Szerinted van 2 csuklós Berényi amit a GYSEV bérbe tud adni? Én nem tudom, de szerintem nincs mert 2 fixen kell Köszegi vonalra, és akkor még ott van Csorna illetve Zalaszentiván is ahová "besegítenek"!
Én azért vagyok szkeptikus a Desirókkal kapcsolatban,mert már annyi helyre ígérték,hogy képtelenség mindenhova Desirót adni. Viszont van két Berényi,amihez ha bérlünk még kettőt,akkor talán kiadható a forda.De akkor mit adunk a 11-es vonalra?
Körüljárásra szerintem nem lenne idő Cellben. Olyan szerelvény jöhet szóba, amelyik nyolc perc alatt irányt tud váltani.
Ha ennyi idő alatt megoldható egy másik mozdony ráállása a vonat másik végén, akkor az is elképzelhető.
Bár ha mozdonyos vonatok lesznek, ahhoz elég sok csörgőt be kell ide állítani (ami szerintem gázolajfogyasztás szempontjából nem volna valami takarékos megoldás).
Miért más lehetőség miért van kizárva? Ment már a 10-esen csörgős inga is.Sőt még azt is elképzelhetőnek tartom,hogy Cellben nem körbejárás lesz,hanem egy másik Csörgő áll a vonatra,és már mehet is .
Egerszeg felől páros óra.22-kor érkeznek majd Ukkra a távolsági vonatok, a Győr-Keszthely-Balatonszentgyörgy átlós járatok pedig óra.52-kor haladnak, tehát ha meg is állnának ott, Egerszegtől Keszthelyig közel két óra lenne a menetidő az átszállással, ami úgy tudom, hogy busszal csak alig több mint egy óra, átszállás nélkül. Ezért a feszes menetrend miatt vélhetően azért döntöttek az ukki megállás feláldozása mellett, mert úgy vélik, hogy jelentősebb sarokforgalomra még megállás estén sem lehetne számítani.
Az Ukk-Tapolca(-Keszthely) szakaszon az átlós vonatok kiegészítéseként megmarad néhány hivatásforgalmi járat, a jelenlegi megállási renddel.
Tegnap délután fél öt körül mintha egy csatolt, Flirt 3-as motorvonatokból álló szerelvény haladt át a zalaegerszegi Berzsenyi utcai átjárón. Jól láttam? Elnézést, de éppen a Berzsenyi utcai körforgalomból jöttem ki, így nem láttam rendesen. Ha igen, akkor mi célból járt Zegen dupla Flirt?
Az átlós vonatok Cell után csak Jánosházán, aztán Sümegen állnak meg. Szűk az idő a pápai és a sümegi kereszt között, adni kell majd rendesen a gázt, és nem fér bele sok megállás. Tehát a 25-ös vonalnak a celli felére is kell még valami, nem csak a zalaegerszegi oldal kiszolgálásához, ezért maradnak Zeg-Cell / Cell-Zeg viszonylatú személyvonatok is.
Így csak a 2-4 óránként közlekedő Zeg-Cell személyvonatok maradnak a köztes települések számára (ami persze elég sovány). A távolsági vonatokat nem lassítják be.
Lehet, hogy mégis több vonat lesz Zalaszentgrótra, de nem az eredetileg tervezett kétórás ütemben Zalaegerszegtől, hanem most főleg Zalabér-batyki csatlakozásokkal próbálkoznak.
Talán napi egy vagy két pár vonat lesz közvetlen, elsősorban a motorkocsi becserélése céljából.
Anno a szaxervezet megvétózta. Csak akkor még volt elég jv. Most meg jól jönne, szerintem csak szóló Bz-n, de be kéne vezetni. A felvételin meg tényleg finomítani kéne, nem kéne elriasztani az embereket! Most, hogy az OKJ-t bedarálják, akkor itt is kéne egy kis korrekció.
Viszont pár éve még sokszor láttam 3-4 kocsis vonatokon is 2 jegyvizsgálót, holott, ha jól tudom, 4 kocsira kell egy, tehát egy szerelvényre, ami amúgy sincs tele, elég 1 is, azaz még voltak tartalékok a rendszerben. Főleg akkor, ha max fél házzal közlekedik.
Persze lehet lyuggatni, de az a baj, hogy ezt ész nélkül teszik, és sokszor nem logikusan.
Kanizsán pl. van egy helyijárat, ami csak a vasútra hord rá. Ez régen 20 percezett, most alaposan lyuggatva van, de egy busz elég lenne rá, de mégis két busszal csinálják, és az csak azért is a vasúton pihen, ahol nincs más járat, nem a másik végállomáson, a buszállomáson. Szóval a sofőrök fordájában ugyanannyi lehet a vezetés, mint a pihenő idő, holott állítólag sofőrhiány van.
A lyuggatás az eddigiekben sem a fordák érdekeit szolgálta, hanem a vonatkilométert, tehát jogosan szidható.
Tényleg, van este egy zöld menetvonal a 25-20-30-as menetvonalábrákon: Zalaegerszeg ind. 19.49 - Budapest-Déli érk. 22.59. Eszerint lesz Zalaegerszegről a 17.49-es után még egy vasárnap esti IC?
Viszont a (1)9811 nem éppen emiatt indult volna vasárnap 19.49 helyett már 19.45-kor Zalaegerszegről?
Annak viszont nem látom a menetvonalát Zalaegerszeg-Zalaszentiván között: megrövidítik az útvonalát?
Ez különben egy normális viszonylat, összeköt 3 megyeszékhelyt korszerű járgánnyal. Kár, hogy nem Pápanak jön. Ja, hogy ott nincs drót!? A máv meg bohockodik Győr Balatonszentgyörgy közvetlen vonatokkal. Nyilván tömegek veszik igénybe. Az érintett településeknek a nyári időszakon kívül semmi közük egymáshoz. Ezért utazási igények sem merülnek fel.
Nem védeni akarom őket, viszont tény:
Jelen állás szerint se ember, se eszköz a vasúton. Főleg az előbbi az égető gond. Zalaegerszegen a 4 évvel ezelőtti 65 jegyvizsgálóból alig van 40. Nincs ember még a kétórás ütemes IC-re se, Délibe sincs ember mert ők is a Nyugatiba meg újabban Kelebiára járnak. Napi szinten 3-4-5 jegyvizsgáló hagyja ott a vasutat főleg a pesti telepállomásokon.
Szóval hiába az igény és az akarat, évek óta elmulasztott bérfejlesztések ütnek most keményen vissza. Már naponta rendszeresen vonat lemondási vannak az elővárosban.
2 év és a Start bedől...
Ez mekkora sunyi patkányság! Már az újságok is napi tizenvalahány vonatról írtak, most meg nem 1-2 vonatot, hanem a felét kihúzták! Mire jó ez? Bebizonyítsák, hogy nincs utas??? Mintha direkt gonosz emberek dolgoznának ott!
Elköltöztetném őket olyan helyre, ahol csak komppal lehet átkelni, és a kompnak is ilyen menetrendje lenne. Hogy anyáznának!