Pontos összeget nem tudok, de közelít az általad említetthez. Viszont ha ezt éves szinten kiszámolod az összes Startos vonattal akkor bizony 8 számjegyű már az az összeg. (Tudom tudom állami szinten meg mittudom én zsebpénzről van szó.)
Jelenleg hogy van megoldva az a szituáció amikor KÖFI állomásról vagy induló vonattal?
Vannak notórius firkálgatók. Nem tudom, a pszichológián miért nem szűrik ki őket, mert ez erősen kényszerbetegségre utal. És szvsz semmiben sem különböznek a sokat szidott graffitisektől.
Semmi az égvilágon. Eddig egy fecnivel elvolt az ember, most meg oldalakon keresztül lehet sorolni a problémákat, sikerült újabb dolgot elérni amivel fekve lehet maradni. Addig se kell dolgozni...
Azon a tablettán kerek egy órámba telt egy bekapcsolás, szolgálat vége, kikapcsolás, hát álljon már meg a menet. A térerő problémák miatt folyamatos a kínlódás vele, mint látod még a kikapcsolás sem megy csak úgy, nem beszélve az aksiról stb... És nekem nem kell a duma a garanciáról, mert ne, ne legyen garanciális, hanem működjön normálisan!!! Lehet jönni mindenféle mesével, de a Holdra eljutunk, akkor nekem senki ne jöjjön azzal a mesével, hogy lehetetlen...
Ez így van, de ha indulás előtt már betöltötted a menetrendet, akkor már nem kell a hálózat menet közben, használható offline módban is. Ekkor még az induló állomáson van lehetőség nyomtatott verziót kérni, ha a betöltés sikertelen. Kétségtelen, hogy ehhez az kell, hogy nem csak akkor kapcsolom be a gépet, mikor már elindultam a vonattal, hanem még előtte.
Van még az az eset, ha olyan helyen váltasz, ahol nincs lehetőség nyomtatni, és ekkor jön elő a probléma de erre lehet eljárásrendet kidolgozni, hogy ekkor hogyan tovább?
Lévén, hogy mindhárom eszköz ugyanazt a távközlési rendszert használja, így nagyobb az esélye, mint azt az átlag ember gondolná. A nem is oly távoli múltban is összefosta magát a T hálózata, és akkor minden meghal. Természetesen még telefonálni sem lehet. Hiába mondták páran, hogy nem egy hálózatot kéne használni minden eszköznek, a lobbi erősebb volt az észérveknél.
Mondjuk, ha beszarik a hálózat, az MSK, és az útvonalkönyvek attól még rendelkezésre állnak, csak a menetrend, meg a lassúmenet kimutatás nem. Addig pedig még elég sok víz lefolyik a Dunán, mire valóban elhagyhatjuk a papírokat.
Van már szabályozás. Ha semmilyen elektronikus eszközön nem érem el a menetrendet akkor szolgálatképtelen leszek. Ez nagy valószínűséggel csak az eszközök működésképtelensége miatt fordulhat elő menetközben. És ekkor nem lesz msk-m, sem útvonalkönyvem, amik nélkül ugye vonatot nem továbbíthatok. De annak nagyon kicsi az esélye, hogy mindhárom tervezett elektronikus eszköz (mfb, tablet, okostelefon) egyszerre adja be a kulcsot.
Gyanítom, hogy alapból nem mivel a menetrend biztosítása vállalkozó vasúti tevékenység, és azt a papírt jó pénzért kapjátok a pályavasúttól. De azt el tudom képzelni hogy lesz rá kiadva egy olyan szabályozás, hogy ha semmilyen informatikai eszközön nem elérhető számodra a szolgálati menetrend akkor a következő állomáson meg kell állnod és kérned kell a szolgálattevőtől.
Vannak dolgok,amik megkönnyítik a mindennapi munkámat.
Látom azt,hogy hol van a keresendő mozdonyom,meg találom a leváltandó,vagy engem leváltó kolléga elérhetőségét,ha rákeresek az EMIGEN.Látom a napi teljesítményemet,vissza jelzést kapok a rögzített tevékenységeimről.
De sajnos nem tudom,hogy az adott szolgálatban,mi a teendőm!
Nem kapok értesítést a mozdonyforduló megváltoztatásáról.
Lehet,hogy csak én gondolom ezt?
