Keresés

Részletes keresés

Béci 72 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 71489

Kb.úgy nézett ki🙂

Előzmény: 409 (71486)
BMW Power Creative Commons License 2024.06.21 0 0 71488

pont tegnap tettem ki valamelyik fb csoportba hogy keresek ilyen mercury/mercruiser csigát, nem telt el pár perc és lett is. 
Fogalmam sincs mi pénz egy hegesztés centír stb, de még újban is megvan 5jegyüből:

 

Előzmény: fehervari2 (71483)
409 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 71487

 

 "Egy ügyes ember már javította,"

 

Mekkora csiga ez, hogy még ezek után is megéri javítani?  (rajta van, de nem tudom olvasni)

Előzmény: fehervari2 (71483)
409 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 71486

 

 Lehet, hogy az egy tengervizes ballaszt tartály volt....   :)  :P

Előzmény: Béci 72 (71485)
Béci 72 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 71485

Kb.így nézett ki a Novurania csónakomban lévő alumínium beltank.Minha egér rágta volna meg.

Előzmény: fehervari2 (71484)
fehervari2 Creative Commons License 2024.06.20 0 0 71484

Itt pedig egy pár éven át vízben tartott csiga, amely az anód elfogyása után maga is leépült.

 

fehervari2 Creative Commons License 2024.06.20 0 0 71483

Ma jártam Pfeifer Rikardnál (Solas propeller), és ott láttam ezt a javításra leadott csigát. Egy ügyes ember már javította, majd mivel ütött, hát "centírozta": kivágott belőle egy darabot. De sajnos nem sikerült így sem kiegyensúlyoznia.

 

killmark Creative Commons License 2024.06.19 0 0 71482

Az a humphrey van egy méter..

 

Előzmény: killmark (71481)
killmark Creative Commons License 2024.06.19 0 0 71481

 

Volt szerencsém hozzá.

🤣🤣

Előzmény: gezaFater (71479)
BMW Power Creative Commons License 2024.06.19 0 0 71480

informatikus aggyal egyszerű dolog felettébb profin kivitelezve. Mire ugyanígy vezérelt trimtab lenyomja a szárnyat addigra kis interceptor már szintbe is tette a hajót. Ügyes, marhajó lehet élesben.

Előzmény: gezaFater (71479)
gezaFater Creative Commons License 2024.06.19 0 0 71479

Nekem is Zipwake van felszerelve, qrva jó, a hajót mindig egyenesben tartja, nincs jobbra, balra dőlés, nem bukk orra a hajó, nem ül le a hátulja, és gyakorlatilag real time-ban korrigál. 

Előzmény: BMW Power (71478)
BMW Power Creative Commons License 2024.06.19 0 0 71478

Igen, eskü ez járt fejemben az új bowden és harang felszerelése közben :) Ez ilyen játék, és valóban csak körbe jártam a motort-hajtást. Ahhoz képest, hogy relatíve "faék" jelentős figyelmet igényel.


Zipwake: bevallom rá kellett keresnem, néztem a videót a honlapjukon ahol hagyományos trimtabbal hasonlítják, érdekes megoldás.

Előzmény: Dooodi (71466)
spapda Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71477

Ez mondjuk jogos érv! Amíg nem néztem utána ennek a dolognak, nekem is minimum gyanúsak voltak azok a használt motorok, amire valaki már "felkendácsolta az uszonyt".

 

Mivel a súlyeloszláson sok múlik, nálam ez hatékonynak tűnik. Nekem is a hátsó ülés mögött és a fartükör között fér csak el a 24 literes tank, a horgony, lánc, kötél, evezők, csáklya, tűzoltó készülék, pumpa, szóval kábé minden, mert a hátsó ülés (a "parancsnoki híd") előtt már csak az utasok foglalnak helyet, de ha csak hárman vagyunk, akkor az orrban nem ül senki, tehát nincs, aki kompenzálná a farnehéz állapotot. Amúgy Takyka meglátása igaz, ha elég combos a motor, akkor viszonylag hamar kiugrik siklásba, de az sem hátrány, ha alacsonyabb sebesség mellett is lehet "krúzolni".

