Sziasztok.
Régi ismerősöm a mitsu pajero szerintem érdemelne egy önálló topicot, már csak azért is mert rengeteg testvére akad még az országban, amikről gazdája már könyvet is írhatna...
Ennek kapcsán mindenkit várok szeretettel, akinek valami köze van egy "gyémántoshoz".
Tapasztalatcserék, adok-veszek, tanácsok, és persze benne némi off-road...:)
Több hajtásláncal gyártották. A videóba egy fullos superselect.es van azok alá berakták a nagyok terep váltóját.
A legtöbb fix osztott négykerekes mint egy Niva csak ezeknél nincs további opció. Gyakorlatilag egy nagyon jól terepező SUV. Ha több kell akkor a sup.sel verziót kell venni.
Utolsó II. generációsok közül válasz 2,5öst. Jól karbantartva dráma nélkül elmennek 500ezret. A futóműve masszívabb igénytelenebb a III. nál. Egy adagoló felújítás vagy esetleges hengerfej javítás nem igazán dráma ilyen korú kocsiknál.
A 2,8 egyetlen előnye hogy erősebb és itt vége is a + nak. Sokkal drágább ha gond van vele.
Azt vedd, amelyik legjobban karban volt tartva. Gányolás nyomokat keresd, azoktól menekülj.
-Olajnyomás legyen. (ha van benne óra, akkor kb. 10 km után melegen nézd.
-Első hajtás ki-be kapcsolása hibátlan legyen, visszajelzők úgy világítsanak, ahogy kell. Hajtson, amikor kell. Lánc ne zörögjön, vagy ne ugorjon át.
-Alváz ne legyen túl rozsdás
Nekem 2.5-ös van. Nem vészes technika. Hengerfej kicsit kényes, illetve szíjas a vezérlése. Azt néha azért illik cserélgetni. Nyomaték 1500-2500 közt akad, de közúton nem ezzel kell sort előzni.
Többségében földúton használom én is. Gyakran lóg mögötte egy 2 tonnás futó is megpakolva, "csak hogy a szél le ne fújja az útról".
Nincs kettőstömegű. ezt a motort még a múlt évezredben fejlesztették. Valahol fél úton van a CR dieselek, meg a gőzgépek közt.
Ezek, ha jól tudom, több lengőkaros hátsó felfüggesztéssel rendelkeznek, nem fix híddal. A sok lengőkar = sok szilent = drága, ha javítani kell. Cserébe utcán talán kényelmesebb.
A gumidugó megvan. Led fényhidat raktam fel. A kapcsolója visszajelzi a működést ennek kell +12 hogy világítson a visszajelző. Tehát csak a kapcsolóhoz kell az áram.
Úgy hozta a "sors", hogy egy '96-os évjáratú Mitsubishi Pajero 2,8-as dízel boldog-boldogtalan tulajdonosa lettem :)
Azért boldog, mert szép az autó, viszont azért boldogtalan, mert azért ugye nem fiatal, megvannak a maga problémái :D
Mivel még nem volt Pajerom, azért fordulok ide hozzátok. Már vételkor tudvalevő volt, hogy az autó füstöl, szépen ahogy illik, feketén-fehéren, vagyis tuti minimum hengerfejtömítés gyanús.
Aztán tegnap leszedtem róla a hengerfejet, hát sajnos mind a négy hengernél a szelepgát át van repedve :(
Tudtok ajánlani olyan céget, műhelyt, akik új hengerfejet árulnak esetleg kompletten vagy átszerelik az újba a régiből a cuccokat? Nem látok esélyt a javításra.
Plusz akkor már valszeg a vezérlés is cserére kerülne, meg porlasztócsúcs beállítások, turbófelújítás is ráférne tuti. Esetleg alkatrész beszerzési források?
Előre is köszönöm az ajánlásokat, azért Ti csak jártasabbak vagytok már ilyen téren a Pajeroknál.
Ha a kék pirosra gondolsz pasz de mint munkalámpa lehet rajta fényhid /led/ de külön kapcsolóról kell hogy üzemeljen és visszajelzője legyen hogy be van kapcsolva.
51. § Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
Olyan lámpával, amely az álló jármű körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresőlámpát is) minden járművet fel szabad szerelni.
52. § Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A munkahely megvilágító lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
(2) A munkahely megvilágító lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak akkor legyenek bekapcsolhatók, ha a jármű helyzetjelző lámpái be vannak kapcsolva.
(3) Munkahely megvilágító lámpának kell tekinteni az autóbusznak azt a lámpáját is, amely - kizárólag az ajtók nyitvatartási ideje alatt - az utat az ajtók közelében megvilágítja.