Ez nagyon gáz, de ettől függetlenül nem lenne baj, ha nyáron is lenne valami gyorsvonat jellegű kiszolgálás Tapolcáig.
Pár éve megírtam, még talán a déli part felől átszállva is gyorsabb volt, mint bármelyik vonat az északin.
Elvi szinten lehetnének a hullámok végig gyorsok, a Tapolca-Füred kistelepülések közvetlen kiszolgálása meg mehetne akár Tekergővel (nagy bicajszállító kapacitás, Füredtől pedig Alsóörs, Almádi, Fűzfő, Kenese, Akarattya). Napi 4 ilyen biztosan elég lenne.
nekem úgy tűnt. begurultunk, megállt a vonat, aztán megindult mindenki a másikról. majd miután kb. mindenki átszállt, még álltunk vagy 10 percet. közben egyik irányban sem engedtek el semmilyen vonatot, úgyhogy minden késett.
a ledöglött mozdonyos vonat eleve kitérőben állt, nem az áthaladókon, ha jól láttam. a folyosón beszélgető áltszállóktól valami olyasmit hallottam, hogy a mozdony már eleve gyengélkedve indult el a déliből, és hogy nem lepődtek meg, hogy végleg megfeküdt.
Ok, de ezen mar túlvagyunk, továblépni meg csak így lehetne.
Bar ma már a villany sem bzitos...
Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám késik
A Déli pályaudvarról 17:05-kor Tapolcára elindult Kék Hullám Expresszvonat (Ex 19796) mozdonya Nagytéténynél meghibásodott, emiatt egy másik mozdonnyal, várhatóan 120-150 perces késéssel közlekedik. Utasai a Katasztrófavédelem segítségével átszállhatnak a Bakony InterCity vonatra (IC 908) Székesfehérvár felé.
már a füredi villamosítás helyett is értelmesebb lett volna dual üzemű mozdony vagy dual motorvonat beszerzése. + a pálya felújítása (vagy a nélkül). csak győzött a szokásos agyhalál döntés (hogy is mondta a zseni? "V43 ide be nem teszi a lábát"?).
de akár most is bérelhetnének ilyet kimondottan a 29-re. nem kell mozdonycsere, felszabadul M41, 30-on mehetne majd 160-nal. mai Bzmot-pótlás is biztos hiányzik valahonnan.
És csak meg kell nézni, h milyen vizuális környezetszennyezés lett az állomások nagy része az 1000db oszloppal.
Eleve nagyon nehezen, és bődületes mennyiségű hazudozáshegyeket összehozva lehetett az egész projektet véghez vinni. A folytatáshoz ugyanezt kellene tovább csinálni, azóta az árak, és lehetőségek is másképp alakultak.
Most tegyük fel, meglenne a folytatás, Tapolca felé is vannak pályagondok bőven, és most megint más miatt késne minden. csak mert megint kitaláltak valamit, meghágják az utasításokat, csak késni lehessen, meg "majd mi megmutatjuk".
Eddig se dízelromantika miatt nem volt villany (eleve miféle fogalom ez... olyan gagyi IHO-Flapflap szintű). hanem mert erre a vonalra felesleges (volt). Pláne abban a helyzetben, hogy mennyi helyen lehetett volna hasznosabban elkölteni ezt a pénzt.
Fekve maradnak a flirtek, szilik, csörgők, egyforma arányban mostmár. Vannak szabályok amik szerint dolgozni kell, de ha kitalálnak baromságokat, akkor lehet ide gyorsvasút is, az is sz*r lesz.
Odáig sikerült süllyedni Szombathelyen, hogy az utas se számít. És mindez csak a csörgőre való cserénél, másik irányba nem, mert ott nem kretén a főnökség (tisztelet a kivételnek). Ez pedig elképesztő. Sehol az országban nem okoz gondot a fékutasítás, itt, csakis itt igen.
Először is Almádiban gázolás történt, és áll a közlekedés.
Másodszor:
A főszezoni Kékhullámok ezentúl nem állnak meg Aszófőn, Örvényesen, és Fövenyesen sem.
Az ok egyszerű: addig hajtogatta valamelyik szombathelyi balf#sz ezt a fékpróba baromságot, míg kihisztizte, hogy több idő kell a gépcserére. Csak a csörgőre való cserekor természetesen, lévén a másik igazgatóságon tudnak utasítást értelmezni, de ha nem is tudnának, az ottani mozdonyvezetők valószínűleg megvédenék magukat, és nem csinálnának hülyét magukból.
Úgyhogy Balatonfüred és Aszófő között a fenti település utasai kapnak egy pótlobuszt ajándékba. 👏🏆🎖
az előszezoni expressesítésben még az is "jó", hogy már nem lehet 3db 24órás megye.napijeggyel 1 napon belül megjárni Bp-et, mert expressre kieg.helyjeggyel sem használható.
még nem IC, ezért okosjegy sincs..
és már nincs a vizipókhoz csatlakozó betét sem Füred-Tapolca között. csak a 2óránkénti express. persze a sikerpropaganda szerint bővült az előszezoni menetrend.
Rendszeresen utazom pénteken Budapestről le Tapolcára / vasárnap ugyan ez vissza.
Gyakorlatilag menetrend tartás nincs - ami "csak" azért probléma, mert én még Volánnal tovább utazom egy kis faluba / de ha 10 percnél többet késik a vonat pl. pénteken du. = elmegy az utolsó buszom.
Nem egyszer már a Déliből késve indul, egyik alkalommal a sok bringást (és eladott bringa helyjegyet) látva vették észre, hogy nincs is a szerelvényben bringás kocsi = csak emiatt álltunk már elindulás előtt 25 percet, mire kerítettek egyet.
Van nem egyszer, hogy Budapestről lefelé Balatonfüreden (ahol mozdonyt cserélnek) : nincs mozdony a további útra Tapolcára, a múltkoriban 1 órát vártunk csak egy mozdonyra.
Most kivételesen tegnap szerdán utaztam és akkor is ez a helyzet, nem csak hétvégén. Nem először.. Tapolcán a vissza induló szerelvényhez nem volt mozdony. Nehezen összeszedtek a remízből pár InterPici kocsit és azzal száguldottunk át Balatonfüredre. Ott természetesen semmi szerelvény nem várt minket. Mindenkinek a fantáziájára bízom a kerékpárral felszállást az InterPici kocsikba. Természetesen kerékpár helyjegy eladva - elkérve.
Itt tart jelenleg a lejtőn a MÁV Zrt. És ezt hívják Ők "Kék Villám Expressznek".
Milyen lenne a "szolgáltatás" ha nem expresszről beszélünk.. és nem egy kiemelt turisztikai övezet Észak-balatoni fővonaláról..?!
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Badacsonyból utaznánk majd Székesfehérvárra az egyik Kék Hullám Expresszel. Látom helyjegy köteles. Ez oké. Viszont Tapolca és Balatonalmádi között nem. Akkor ha én veszek helyjegyet Badacsony-Székesfehérvárra, akkor az nem lehet hogy foglalt lesz a helyem? Mert Tapolcától Balatonalmáidig utazhat bárki helyjegy nélkül.