Keresés

Részletes keresés

franky71 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 12360

Szia! 

Igazi gázos helyzet . 

A szerelő két tippje is jó lehet , viszont bonyilítja a helyzetet , hogy kisebb megbontás után keletkezett a baj. És hát igen furcsa , hogy pont  a nagyszervízkor hal meg a TPS , vagy a szabályzó...

Persze nem lehetetlen , de ilyenkor először a megbontott részeket kellene átvizsgálni , nem ott történt-e valami hiba. 

A szinkron állítás , a gyertyapipák , a légszűrőház ,  a szívócsonkok, mind okozhatnak hibát , helytelen összeszerelés esetén. Ha falsot szív valahol , az is okozhat hasonló tüneteket , de azt is meg kellene nézni. 

Ha nincs , aki nekiugorjon a környezetedben , akkor javaslom keress egy jó szakembert, aki kicsit bátrabb ,mint a mostani. 

Esetleg ismerős körben , másik Versysről  vagy a többi testvérmodellről átdobni az említett két alkatrészt , és máris sikerül kideriteni , vagy kizárni a szerelő által felvázolt  két hibát , és támpontot ad a továbblépéshez. 

Sok sikert !  Irj , hogy mi újság !

 

Előzmény: 5isko (12358)
5isko Creative Commons License 2020.06.13 0 0 12359

Már az is segítség lenne, ha tudnátok ajánlani egy, a típust ismerő szerelőt, aki nincs túl messze Zalaegerszegtől. Ha nem muszáj, nem vinném el az Ivanicsig... Köszi!

Előzmény: 5isko (12358)
5isko Creative Commons License 2020.06.13 0 0 12358

Sziasztok!

 

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. A motoromon (2010-es 650-es) már egy ideje megfigyeltem, hogy nem szép a járása, mintha kissé "hullámozva" menne, főleg alacsony fordulaton és kitartott gázállásnál. Tudjátok, mint amikor szembeszél lökések közt motorozik az ember. A fordulat nem esik le, meg tulajdonképp a tempó se csökken, csak épp nem érzed az egyenletességet. Nemrég még annyi probléma is jött hozzá, hogy ha lassítás után alacsony fordulatról (pl. 2000-2500-ról) erőteljeset gyorsítanék, akkor először ránt egyet-kettőt, és csak utána indul meg. Illetve a rántáskor "tüsszen" egyet, mintha egy pillanatra leállna a motor, de végül nem áll le, csak ránt. Nem durran, tehát a hang nem a kipufogóból jön, inkább a motor felől jön és leginkább a légfék hangjára emlékeztet... Gyorsulni hibátlanul lehet vele, mert megy, mint az állat, de csak szépen csordogálni nem tud.

Voltam a helyi szerelőnél, hibakód olvasót rátették, aktuális hibát nem jelez, csak régebbieket. Műszerfalon sincs hibakód, fogyasztása nem nőtt, az indítás mindig sikeres, le nem áll, csak ezeket a jelenségeket produkálja. Amikor ez kezdődött, megvolt a gyertyák és a légszűrő cseréje, szelephézag ellenőrzés, injektor szinkron, gyertyahézag állítás, meg 2 tanknyi injektor tisztítóval kevert 100-as benzint is kapott. A párom áttisztította a gázkart és gázbovdent is, mindezek után egy picit talán jobb lett, de meg nem oldódott a helyzet. :( 

Valamelyikőtök tapasztalt már ilyent?
A szerelő TPS-szenzor vagy alapjárat szabályzó hibára gyanakszik, de a javítást nem vállalta. Azt javasolta, hogy vigyem el szakszervizbe, vagy kérjek tanácsot Versys-es körökben, ezért írok most Nektek. 

Valaki esetleg hozzá tud szólni? 

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.06.09 0 0 12357

Tehát azt mondom, kicsi lehet a lebukás veszélye, de ha mégis, akkor kapaszkodni kell.

Előzmény: franky71 (12356)
franky71 Creative Commons License 2020.06.09 0 0 12356

Hát... Mondanám , hogy megnyugtattál , de nem annyira. :-)

Szerbiából jönnek-mennek az emberek , mindenki azt írja , semmi szokatlan ellenőrzés nincs ,  Görögből , Montenegroból ,stb. meg még nem nagyon jön senki visszafelé  , hiszen nem rég nyitottak.

Az idő viszont javulni látszik mindenfelé a hét közepétől. 

Előzmény: Kitltott Husszein (12355)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.06.08 0 0 12355

Valószínűleg így is van, ahogyan írod. Azért számolj vele, a törvényi szankciót megalkották erre is, ha esetleg mégis...

Tehát nem kell a paragrafusok között túrni a végrehajtó hatalomnak, mert az már megfogalmazásra került.

De drukkolok neked.

