Melyik belépő cucc üti, vagy legalábbis közelíti meg a "profi" színvonalat? Melyik a legjobb szett, "gyári" vagy idegen gyártótól? Oly, Canon, Nikon Pentax? Szempontok: makró, portré, enyhe tele, street.
Nem tudom, h ide írjam-e ezt a hozzászólást, de nem találtam olyat topicot, ahova passzolt volna.
Szóval már régóta álmodozom egy DSLR gépről, bár kezemben még sajnos nem volt még egy sem. Tehát egy olyan példányt szeretnék vásárolni, ami egy kezdőnek tanulógépnek tökéletesen megfelelne. Viszont valószínűleg elég hosszú távú, tartós befektetés lesz (ez attól függ mennyire fogok elmélyülni a témában, mennyire fog tetszeni). Nem zárkózom el a használt gépektől sem (hiába, csak költséghatékony..). Sőt, mivel nem kívánok nagyon sok pénzt költeni erre a célra, így valószínűleg azt is fogok venni. Majd attól függ mit írtok ti ezzel kapcsolatban. S hogy mennyit áldoznék rá? Nem szeretnék sokat így első gépnek. 100.000-120.000 Ft. Nem tudom, hogy van-e értelme ennyi pénzzel nekivágni az egésznek. Szerintetek? Hiszen új gépet ennyi pénzből aligha tudok összehozni (max, Nikon D40 kitobival, csak nem tudom mennyit érnék vele) Viszont a használt gépek piacán ennyi pénzért úgy gondolom már vmit tudok kezdeni. Pl. most láttam 60.000-ért egy 350D vázat. Ha ehhez vennék egy obit, akkor már úgy gondolom tudnék vmit kezdeni. (Ha esetleg láttatok vhol vmi jó hirdetést, ajánlatot egy kezdőnek, szóljatok.)
S hogy mire használnám? Elsősorban tájképek, épületek, természet, állatok. Másodsorban bármi más (portré, csendélet, életképek, ..).
Szóval tudtok tanácsot adni? Ja igen és ha lehet egy Canont szeretnék venni, mert azt már ismerem.
Mivel mindegyik belépő dslr-rel már egészen kiváló képeket lehet készíteni, azért alaposan leegyszerűsítve azt mondom, vedd meg amelyik a legolcsóbb és amelyik a neked szimpatikus, a te kezednek ergonomikus. :) (Csodálkoznék, ha valaki még csak nem is markánsnak nevezhető különbséget tudna tenni egy 1000D vagy D60 kit A4-re nagyított képe közt.)
Nincs gond ezekkel a belépő vázakkal. Valaki vesz egyet, nem biztos, hogy fejleszteni akar. Kirándulni, nyaralni, családi események megörökítésére, aki félévente előveszi, egy dupla kitt, tökéletes megoldás.
de egy kamera most vagy egyértelműen híd a kompaktok és a DSLR-ek közt, vagy nem - ennek nem kellene/szabadna változnia... (mint ahogy a filmes korszakban nem is változott)
nem is arról van szó, h megfellebbezhetetlen információforrás volna, de azt jól jelzi, h nincs definiálva a kifejezés, és mennyire nem általános az értelmezése: ki ezt ért bele, ki azt - gumikategória...
Érdekes próbálkozás, a Canon a Nikon D60-nak és a Sony A200-nak akar versenytársat kiadni. Amit láttam tesztképeket azok tetszettek. Az ára viszont talán kicsit magasra lett téve kezdésnek szerintem.
számomra egy fogalom legyen stabilan egyértelmű, ne változzon az éppen aktuális trend szerin
A fogalom nem változik, csak követi a technikai változásokat. Pl a "gamer config" meghatároszás se ugyanazt a gépet jelentette 6 éve mint most. Pedig 6 éve is a brutálerös játékgépeket hivták igy, meg most is, de közben a 6 évvel ezelötti játékgép ma már csak "netezni anyuéknak még jo lesz" kategóriát ér. Pedig a gép ugyanaz maradt. Szerintem ugyanez van bridzséknél is. Ami az lehetett pár éve, az ma már nem az. Épp azért nincs a bridge-nek konkrét definiciója, mert nem független a külsö világtól. Ha már a vikit linkelted Bridge digital cameras are a type of high-end digital camera.. Szvsz egy fz18, egy s6500fd nem a high-end kompakt. A vikin levö gépek döntö többségét lefedi az én definicióm, a kivételek meg csak erösitik a szabályt:)
Na jo, befejeztem az offolást
ON
A legjobb belépö dslr az, amit az ember meg tud venni és amivel örömmel tud fotózni.
