Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

64zsoltt Creative Commons License 2020.04.19 0 0 4619

Sziasztok

Egy kérdésem lenne adott egy 2011.5008 2.0Hdi. Az adaléktartály tetejéről (a műanyag doboz) megjelent a piros színű adalékom majdnem szurokszerű állag állapotában folyik, végig a folyik enyhe túlzás szóval a kocsi azon részén, a földön egy két csepp ragadós anyag szerintetek mitől lehet?

Brado Creative Commons License 2020.04.10 0 0 4618

Sziasztok! A kormány alatti biztosítékdobozban lévő a kis biztosítékok milyen méretűek (fizikai méret)?

Ezt szeretném rácsatolni (egy szivargyújtó tápadapter, ami biztosítékfoglalatra dugható): https://www.aliexpress.com/item/4000190205884.html?spm=a2g0o.cart.0.0.3a533c00j22WT6&mp=1 Azaz ez lesz a bluetooth kihangotsító tápja (a többi cucc már megjött), de nem tudom megtippelni biztosan, hogy a kis biztosítékok milyen méretűek, és nem is találtam meg sehol a neten.

Köszönöm...

 

 

süni 58 Creative Commons License 2020.04.08 0 0 4617

kösz az infót nagyon hasznos volt és sikeres:)

 

Előzmény: 64zsoltt (4616)
64zsoltt Creative Commons License 2020.04.05 0 1 4616

2009-es 5008-as Balázs Robi. +36209888724

Problém
a:

Menet közben időközben eldobja a tempomatot, vissza aktíválni néha egyből,néha kis idő után lehet. Baráti kocsikázás után, szóltak, hogy sokat fékezek feleslegesen, akkor nem nagyon foglalkoztam vele, de a napokban reggel jegkaparás előtt beindítottam a kocsit és miközben kaparom a szélvédőt, akkor vettem észre, hogy fel-fel villan a féklámpa.

Hát akkor nézzük meg a kapcsolót:

1. Kiszerelés:

A kormány alatt lévő alsó burkolatott kell levenni, három patent és két rögzítő fül van:

 

Alsó burkolat le, majd felnyúlsz a csatlakozóhoz. Kormány alatt egy zőld csatit keress, sárga vezetékkel.

Világoszöld csatit felfele húzva, a rögzítő füll benyomása után kihúzható:

 

A féklámpakapcsolót jobbra tekerve 90fokkal felfelé kihúzható

 

 

Kapcsoló:

 

Oldalt a két füll alá vékony csavarhuzóval benyútam és szétkaptam a csatlakozót, nem egy bonyolúlt dolog van belül.

 

Az egész dolog annyi, hogy nyitott áramkör van alaphelyzetként, majd mikor benyomod a pedált az áramkör zár és jelet ad a BSI-nek, hogy kapcsolja a féklámpát. Tempomat esetén meg kapcsolja ezt ki.

Megtakarítottam az érintkezőket, kicsit meghajlítottam a csatlakozó tüskéket.

Előzmény: süni 58 (4615)
süni 58 Creative Commons License 2020.04.05 0 0 4615

Hali!

Tudja valaki hogy 5008-as on a féklámpa kapcsolóhoz hogy lehet hozzáférni?

safi79 Creative Commons License 2020.04.04 0 0 4614

Szia.Köszi a linket.

Előzmény: magiist (4613)
magiist Creative Commons License 2020.04.03 0 0 4613
Előzmény: safi79 (4612)
safi79 Creative Commons License 2020.03.31 0 0 4612

Szia.Regisztrálni kell az oldalon, hogy letölthessem a navi frissítést?

Előzmény: p5008 (4586)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 4611

kösz az infót 

 

Előzmény: D.Zoli (4609)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.30 0 0 4610

recsegés ropogás nincs csak fékezéskor bedobja a hibát abs eps meg ahogy írtam az elektromos kéziféket se tudom kioldani fékpedállal leállítom utána jó egy darabig megint

 

Előzmény: magiist (4608)
D.Zoli Creative Commons License 2020.03.30 0 1 4609

Féklámpa kapcsoló hibája is okozhat ilyet. 

Előzmény: süni 58 (4607)
magiist Creative Commons License 2020.03.30 0 1 4608

Én javasolnék egy hibakiolvasást. Lehet valamelyik kerékszenzorod hibás (a féktárcsáknál lévő forgás érzékelők). Volt kollégám akinek a fogazott ABS tárcsája volt repedt és ettől hülyült meg a féke (folyton belépett az ABS, recsegett, ropogott fékezéskor).