Előzmény: franky71 (12354)
franky71 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 12354

Na valami ilyesmi...

Én is úgy gondolom , nem valószínű az adatszolgáltatás , meg az sem , hogy a magyar határőrség on-line kapcsolatban lenne a montenegroival , és látja egyik , hogy mikor léptetett ki-be a másik. 

A személyit vagy útlevelet legtöbbször áthúzzák egy gépen , ami azért nem játék , úgy gondolom országon belül pl.  a szerb határőr , amikor kiléptet montenegro felé du 4-kor ,  látja , hogy reggel 8 -kor léptem ba a magyar-szerb határon az ő országukba. 

Mondjuk a kedvenc Montenegró-Albánia határátkelőmnél csak a nagy fekete könyv van , amibe bejegyeznek minden adatot , ott nem nagyon beszélhetünk on-line kapcsolatról.

 

Mindegy majd lesz valahogy , az időjárás sokkal nagyobb gáz mindhárom országra full esős időt jósolnak , ameddig "látnak" előre , lehet hogy emiatt kell halasztanom pár napot...

Előzmény: Kitltott Husszein (12353)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.06.07 0 0 12353

Nehéz kérdés, szerintem nem tudják ellenőrizni.

A kamionos ismerősnek pl. van valami felmentése, nekem mutatta, hogy a ORFK-ról kapott egy hivatalos iratot - emailban persze - ami alapján mentesül a karantén alól (nem olvastam végig), azt kell mutogatnia a határon és akkor jöhet-mehet.

Tehát azt gondolom, hogy nem tudják ellenőrizni, de ha valahogyan lebuksz, akkor van nagy baj.

Nem tudom, hogy két (vagyis három) ország szervei között van-e ilyenféle együttműködés adatszolgáltatásra.

Előzmény: franky71 (12352)
franky71 Creative Commons License 2020.06.07 0 0 12352

Még mindig karantén ügyben vergődöm , jövő héten lenéznék Montenegroba , pár napra. 

Szerbián keresztül , ahonnan jelenleg nincs a hazatérő magyarnak idehaza két hét karantén de csak ha az volt a célország is.  Mivel nekem a célország Montenegro és Albánia , igy nekem játszana a két hét idehaza , persze ez csak akkor  derül ki , ha hazafelé a  szerb-magyar határon valahogyan "rámbizonyítják" hogy én az elmúlt napokat nem csak szerbiában töltöttem... 

Nem tudom mi alapján megy a dolog , de elég fura , hogy aki hazarepül mondjuk Montenegróból , az beül 2 hét karanténba , aki meg száratföldön érkezik Szerbián , vagy Szlovénián keresztül ,és azt mondja , csak ott járt , az elsétál karanténmentesen.

Előzmény: Kitltott Husszein (12351)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.06.07 0 0 12351

Nem. Szerencsére.

Előzmény: franky71 (12350)
franky71 Creative Commons License 2020.06.05 0 0 12350

Husszein!

Te nem határőr vonalon mozogsz véletlen? 

KVX300 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 12349

Mindenképpen közreadom a saját olajzóm tapasztalatait, majd a beépítés után!

Előzmény: franky71 (12348)
franky71 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 12348

Ez jutott eszembe nekem is , amikor írtam, de ha már ennyi éven át kitartottam néküle , akkor nem könnyen adom be a derekam. 

Akinek van , szinte 100%-ban dicséri ,de azért nem fenékig tejfel az sem. 

Van itt elég sok féle kivitel ,  és elolvastam már  mindent a témában , és kiváncsian várom majd a Te verziódat is ! 

Előzmény: KVX300 (12347)
KVX300 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 12347

Innen már csak 1 lépés fog elválasztani az automata láncolajzótól. Nálam is beszerelés alatt van.

Előzmény: franky71 (12346)
franky71 Creative Commons License 2020.05.28 0 0 12346

Gyári láncot 32 ezernél cseréltem , utána hitrelen csak JT-t sikerült szereznem , na az 17 ezret bírt . Ott már olyan szinten nyúlt szakaszosan , hogy képtelenség volt a feszességet beállítani.

Most DID van , ebben is 17 ezer km van , de nem érzek még baját, bőven 20 felett fog elmenni. 

 

Jut eszembe , az örök dilemma , és fórum-vitatéma : Lánckenés ! 

Tavaly ősszel letakarítotram minden porcikáját a trutyitól , még a kislánckeréknél is , letisztítottam a láncot petróleummal , és azóta sűrű motorolajjal kenem . Amiikor eszembe jut , pár száz km-enként egy-egy cseppet teszek a csapokra , meg a szemek közé. 

A lánc tiszta marad ,  por nem ragad rá , dzsuva nem képződik sehol ,ami picit kiszór , azt lényegesen könnyebb letakarítani , a felniről , mint a ragacsot.