látod, ezért sem szimpatikus ez a megközelítés: számomra egy fogalom legyen stabilan egyértelmű, ne változzon az éppen aktuális trend szerint
ez a "bridge" értelmezés pedig nem is egyértelmű (ill. nem is általánosan osztott: pl a wiki cikke is mai bridge példák közt említi a zoomgyűrű nélküli Canon S5-öt), nem is stabil - míg ami régen filmes bridge volt, az ma is annak nevezhető (pedig jellemzően azokra sem lehetett külső vakut kötni)
pl Fuji 602 - a maga idejében még bridge volt, ma azonban már nem?
Igen. Ami 6 éve X kategoriát képviselt, az a mai körülmények között simán lehet másik kategória. Amikor a 602 bridge lehetett, akkor egy dslr csak a profik és a fanatikus milliomosok esetében volt opció. Ma mások a viszonyok, egy ilyen gép ma egy alsokategóriás épphogy UZ gép lehetne max a maga 6x zoomjával. Ami akkor nagy szám volt, az ma épphogy elég egy alacsonyabb kategória eléréséhez.
de aligha visz hídként közelebb a DSLR-ekhez, ha egyszer a kompakt fölépítésből kényszerűen adódó csigalassú AF úgysem enged gyorsan lőni
De a bövithetöség miatt már ott is használhatóvá tehetö, ahol egy nembridge kényszerüen bekerül a zsebbe. Szerintem ettöl lehet bridge. Használatban, bövithetöségben egy lépéssel közelebb kerül a dslr-hez. Ráadásul miota a tükrösökben is ráizgultak a kompaktos AF-ra, ujabb közeledés történt:)
és még külső vakut is tudsz tenni jópár kompaktra
Ezért nem egy-egy funkció vagy tulajdonság tesz egy gépet hiddá, hanem több funkció együttes megléte. Szerintem egyszerü eldönteni, hogy valami bridgenek nevezhetö-e (2008-as viszonyok között). Megnézzük a gépet, és elképzeljük, hogy ha tükör és optikai keresö lenne benne, akkor elfogadhato dslr lenne-e. Egy fuji s9xxx vagy FZ50 szerintem mindenki szerint elfogadhato gép lenne tükrösnek. Egy G7 vagy S6500fd tükrösitése mindenkiben hiányérzetet keltene.
hiszen slave-ként minden kamera használhat külső vakut
És talicskával is el lehet indulni a hungaroringen körözni, de ettöl még nem lesz versenyzésre alkalmas.
Az a legszebb az egészben, hogy itt vitatkozunk valamin, ami szép lassan megszünöben van.
értelek, csak ilyesmi miatt nem tartom jogosnak a "híd" elnevezést (amit ráadásul már akkor is alkalmaztak, amikor kézi zoomgyűrűs kompaktok még nem is léteztek: pl Fuji 602 - a maga idejében még bridge volt, ma azonban már nem?)
persze hasznos egy kézi, mechanikus (elektronikus esetén pont az általad írt gyorsaságot veszted el - ugyanott vagy, mint a nyomógomboknál) zoomgyűrű - de aligha visz hídként közelebb a DSLR-ekhez, ha egyszer a kompakt fölépítésből kényszerűen adódó csigalassú AF úgysem enged gyorsan lőni...
(ráadásul nem is ez a DSLR-ek fő ismérve, hiszen lehet, h azokat kis átfogású zoom-, vagy épp akár fix obival használod - akkor pedig a cserével együtt sokkal lasabban tudsz ilyen képeket lőni, mint egy akármilyen lassú nyomógombos zoomolásúval)
és még külső vakut is tudsz tenni jópár kompaktra (Nikon 5000/5100, Canon G7/G9, sok Ricoh modell) - szerintem csak emiatt kár elvetni pl a Fuji 6500-ast, hiszen slave-ként minden kamera használhat külső vakut
Szerintem az már mellékes, hogy a zoomgyűrű mechanikus vagy elektronikus, a lényeg a kezelés modjában van, nyomkodni kell vagy tekerni lehet. A manuális AF pl szinte minden bridgen elektronikus, mégis közelebb áll a tükrös érzéshez, mint a gombnyomogatás.
