Keresés

Részletes keresés

Sztívia Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3077

Kérdésedre a válasz hogy a Deltán megy el Boba elött és Kertán tér vissza a 20-as vonalra, de szerintem itt erröl is volt már szó! 😉

Előzmény: Törölt nick (3074)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3076

Semmi gond. Eszerint járnak a vonatok: 

 

http://vonatinfo.mav-start.hu/  

 

 

Előzmény: Sztívia (3075)
Sztívia Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3075

Én kérek elnézést, ajánlom figyelmedbe a "3063-as" számú hozzászólásom, ott leírtam a jelenlegi helyzetet! 

Szóval a lényeg a Marcal hidat felújítják ezért Székesfehérvár irányába illetve felöl Bobára vasúti közlekedés nem lehetséges!

Előzmény: Törölt nick (3073)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3074

Különben merre menne Fehérvárnak?  

 

Előzmény: Törölt nick (3073)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3073

Meg kellett volna nézned a térképet, ott volt.  

 

 

Előzmény: Sztívia (3072)
Sztívia Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3072

Ezt megint nem értem, Zalaegerszeg-Déli vonat mit keresett Bobánál?

Eltévedt?😉

Előzmény: Törölt nick (3071)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3071

A Zeg-Déli már Bobánál 40 perc kését szedett össze.

http://vonatinfo.mav-start.hu/  

 

 

traxxtoto Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3070

Nagyon szomorú...

Előzmény: 20-as vonal (3068)
vonatozó Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3069

Tervezetet tudsz küldeni? Szig. biz!

Előzmény: 20-as vonal (3068)
20-as vonal Creative Commons License 2018.09.06 -1 0 3068

Én úgy tudom,marad a stokkozás.

Előzmény: vonatozó (3067)
vonatozó Creative Commons License 2018.09.06 0 0 3067

A vonalon várható változás decembertől? A sm-zeg vonatok továbbra is stokkozva közlekednek vagy külön? 

Előzmény: 20-as vonal (3061)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3066

Ha lehet, tegyetek fel képeket vagy régi filmeket! 

Köszönöm!  

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3065

Persze azért Pusztaszabolcs se volt semmi! A Dunaújváros-Székesfehérvár vonat először nagyon meglepett. Beért Szabolcsra - mit beért, becsühögött -, aztán lekapcsolták róla a mozdonyt, ami elment mellettünk, majd ráállt a szerelvény másik végére. és elindult visszafelé. A szüleim látták, hogy lefittyen a szám széle, "Ne sírj kisfiam, nem megyünk vissza!" Érdekes, hogy az utlsó klométereket olyan tempóban igyekezett megtenni, mitha meg akarta volna mutatni a Nagy Állomásnak, hogy milyen jó erőben van.

 

Ja, az előbb elflejtettem megkérdezni. Mi volt az a másik nagyteljesítményű gőzmozdony, amit gyorsvonatokhoz is használtak - nem a 424 es! Annak még ördögibb szerkezete volt, mintha maga az ördög küldte volna a pokolból.  

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3064

Na és mi van a postavonatokkal? Kimentek a divatból? Nekem mindig nagy élmény volt, mikor éjjel felszálltam Fehérváron a postavonatra, végig döngetett mint az állat és nem állt meg minden bokornál, a postához igazodott. Ha lehetett nyitott ablaknál utaztam, szerettem hallani a vasak csikorgását, meg a Szergej basszusát.

 

A mostani vonatok szépek, korszerűek, gyorsak, zajtalanok. Éppen ez a bajom velük. Olyanok mint a guminő, se szaguk, se ízük. Gyereekoromban sokat utaztam ezen a vonalon, gyorsvonattal és személyvonattal is. A személyvonatokat szerettem a legjobban, a fapados lécpadjait, az indulásokkor a rágnatást, fékezéskor ill. megálláskor "Kapaszkodj kisfiam!", külöben pofára estem volna, de én úgy szerettem. Na, meg a gőzmozdony csühögését, főleg hegymenetben. Biztos hallottátok az a szólást, amikor szenved a mozdony "Is-ten-se-gíts, Is-ten-se-gíts!", "Nemkellmostmár segítenedmegymár nélküledis!", völgymenetben vagy síkpályán. Ezek a hangok is elvesztek ill. még a fülemben vannak. Nem találok jó videókat, csak gagyit. 

 

Az állomások. Főleg Vasutasnap környékén szépen ki vltak csicsázva - de anélkül is -. A fedett peronokon piros-fehér-zöld léckaspókban rengeteg muskátli. Valahogy volt hangulata, de mára már csak a célszerűség diktálta sivárság maradt. A rengeteg műanyag, a digitális tájékoztató berendezések. Ja, Szombathelyen volt egy cucc a nagy váróban, ki lehetett választani a célállomást és a gép csettegve odalapozott. Pedig a '70-es évek elején nem igazán lehetett digitális vezérlése.

