Keresés

Részletes keresés

T 6 Creative Commons License 2022.07.16 -7 1 5962
Előzmény: Lovrin (5961)
Lovrin Creative Commons License 2022.07.16 -1 4 5961

Mivel a járműveket uniós támogatásból veszik, az EU euróban fizeti az euróban meghatározott támogatást, nem drágul semmi. Amennyivel többe kerül forintba átszámolva most a jármű annyival többet fizet majd az EU forintban átszámolva, de az euróban ugyanannyi az összeg.

Előzmény: T 6 (5960)
T 6 Creative Commons License 2022.07.16 -4 1 5960
looksharp Creative Commons License 2022.07.16 -1 3 5959

Kérdés, a gazdasági és a költségvetési helyzet hogy alakul. 
Mindenesetre a tranzitforgalom egy része rászabadul a pályára ősztől, attól tartok, egy éven belül nagyon sok lassújel lesz - a jelenlegi ütemes menetrend pedig tarthatatlan lesz.

Előzmény: Magyar NaBA (5958)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.07.11 0 1 5958

Apróbb lépések történnek a Kiskunfélegyháza-Szeged vonal felújítása ügyében. Az érintett településeken jónéhány vasúttal szomszédos ingatlanra ún. kisajátítási vonalat vezetnek fel, amelyekig aztán majd a vasút idővel terjeszkedhet. Szélesebb lehet a vasúti közlekedés területe a szabadkai úti átjárótól délre, becslésem szerint egy-két vágánnyal. 

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2022.07.06 0 2 5957

A 136-s vonal Szeged - Rendezőtől a határig 12 km, azon van 13 útátjáró. 1-2-t megszüntettek/nek. A maradékból 3-4 fénysorompós, ha jók az emlékeim, a zöme egyszerű földutas átjáró andráskereszttel, ott nem fog 15-el cammogni a tehervonat.

T 6 Creative Commons License 2022.07.06 0 1 5956

Akkor, ezeken a helyeken, a vonatközlekedés idejére, mindig voltak kint jelzőőrök.

Előzmény: Magyar NaBA (5954)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.06 0 1 5955

látatlanban tippelve miután voltam a helyszínen is videózni. A határtól legközelebbi átjáró, ami Röszke felé megy a közúti hatátkelőtől, utána egy van Röszke és Szentmihálytelek között, meg a régi GV épület megy már Szentmihálytelken ahol szemben volt TSZ telep van és kamionok járkálnak oda be. A többi érdemi forgalmatis bonoylító az már Szegbelül van ott ,ahol mráa többi vasútvonal mellett fut a 136, azok most is biztosítva vannak.

Előzmény: Magyar NaBA (5954)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.07.06 0 0 5954

Négy érdemi forgalommal bíró átjáró van.

 

A 135-ös átépítésekor évekig ezeknél sokkal forgalmasabb átjárók (Szeged, Vértói út, Sándorfalvi út, Pihenő utca) üzemeltek gond nélkül nappali forgalmi viszonyok mellett. (Nappal ment arra az építési forgalom és az algyői kiszolgálás.)

Előzmény: Törölt nick (5953)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.06 -2 1 5953

Egyszerre csak egy vonat mehet Szegedig, ha csak egy van nem tud összeütközni másikkal. Abban a pár átjáróban meg átcsattog 15-el. Mennyi fénysorompós átjáró volt? 3 talán? A többi eddig is biztosítatlan volt.

Izsó001 Creative Commons License 2022.07.06 0 0 5952

És akkor hogyan lesz? ;-)

Minden átjáróban lelassít (megáll?), majd tovább, vagy minden átjáróba humán erőforrás jellegű biztosítás lesz?

Mert az állomástávolság még oké, de a többi?

Előzmény: Vendégsín (5951)
Vendégsín Creative Commons License 2022.07.05 -1 1 5951

Augusztusra lesz bizt.ber?

 

Nem lesz.