Előzmény: dqr79 (71476)
dqr79 Creative Commons License 2024.06.15 0 1 71476

Én nem is a gari miatt aggódnék, inkább csak az értékcsökkenés, ha valaki eladná - szerintem (bár lehet tévedek) kevésbé szívesen vesznek olyan motort amibe bele van fúrkálva.

Előzmény: spapda (71473)
dqr79 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71475

Alapvetően igen, bár volt mondom jópárszor, hogy kínlódott égnekálló orral vagy 15mpig mire megsiklott, de általában nem ez a jellemző. Fartükörhöz passzintós 25 literes tank van benne, ha az tele van és még emellé szembeszél is van, mikor elindulok, meg rendesen meg vagyunk pakolva, van hogy kínlódik kissé. Persze nem annyit és olyan gyakran, hogy indokolt legyen a hydrofoil de azért persze jobb lenne, ha sose tenné :)

 

Előzmény: Béci 72 (71474)
Béci 72 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71474

Szerintem ez a 420-as Aerotecre,20-as motorral tök felesleges.

Ha rátenném az Evinrudeot,akkor már igen 🙂

Előzmény: dqr79 (71471)
spapda Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71473

Én is csomagtartóból startolok, így szempont volt a könnyű le/felszerelése a hydrofoilnak, mert azzal együtt már pont nem férne el a csomagtartóban, oldalra fektetve pedig elemelné a csizmát, ami a motorolaj kapcsán nem oké. Emiatt egy 10-es csillagkulcsot és racsnis dugókulcsot rendszeresítettem hozzá, másfél perc a két szárny "szintideje".

A fúrás miatt én is paráztam kicsit, de egyrészt a motor forgalmazója írásban nyilatkozott róla, hogy náluk nem érinti a garanciát, másrészt a 6-os szárral az akkus fúró is röhögve átvitte a puha fémet, pillanatok alatt kész lett a 4 furat. Így utólag vicces visszatekinteni, mennyit készültem rá.

 

A fordulatszámmérő kapcsán köszönöm az ötletet, eszembe sem jutott, pedig van "vakablak" az én motoromon is.

Előzmény: dqr79 (71471)
Takyka! Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71472

Nem gond az ágaskodás a rövid csónakon, csak legyen elég kraft a motorban, hogy egyből kirúgja siklásba. 💪😈

 

T.

dqr79 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71471

Jó kis beszámoló, szép képek, köszönjük!

Jól hangzik ez a hydrofoil, bár az Aeroteccel nekem relatíve ritkán okoz gondot az ágaskodás meg a nehézkes siklás de elő-elő fordult már időnként (valószínűleg a benzin mennyiség, csomagok, meg ellenszél nem túl ideális kombinációja esetén). Mindig piszkálták a fantáziám ezek a hydrofoilok de én nehezen bírnám rávenni magam, hogy elkezdjem fúrkálni a motort. Nameg nem tudom, fektetve betenni a csomagtartóba mennyire jó egy ilyennel - tudod még egyáltalán oldalra fektetni így?

A fordulatszámmérő kivezetéssel kapcsolatban, nekem mivel nem önindítós a motor, az önindító gombja helyén egy kis gumitömítés van elöl (Suzuki, nem tudom a tiéden hogy van ez, a képen látszik ott valami fekete kör alakú rész, de nem kivehető) - azon csináltam egy kb 1mmes lyukat, ott vezettem ki a kábelt, és ott alatta a fogantyú tövére rögzítettem, kiválóan bevált.

 

Előzmény: spapda (71467)
Pilom Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71470

Kösz a képes beszámolót! Jól sikerült a névválasztás, gratulálok a nyelvi játékhoz!

Előzmény: spapda (71467)
Béci 72 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71469

Szuper!

Örülök,hogy jobb lett a hidrofoil lappal!

Klassz képek!