Előzmény: süni 58 (4607)
süni 58 Creative Commons License 2020.03.29 0 0 4607

Sziasztok!

Nekem az lenne a problémám hogy rakoncátlankodik az abs és az esp már egyre többször dobja be hibának ilyenkor nem működik a tempómat meg az elektromos kézifék sem

Valakinek lenne ötlete?

paypass Creative Commons License 2020.03.26 0 0 4606

Az akku levételével majd visszarakásával a hibakód törölhető.

Ha a ventilátor elindul, az vészüzemi üzemmód, akksit le majd vissza.

A problémát nem oldja meg viszont nem kell törölni a hibakódot.

És ha következő 7-8 indításnál nem jelentkezik a probléma akkor

törli a hibakódot.

paypass

Előzmény: zaf2005 (4605)
zaf2005 Creative Commons License 2020.03.22 0 1 4605

Sziasztok,

Segítségre lenne szükségem, indítás után pár méter megtétele után, de van hogy azonnal, rángatni kezd a motor és motorhibát jelez, kapcsol a ventillátor. 1,6 THP motoros. Egy vagy több hengerben nincs gyújtás hibát ír. Ki lettek cserélve a gyújtókábelek, trafók és gyertyák. Egy-egy “javítás” után eltűnt a probléma, volt, hogy 2 hétre, volt, hogy 1 napra, de mindig visszatér. A legdurvább, hogy a gyújtókábeleket lehúzom, majd vissza és újraindításkor megy rendben, persze a hibakód benne marad, azt törölni kell.

Azt mondta a szerelő ez sok minden lehet, injektor, impulzus jeladó ezekre emlékszem. Nem vagyok különösebben hozzáértô. Tapasztalt valaki hasonlót, mi lehet a baj?

Köszönöm, ha segítetek.

klimas56 Creative Commons License 2020.03.22 0 0 4604

Igen ! Az a gáz, hogy a hűtőközeg , nevezzük gáznak, molekulája sokkal kisebb mint nyomatásra használt nitrogéné, így hamarabb megtalálja a mikronos lyukakat is. Nem véletlenül használják tömörség vizsgálatra némelyiket.

Ilyenkor jön az az állapot, hogy hiába pumpálom fel nitrogénnel az üzemi nyomás másfélszeresére a rendszert, nem fogy csökkeni a nyomás. A hűtőközeg meg elillan rövid idő alatt.

Van még egy fekete ló a történetben, ez pedig a kompresszor tengely tömítése, persze ehhez nem lehet hozzáférni a mezei módszeremmel. Álló helyzetben minden OK, de forgás közben simán eresztheti az anyagot.

A " koszolódás" JÓ JEL , pláne ha olajos is egy kicsit, akkor biztos hogy ott van eresztés, mert a hűtőközeggel együtt az elhordott olaj is ki tud jutni..nem kell megijedni, a kompresszorból azért nem fogy egy ilyen kis lyuknál.

Szó mi szó, utólért a "végzet" :)))) 

 

Kondenzátort . 30 pár ezerért kapok a bárdinál, ha érdekel , budapesti vagyok.

 

Előzmény: D.Zoli (4603)
D.Zoli Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4603

Nekem is jó volt a nyomás és aa vákuum teszt is. Aztán kb. 1 hónap alatt elszökött a gáz. Azt mondták, hogy a hűtő lehet a bűnös, mert az egyik sarkában kicsit több a por, ami beleragad a kiszivárgott gázba. Még nem cseréltettem ki, de tavaly 100 alatti összeget mondtak rá. Hibakód nincs. 

Előzmény: klimas56 (4602)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4602

Erre nem mertem gondolni.../ zsebbe nyúlós történet/

 

Szóval belefutottam a hajtépős problémába! Kb. 4 órán keresztül a rendszert 28 bar nyomáson hagytam, a normál üzemi nyomás még kánikulában sem megy 15-18 bar fölé,  szigetelőszalaggal  a mutató állását megjelöltem, semmi nyomáscsökkenés....Na most akkor hol a bánatban szökött el a teljes töltet, ugyanis amikor rátettem a nyomásmérőket nulla nyomást mutattak. 

Az összes elérhető helyet végig haboztam, semmi buborék..

Én a mosogatószeres kutyulékban hiszek, a szivárgáskereső spray lassú szerintem. Szivaccsal jó sűrű habot csinálok,ezt ráteszem a feltételezett szivárgási helyre és ha van eresztés, rögtön megindul  buborék képződés.

