Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 2023.02.21 -1 5 12429

Már bocs, de az érvelésed rögtön ott sántít, hogy az eCitarókat a DKV "kapta" (amúgy vette), a Volvók és a Conectók pedig az ITK tulajdonát képezik, így azokat a DKV biztosan nem selejtezheti... Ráadásul ha lenne is ilyen feltétel, akkor még inkább az lenne a logikus, hogy a Civisek, nem pedig a trolik helyére állnak be.

 

Az meg hogy 1-2 buszsofőr mit mond, nem igazán releváns, mint ahogy az se, hogy ez a Tóth Szabolcs mivel szédíti az embereket a városi propaganda TV-ben. Nyilván megpróbál megmagyarázni mindent, nem fogja bevallani, hogy "igazatok van, szarul csináltuk".

 

A fogyasztásról is akkor van értelme beszélni, ha vannak konkrét mérések, nem így bemondásra, mert ez ellenőrizhetetlen. A troli legalább télen is tud menni akár a nap 24 órájában is, ha úgy van, míg az elektromos busz a hidegben elég gyorsan lemerül, és akkor még nem is beszéltünk a fűtést biztosító olajkályháról, ami további költség, ráadásul környezetszennyező is.

Előzmény: hajduvolan_133 (12428)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.12 -4 0 12428

Nagyon jól tudod, hogy ezek a szerződések nem nyilvánosak, de nyilván el szeretnek kerülni, hogy a pályázati forrásból vett járműveket aszfaltvédőnek használják, esetleg megbontsák őket és alkatrészeket értekesítsenek belőlük. Az is feltétel, hogy annyi dízeles buszt selejtezni kell, ahány elektromosat kaptak. Ezeket egy tankeres kolléga meg is erősítette nekem. Azt pedig, hogy a troli többet fogyaszt, mint a busz, legyen az elektromos vagy dízeles, nem én mondom, hanem Tóth Szabolcs, az őszi városi tv-s interjújában. A Volvo sokat eszik, ez tény, viszont ezeknek a selejtezését a járműcserés pályázati szerződésben meghatározott ütemterv szerint kell végezni. Az elektromos energia pedig jóval nagyobb mértékben drágult, mint az üzemanyag, ezzel szintén nem érdemes vitatkozni. 

torqmatic Creative Commons License 2023.02.12 -2 5 12427

Akkor ha már szakma...

 

1, Mutasd meg hol van leírva a pályázatban, hogy járatni kell őket? Érdekelnének a konkrét számok is, hogy mi az, ami már jó... Szerintem inkább csak arról van szó, hogy ciki lett volna a zsír új buszokat (amik egyébként is több hónap késéssel álltak forgalomba) beállítani a telephely sarkába porosodni.

 

2, Mennyi fogyaszt egy eCitaro és mennyit egy Solaris? Írjunk akkor ide is konkrét értékeket. Továbbmegyek: nem inkább az akár 50-60 liter gázolajat is felzabáló, lefingott Alfákat kellett volna ezekkel kiváltani, mint a nullemissziós trolikat?

Előzmény: hajduvolan_133 (12422)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 3 12426

És még a dkv mottózza ezt, hogy "pontos közlekedés, kiszámítható szolgáltatás"...

Előzmény: Econell99 (12425)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.10 0 1 12425

Sajnos a délutáni csúcsidőben gyakoriak a hasonló késések szinte minden vonalon.

Előzmény: BlackCat8711 (12424)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 1 12424

Előzmény: BlackCat8711 (12423)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.10 -1 1 12423

Ez gyönyörű...:) Nem elég, hogy Reform, még több mint 20 perc késés is...

hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.09 -3 1 12422

1. Az eCitaro-kat pályázati forrásból vették, ezért muszáj őket járatni.

2. Kevesebb áramot fogyasztanak és mivel újak, kevesebb karbantartást igényelnek, mint a trolik. 

 

Bocsi, de ilyen szakmaiatlan hülyeségeket O. Rolika szokott kommentelni a feribókon. Azért jó lenne egy bizonyos szint alá nem süllyedni, csak azért, hogy lehessen szidni a DKV-t. 

Előzmény: Econell99 (12420)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 12421

"Röhej logika" megy a dkv-nál... Én már azon se lepődnék meg ha hétvégén látok egy eCitaro-t a villamospótlón :D

Előzmény: Econell99 (12420)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 12420

A magas áram árakra hivatkozva leállított troli helyett az akksis, szintén árammal működő eCitaro jár. Erre már nem lehet mit mondani.

Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 0 1 12419

Már a reggeli 35E is Reform? :O Ez tényleg vicc.

 

Pedig az mindig csuklós volt a nagy forgalom miatt, meg a 35E csuklósa mindig reggeli iskolás 13-asba váltott át.

 

 Az általad említett 36-oson lévő csuklós szintén 13-asba váltott át régen. Gondolom ott is megvariálták a fordákat akkor.

 

 

Előzmény: BlackCat8711 (12418)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.09 0 1 12418

Nézd meg majd a józsai járatokat például délután 1-kor Segner térről, csupa szólók járnak :D Na meg reggel is vicc ami megy, Józsáról 6:40-kor 36-os Reform szóló, 6:48 35E-s Reform szóló, 6:54 35-ös szutyok Volvo szóló, a 6:56-os 34-es már csuklós szokott lenni de hétfőn az is szóló volt, olyan nyomorgás is volt azon hogy több mint 15 perc késést is összeszedett mire megérkezett a Segner térre, nem is kell mondanom hogy emiatt el is késtem a munkából...