Előzmény: Izsó001 (5950)
Izsó001 Creative Commons License 2022.07.05 -1 0 5950

"Augusztustól megindulhat (az eddig Budapest–Kelebia–Belgrád-útvonalon haladó) teherforgalom a Szegedet Röszkén át Belgráddal összekötő új pályaszakaszon, miután az utolsó kilométerei is megépültek.

Amint azt Vitézy Dávid államtitkár a helyszínen elmondta, a pályaszakasz teljeskörűen 2023 második felére készülhet el, ami azt jelenti, hogy a vonal villamosítása után a teherforgalom mellett a személyszállítás is megindulhat rajta."

 

https://index.hu/belfold/2022/07/05/kesz-a-szegedet-szabadkaval-osszekoto-vasuti-palya/?token=da8e63351af8cc890060b9d049538211&fbclid=IwAR0ZzUwA89AzIUCo1eCGXPcMeLUjitjmWPY-YOgzFCvwyvHtXDyxCQqR7B4

 

Augusztusra lesz bizt.ber? A 40a-n (vagy e-n?) már hónapok óta kész volt a pálya, mire sikerült a bizt.bert is átadni.

leveskockaa Creative Commons License 2022.07.02 0 0 5949
Előzmény: looksharp (5948)
looksharp Creative Commons License 2022.07.02 0 0 5948

A Hódmezővásárhely és Kútvölgy állomásközben az 1512-1516 szelvények között van egy 40 km/órás sebességkorlátozás. Rövid síndarabokat láttam a pálya mellett - sínvégcserét végeznek? Esetleg hézagnélküli  vágány kialakítása lesz?

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.20 0 4 5947

https://youtu.be/LNhmD5OsGMk

 

136-os vonal helyzetjelentés. Ha minden igaz ma átadták a kisvasúti aluljárónál a műtárgyat és mehet a vágányfektető csodagép tovább, talán már 1 hét múlva is ha kimegy valaki ismét már jóval több lerakott vágányt fog látni. Szerb oldalon már a drót is elkészült. Ami viszont Horgoson feltűnt a videóban is látszik, hogy a főút felé, ahol a lakóházak vannak nem épült a peronról járda, gondolom azért, mert az úton nincs zebra, ahol át lehet kelni a másik oldalra. Néhány hét alatt biztosan lesz itt kitaposott ösvény

T 6 Creative Commons License 2022.06.16 0 1 5946
T 6 Creative Commons License 2022.06.15 0 1 5945

Sártó, síntörés, elvileg javítva.

Törölt nick Creative Commons License 2022.06.13 0 6 5944

https://www.facebook.com/media/set/?vanity=albertdanifotok&set=a.5081388585262229

 

Tegnapi képek a 136-os vonalról Horgos és Szeged között

looksharp Creative Commons License 2022.06.13 0 0 5943

Köszönöm! Így már világos!

Előzmény: Godolloi HEV (5942)
Godolloi HEV Creative Commons License 2022.06.13 0 0 5942

Talán megszüntetik Orosházán a felüljáró alatt a IV. vágány átjárójának 20-as sebességkorlátozását?
Azt az átjárót is átépítik:
https://www.kapella2.hu/vaganyzar/vaganyzarkarbantarto/megtekintes/j8XjqPc

Előzmény: looksharp (5941)
looksharp Creative Commons License 2022.06.13 0 0 5941

Megnéztem:
A kakasszéki útátjáró (ezek szerint van esély arra, hogy legalább az a 40-es lassújel megszűnik a nyáron), valamint két földutas átjáró, az egyik a volt Kutasi puszta mh. és Sóshalom mh. között, a másik Sóshalom volt megállóhelynél.
Amit nem értek: ezzel összefüggésben miért lesz Orosháza-Gádoros között is vágányzár?
Talán megszüntetik Orosházán a felüljáró alatt a IV. vágány átjárójának 20-as sebességkorlátozását?

