett.

 

Előzmény: trizs77 (19977)
f_k Creative Commons License 2023.11.13 0 1 19978

Szegény ember vízzel főz.

Annakidején faros Ik-55, Majd Ik  255,  Ik-256 utána 395,  E99 is járt Kecskemét és Szeged között , hiszen a Szeged- Budapest járatra fordultak.

1968-tól indult egy komoly járatfejlesztés, Kecskemét- Szeged-Budapest- Szeged ez a 80-as 90-es években az M5 megépítése után fokozódott lett egy plusz Kecskemét 6.15 Budapest 8.30  Szeged 13.20 és 17.45 lassú Bp- Kecskemét.

Akkoriban az általad helyközinek titulált Kecskemét Szeged szakaszra jutott távolsági kocsi.

Megjegyzés:

Menetrendesekkel beszélgettem, az 50 km feletti járatokat országos távolságiba volt kötelező sorolni már azokat amik a megyehatárt átlépték.

Pl. : 7408 Zirc- Székesfehérvár lett 1809

3620 Hatvan Szolnok 1467

Bács- Kiskunban kevés volt az ilyen átszámozás köszönhetően annak, hogy eleve távolságinak indultak azok amik azok.

A Kecskemét Szeged közti járatok a Budapest- Szeged  1100 mezőben szerepeltek a kezdetektől csak amikor a párhuzamosságok megszüntetése után megszűnt akkor kerültek át regionális számozású vonalak közé.

Előzmény: trizs77 (19977)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 19977

Kb. 80 km hosszú, nagy részt helyközi forgalmú járatra nagyon jó.

 

 

Előzmény: KPY670 (19975)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 19976
Előzmény: KPY670 (19975)
KPY670 Creative Commons License 2023.11.12 0 3 19975

Pár kép máról.

M41 6212 Creative Commons License 2023.11.11 -5 0 19974

NIJ eknél az úthibákat lehet nem érzed, de 15 perc utazás után már a hátad és a lábad se. Attól a betonüléses hulladéktól még bármelyik Credo is sokkal jobb! Kényelmesebb

 

Előzmény: f_k (19973)
f_k Creative Commons License 2023.11.11 0 1 19973

Akkor ott az utat kell megcsinálni nem a busz lecserélni.

 

Szerintem erre , sajnos reális esély nincs.

A megyében a 51 es főút Vármegyehatár-Dunavecsei elág (51 út és 513 út kereszteződése.), az 52 es főút 28 as km kő és Solt szakasza valamint:

Kiskunlacháza-Bankháza-Apaj útőrház, Apaj-Kunszentmiklós(Vármegyehatár)

Kunszentmiklós-Szabadszállás út kb 5 km szakasza ami nem lett felújítva, Szabadszállás-Fülöpszállás-Soltszentimre, a Kerekegyháza-Szabadszállás, a Szabadszállás-Szalkszentmárton , Kunszentmiklós -Kunpeszér közti út borzalmas állapotban van.

Van hír az M9 tovább építéséről, ,illetve számos új út megépítéséről, de a meglevő utakkal senki se akar foglalkozni.

Amikor egy NIJ-340 .... NIJ-365 közti bármelyik 4 es Merci esetleg a LTC-517 vagy komolyabb busz jár erre alig lehet érezni az úthibákat.

Öreg Setrák, is jól bírják, a VB-s ligetes rövid kis Intourók is azoknál se lehet érezni annyira , hogy nagyon rossz az út.

Számtalanszor kaptam defektet, pedig már bizonyos útvonalakra kátyúismeretem is  van.

35000 km alsóbbrendű út van évente alig 1000-1200 km kerül átépítésre.

Arra is van példa, hogy egy viszonylag jó állapotú szakaszt még egyszer felújjítanak.

Erre példa: Kecskemét-Hetényegyháza, vagy Kecskemét 52 sz főút Ágasegyházi elágazás szakasza.

Oda ahol nagy a baj, oda nem mennek, félbehagyják, ráfogják a háborúra, meg bármire...

A rossz úton a Credók is hamarabb mennek tökre ez se az utasnak, se a buszvezetőnek nem jó, de a cégnek se mert többe kerül a javítás...

 

Előzmény: trizs77 (19970)
LSU 106 Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19972

Én az RTR-758-cal minden másnap utazok, visznylag fiatal úton. Ide tökéletes, Trizs véleményét osztom, hogy az utakat kéne megcsinálni.

Előzmény: f_k (19969)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.11 0 2 19971

Az Econell a 2010-2020-as  évek Ikarus-266-sa.

Azt tudja a mai kor színvonalán.

Hisz azért, arra készül.

 

trizs77 Creative Commons License 2023.11.11 0 1 19970

Akkor ott az utat kell megcsinálni nem a busz lecserélni.

 

Előzmény: f_k (19969)
f_k Creative Commons License 2023.11.11 0 0 19969

Econell borzalmas. Inovell még elmegy.

Econell a Bács- Kiskun megyei utakon vesekőeltávolító progmam is egyben 

Rendszeresen utazon a PPH 554 el közel 60 kilométert az egy borzalom.kb. 5 éves busz, de Kiskunlacháza Apaj Ksztmiklós között valami borzalom.

Előzmény: trizs77 (19968)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!