Olyan rendszert lenne jó látni,ahol a mozdonyvezető a szolgálatba feljelentkezéskor...vagy esetleg előtte?Már tudná,hogy melyik mozdonnyal,melyik vonatot,meddig és vissza melyik mozdonnyal,melyik vonatot.
Az elektronikus menetrend mellett semmiképp nem marad meg a papír alapú?
Ha bármi gond van, akkor jól jön, ha lenne papír, mert akármilyen hiba előfordulhat, sőt nekem legalábbis, túl sok információ jelenik meg a lassújelekkel a elektronikuson, a táblagépen, túl színes, és könnyebb lesz benézni szerintem.
Előfordul, hogy az ember olyan vonalon visz személyvonatot amerre nem sűrűn jár.
Én a segédkönyvből ki szoktam jegyzetelni ,még azt is, hogy hol nem állok meg , mert vonalismeret ide vagy oda , de a felújjítások után nekem egyforma "egyen" megállóhelyek épültek, és 120 km/h ról nagyon nem mindegy hol lassítanék feleslegesen vagy ellenkezőleg hol kell időben lassítani, mert különben elszáll az ember. A tehervonatos vonalismeret az egy személyvonaton gyakorlatilag semmire se jó...
Sajnos a mozdonyvezetők egy része legalább életében egyszer , de kihagy megállót, és nekem a papír valahogy biztonságot ad(na)..
E mellett sötétben jól jön a MFB Szolgálati menetrend menüje ami kellően szürke és a lassújelek is benne vannak.
Most sajnos az a helyzet, hogy dokkolás után a tablet elveszíti a 3G-jét, de nem kapja meg a 4G-t.
Az az érdekes, hogy van, mikor így van és van, mikor nem. Nálam dokkoláskor megjelenik egy második hálózat a tableten, állapotra csatlakoztatva, korlátozott megjelöléssel. De emellett a tablet 3G is aktív marad.
"Csak simán kiterjesztődik a MFB és nem adja azokat a + szolgáltatásokat amire szükségünk van.
Pld. nem jelenik meg a szolgálati hely telefonszáma."
Már írtam. Az elektronikus menetrend jelenleg tájékoztató jellegű. A papír a hivatalos. Mire az elektronikus lesz az, addigra az MFB-s menetrend is tudni fogja a telefonszámokat, egy kis türelmet kérek.
"arról volt szó,hogy az FC kártyák beépítésekor,illetve annál nagyobb ütemben lesznek cserélve a sz@r USB aljzatok. Úgy látom ezt sem sikerült teljesíteni."
Naponta 4-8 dokkolót cserélnek a hibás USB-k miatt, tehát a folyamat nem áll. Amennyiben valaki veszi a fáradságot, és nyom egy USB csatlakozó/töltés hibát, attól függően hol lehet elérni a gépet, általában egy héten belül cserélik. Ennyire van kapacitás. A több mint 2000 dokkolóhoz idő kell. Az azért elgondolkodtató, hogyan lehet úgy benyomni, hogy a dokkoló elektronikáját is rövidre zárja, és teljesen használhatatlanná tegye...
"A KATA linket a jövő hét elején küldi Benkő Gábor. Az EMIG oldal kedd reggelre lesz kinn. Attól kezdve a gyakorlást el lehet kezdeni."
A jármű telocja az alapjeladó mind a három fázisát megkapja. Az MFB a 3 fázisból egyet. Ha a teloc adó forgórészén van egy kezdődő zárlat, azt az óra észre sem veszi. Ha a zárlatos fázisról kap az MFB, akkor az viszont elszáll. Ilyenkor azt tudom javasolni, hogy, 1. nyomni kell egy Prolan szervizmérnök visszahívás gombot, 2. ki mkell iktatni a túlsebesség figyelmeztetést.
"Emig is csak akkor jön elő ha piros x el bezárom a dokkolás után a zöld MFB ablakot a táblagépen és kiveszem a táblagépet, mert az internet stb.kapcsolat nem ment nekem bedokkolva legalábbis."
Ez jelenleg valóban így van, ami hiba. A mondás az, hogyha bedokkolunk, akkor a tablet át kell vegye az MFB 4G-s GSM kapcsolatát. Most sajnos az a helyzet, hogy dokkolás után a tablet elveszíti a 3G-jét, de nem kapja meg a 4G-t. Jelenleg törpölnek rajta a nálam okosabb emberek, hogy mit kell kinyitni az MFB tűzfalán, hogy ez ne legyen így.