:-) Nekem régebben a szívató bowden háza csúszott ki a helyéről, mikor visszatoltam a kart, akkor tolta ki azt is. Egy sima dróthorkot tettem rá, és azóta is úgy van, tökéletesen működik már lassan 10 éve. :-)
Ma elkezdett furán viselkedni az innova. Nem húzott rendesen, nem forgott ki, nem volt olyan egeszséges hangja fordulaton. Reggel még semmi baja nem volt. Ezen agyaltam nem tudom mennyit, aztán lementem a garazsba, es visszanyomtam a csutkára kihúzott szivatót.
Nekem száznál csak azért lett lecserélve a lánc, mert a dugócseréhez már így is úgy is szét kellett szedni a gépet. Nem volt drága a gyári lánc, arra emlékszem.
Én 99%-ban berúgom a motort, mondván jó lesz az önindító, ha már a berúgáshoz öreg leszek - ezért kerülöm a pálinkát. Na ha ezt érti valaki :)
Utána kell néznem a méretnek... Kapható készen is, csak nekem gyorsabb volt megcsinálni. Egy finom menetes nagy anya kellett hozzá, egy sima anya, meg egy hegyesre köszörült csavar. Utána kell néznem.
Én 88.500 km-nél cseréltem vezérműláncot, mert már nagyon csúnya hangja volt. Nem volt egy nagy meló, egy lehúzót kellett csinálnom csak, utána a láncot simán be lehetett húzni a helyére. Nagyon tud zörögni az biztos.
Engem még az érdekel, mennyit megy el a vezlánc. Még a gyári van benne, de első tulajánál kapta az ívet elég jól. (sok hegyezés, egy jó nagy emberrel) Alapjáraton van egy kellemetlen hangja, olyan, mintha szelephang lenne, de nincs ezer km, hogy állítottam. Asszem kénytelen leszek kicsit beletúrni.
Lehet az pont egy gyengébb széria volt. :-) Mondjuk az persze nem mindegy mennyit kell indítania egy nap. Nekem egy nap legrosszabb esetben is csak 4-5 indítózás van, de akkor már tankoltam, és bementem boltba is. :-) Ha sokat állt, akkor mindig lábbal indítom elsőnek, így nem kínzom az akkut sem. :) Úgy 200-ig nem akarok hozzányúlni. :-)
Jelentem, 75 ezer km után kimúlt az innova önindítója.
Szetszedtem, találtam benne egy nullara kopott, majd leszakadt szénkefét, meg egy negyedére kopottat. 10 órakor rendeltem újakat, másnap 11 kor árvettem, gyerekmunkát igénybe véve beraktam, újabb 16 évre jók vagyunk.
Érdekes, én elég sokszor szereltem már, ha jól számolom ez a negyedik garnitúra ContiGo, de defekt miatt is párszor, meg ugye tavaly ( vagy előtte ?) az út szélén is hátsó defekt miatt, és ennyire nem élem meg borzasztónak. Nem ugrik úgy fel mint egy biciklire, de ha az ember ügyel, hogy a szemközti perem hova megy, akkor azért nem olyan nagy pokol. Az egésznek tényleg ez a titka csak, hogy a szemközti perem az ágy melyik részén van. Autógumit is szoktam otthon szerelni, annál ugyanez a szisztéma, mondjuk ott nem baj ha van második ember, aki le tudja taposni a mélyágyba a gumit. De nekem is otthon van már az új abroncs, télen felrakom, majd kiderül. :-) Addig marad a "régi", mert az új gumi előtt még elviszem centríroztatni a kerekeket, van bennük némi tojás. :-)
Végre elszántam magam és lecseréltem a gumikat. Tegnap vettem Simson gumiszerelő vasakat - 1800 Ft volt a kettő. Az első aránylag gyorsan sikerült is. Gondoltam a hátsóval sem lesz nehezebb dolgom. Meg kell vallanom kifogott rajtam :(
Nem bírtam sehogy felnire erőltetni az új gumit. Már görbült a pajszer, ketten szuszogtunk a kerék körül, de nem és nem. Végül elmentem a gumishoz, aki a gépével 5 perc alatt feltette az új abroncsot.
Fohászkodok, hogy ne kapjak hátsó defektetet, mert félek, hogy az út mellett sem jönne ez össze nekem.
Érdekes mert anno az első motoromon, ami egy 350-es CZ-Jawa volt, simán megcsináltam az út melletti javítást, pedig az mackósabb gumi volt mint amit az Innova kér.
