Új show műsor van Egerben, a nyár végén szabályozták az első három vágányt, most rájöttek , hogy ki kell cserélni vagy kétszáz keresztaljat, nasszerű...
Sziasztok! Habár félig OFF-téma, nagyban kapcsolódik az alábbi levelem az egri vonalhoz. Kérlek titeket, hogy véleményezzétek:
Tisztelt MÁV-Start Zrt! Tisztelt Illetékesek! Abban a reményben írom meg kérésemet Önöknek, hogy az elmúlt 26 év során jól figyeltem meg lakóhelyem vasútvonalának (és az azon fekvő települések) életét és igényeit és azt, hogy a Debrecen-Füzesabony vasútvonalon milyen elszalasztott lehetőségek vannak, amiket úgy gondolom, a vasúttársaságnak érdeke kihasználni. 1. A jelenlegi menetrend a 2010/11-es menetrend csonkított verziója. Örvendetes volt a Fehérgyarmat-Eger viszonylat létrehozása. Hamar kiderült, hogy ezt a hosszú viszonylatot a jelen állapotok közepette lehetetlen kivitelezni. A viszonylatok széjjelszakadtak, de sajnos rossz vonalak mentén. A 108-as vonalon fekvő települések 1/3-a Heves megyéhez tartoznak (Poroszló-Füzesabony között). Ezen települések lakói használják ráadásul leginkább ezt a vasútvonalat. Tiszafüred pedig különleges helyzetben van, hiszen a településnek - úgy gondolom - előnytelen, hogy nem Heves megyéhez tartozik (Egertől 40 km-re, Szolnoktól 100 km-re van). Így hát erről a településről is sokan Füzesabony/Eger felé utaznak. Debrecenből átlagosan napi 7-8 közvetlen buszjárat jár Egerbe, megfigyeléseim szerint teltházasan, így véleményem szerint elég világos, hogy a két megyszékhely közötti kapcsolatra van igény. A buszok átlagosan 2 és fél órás menetidővel közlekednek - erre a vonat is képes lenne.Annak idején a MÁV a megfelelő járművek hiányára hivatkozva szüntette meg a Debrecen-Eger viszonylatot (mely már a 80-as években is evidensnek számított a vasútvonalon - akkor még MD-motorvonatokkal). Habár az MD-motok azóta kiöregedtek, a vonalra örvendetesen jónéhány Desiro és Uzsgyi motorvonat került, amelyeknél már nem jelenthet problémát a füzesabonyi irányváltás. Úgy gondolom, hogy ha csak a Desiro és Uzsgyi motorvonatokkal számolunk a jelen érvényes menetrend szerint, úgy a Debrecenből 4:45-kor, 10: 45-kor és 16:45-kor induló személyvonatok közlekedhetnének Egerig, az alábbi vonatpárok szerint:- A jelenleg 6630-5512 sz. járatok összevonása az iskolások és munkások közlekedését könnyítené meg. (Vissza: 5537-6637)- A 6614 vonat helyett az eggyel későbbi vonat, a 6624 sz. vonat lehetne az egri fordulós (így többen használnák). - Így: 6624-5516, ill. 5513-6643 sz. vonatpárok szintén a diákok, munkások hazajutását segítené (kiváltképp péntekenként). 2. Mint már előttem jónéhányan (pl. a Magyar Közlekedési Klub), én is javaslom és kérem a MÁV-ot, fontolja meg a 87-es vonal viszonylatainak meghosszabbítását Eger-Felnémetig). Habár kétségkívül nehéz a feladat, de a legfontosabb (a Budapest, ill. Debrecen felől érkező vonatok) véleményem szerint még "beleférnek" a 87. sz. vonal egri szakaszába) - így könnyebben elérhető Eger belvárosa és északi külvárosa - ezáltal szintén az utasszám fog növekedni. Ennek a viszonylatnak a kivitelezésére minden technikai feltétel adott. 3. A közvetlen Fehérgyarmat-Eger viszonylat nem ördögtől való gondolat. Azonban ebben az esetben kihasználható lenne a 108-as vonal azon adottsága, hogy kis mértékben tehermentesíteni tudja az amúgy is épülés alatt levő és mostanában meglehetősen zavarérzékeny fővonalakat. Úgy tudom (és remélem, jók az információim), hogy a MÁV tervezi a 110-es vonal felújítását, a pályasebesség 100 km/h-ra emelésével. Amennyiben (akár a fővonali felújításokról visszamaradt anyagokkal) a 108-ason végig 80 km/h-ra emelkedne a sebesség, úgy nem lenne ördögtől való a sebes- vagy gyorsvonati szolgáltatás megfontolása. Napi 1-2 Mátészalka-Füzesabony(-Eger) gyorsvonatot (nyírbátori, nyíradonyi, hajdúsámsoni, tócóvölgyi, balmazújvárosi, hortobágyi, egyeki, tiszafüredi és poroszlói megállásokkal) nemcsak a helyiek, hanem a debreceniek is szívesen használnának. (Amennyiben kényelmes és gyors átszállási lehetőség adódik Debrecenben, ill. Füzesabonyban Budapest felé). 