Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Elvileg igen, de nem sok esélyt látok rá, egyelőre csak neccesen van plusz két gép. Április 9-től vágányzár lesz Erdőbénye és Olaszliszka-Tolcsva között, jönnek haza a miskolci vendég gépek, szerintem csak utána érdemes mozdonyt várni a vonalra.
A Budapesti mesék c. 1976-os filmben több részt is a Győr-Veszprém vonalon forgattak. Felismerhető egy helyen az egyik völgyhíd a háttérben, de a Zirc-Bakonyszentlászló közötti (ma már romos) épületek is láthatók. A mozdonyszíni jelenet vajon hol készült?
Akinek van türelme, az nézze végig, esetlen képkivágásokat is betehetne ide.
(Igencsak művészfilmről van szó, amit a magam részéről nem nagyon tudtam értékelni - helyenként visítva röhögtem a filmes hülyeségeken. Azonban a kordokumentum és a régi villamos miatt végignéztem. De csak egyszer...)
A Győr Veszprém Dombóvári HÉV épített egy Veszprémváros állomást, a vonal átadásával egy időben.
A vonalon a 29+50 és 34 es szelvények között volt a legkisebb sugarú ív R 200 m.
Ez ugye a MÁV Veszprém állomásából kiágazó szárnyvonal volt kezdőpontja MÁV Veszprém(Jutaspuszta).
Kár, hogy ilyen kis ívsugarat alkalmaztak, mert később a vonal jövője szempontjából nem volt túl hízelgő a Vmax 40 km/h sebesség, vonatási szempontból ami emelkedőben se volt kedvező...
Műszakosoknál a :10 :15 körüli érkezés lenne a kívánatos ( 5:10, 13:10, 17:10, 21:10), az :20 érkezés esetén a helyijáratot is bebukja az utas továbbá ha a keresztnél elveri az ellenvonat akkor meg késve ér Győrbe.
Hiába működik "papíron" ha az ellenirányú vonat vagy a veszprémi csatlakozás elveri, indulóban....
Pl a Győrasszonyfai busz 5:15 re és 13:13 ra ér be.
39523 lett a 39513-ból, 39513 a 39525-ből, 39526 a 39534-ből (ami nincs többé), 39543 a 39555-ből és 39533 a 39535-ből. Egyébként van valami szerepe a vonatszám-változtatgatásoknak?
A 39529 (érk Győrbe 5:04) esetében jelzték, hogy nem lehetne-e későbbre tenni, de menetrendszerkesztési és fordai okokra hivatkozva ezt a kérésünket a Máv nem teljesítette. Azon is dolgozunk, hogy a 7:11-es érkezés késöbbre kerülhessen néhány perccel. A 39515 13:03-as érkezése lehet picit korai lett most, de a keresztáthelyezéssel így jött ki. Itt max azt tudom elképzelni, hogy Varsányba kerüljön át a kereszt, akkor olyan 13:20 körüli érkezés lenne, de a Railjetet akkor nagy eséllyel bebukná, és Veszprémben nem lenne csatlakozás. A 39513 estén ezt az átalakítást megpróbáljuk átvinni, hogy az érkezés néhány perccel előrébb jöjjön, hogy elérje a Railjetet. Ilyen jelzés hozzán eddig még nem érkezett, de köszönöm az olvtársaknak. A 17:05 körüli érkezés visszaállítását nem tartom kivitelezhetőnek, mert akkor Veszprémből 14:30 felé kéne indulni, az a menetrendi fekvés pedig nem jött be a csatlakozás hiánya miatt. Illetve a pénteki zirci kereszt miatt nőne a menetidő az ellenvonatnál is. Azt megpróbáljuk akkor átvinni, hogy hamarabb beérjen. A 39523 ugye jelenleg 18:40-re érkezik be, ez nagyon rossz Győrben, Veszprémnél viszont nagyon jó a csatlakozása. Kivéve most hónapokig, mert a vágányzári menetrend kilőtte a csatlakozását. Ennél a vonatnál már az egyes módosításnál akarunk kérni egy olyat, hogy 16:41 helyett 17:01-2-3 felé mejen, így a zirci kereszt Eplénybe helyeződne, ami menetidúőrövidülést hozhat mindkét járat esetében, illetve lenne egy ajka felőli csatlakozása. Utóbbira kérés volt az egyetemisták részéről, mert vasárnap ezzel jönnének fel többen, ha lenne csatlakozás. A későbbre helyezéssel Pest felől ugyanúgy maradna a csatlakozás, és elkerülhetnénk azt, ami van, hogy a rövid átszállási idő miatt a nem járatos utasok jegyvétel miatt lemaradnak stb, erre is volt panasz. (Hiába jelztük, hogy előre kéne váltani a jegyet.)
