Lehetni lehetne, de ez nem buszmotor kategória, mint a Bz. Főleg hajtóműgondok vannak, tehát azt is cserélni kell. Összességében pedig semmivel sem tud többet, mint a Bözöny, a vége pedig úgyis az lenne, hogy Bzx-ekkel rohangászna, mivel mellékkocsi, pláne vezérlőkocsi nincs hozzá.
Az ÖBB selejtez, de a MÁV nem vesz. Műszaki állapotukat tekintve némiképp elmaradnak a Bézéktől. Az utasterük kényelmes, de üzemük több, mint gazdaságtalan lenne.
Igen. Én gyerekkoromból emlékszem az ilyen tehervonatokra, meg a hatrészes csatolt MD szerelvényekre. Sáránd inkább a létai oldalból érkező tehervonatokat fogadta és tárolta. Derecske a tüzép által volt használva, Konyáron élőállat és terményrakodás volt, Pocsajon gabona és élőállat, Kismarján pedig olajátfejtés ment. Sok esetben éjszaka! Ezekből mára mi maradt? Semmi! Ettől függetlenül ha valakinek megvannak ezen emlékei erről, vagy bármely más vonalról, akkor még ezen lelombozó jelenkép mellett is jól eshet végigutazni egy-egy ilyen vonalon. Azt már látom, hogy nekem a nosztalgiázást a 106-oson nem az fogja jelenteni, hogy megyek egy kört a Bz-vel, mert az valahogy nekem nem adja közel sem az MD feelingjét. Többet érek azzal, ha bejárom a pálya egy-egy részét elmerengve az emlékeimben.
A 3038-as sokaknak volt a szive csücske. Személy szerint mondjuk nekem a 3025-ös vitte magasan a pálmát, de nem csüggedtem el én sem, ha esetleg a 3038-as jött helyette :)
Tervezem a későbbiekben, hogy készítek egy dokufilmet az MD-k történetéről és gépészeti feléptéséről is. Örülök, ha a 106-107-esről készült film tetszett! Már megérte elkészítenem :)
Ez kicsit off,de valamennyire ide tartozik:Én úgy hallottam,hogy az Öbb selejtez le 5042-es motorkocsikat,és a Máv vesz belőlük.Nem lehet,hogy azok a gépek fognak közlekedni a 106-oson?
Elvileg tengelyterheléssel nincs gond, az 18 tonna lehet, a Csörgőé pedig 16,5. Inkább a fűtési visszavezetésről volt szó eddig, ami miatt tilos lehet.
Egyébként érdekes, igaz amit mondasz az utasok vonatkozásában, DE van kivétel ott is. Pont tegnap a füzesabonyi utam során hallottam a mellettem ülő nénitől, hogy neki jobban tetszett a régi piros vonat "valami emdé, vagy minek hítták" :) Ott lestem, hogy nocsak, milyen jól informált a tisztelt utazóközönség.
Egy volt kolegám mesélte, hogy vasutas pályafutását Pocsajban kezdte, amikoris még volt szolgálat, rakodtak teherkocsikat, MD-k kereszteztek... Aztán Sárándra került, ahol pedig előfordult, hogy a csatolt MD szerelvényenként 6 részes volt, így a kétszer MD+3Bx+Ax+Btx összeállítás épphogy befért az állomásra, ahol egy hasonló összeállítású szerelvénnyel keresztezett, miközben az első vágányon 10 kocsit rakodtak, a negyediken pedig egy tolatós teher várta a felhatalmazását... Csoda egy élet lehetett ott, kicsit szomorú ennek tudatában látni most a vonalat. De ennek ellenére mindig, ha jövök nagynénémhez Debrecenbe, megyek egy kört Nagykerekibe és vissza-természetesen ha lehet, MD-vel. Nyáron két hetet voltam itt, mindennap MD-ztem Kerekibe, Sárándra, Nyírábrányba, Nyírbátorba... fantasztikus élmény volt, mindig másik géppel, más időben. Olyan varázsuk van ezeknek az öreg járgányoknak, és annyira szép vidékeken jártak! A szívem szakadt meg a 3038-asért, az volt a kedvencem. És aztán sorban elmentek a többiek is. Annyi boldog percet kaptam én ezektől a masináktól, és annyit tanultam a velük való utazások közben, hogy nagyforgalmira készülés közben számos fejezetet csak átolvasni kellett F1, F2-ben. Rajtuk keresztül találkoztam először dízel vontatással és mellékvonallal. Úgyhogy számomra mindig kiemelt helyük lesz a szívemben.
Nagyon jó lett a film a vonal születésnapjára, gratulálok a készítőknek!
Azért nem filmszakadás szerűen lett vége Pécsen és Szentesen az MD korszaknak. Szentesen szépen fokozatosan koptak ki, miutén egyre több usgyi lett itt üzembe helyezve.
Nem ide tartozik, de te jól informált vagy, nem tudod véletlenül, a 108-ason melyik vonatokat viszi Desiro? Csak mert hnap megyek haza arrafelé, és ha lehet, elkerülném és inkább Csörgővel szeretnék utazni.
Az MD kijött 15:00-kor egy Bx és a 016-os Btx-el, már azis jó volt...