 

A gőzösök. Egész kicsi koromban féltem tőlük, mert nagyobb volt a kereke mint én, meg valami csövön oldalra is pöfögött. De aztán megtetszettek, mert minden gép látható volt rajtuk. Ahogy azok a bazi nagy kerekek el kezdetk forogni! Sőt, még el is kapart, ha a vezérnek olyanja volt. Egyik szombathelyi nyaralásomkor kiültünk a felüljáró szélére, fentről is érdekes volt a gőzös...aztán kaptunk a nagynénémtől, mert ő látta, amit mi nem, olyanok lettünk mint valami két néger utcagyerek. Ott ücsörögve a lemagasztosabb látvány a Nohab volt, igen tekintélyes darab volt onnan fentről. A hangja, az meg aztán...

 

Hát ez elég nosztalgikusra sikeredett, de mit nem adnék, ha egy pár útra visszamehetnék a gőzösök világába! 

 

"Az utazásban az utazás a lényeg, nem a megérkezés!"  

 

 

Sztívia Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3063

Elméletileg pont most van szeptember 21.-ig hogy "irányvonatok" vannak Budapest( Székesfehérvár) felöl illetve ellenirányba is!

Viszont nem várt esemény miatt Zalabér-Batyk-Ukk között vonatpótló buszok vannak bizonytalan ideig! ( Remélhetőleg holnaptól már nem kell átszállni!)

Előzmény: Törölt nick (3060)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3062

Értem :-(( 

Előzmény: 20-as vonal (3061)
20-as vonal Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3061

Ehhez nem kell a ziváni delta. Pont a bobai kell. Csak a menetrendi struktúrát kellene megváltoztatni. Ehhez meg nincs akarat. 

Előzmény: Törölt nick (3060)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3060

Én meg nem vagyok szakértő a vasútban. De azt olvastam, ha Zalaszentivánon is megépül a delta vágány, akkor Bobán irányváltaás és kocsi lecsatolás nélkül közvetlenül elérhető lesz Zalaegerszeg, azaz akár Bp.-ről, akár Szfvár.-ról irányvonat lesz indítható Zeg.-re.  

 

 

Előzmény: Sztívia (3059)
Sztívia Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3059

Bocs de ezt nem értem, Zalaszentivánnak mi köze Bobához? Persze lehet hogy bennem van a hiba!

Előzmény: Törölt nick (3058)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3058

Jó lenne, ha a zalaszentiváni és elkészülne és megszűnne az évszázados tili-toli Bobán.  

 

 

Előzmény: 20-as vonal (3057)
20-as vonal Creative Commons License 2018.09.05 0 0 3057

Bobán készült el. Az a 20-as vonal. Ziván a 25-ös.

Előzmény: Törölt nick (3054)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.02 0 0 3056

Megtaláltam, 2019. október. 

Előzmény: traxxtoto (3055)
traxxtoto Creative Commons License 2018.09.01 0 0 3055

Dehogy épült :D

Előzmény: Törölt nick (3054)
Törölt nick Creative Commons License 2018.09.01 0 0 3054

Megépült a zalaszentiváni deltavágány?  

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.09.01 0 0 3053

Korabeli filmetek nincs a gőzvontatásról ezen a vonalon?  

 

 

m40 117 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3052

Az ajkai iszaptároló elkerülője is meg van archiválva neked? 

Előzmény: Zsivany2 (3047)
traxxtoto Creative Commons License 2017.01.31 0 0 3051

9025 az Szombathely-Veszprém ;)

Előzmény: Törölt nick (3050)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 -1 1 3050

Amit ismerek, az a Celldömölk - Veszprém személyvonat (9025) Közlekedik: naponta és rendkívüli helyzet alkalmával is közlekedő vonat. Nos, igen nagy sajnálattal állapítom meg, hogy ez átgondolatlan tervezés jeleit mutatja már ismét, de mit várhatunk egy fejétől bűzló államvasúti menetrendtervezőtől ?

Előzmény: haha 1970 (3045)
Szütyi Creative Commons License 2016.11.19 0 0 3049

Szupere!

 

jöhet még ha van:-)

 

Klassz volt a régi nyomvonalon döcögni egy Szergejes gyorssal:-)

Előzmény: Zsivany2 (3048)
Zsivany2 Creative Commons License 2016.11.12 0 3 3048

1997 július Csór-Nádasdladány, bontják a régi nyomvonalat

Előzmény: Zsivany2 (3047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!