Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Már bocs, de az érvelésed rögtön ott sántít, hogy az eCitarókat a DKV "kapta" (amúgy vette), a Volvók és a Conectók pedig az ITK tulajdonát képezik, így azokat a DKV biztosan nem selejtezheti... Ráadásul ha lenne is ilyen feltétel, akkor még inkább az lenne a logikus, hogy a Civisek, nem pedig a trolik helyére állnak be.
Az meg hogy 1-2 buszsofőr mit mond, nem igazán releváns, mint ahogy az se, hogy ez a Tóth Szabolcs mivel szédíti az embereket a városi propaganda TV-ben. Nyilván megpróbál megmagyarázni mindent, nem fogja bevallani, hogy "igazatok van, szarul csináltuk".
A fogyasztásról is akkor van értelme beszélni, ha vannak konkrét mérések, nem így bemondásra, mert ez ellenőrizhetetlen. A troli legalább télen is tud menni akár a nap 24 órájában is, ha úgy van, míg az elektromos busz a hidegben elég gyorsan lemerül, és akkor még nem is beszéltünk a fűtést biztosító olajkályháról, ami további költség, ráadásul környezetszennyező is.
Nagyon jól tudod, hogy ezek a szerződések nem nyilvánosak, de nyilván el szeretnek kerülni, hogy a pályázati forrásból vett járműveket aszfaltvédőnek használják, esetleg megbontsák őket és alkatrészeket értekesítsenek belőlük. Az is feltétel, hogy annyi dízeles buszt selejtezni kell, ahány elektromosat kaptak. Ezeket egy tankeres kolléga meg is erősítette nekem. Azt pedig, hogy a troli többet fogyaszt, mint a busz, legyen az elektromos vagy dízeles, nem én mondom, hanem Tóth Szabolcs, az őszi városi tv-s interjújában. A Volvo sokat eszik, ez tény, viszont ezeknek a selejtezését a járműcserés pályázati szerződésben meghatározott ütemterv szerint kell végezni. Az elektromos energia pedig jóval nagyobb mértékben drágult, mint az üzemanyag, ezzel szintén nem érdemes vitatkozni.
1, Mutasd meg hol van leírva a pályázatban, hogy járatni kell őket? Érdekelnének a konkrét számok is, hogy mi az, ami már jó... Szerintem inkább csak arról van szó, hogy ciki lett volna a zsír új buszokat (amik egyébként is több hónap késéssel álltak forgalomba) beállítani a telephely sarkába porosodni.
2, Mennyi fogyaszt egy eCitaro és mennyit egy Solaris? Írjunk akkor ide is konkrét értékeket. Továbbmegyek: nem inkább az akár 50-60 liter gázolajat is felzabáló, lefingott Alfákat kellett volna ezekkel kiváltani, mint a nullemissziós trolikat?
1. Az eCitaro-kat pályázati forrásból vették, ezért muszáj őket járatni.
2. Kevesebb áramot fogyasztanak és mivel újak, kevesebb karbantartást igényelnek, mint a trolik.
Bocsi, de ilyen szakmaiatlan hülyeségeket O. Rolika szokott kommentelni a feribókon. Azért jó lenne egy bizonyos szint alá nem süllyedni, csak azért, hogy lehessen szidni a DKV-t.
Nézd meg majd a józsai járatokat például délután 1-kor Segner térről, csupa szólók járnak :D Na meg reggel is vicc ami megy, Józsáról 6:40-kor 36-os Reform szóló, 6:48 35E-s Reform szóló, 6:54 35-ös szutyok Volvo szóló, a 6:56-os 34-es már csuklós szokott lenni de hétfőn az is szóló volt, olyan nyomorgás is volt azon hogy több mint 15 perc késést is összeszedett mire megérkezett a Segner térre, nem is kell mondanom hogy emiatt el is késtem a munkából...
Valamiért nem, pedig oda aztán tökéletes. Nem tudom, melyik fordában lehet 39-es, de viszonylag sok csuklós jut rá. Pedig több kereke van a busznak, mint utasa.
Akkor szerkesszék másképpen a fordákat, mert ez így nem oké, hogy 23-ason 10-20 emberrel rohangál a csuklós, a szintén Doberdós 15/15Y-n meg tömegnyomor van a Deformon.
Ez csak egy példa, de ahogy előttem leírták többen, sok másik gyakori példa van még.
Hát pont ez a szomorú. A szerződéses járatok miatt így ki lettek vonva jó pár csuklós a forgalmas járatokból, helyükre meg Reformok kerültek be. Amióta megérkeztek a Conecto csuklósok nemhogy egy kicsivel több csuklós lett, sőt még kevesebb lett, mert az ilyen járatokra teszik át a csuklósokat mint szerződéses 49-es járatra, meg 14-re, 23/23Y-ra...
A 49 szerződéses járat, kötelező minden (hétköznapi) indulására csuklóst biztosítani, ha nem megoldható, két szólót kell indítani. A többi valóban nem igényelné , általában fordaszerkesztési okokból kerül csuklós ezekre a járatokra.
Azt a kevés csuklósokat meg pont az olyan járatokra pocsékolják mint 11-es, 14-es, 23-as, 23Y-os, 49-es... Addig a forgalmas járatokon meg nyomorognak a szólókban az utasok, nem elég hogy késnek vagy kimarad a járat...
Igen, oda se való egyáltalán. Legfeljebb ezeken a vonalakon lehet azt mondani, hogy elmegy: 11, 14, 16, 17, 21, 23, 23Y, 33, 37, 39, 45. Bár a legjobban azzal járnánk, ha szépen átfényeznék őket sárgára és eladnák a Volánbusznak, és hoznának Conecto-kat helyette. Rövidebb helyközi járatokon még el is menne a háromajtós Deform.
Azosztigen. Fényes udvarból akkor csak óránként 1 járat lesz a Belvárosba. Lassan Mucsaröcsöge alsóról is több járat lesz a városba, mint a városon belüli közlekedés