4. A MÁV az elmúlt évtizedben igyekezett kihasználni a 108-as vonal elővárosi jellegét (Debrecen környékén) inkább kevesebb, mint több sikerrel. Úgy gondolom, hogy az alapvető probléma egyrészt a sok párhuzamos buszjárat, a romló pályaállapot és a kevés és rosszul elhelyezett megálló. A balmazújvárosi kistérség önmagában nem tud annyi utast generálni, mint pl. a hajdúvárosok vagy a Nyírség (hogy messzebbre ne menjek). Amíg a 117-es vonal be van zárva (hiszen Tiszacsegéről és Újszentmargitáról szintén Debrecen felé kell járni - ez szintén közigazgatási probléma is), addig nem lehet maximalizálni ennek az elővárosi elképzelésnek a potenciáját. Minden estre kérem a MÁV-ot, hogy vegye fontolóra:- Kismacson érdemes lenne létesíteni egy új vasúti megállóhelyet. - Macs ex-állomás megállóhelyként való továbbfunkcionálása)- a 108-109 vonalak vonatjainak tócóvölgyi keresztje (ezáltal gyors és kényelmes átszállás biztosítása). - a pályasebesség 80 km/h-ra való emelése.Ezek mellett úgy gondolom, hogy 1 Bzmot-tal (csúcsidőben plusz mellékkocsival) történő Debrecen-Hortobágy betétjáratoknak lenne kihasználtsága (messze versenyképesebb lenne a buszoknál), főleg ha a Debrecen-Füzesabony-Eger vonatok Debrecen és Balmazújváros között nem állnának meg - tehát de facto zónázóvonatokká alakulnának. 5. Örvendetes hír, hogy a BMW gyár miatt Debrecen városa és Magyarország Kormánya célul tűzte ki a 108-as vonal villamosítását a Debreceni nyugati ipari park környékére. Úgy gondolom, hogy a MÁV érdeke ezt a lehetőséget kihasználva a villamosítás meghosszabbítását (akár pl. Debrecen-Balmazújváros között, akár a teljes viszonylatra) kérvényezni, megpályázni). Egy teljesen villamosított 108-as vonal nagyszerű lehetőség lenne Debrecen (és a teljes vonzáskörzete) számára, hogy könnyen és gyorsan eljusson Észak-Magyarországra (a busz és az autó helyett a vonatot választva), a Tisza-tó megközelítésére Budapestről, illetve akár Debrecen-Eger, Debrecen-Gyöngyös, Debrecen-Budapest-Keleti viszonylatú vonatok indítására is. Kérem Önöket, vegyék fontolóra ezeket az ötleteket.
Állomásfőnöki rangban szolgáló vasutas mondta, hogy a szarvaskői bontáshoz a Közlekedési Felügyelet szakhatósági hozzájárulása nem volt meg.
A 48 as rendszerű kibontott anyagot a mezőcsáti vonal kapta meg , az ami Szarvaskőre került cserébe az 42 kg/ folyóméteres anyag , azt beépíteni körülményesebb lenne, azért nem használták fel, illetve hevert ott évekig.
H. urat szerinted mennyire érdekli a magyar vasút? Egy pártkatona, aki a NER felsői közé tartozik, szerepe az irányítás, rend tartás, erőfitogtatás.
Életében nem látott vasutat, pont a szilvásváradi vonalon pendliző Bz lenne a szívügye? Ne nevettess. Ha rajta múlna, az összes Bz-s vonalat beszántanák, csak szerencsére van MÉG némi szakmai és társadalmi ellenállás....
Nem engedély nélküli bontás volt. Egyszerűen már nem kellett visszaépíteni az anyagot. A síneket oda szánták, ezért hevernek a mai napig a pankétoldalban.
Én úgy tudom hogy engedély nélkül lett az állomás visszabontva,kiváncsi lennék kinek a parancsára? Jó lenne Homolya úr figyelmébe ajánlani és hogy egyáltalán mit tervez az Eger-Putnoki vonallal a jövőben!
Illetve annyit pontosítok, hogy a "kisegri" utána még létezett, de csak Felnémetig merészkedett, az ottani, egri, rendezői elegyet szedte össze. Akkor még nem volt Szergej, hanem az OMYÁ-ba is Dácsia járt, annak a fordulóidejébe a tologatás nem igazán fért bele, azért kellett két Dácsia bizonyos napokon.
A kisegri a vonal 100 éves születésnapja körül már nem közlekedett.
2006 nyarán jártam arra rendszeresen kéregjegyért, a Dácsia Szilvásra már csak elvétve járt fel, heti 2x meg volt hirdetve, de az esetek többségében le volt mondva, vagy csak Bélapátig közlekedett. Néhány kocsi feladás volt, télen szinte semmi. Eléggé kényelmes kiszolgálás volt, általában busszal megjártam Szilvásváradot, amíg a tolatós csak egy állomásközt jött fel (Mónos-Bélapát), igaz akkor még jóval több személyvonat közlekedett. 2008-ban, emlékeim szerint már nem járt.