Valami újat talált ki a koda, ilyen még nem volt. A topic nyitásakor még nem jelent meg az autó, de az autós újságírók már tesztelték és elismerően nyilatkoztak róla. Ide várom az első tesztvezetések tapasztalatait és a majdani új autó tulajdonosok észrevételeit is!
Ezeket, most csak nézegetni lehetett vagy próbicsku is volt. Szerintem most az Adventure jó opció a Skodánál. Mint írtam, hogy iszonyú árat be lehet ixelni a konfigurátorba. Na most........... egy elegance Yetit meghúzhatód 9 fölé. Ja,.......na meg a faxom akár mekkora Skoda fan vagyok. Konkrét ötletet nem mondatok nekem a műanyag nyekergésre. Ötlet. Garanciában begurulhatók egy szervizbe? Vagy éljek ezzel??
szépek, de hosszú távra tervezek a kocsival ( kb. 10 év), nem akarok használttal belekezdeni.
Inkább akkor várok még egy kicsit, de legyen személyre szabott és vadi új.
Csak azt nehéz megemészteni, hogy a kívánságlistám alapján a listaár kb. 7 MFt, pedig -magamhoz képest :-))- visszafogottan ikszelgettem.
Ami tetszik, hogy még tart -állítólag- a 4x4 felár nélkül akció.
Igaz, így minimum a 2.0 TDI 110 lovas motor kell.
Trgnap kipróbáltam egy ilyen Adventure-t (4x4, 110 LE TDI), és elég jól ment, az 1,9 TDI Jettából átülve nem volt rosszabb a 4x4 miatt meg sokkal stabilabb érzés volt.
Egyelőre ez a befutó verzió üvegtetővel, mert az a nejem vágya, xenonnal és a 4x4 opcióval mert az meg az enyém :-))
A "B" variáns egy Elegance 1,6 TDI, de az nem lehet üvegtetős és 4x4, viszont bézs a beltere és beleférne a memóriás vezetőülés.
Mondjuk így leírva egyértelműen az Adventure a jobb verzió ugyanannyiért ...
Már csak egy jó ár kell akkor :-)
Most van Győrben a Skoda Családi Nap rendezvény egy fullos Superb Combival, az említett Adventure Yetivel és egy 4x4 TDI Octavia Combival.
Mindhárom autó nagyon-nagyon szép, impozáns flotta, igaz az egész benne van vagy 30 misiben ( Superb 12,5, Octavia 9,5, Yeti 8).
Mindenesetre aki most látja ezeket, az nem mondhatja, hogy ez "csak egy Skoda", valóban naprakész és modern a paletta.
Apropó naprakész: az értékesítő szerint év végén jön a Yeti facelift Octavia orral és terepes vagy utcai verzióval, állítólag változatlan áron.
Lehet, hogy érdemes lenne megvárni, még az is lehet, hogy jó lesz, bár én pont a két körlámpa miatt imádom a Yetit, ami tutira eltűnik (az értékesítő szerint, aki még szintén nem látta a faceliftet).
Nem is tudom, hogy beírjam-e ide magamnak, hogy kipróbáltam a belinkelt 1,8 TSI-t.
Alaposan körbejártam, kívülről csak egy karcolás látszik a JH ajtón (talán egy ág?), ill. a BE sárvédő eleje sérült a lökhárító találkozásánál (sikertelen parkolás?).
Belül már nagyobb gond, hogy letört, hiányzik a hátsó hamutartó (nekem nem hiányzik, csak az üres helye csúnya), lötyög a vezetőülés háttámlája és kicsit kiült az ülés is.
A kuplung az 1,4 TSI után kemény, a váltó nehezebben jár viszont a motor érezhetően erősebb (122 kontra 160 LE, de ott van a 4x4 is).
Csendes ez is és ebben van erő 4000 felett is, ahol az 1,4 TSI már kifullad.
A futóműben nem éreztem különbséget, de nem mentünk sokat.
A 4x4 természetesen most nem tudott bizonyítani, bár a kanyarban erősebben elindulva mintha éreztem volna valamit...
Az eladó szerint biztos flottás autó volt, vezetett nyíregyházi márkaszervizes szervizkönyvvel , alig 3 ezret ment az utolsó, júniusi szerviz óta (72 ezernél volt szervizben).
Összességében szép autó, érdemes lehet alkudni rá, de a nejem -ha bele is megy a cserébe- új autó párti, így nekünk ez nem lesz jó, de ha valakit érdekel, azt csak bíztatni tudom.