igen, a 6500fd-t se tartom bridge-nek, épp a külsö vaku hiánya miatt. Ez egy olyan alapvetö butitás rajta, ami visszateszi a sima UZ-k közé. A bridge a kompaktok felsö osztálya, amiben minden van ami egy dslr-ben (vagy akár több is, saját tapasztalatbol az A1 sok funkciója nincs meg csak a középkategóriás tükrös vázakban), hasonlo a kezelése, csak az érzékelö kisebb és persze nem tükrös. Szerintem a bridgeséget nem lehet csak megjelenési szintre redukálni, ezzel simán becsapnánk egy csomo gépvásárlót, ha egy tök buta de nagy fekete gépet bridgnek nevezünk, ö azt fogja hinni, hogy több tartalmat birtokol, mint amennyit ténylegesen ér a gépe.
ez az egyik bajom a fogalommal tehát, a komolyabb pedig az, amikor egyfajta előkelő lépcsőként próbálják értelmezni: "ez már nem kompakt, ez bridge"
de éppen ha csak a külsö megjelenést vesszük szempontak, akkor lesz érvényes, hogy nincs különbség kompakt meg bridge-kompakt között. Pont azzal több egy én definiciom szerinti bridge, hogy pl rá lehet tenni egy böszme külsö vakut és máris oltári különbség lesz egy nagyfekete de nem külsövakus gép képével szemben. Vagy egy adott szituban a zoomgyürüs bridge-el 1 mp alatt tudok 28mm-en meg 200mm-en csinálni 1-1 képet, mig a motoros gombnyomogatós zoomos nagyfekete gép tulaja féluton tart a zümmögés hallgatásában a tele felé a nagylátós kép után és a téma már féluton jár alaszka felé. Ezektöl lesz több a bridge, legalábbis az én szememben. ON
Valóban nincs egy iso szabvány erre hogy mi a bridge vagy mi nem az, hiszen ez a comact egyik válfaja, de mint neve is mutatja hidat képez a comact és DSLR között szóval igen is azért körül írható hogy mi fér bele mi nem.
Nyilván a gyártók szívesen idesorolják a majdnem csúcs comactjukat, de ettől még nem lesz az ami.
(Én talán úgy fognám meg a dolgot ha van legalább 2-3 dslr ficsőrnek mondott tulajdonsága a gépnek akkor az már bridge, de tényleg hiába való általános szabályokat hozni.)
A Fz 18 pedig hiába a Fz30 után jött ki az valójában az Fz8 utódja így azokat a technológiákat örökölte, így tervbe se volt mechanikus zoom gyürű.
(van az Olynak zoomgyűrűje - de elektronikus, azaz lényegében a nyomógomb egy másik formája)
jó, h említed a külső vakut: akkor a Fuji 6500 pl nem bridge? azon uis nincsen vakupapucs...
szerintem akárhogyan csavargatjuk is, ugyanaz a vége: semmilyen technikai definíciója nincsen digitális korszakban a "bridge"-nek, gyakorlatilag mindenre lehet számtalan ellenpéldát találni - az egyetlen közös pont a külső megjelenés
ez az egyik bajom a fogalommal tehát, a komolyabb pedig az, amikor egyfajta előkelő lépcsőként próbálják értelmezni: "ez már nem kompakt, ez bridge" pedig dehogy: egyetlen ilyen kamera képét sem lehet 100% nézetben sem megkülönböztetni a kompaktokétól, hiszen minden képjellemzőjük azonos - egyedüli kivétel volt a Sony R1, ahol ugyanez a DSLR-ek viszonylatában áll annak képét 100% nézetben is nyugodtan lehetne DSLR-el készültnek tartani - így az joggal nevezhető "híd"-nak
OFF na ezeket én már nem nevezem bridge-nek, ezek a tipikus sima UZ kompaktok, egy jobb fogásu markolattól csak nem lesz bridge egy gépből. Lehet, hogy ez csak az én hülyeségem, de szerintem egy bridge azért ne legyen már (2008-ban) gomnyomogatózoomos, csak beépitett vakus gép. Akkor se, ha ez bánt esetleg néhány UZ kompakt tulajt.
Az oly 570nek van zoomgyűrűje is meg külsö vaku is megy rá. ON
az FZ20 után még a Pana választékában is sok, nem mechanikus zoomgyűrűs modell jelent meg (pl tavaly nyáron az FZ18), de más gyártóknál ideiek is akadnak (Oly 570, Sony H10, Fuji 8100, ...)