A nagyobb túrákat is így tervezem , eddig a sprayt vittem , most meg  majd olajat valami kis üvegcsében ,és este a szálláson megoldom a műveletet . Kb 10 perc , egy kicsi csavarhúzóval remekül lehet intézni.

Előzmény: Kitltott Husszein (12345)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.26 0 0 12345

Minden alkatrészt az oem-ről rendeltem. A láncszett, gumi az nem. Az oem-ről úgy rendelek, hogy nem a neten, hanem az oem kódot elviszem az egyik helyi kereskedőhöz, nála rendelem meg, mert ő posta nélkül tud rendelni az oemről. Gondolom nagyker áron kapja tőlük, nekem adja, amennyiért az oem-en látható.

Így nem kell kifizetnem az oem-ről rendelés postaköltségét. Persze ha valaki 10 ezer felett rendel, annak is ingyenes a posta, de én mindig lépésről-lépésre rendeltem, több alkalommal, sokszor nem értem el a postaköltség mentes határt.

A lánc meg did 520 vx3 szett volt.

Előzmény: franky71 (12344)
franky71 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 12344

"Én pl. a láncszett vásárlásakor fizettem postát, azonkívül egy fityinget sem."

Bocsi ezt nem értem , annyiért nekem is jó lenne... :-)

Amúgy milyen szettet vettél?

Előzmény: Kitltott Husszein (12342)
KVX300 Creative Commons License 2020.05.26 0 0 12343

Teljesen egyetértek veled. Ezért vettem egy kis kategóriás, majdnem új X300-t, egy nagyobb kategóriás ámde idősebb gép helyett. Persze ugyanazért az árért.

Előzmény: Kitltott Husszein (12339)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12342

Ez így van. Van a szabadon cserélgethető alkatrész, csavarok, bowdenek, szimeringek, csapágyak közül pár, van ami bizonyos fenntartásokkal, illetve bizonyos gyártóéval, van ami csak gyári, és a burkolatok meg..., hát ott meg nincs varia.

Van példa mindenre, nekem a vízpumpa tengelyen lévő szimering mérete:  12X28.55X5

 

Persze az árkülönbség is nézőpont kérdése, a két gumigyűrűt lehet nézni hogy majdnem 800%-al drágább, vagy úgy is, hogy 5 ezerért pluszban van egy gyári alkatrésze.

Bizonyos esetekben még ez is finomításra szorul, ha megrendelem az olcsó utángyártottat és nem pont a bolt mellett lakom, akkor a 700 forintos cucc a postával könnyen 2 ezer közelébe kerül, míg pl. az egyik nálunk helyi boltban az oem-en feltüntetett árért meghozza, mert - gondolom én - van valami együttműködés velük. és akkor a különbség tényleg 2-3 ezer közelébe csúszik le.

Én pl. a láncszett vásárlásakor fizettem postát, azonkívül egy fityinget sem.

 

Előzmény: franky71 (12341)
franky71 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12341

Illetve van olyan alkatrész , mint a szimering , a csapágy a bowden , csavar , alátét , stb. ami gyakorlatilag évjárattól függetlenül kapható gyári minőségben , vagy valami egyszerű helyen is , mert nem annyira tipusspecifikus , de a másik oldal , az idomok , műanyag elemek , váz , tank , villa , ülés ,blokk ,stb alkatrészek , ahol kezdődhet a szívás akár árban , akár beszerzési időben. 

 

Mivel ez egy ( illetve kettő )  hátsó kerékcsapágy porvédő szimering szerintem a "gagyi" is bőven jó lesz oda , de a döntés a tulajdonosé lesz.

 

És ma megegyeztünk a Szerbekkel , hogy oda-vissza szabadon mehetnek a két ország állampolgárai. 

Az a baj , ott még nem nagyon van látnivaló , de azért az már mégiscsak  határos Montenegroval , mostmár csak a Szerb-Montenegro helyzetet kell figyelemmel kísérni... :-)

 

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12339)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12340

Nem kicsi az eltérés annyi bizonyos.

A 6/6.5 jelölés az, ami más mint a gyári.

Melyik lett végül is beépítve? (Persze azért sejtem.)

 

 

Előzmény: franky71 (12338)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12339

Ezért nem szabad bizonyos évjáratnál idősebb gépet venni, mert nehéz az alkatrész beszerzés, bontóban sem találni jó alkatrészt könnyen, stb. Én legalábbis így gondolom.

Az idős gép a leggondosabb használat mellett is csak egy új hobbit szerez a gazdájának.

Persze aki szereti ezt, és nem létkérdés a működő szerkezet, annak ez akár jó is lehet. Bizonyos határig még nálam is elmegy, de amikor már gányolni kell, azt semmiképpen nem szeretném.