Apropó új autó.
Hevesen nyomkodom a konfigurátort, de valahogy mindig drága lesz a Yeti :-(
Nagyon kéne a xenon, a napfénytető, a világos kárpit (ezt azért tudom nélkülözni), a telefonkihangositó, a multikormány, fűthető cuccok (ablakmosó, első ülés, szélvédő), az alsó védelem és jó lenne a memóriás, motoros vezetőülés is.
Ez így együtt csak az Elegance-ban jön össze, de még az 1,2 TSI-vel is drága, pláne az 1,6 TDI-vel, ami nagyon megtetszett tegnap egy Rapidban.
Lehet, hogy várni kell még egy kicsit, hátha lesz karácsonyi akció vagy év végi jutalom...
Most érkeztem meg Erdélyből, 650 km a Tordai hasadéktól, gyakorlatilag 3x5 pisiszünettel, egyben.
Teljesen meggyőzött a Yeti, 2000 km-t töltöttünk együtt, autópályán, főúton, mellékúton és útnak nevezett hadiösvényeken, és a műszerfali halk percegésen és a 9 literes fogyasztáson valamint a sehol nem túl erős, de végtelenül csendes és kis fordulaton is jól húzó motoron kívül semmi rosszat nem tudok mondani.
A konkrét autó felszereltsége nem volt teljesen az ínyemre való, de már tudom, hogy mi lesz a Punto utódja és ez a nejemnek is tetszik :-)
Már csak egy kis gyűjtögetés és -talán egy hónap múlva- megy a megrendelés.
HI. Mind a kettő jó autó, de ha nézed ezt 163-175 le-öt a Kugától a Yetin át a Mazda cx-5-ig a legmagasabb felszerelési színtet és hozzá az autó saját súlyát ,akkor...???????????? Szerintem CX-5 a nyerőa listaárat nézve. Dízájnban pedig Mazda , kuga , yeti. A roomsterre és a yetivel elég ,,egyedit,, alkotott a Skoda. Mind a kettő volt és van. Az évek mennek és én úgy látom , h a skoda egyre többet ,,kap,, a VW től esetleg annak kárára. Mi sem vettünk még Skodát soha listaáron :-). Van egy ,,bejáratott,, családias hangulatú szalon Budapesten, 4 autót vvásároltumk ott, mindig összejöttek az elképzelések, kivéve a Yetinél így azt máshol vettük. Kicsit sajnáltam , de matekpélda nagy úr és jól döntöttünk. De akkor is a SKODA marad a szívemcsücske.
A véleményeddel egyetértek, bár az is tuti, hogy az értékesítő ismerőseim nem adtak el listaáron autót az utóbbi 15 évben, mióta én bejárok a Skoda szalonokba időről időre.
Persze 8 misiért is sok szép autót lehet venni, nálam talán az új Kuga lehetne még esélyes, bár egy XC60-ért akár a szomszéd fél karját is odaadnám :-)
Auto magazin 100.000 km teszt szintén nagyon pozitiv. Tavasszal az auto motorban volt egy másik Yeti. Ez 2.0 170 le 4x4 elegance 2010.10. Hó. Kütyükkel 9.664.750. 2013.07. bekonfigurálva u.a 10.311.510. Na ezeknek elgurult a gyógyszer. Ha valaki akkor én igazán elfogultan koda fan vagyok. 10.3 millióból biztosan nem Skoda Yetit vennék a kiba....ott műanyag nyikorgásával.
Péntektől 11 napig egy 122 lovas, manuális váltós, 1,4 TSI Yeti lesz nálam, azzal megyünk Erdélybe nyaralni.
Nagyon izgatott vagyok, hogy mennyire válik be.
Sajnos nem 4x4 modell, de mivel csak kölcsönbe lesz nálam, úgysem mennék vele földútnál keményebb terepre, ott meg a Jetta is elközlekedik, csak néha leér a hasa. :-)
Lesz tehát pakolási teszt, autópálya, főút, mellék- és földút, hosszú távú kényelempróba, fogyasztásmérés.
Így igazán megalapozhatjuk a döntést.
Örülök a lehetőségnek, mert ha a Punto 9 évig megvolt, ennek is egy évtizedig szolgálnia kell (bár apám azt mondta, hogy a 75 ezret futott Puntot zsírozzam le, mert a most 9 éves fiamnak jó lesz első autónak, végülis egykorúak, jól megértenék egymást :-))