Előzmény: spapda (71467)
baada2 Creative Commons License 2024.06.15 0 0 71468

egyszer majdnem megjartam, vmit szereltem es a valtobovdent elfelejtettem utana 'felkotni', ott maradt fekve a fenek kozeleben. vizre tettem hajoztunk, kiszalltunk a partra. aztan kb egy ora mulva visszamasztam vmiert a hajoba es a kabinban szonyegben tocsogott a viz. elcsodalkoztam es elkezdtem keresni hol johet be, megtalaltam a valtobovden bugyija mellet csorgott be, gyorsan felkotoztem, a szivattyu kidolgozta a vizet (meg jo h. nem vizen taroltam, ha szereles utan vizre tettem volna es otthagyom akkor buvarhajo)

Előzmény: Dooodi (71466)
spapda Creative Commons License 2024.06.15 0 1 71467

Mivel holnaptól az előrejelzés szerint már naponta közel fél métert apadhat a Duna, így ma délután vízre szálltunk, hogy közelről szemügyre vehessük a tetőzést. Ami már vagy egy hete tart, igy amit vinni akart, már elvitte, uszadék nagyon minimális volt, ahogy a szélből is csak enyhe jutott, így semmi sem zavarta a kiruccanást. A paksi sólyapálya víz alatt, éppen csak kilátszott a beton rámpa teteje, enélkül meg sem tudtuk volna mondani, hogy hol a "lejárat". A sólyakeréknek viszont ennyi már bőven elég a vizre rakáshoz (páran panaszkodtak, hogy sólyakocsiról így még nem tudnak leállni, meg kell várniuk, hogy apadjon legalább 1 métert). 

 

Gyönyörű, mikor ilyen széles a folyó és "faltól falig" tart. Ráadásul lehetőséget ad arra, hogy az ember megkerüljön olyan (ideiglenes) szigeteket és bejárjon olyan kis ágakat, amiket csak térképről ismer és alacsonyabb vízállásnál nem merne gumicsónakkal kockáztatni.

 

Kevesen voltak a vízen, 2 horgászcsónakon kívül csak 1 uszály és valamelyik paksi sárkányhajós csapat edzése bontotta meg a mindent átölelő Duna homogén képét.

 

Ha már Paks, akkor muszáj volt megnézni az új hidat kész állapotában is. Hétvégén autóval már gurultunk rajta, most már a vízről is egész kész alakot ölt, felkerültek rá a radarreflektorok is, bár a hajózási jelzések még mindig le vannak ragasztva. Aki eddig a dunantúli oldalon Pakson vagy Gerjenben sólyázott, netán fizetett Domboriban ugyanezért, mostantól akár a kalocsai parton is megteheti ezt ingyen, ráadásul rögtön több helyen is.

 

És persze volt még pár oka a mai körnek, hiszen múltkor azzal zártam a beszámolómat (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=167051022&t=9172969), hogy kifúrtam a motort a hydrofoil rögzítéséhez, így nyilván eljött az éles bevetés ideje is. A konfiguráció a szokásos, 3.2 méter hosszú csónak, önsúly+élőerő valamivel 300 kg fölött, erőteljesen farnehéz súlyeloszlással. Hydrofoil nélkül a mostani motorral jellemzően 15-17 km/h-es sebességnél kezd siklásba menni, alatta pedig van egy kellemetlenül ágaskodó szakasz.

A viszonylag olcsó Nuova Rade hydrofoil segítségével a helyzet érezheten javult: 11 km/h körül kezd siklásba menni, de igazából nehezen mérhető meg pontosan, mert sokkal könnyebben történik mindez. A gázkart erősebben meghúzva rövid úton "felugrik" a víz tetejére, emiatt elég hamar gyorsul is utazósebességre. A siklás előtti ágaskodási hajlam és annak szöge pedig csökkent. Illetve kis (tengerparton tipikus "városnéző") sebességnél el is tűnt, vízszintesen lehet tolni a vizet magunk előtt.