Pláne amikor gyorsan megyek egy járművel, ott pláne problémás lehet.

Előzmény: KVX300 (12337)
franky71 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12338

Tegnap kivette a kerekeket a gumicseréhez , és a hátsó kerékcsapágy sem az igazi , most a porvédőt küldte át :

 

Jó minőségű szimering szám alapján , és Honda feliratos gyári :-)

 

Előzmény: Kitltott Husszein (12336)
KVX300 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 12337

Az öreg DR Suzukimmal jártam így. A vételkor úgy tűnt jó állapotú, aztán szépen jöttek elő a rossz-, tönkrement alkatrészek, szakszerűtlen szerelések, kókányolások. Rengeteg időbe került mire mindent szépen kijavítgattam és az alkatrészek sem voltak olcsók. Van amiből már csak bontottat lehetett szerezni. A végén viszont tényleg ütős kis gép lett belőle: minden működött rajta, gyári alkatrészekkel pótolva a szétgányoltak, service manual szerint minden gyári értékre beállítva, 1-2 extra is felkerült rá, stb... Ehhez persze az időn kívül még garázs (műhely), jó minőségű szerszámok, tapasztalat, szakirodalom, és kellő elhivatottság is kell. Azért ezekkel nem mindenki rendelkezik (és ha bármelyik is hiányzik akkor abből adódik a kontár munka)  Az eladási árban éppen visszajött az alkatrészek beszerzési ára, de a belefecölt munkámat már ingyen adtam. Szerintem ha szerelővel végeztettem volna el a munkákat legalább a dupláját költöttem volna el a motor árának és a minőség sem lett volna az általam elvár. Szóval sikerült nullszaldósan kiszállni, de a tapasztalat megmaradt: inkább vettem a DR helyett egy kisebb kategóriás majdnem új (de újat akartam) motort, mint egy nagyobb de régebbi, sokgazdás, ismeretlen előéletű masinát, akármilyen kevés km van benne, akármilyen megkímélt állapotú, stb...

Előzmény: Kitltott Husszein (12336)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.24 0 0 12336

Hát ez általában így van. Ha van érzéke és egy szerelő bujkál benne és mondhatni csak az anyagköltség van, még akkor is kétségbeejtő lehet egy talpra állítás, de ha munkadíj is kell, akkor már negatívba is mehet szélsőséges esetben.

Én, szerencsére megálltam azon az áron, amennyiért egy ugyanolyan évjáratú, de gondos gazdától vettem volna, az előny az nekem így, hogy a gondos gazdánál is használt lett volna a láncszett meg nem nullkilométeres hátsó gumival adná el meg a többi, amit beépítettem újat.

Ennyit még pont megért nekem, de néha elszomorodtam, amikor a boltos mondta az árat.

Előzmény: franky71 (12335)
franky71 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 12335

Tiszakécske , Kecskemét és Szolnok között.

 

Picit sérülten vette a Hondát , egy évesen valami pár ezer km-el, relative jó áron...

Mostmár úgy tűnik volt ott előbb nagyobb sérülés is , csak az apraját hagyták az  eladásra. A gumi DOT szerint 7 éves , de szerintem a felni sem etedeti.

Rakja rendbe szépen lassan , de   minden gyári alkatrész , biszbasz iszonyat árban van , most pl. lesz egy nem tervezett gumicsere ( az első is öreg ) 60-70 ezerért . 

Szerintem a kiadás + vételár lassan közelít az új árhoz , de semmi pénzért nem ismerné be :-) 

Előzmény: Kitltott Husszein (12334)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.24 0 0 12334

Azt hittem, te szegedi vagy, de ezek szerint meg nem.

A Honda is jól néz ki, de a repedés miatt gondolom kicsit nagyobbra kellett nyitni a bukszát, mint egy defektnél.

Előzmény: franky71 (12333)
franky71 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 12333

Egy cimbora vett CB 500 f -et , és hívott valami "nagyobb" próbára.  A Tigris nekünk oda-vissza kb 300 km ,  első nekifutásra ezt találtuk ki .

Még fel akartunk menni Dobogókőre , de Zsámbékon egy 3-4 cm-es repedést találtunk a hátsó gumiján  keresztben , és azzal már nem akart kanyarvadászni nagyon. 

Előzmény: Kitltott Husszein (12332)
Kitltott Husszein Creative Commons License 2020.05.22 0 0 12332

Látlak!

 

Én ma betonplacc alapját ástam egész délután, 14-ig meg a munkahelyen voltam.

Cseréltem volna veled.

Előzmény: franky71 (12331)
franky71 Creative Commons License 2020.05.22 0 0 12331

Mai kiruccanás : még csak belföld , de már csak a honi karantént kell megszüntetni , hogy kicsit nagyobbat is lehessen kerülni...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!