Azt hiszem sok ember kedvébe járna az időjárás, ha jönne egy kis csapadék, én meg kipróbálhatnám, hogy ezek a gumik miként fognak viselkedni nedves úton.
Sikerült megoldani a számláló problémáját. Elsőnek írtam a Hondának, ahol nagyon kedves volt az ügyintéző, de némi konzultáció után csak cserét tudtak ajánlani, írták, hogy vigyem be szervizbe, és igyekeznek egy kedvező árat kiajánlani.
Közben én is elkezdtem foglalkozni a kérdéssel, szétszedtem az órát, kiolvastam az eeprom tartalmát, és játszottam pár órát vele, de nem sikerült rájönni az algoritmusra. Viszont találtam egy weboldalt, akik a feltöltött tartalmat módosítják a kérésnek megfelelően, így 6EUR-ért lett működő tartalmam. Ezt feltöltöttem, összeraktam, és öröm boldogság. :-) Ha megint elérem a 99999.9km-et, akkor már itt a megoldás. :-) Az eeprom tartalom nem univerzális, az óra csak a saját megfelelően módosított tartalmát fogadja el, különben csak ------ -t jelez ki.
Ma olajcsere, aztán minden megy tovább. :-)
Viszont ha már levelet váltottam a Hondával megkértem, hogy adjanak már valami hivatalos infót, hogy a CT125-öt fogják-e itthon forgalmazni valamikor, mert mindenfélét lehet olvasni az EU forgalmazásról. Kíváncsi vagyok, mert azért egy olyat még beterelnék a nyájba. :-) Bár kicsit idegenkedek a sokkal bonyolultabb elektronikájától, azért egy ilyen karbis cuccon sokkal kevesebb dolog tud elromlani, de a CT125 marha jól néz ki.
Én csak annyi tanácsot adnék neked, hogy a motor kora nem számít. A 22 ezer km-nél ennek a motornak szinte újnak kell lennie. Az enyém betöltötte a 15. évét, de ránézve ezt senki nem hiszi el, pedig már 137 ezer km felett futott.
Én viszont látom a használat nyomait:
kopott lábtartó gumi,
fékkarról festék lekopott.
Ezeket nézd meg, mert 22 ezer kilométernél ezeknek makulátlannak kell lennie.
Akkor nézzed meg a féktárcsának van-e válla?
Nyilvánvaló, hogy 22 ezernél nemigen lehet.
Ha a gazdája engedi, akkor kérd meg hogy alaposan forgassa meg a motort - kormol vagy nem? - ezt így láthatod.
Ha próbakörig fajul a dolog, akkor a váltónak gond nélkül tennie kell a dolgát, ha keménynek érzed, akkor meg kell kérdezni olajszintet, illetve a kuplungon is lehet állítani - a menete a motor kézikönyvében érthetően le van írva, nem kell hozzá motorszerelő.
Ha még nem mentél Innovával, akkor a fék csalódás lesz, de rájön az ember, hogy ez éppen elég, ehhez a súlyhoz, teljesítményhez.
Én nagyon nem örülnék, ha valaki nyél gázig meghajtaná a kisöreg motoromat, de az még nem gyilkosság, ha egy 90-ig kihuzatod.
Ha ciripel a motor, de egyébként nem kormol, attól nem kell megijedni - nagy valószínűséggel csak szelephézagot kell állítani. Én 5 ezer kilométerenként ellenőrzöm - de jó ha minden harmadik ellenőrzések kell ténylegesen állítgatni is rajta valamennyit. 5 ezrenként kap új olajat, gyertyát és levegőszűrőt.
Minden egyes utam előtt, én olajszintet ellenőrzök - ez már nálam afféle hóbort. Mániákusan figyelek arra, hogy maxig legyen az olajszint - vagy pincúrkát felette. De ezt a törődést megkapja a Honda Jazz autóm is, amelyikben 276 ezer km van, de megkapja a kis 250-es Honda Hornet is, amelyik 9 ezres fordulat mellett megy 95-öt, és a piros fordulatszám tartomány 16 ezernél kezdődik.
Azt gondolom, ha az Innovában benne van a szükséges olaj, és nincs gyilkolva akkor az elmegy a világ végéig. Én minden technikámba Mannol olajat használok, azt hiszem a futott kilométerek igazolják, hogy nem kell ide versenyolajat venni - nem hiszem hogy Ázsiában Motullal töltögetik ezeket az igás lovakat.