Előzmény: Econell99 (12415)
marky-511 Creative Commons License 2023.02.09 0 1 12417

Valamiért nem, pedig oda aztán tökéletes. Nem tudom, melyik fordában lehet 39-es, de viszonylag sok csuklós jut rá. Pedig több kereke van a busznak, mint utasa. 

Előzmény: Econell99 (12416)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 0 1 12416

Csak nem használják azt az ITK-s sufnituning zöldségfurgont? :D

Előzmény: marky-511 (12412)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.09 -1 2 12415

Csak szemléltetés a problémához. A két képernyőmentés egyszerre készült. Ez konkrétan a csuklósok elpocsékolása.

Econell99 Creative Commons License 2023.02.08 0 0 12414

Akkor szerkesszék másképpen a fordákat, mert ez így nem oké, hogy 23-ason 10-20 emberrel rohangál a csuklós, a szintén Doberdós 15/15Y-n meg tömegnyomor van a Deformon.

 

Ez csak egy példa, de ahogy előttem leírták többen, sok másik gyakori példa van még.

Előzmény: hajduvolan_133 (12410)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12413

A 39-es csuklósról van is róla videó a youtube-on :D 

Előzmény: marky-511 (12412)
marky-511 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12412

39-esen sem egyszer láttam már, pedig oda a szóló is sok.

Előzmény: BlackCat8711 (12408)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12411

Hát pont ez a szomorú. A szerződéses járatok miatt így ki lettek vonva jó pár csuklós a forgalmas járatokból, helyükre meg Reformok kerültek be. Amióta megérkeztek a Conecto csuklósok nemhogy egy kicsivel több csuklós lett, sőt még kevesebb lett, mert az ilyen járatokra teszik át a csuklósokat mint szerződéses 49-es járatra, meg 14-re, 23/23Y-ra...

Előzmény: hajduvolan_133 (12410)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12410

A 49 szerződéses járat, kötelező minden (hétköznapi) indulására csuklóst biztosítani, ha nem megoldható, két szólót kell indítani. A többi valóban nem igényelné , általában fordaszerkesztési okokból kerül csuklós ezekre a járatokra. 

Előzmény: BlackCat8711 (12408)
ron89 Creative Commons License 2023.02.08 0 6 12409

"A megnövekedett utasforgalom miatt" :))))))))) Tényleg hülyének néznek mindenkit.

A villamos nem azért lett tele, mert nőtt az utasforgalom, hanem mert ki lett ritkítva 6-8 percről 12-re.

Úgy néz ki a 19-es hosszabítását a hétvégi ritkításból kell fedezni, csak hogy legyen valami negatív is a közleményben.

Hihetetlen mennyire nem tudják, hogy mit csinálnak, most megint visszarakosgatnak 1-2 indulást néhány vonalnál.

Előzmény: marky-511 (12402)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.08 0 2 12408

Azt a kevés csuklósokat meg pont az olyan járatokra pocsékolják mint 11-es, 14-es, 23-as, 23Y-os, 49-es... Addig a forgalmas járatokon meg nyomorognak a szólókban az utasok, nem elég hogy késnek vagy kimarad a járat...

Előzmény: Econell99 (12406)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12407

Ja, igen. Az A1 kimaradt a felsorolásból.

Előzmény: Econell99 (12406)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.08 0 4 12406

Igen, oda se való egyáltalán. Legfeljebb ezeken a vonalakon lehet azt mondani, hogy elmegy: 11, 14, 16, 17, 21, 23, 23Y, 33, 37, 39, 45. Bár a legjobban azzal járnánk, ha szépen átfényeznék őket sárgára és eladnák a Volánbusznak, és hoznának Conecto-kat helyette. Rövidebb helyközi járatokon még el is menne a háromajtós Deform.

Előzmény: BlackCat8711 (12405)
BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.08 0 3 12405

Na meg a józsai járatoknál is tele vannak a Reform-okkal csúcsidőben, reggel is vérlázító ami megy...

Előzmény: Econell99 (12404)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.08 0 2 12404

Akkor elkezdhetnék a forgalmas járatokról 15/15Y, 22/24, 25/25Y kitakarítani a Deformokat. Semmi keresni valójuk nincs ilyen forgalmas járatokon.

Előzmény: hajduvolan_133 (12400)
Econell99 Creative Commons License 2023.02.08 0 1 12403

Azosztigen. Fényes udvarból akkor csak óránként 1 járat lesz a Belvárosba. Lassan Mucsaröcsöge alsóról is több járat lesz a városba, mint a városon belüli közlekedés 

Előzmény: marky-511 (12402)
marky-511 Creative Commons License 2023.02.08 0 0 12402

https://www.dehir.hu/debrecen/ismet-valtoztat-a-dkv-most-jo-hirt-kozoltek/2023/02/08/?fbclid=IwAR3BgVPdE92nE__dqd_REAVnpMgFErlna14l7L1cASkTpMWqdm-pEkNYyfc

 

A jó hírek egyike, hogy február 20-tól a 19-es hétvégente óránként fog közlekedni nagyrészt.

Szép munka!

BlackCat8711 Creative Commons License 2023.02.08 -1 4 12401

Inkább csuklóskat kéne még forgalomba állítani mert obtrányosan kevés a csuklós főleg a forgalmas járatoknál. Undorító amit művel ez a vicc dkv!

Előzmény: hajduvolan_133 (12400)
hajduvolan_133 Creative Commons License 2023.02.08 -1 2 12400

Kis késéssel ugyan, de forgalomba álltak az új szólók, a mai naptól közlekednek AAHQ-701-709 rendszámmal. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!