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5931)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.12 0 1 5940

Dolgoztak azon a műtárgyon ,ahol az egykori kisvasút ment át a nagyvasút alatt serényen ma. Röszkén is dolgoztak, két vágány le van rakva, persze be kell még szabályozni. A szerb oldalon már a vezeték is megvan, Horgos pedig kb. kulcsrakész. Van egy régi állomásépület még a szerb oldalon, Kamaráserdő, épület megmaradt, befalazva minden nyílászáró, és zajvédő fal is épült az épület és a vágány közé. Amennyire láttam az országhatárig végig megvan a drót is.  Röszke felé az utolsó átjáró kibontva és a határig se sín se ágyazat nincs csak teljesen legyalult töltés

Előzmény: gyoparOHs (5938)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.12 0 1 5939

Mai képek? Ma én is kintvoltam, majd ha lesz időm megszerkeszteni a képeket és a videót jön.

Előzmény: Magyar NaBA (5937)
gyoparOHs Creative Commons License 2022.06.12 -1 3 5938

A műtárgy 20-n lesz átjárható.

Az SMD 21-n kezd fektetni, elmegy a határig. 

Előzmény: Magyar NaBA (5937)
Magyar NaBA Creative Commons License 2022.06.12 0 12 5937

Zukiberci zártosztályú csoportjai helyett itt egy mai beszámoló.

 

4+600 - távlati Szentmihálytelek megállóhely

Eddig jött el a VHÍD gépszörnye, amely kb 4+400-ig járható pályát hagyott maga után. A megállóhelyen jelenleg kavicságy van leterítve, illetve a sínszálak kihúzva. Az oszlopok eddig állnak, innentől csak nagyon mutatóban. 

 

5+900 - Szeged-Szentmihály, régi kisvasúti aluljáró

 

Itt elég komoly munka zajlott, a munkások nyüzsögtek a műtárgyon. A felszerkezet elkészülni látszik, de még ki van zsaluzva, tehát van munka bőséggel.

 

6+400 - Szeged-Szentmihály, Harcos út

A helyszínen nemrég fejezhették be a vízépítési munkákat. Egy réteg zúzottkő, de csak Röszke felé.

 

 

10+100 - Röszke, József Attila utcai átjáró és vasútállomás

Ez volt a másik helyszín, ahol heveny munka zajlott. Épül az új magasperon, impozáns hosszúsággal. Szegény Bz el fog veszni mellette. Az átmenő fővágányt mér kisgépes módszerekkel összerakták, illetve lehelyezték a Szabadka felé eső oldalon a nagy ívsugarú kitérőket is. Áll már egy-két felsővezetéki oszlop is, illetve elég sokat deponáltak. 

 

 

11+750 - Röszke, Dugonyi úti átjáró

Itt is még csak a kavicságy teregetésével és a sínszálak kiosztásával foglalkoznak. A balfelől betontuskók szerintem a majdani útátjáró részei lesznek. Ha az ember Szabadka felé tekint és nagyon belehunyorít a júniusi napsütésbe, akkor az őrtoronytól kicsit balra megláthatja a jugók által már telepített felsővezetéket.

 

 

Megy a munka ezerrel, remélem készen lesznek augusztusra. Azt azért meg kell említenem, hogy igen jelentős az a hossz, ahol még csak az alépítmény készült el, a felépítménynek viszont még a nyomai sem látszanak. Röszke állomás legfeljebb átjárható lesz, de itt szerintem nem lehet belépő/kilépő tehervonatokat fogadni.

gyoparOHs Creative Commons License 2022.06.12 0 0 5936

sorry..

 

FB 135-....   elég sok kép látható a röszkei építésről...

Előzmény: Lovrin (5935)
Lovrin Creative Commons License 2022.06.12 0 3 5935

privát csoport, nem látható amit linkelsz

Előzmény: gyoparOHs (5934)
gyoparOHs Creative Commons License 2022.06.12 0 0 5934
looksharp Creative Commons License 2022.06.03 0 0 5933

Köszönöm! A szelvényszámoknak majd utána nézek. 

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (5931)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!