Máshol...:((((((

 

 

Előzmény: Zolysys (4601)
Zolysys Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4601

Meg a klímahűtő szétporladása

Előzmény: klimas56 (4600)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4600

Általában 7-8 éves autóknál szinte jellegzetes hiba a hűtőközeg szivárgás. Sok a kötés, gumicső+fémcső közötti , rezgés , óriási hőmérséklet ingadozás stb. ezek eléggé sunyi szivárgásokat tudnak produkálni. 

Ha a diag nem regisztrált hibát, akkor valószínű hogy sima on-off kapcsolók vannak a nyomás figyelésére. Na majd kiderül.

Előzmény: magiist (4598)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4599

Köszönöm, ez az általános eljárás.... sajnos a tömítetlenséggel elég nehéz megbirkózni, ezért is csinálják így. Sok évvel ezelőtt hetekig görcsöltem egy autóval, 2 hetes ciklusokban engedte el a hűtőközeget, míg végül a gumicső lehabozása mutatta ki a porózusságát.

Szóval bele lehet futni a hajtépésbe rendesen. 

Előzmény: D.Zoli (4597)
magiist Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4598

Én is annyit hozzátennék, hogy szintén nekem is tavaly nyáron elszökött a töltet (nem hűtött a légkondi), én akkor diaggal ráléptem és megnéztem, semmi hibaüzenet, pedig a regiszterek között mintha találtam volna légkondi nyomásadatokat is!

Akkor elvittem a klímáshoz, aki leszívatta, nyomáspróba (1 órát pihent, de semmi nyomásesés), majd feltöltötte a gyári adagot.

Azóta megy, nem tudom mitől tűnt el akkor a töltet.

Tehát diaggal nem tudtam meg semmi infót, még azt se, hogy rossz a légkondi. :(

D.Zoli Creative Commons License 2020.03.21 0 0 4597

Nekünk tavaly nyáron szökött el a gáz. Amikor bekapcsoltam, hallottam, hogy kattan a kompresszornál, de aztán pár másodperc után kikapcsolt magától. Sima autóklímásnál lefejték a maradékot, aztán feltöltötték. Semmi extra dolgot nem csináltak. Nem tudom, ennyi infó mennyire segít. 

Előzmény: klimas56 (4596)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.20 0 0 4596

A kompresszor nem a  kuplungos, hanem a folyamatos szabályzású változat. A vezérlésére rá lehet lépni pl. egy multiméterrel? Ha így van akkor legalább az elektromos részét tudnám ellenőrizni.

Na majd kiderül. Nagy valószínűséggel megtaláltam a szivárgás / a kondenzátor cső csatlakozása olajos/   helyét , de majd nyomáspróbával pontosabban megnézem. 

Aztán jöhet a vákumozás és a feltöltés...

Előzmény: klimas56 (4595)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.20 0 0 4595

A lyukas cipős suszter esete lépett fel nálam, jön a melegedés/ na jóóó, kicsit lassan/ és bedöglik  a klíma. 

Valahol olvastam, ha jól emlékszem, hogy 560 gr R134A kell bele. Gondolom a betöltés után meg lesz az alapnyomás, a kompresszor működni fog. Ha nem, akkor jön a gond...reményem szerint csak egy sima on-off kapcsoló van a szívóoldalon.

Előzmény: FeZ_ (4594)
FeZ_ Creative Commons License 2020.03.20 0 0 4594

Hááát....az 5008-at konkrétan nem tudom, de még nem láttam olyan PSA gépet, amin ne tiltotta volna a nyomáskapcsoló alacsony gáznyomásnál a kompresszort.

 

Előzmény: klimas56 (4593)
klimas56 Creative Commons License 2020.03.20 0 0 4593

Sziasztok! Kérdésem, ha elszökött a hűtőközeg a klímarendszerből, attól még a hőfokszabályzó egység vezérli  a kompresszort? A feltöltés nem gond, klímás lennék, de a vezérlést nem tudom mivel lehet kontrollálni házi körülmények között. Ha a vezérlést nem tiltja a szívóoldali nyomáskapcsoló akkor a manométeren látom a kompresszor működését.  

magiist Creative Commons License 2020.03.20 0 0 4592

Köszi az infót, nekem is pont e miatt kellene! :)

Előzmény: safi79 (4591)
safi79 Creative Commons License 2020.03.19 0 0 4591

Szia.Igen.Én jbl flip3-használok.A gyerekek amikor filmet néznek így oldom meg a hangot.

Előzmény: magiist (4590)
magiist Creative Commons License 2020.03.19 0 0 4590

Próbált már valaki bluetooth hangszórót párosítani a kocsival?

Van konkrét típus amit lehet?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!