Nézd meg a győrasszonyfai buszok kihasználtságát Ravazd után, mindjárt másképp fogod látni a dolgot. A rövidúton ha bemegy a faluba az ember, akkor a legtávolabbi lakóház sincsen 2 km-re, mérd le nyugodtan, pont ahéten sétálgattam le a távot. Azt az utat én is néztem, hogy nagyon gáz, ez jogos kritika. Ezzel kapcsolatban fel fogom keresni a győrasszonyfai polgármesteri hivatalt, ha ők nem lépnek, akkor egy önkéntes nap keretében a Bakonyvasúttal megtisztítjuk az utat.
39523 nincs, feltételezem a 13-asra gondolsz. (?) Az a 246-hoz csatlakozik Veszprémben. Hogy értelme van-e, azt nem tudom. Személyesen érintett vagyok, és jobb lenne korábban közlekednie a Győrbe érkezés miatt, hogy ne akkor álljon meg (17:22), amikor a railjet indul Pest felé. Emiatt inkább a busz marad Zirc és Győr között. :/
A "műszakos vonatokhoz" annyit: nem feltétlenül a hazajárás a probléma, a 7:24-es, 14:46-os, 18:56-os és 22:49-es indulás egy versenyképes menetidő mellett bevállalható lenne, de a munkába bejárni vonatról elég kétesélyes. Az első vonat "túl korán" ér be, a buszpályaudvarról 5:20 körül indulnak kifelé az ipari parkba a buszok, meg azért az sem mindegy, hogy ha délelőttös az ember, mikor kell elinduljon otthonról, számít az a 10-15 perc. A 39515 13:10 körüli érkezése rendben, ez tökéletes. 39513 (ex-39525, 39515, 39555 stb., számomra indokolatlannak tűnő névváltoztatgatások) 17:22-es érkezése egyértelműen túl késői, ráadásul a 9203 késése esetén ez tovább csúszik (persze, legyen szemfüles az utas, aztán ugráljon át 'Szabadhegyen a gyorsra, ha annak van kijárat...). A két menetrendi évvel ezelőtti 16:56-os győri érkezés túl korai volt, azelőtt évekig 17:05 körül ért be a vonat, az tökéletesen működött. A 39511 21:10 körüli érkezése is teljesen rendben van, éjszakára be lehet járni. Kérdem én: valami problémába ütközik az, hogy a jelenlegi 39523 15 perccel korábban közlekedjen? Vagy ez 'véletlenül' maradt így a 2013/2014-es menetrend óta?
"Gyôrasszonyfa (...) a falu legtávolabbi részei 1 - 1,3 km a vasúttól."
Van az 2-2,5 is, de ki számolja. Szőrszálhasogatásnak tűnik, de az a plusz-mínusz 1km kb. 10 perc séta az említett 1km mellé (a 3 buszmegálló valamelyike viszont biztos, hogy bőven 10 percen belül megközelíthető a falu bármely lakott pontjától), illetve ha hozzávesszük, hogy a vasútállomáshoz vezető rövidebb út egyre rosszabb állapotban van és az ember nem szeretne tökig sáros lenni, mire kiér a vonathoz, akkor azért kell egy nagyot kerülnie, hogy betonos úton mehessen végig. Félreértés ne essék, értem én, hogy nincs több vonatkm, busz-vonat párhuzamosan egyszerre pazarlás meg a vasút rovására megy, de Győrasszonyfa nem az a hely, ahol csak úgy azt lehetne mondani, hogy "jó, akkor holnaptól mindenki vonatozzon, mert busz az nem lesz".