A 80-as években a Szeged - Fonyód/Bsztgyörgy fürdős vonatok Bátaszékig egyesítve közlekedtek a pécsi gyorssal (akkor még volt ilyen). Akkor annyi volt a szabály, hogy mindig a fürdős volt elöl. Rendszerint volt középen mozdony. Szerintem, akár még kettő is volt középen néha, de erre nem emlékszem már.
Mi a helyzet az MD-vel? Ott is voltak csatolt szerelvények! Mindig nekiálltak forgatni őket, ha kellett, hogy kívül legyenek a mozdonyok? Vagy nagy ívben...
Vannak itt pécsiek, ha nem is mindig aktívak, jó lenne, ha hozzászólnának ehhez. Gyk: A 80-as és a 90-es években a Pécs-Szhely-(Nagykanizsa) gyorsvonat hétvégenként dupla MD-mot volt. Később külön ment a ZEG-i MD (csak hétvégén).
Azaz az MD-ket csak M-K-K-K-K-V-V-K-K-K-K-M módon, vagy M-K-K-K-K-V-M-K-K-K-K-V módon is lehetett csatolni. Vagy az MDmot nem számított mozdonynak? Holott az, mert önállóan is képes vontatásra, csak fűteni nem tud. (Cukorrépavonatok a Dél-Alföldön) A második módon csatolva meg egyértelműen közbesorozott.
Mennyiben más egy MDmot viszonya az MD-szerelvényhez, mint egy Taurus a railjethez? Az nem érv, hogy nem tud fűteni az előbbi!
Nekünk mindegy... Amikor meg tavaly(?) először ment dupla egység Magyarországra akkor csak egy mozdony volt rajta, merthogy olyan nincs ingavonatban, hogy közbesorozott mozdony...
Csak azt hogy az NKH és egyéb magyar közlekedéssel foglalkozó hatóság szerint ilyen állat márpedig nincs... 14 kocsis vonat két végén vezérlővel és a közepén két mozdonnyal.
Ennek a 10%-ot sem elérő kihasználtságos kijelentésed megcáfolására javasolnám, hogy szállj fel bármikor bármelyik Bécstől nyugatra közlekedő vonatra...
Hallottam, hogy az ÖBB az új RailJet-eket 1-gyel kevesebb 1. osztályú, és 1-gyel több 2. osztályú kocsival rendeli. Nem akarják a meglévőket is átalakítani? A 2. osztályon gyakori a tömeg, az 1. osztályon viszont jellemzően a 10%-ot sem éri el a kihasználtság.
Volt már róla szó, hogy 2015 decemberétől, ha elkészül a Hbf, akkor órás ütem lesz. Na meg addigra villamosodik a 16-os, és az egész 1-es vonali struktúra át lesz alakítva.
Eladó egy railjet I. osztályra szóló vonatjegy Stuttgart - Budapest: 2014. szeptember 13. 06.56-kor indul Stuttgartból. 17.050-Ft-ért vettem, 15.000 Ft-ért eladom. Családi okok miatt tovább kell maradnom, így egy héttel később jövök haza. Email: picort@fremail.hu
Köszi, valójában a fő gondom az, hogy Bécsig olyan barátunkkal utaznánk aki máshol száll fe mint mi onnan meg másik két barátunkkal tovább, ez benne a kihívás..... :) Jő lenne egymás közelében ülni.
Ha kint tudsz lenni a szerelvény betolásának idejére, és gyorsan foglalsz magadnak egy szimpatikus üres helyet akkor nem. De 3 eur sem nagy összeg ha biztosra akarsz menni.