Így picit talán kevésbé is fröcsköl a motor, de ennek bizton állításához kell még pár kör vele. Annyi biztos, hogy a farvíz alakja elég érdekes alakot ölt, de működik. Egy rövid nyélgáz-próbán megállapítást nyert, hogy végsebességet nem vesztettem, sőt: ezzel a motorral 37-38 km/h volt eddig a vége, most 2 tized híján 41-et mutatott a GPS. De nálunk ez nem szempont, már csak a túl nagy zaj és menetszél miatt sem.

Ami viszont hasznos infó lehet keskenyebb csónakkal rendelkező kollégák számára (pl. Honwave T32): ez a hydrofoil úgy fér el, hogy a két végállásig elfordított motorral sem ér a hurkákhoz (sem normál, sem sekélyvíz pozícióban), ráadásul a Suprod sólyakerék is lehajtható tőle akadálymentesen, szóval szerencsém volt vele.

 

Az új motor (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166749044&t=9172969) kapcsán végre le van tudva a Yamaha (és így az Aiqidi) kézikönyve szerinti 10 üzemórányi bejáratási időszak, ami egybe is esik a 20 órás / 3 hónapos első szervizzel, így az Adria előtt még ezt szeretném megejteni. Eddig nincs rá panasz. A fordulatszámmérő/üzemóramérőnek kell valami praktikus helyet találni, mert most csak ki van vezetve a kupak alól és az irányváltókaron lóg, ami nyilván nem egészséges. Magamat ismerve a végén az utolsó pillanatban elkövetett kábelkötegelős gányolás lesz belőle, ha csak nincs valakinek praktikus ötlete, ami jól működik Yamaha F15C-n és klónjain. 

Viszont legalább számszerűsíthető lett, hogy a zaj-haladás-komfort háromszögön belül a 4300-4500 rpm az általános kompromisszum, ez ma 28-30 km/h-t jelentett völgymenetben, 20 km/h-t hegymenetben, vállalható gép-, és szélzajjal. 

 

Mindezeken túl felkerült a csónakra a lajstromszám és név is, mivel a tengeren hamarosan szükség lesz rá. A lengyel vonalon az ügyintézés viszonylag gördülékenyen ment, 1 hét alatt megvan az ideiglenes papír, napra pontosan 6 hét alatt pedig kikézbesítették a végleges hajólevelet. Ehhez képest a biztosítás gyakorlatilag 2 nap alatt el lett intézve (a hajobiztositas.hu alkuszon keresztül), szóval hamarosan irány az Adria! :)

(Zárójeles történet: kicsi, fehér, a hullámokon nagyot ugrik - így lett a csónak neve családilag elfogadott módon Nyuszi. Ezt viszont külföldön pont nem fogják érteni, ha netán VHF 16-os csatornán kéne segítséget kérni vagy egyéb okokból forgalmazni és betűzni, így született meg a "görbetükörfordítás" és kapta a csónak a NEWSEA nevet. Így a nyuszi is jól lakott és a kaposzta (répa?) is megmaradt.)

 

Szóval aki teheti, most hétvégén még tegyen egy kört a Dunán, igazán érdemes. 

Dooodi Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71466

És ez csak az egyik árnyoldal, ha kilyukasztod a váltóbovden gumiharangot akkor jó eséllyel elsüllyed 😟

Előzmény: BMW Power (71442)
Dooodi Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71465

Köszönjük 

Előzmény: fehervari2 (71451)
Dooodi Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71464

Ez l/km amit én írtam az km/l és mért adat mint a képen is látod 🙂

Előzmény: ede111 (71454)
gezaFater Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71463

igen, a két nagy sárga már nincs rajta, ha nem vontatok. A többi marad,

Be van jegyezve a forgalmiba…

Előzmény: lapar (71462)
lapar Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71462

El vagy látva rendesen figyelmeztetésekkel, feliratokkal.

Ezeket "civilben " is rajta hagyod? (a két nagy sárgát gondolom nem)

Előzmény: gezaFater (71448)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71461

Öö nem vagyok Rocco, s nem festem a körmeim, szal ja.. :-D

Előzmény: Béci 72 (71459)
Béci 72 Creative Commons License 2024.06.14 0 0 71460

🙂

Előzmény: Béci 72 (71459)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!