A 17:10-re a szinkron Bz-nek kellett volna hogy menjen (jobb esetben a 4 részes), de mivel gondolom nem volt hadrafogható, összekaparták kínjukba a Bzmot 164+2 melléket.
(Azt azért tudni kell, hogyha igazából olyan közlekedést akarunk a térségben amire átűl a t. utas a buszról, akkor elengedhetetlen a desiro, de még véletlen sem az uzsgyi. Meg ugye nem 1 darabbal kell villogni, meg minden héten 3-szor bedöglősdit játszani...)
Egy vasútbarát számára tényleg nem nagy kaland a Dezső, főleg ha az MD-ken "nevelkedett". Nekem is össze-összeszorul a szivem a fűtőt látva, hogy egyetlen szerelvény sincs már a környékén, de még így is a debreceniek és az akörnyékiek mondhatják a legszerencsésebbeknek magukat, mert itt üzemeltek a legtovább és a fokozatos flottacsökkenésnek köszönhetően talán könnyebb is beletörődni a hiányukba. Nem úgy mint Pécsen, vagy Szentesen, ahol mint egy filmszakadás szerűen lett vége a dalnak! Viszont a dolog másik oldala, hogy ha egy komersz utasként gondolkodunk, akkor atraktívabb a Dezső, egyszerűen azért, mert az újabb. Ilyen egyszerű az utasok felfogása. Már pedig ők többen vannak, mint a vasútbarátok :) Egyelőre! Mert ha ez így megy tovább, akkor idővel csak mi fogjuk igénybe venni a vasúti szolgáltatásokat :) Csak abban az egyben reménykedem, de nagyon, hogy a Nosztalgia üzemképesen fogja fenntartani az MD-t, mert akkor minden évben ott leszek minden különmenetén!
A pénteki 17.10-est mi vitte végül Debrecenből? Mert úgy egy háromrészes MD-nyi utas várakozott 17.15-kor a 11.vágány mellett, és őrjöngve hallgatták a hangost, aki szorgalmasan ismételgette, h személyvonat indul Nagykereki állomásra.
Mikor jöttem be Füzesabony felől, vérzett a szívem: egy MD szerelvény se állt a fűtőház környékén, az állomáson mindenki anyázott... Füzesabonyban majdnem elsírtam magam, mikor ez a szaros Desiro állt ott Debrecen felé... Kétségtelenül színvonalemelkedés meg minden, de egy MD után olyan, mintha az ember egy iszonyat finomnak tűnő, de teljesen ízetlen kaját kapna. Ilyen kiherélt, üres vonatozásra még nem emlékszem soha, mint amit ezzel a "csodával" sikerült tnap produkálni.
Hát úgyhogy... ez kellett? MD kuka, helyette két desiro meg néhány Bz, anyázó utasok, tömeg... Nem tudom, szerintem nem érte meg.
Elkészült a 106-107-es vonalakról szóló dokumentumfilmem. Sajnos nem abban a formában, ahogy azt megálmodtam, de sajnos ilyen-olyan okok miatt ilyen lett. Ettől függetlenül fogyasszátok egészséggel!
A Youtube miatt négy részletben lett feltöltve, melyek sorrendben a következő linkeken érhetőek el:
Gratulálok a szervezőknek. Mindenkinek, aki közreműködött a vonal 100 éves ünnepségének és az emléktáblának megszervezésében!
Ugyanis ha ti nem szervezitek, a MÁV biztosan nem csinált volna semmit. Látom, az emléktábla állításában sem működött közre a vonal sorvasztásában élenjáró mammut-cég.
Hát Isten Éltesse a 106-ost! Hihetetlen élmény volt számomra a tegnapi nap! Bár kicsit csalódott is vagyok, mert mindösszesen hárman maradtunk lent az MD-vel. Persze ez nem azoknak szól, akik Pestről és hasonló távolságokból jöttek! :) A 100. évfordulóval egyidőben elkészült az az emlékfilm is, amely a 106-107-es vonalak több mint 100 éves történelmét foglalja össze 34 percben. Ezt hamarosan feltöltöm a netre. Addig is fogyasszátok szeretettel ezt a kis kóstolót a tegnapi ünnepségről:
Szécsey Úr köszöntője Az emléktábla leleplezése Az emléktábla
Ez nálam is így kezdődött :) Voltunk egy páran! Sáránd
Derecske-Vásártér Konyár Konyár-Sóstófürdő
Pocsaj-Esztár Kismarja Érkezés Nagykerekibe
Egy kis szusszanás Csonkára kihúz, 3-ra visszaáll Egyszer talán tovább is mehet majd!
...3-ra visszaáll. 3-ra visszaállt. Mintha de nagyon menne :)
Esti életkép Nagykerekin Csillagok-csillagok... ...mondjátok el nekem.
1: Totál ellen fény, pont akkor és annyira sütött ki a nap még jött a vonat.
2: Nem láttam semmit, csak vaktában lövöldöztem, mert futni kellet, hogy kiérjek. Ennek egyenes következménye lett, h a szemüvegem bepárásodott és nem láttam semmit, így csak érzéssel tüzeltem :D