Még annyit,hogy a Start tárgyalhatna a horvátokkal,hogy esetleg Tirisztorka vinné Zágráb-BP között a Ripplt és annak elég sok előnye van.Pl:gépcsere elmarad Gyékényesen,a határőrök meg max.Elmennek Somogyszobig a vonattal és útközben ellenőrzik az útleveleket.
Végülis.A 3-4,esetenként 5,6 kocsik Rippl IC-re bőven elég.Pécsi IC-k is már jó esetben 5 kocsisak,amúgy meg 3-4 kocsisak,sőt a Tubes IC asszem 2 kocsis össz-vissz.Egy 1. és egy 2.osztály.Csak tudnám minek közlekedik a Tubes IC.Alig van rajta utas.1.osztályon jó esetben ha van rajta 4-5 utas,2.osztály meg kb. 30.Somogyon sincsenek sokan hétközben,de azért 40-50 utas mindig van a Somogyon.
Hunyadi traxx gépmenetben megyek Gyékényesről Kaposvárra.Most van Belegben.Délelőtt tehervonattal ment le UD-ról Gyékényesre.Amúgy ha már traxx.Nem tudja valaki,hogy a 204 és 205-ös IC-n (Rippl-Rónai IC) miért szili van és miért nem traxx?
,,Csak" víz alá kerültek a biztosítóberendezés kábelei, kötődobozai.
Tévedsz, nem három hónap kellett hogy átadják. Augusztus elején kezdték el a vágányokat beépíteni, pont 1 hónapjuk volt, hogy a vonatok megindulhassanak.
Elég aggasztó a helyzet, mert szinte sehol nem látni munkákat. A vasúti és közúti munkagépek nagy része is eltűnt. Olyan az egész, mintha ígyhagynák...
Mi a franc volt ma Baté-Kaposvár-elág között?Végig 40-el ment a vonat,több helyen (átjárókban és térközöknél) 15 km/h-val ment a vonat,illetve egy-két helyen 20-al.3 hónap kellett,hogy átadják a pályát a forgalomnak,de még mindig tökölnek a bizt.berrel meg ezzel-azzal. Ja hamár itt tartunk:Taszárt mikor fejezik be?Ja még valami.Érdekes,hogy Kaposváron Keceli átjárót már májusban megcsinálták és 4 hónap kellett hozzá,hogy felemeljék 80-ra az átjárót.Volt itt valami gond azért nem emelték fel az átjárót korábban 80-ra?
Messze van. Elmúltak azok az idők mikor a fél falu leballagott a messzi állomásra, fél nappal előbb, mert ugye váróterem van, váróvonat nincs...Ott szépen felültek a vonatra, aztán nekiálltak a hazainak, illetve melósok hada bóbiskolt, olvasgatott a munkásvonaton....
Munkás sincs annyi, a gyerekek háztól házig buszoznak, és gy tovább...Nincs már a restiben ebédelő kishivatalnok, utazó ellenőr, stb....Ott söröző melós, ezért resti sincs....
Háztól-házig, ahol érdemes vonatozni, ott rhanás a vonatra-vonatról, az állomások csak esetleg a ki-beszállast megkönnyítő létesítmények.....
Amúgy Ka-Ud között 20-30 éve sem nagyon volt utas, kivéve a reggeli iskolást , meg pár délutáni műszakos vonatot.....
Talán nem lenne elvetélt ötlet Baté és Nagyberki közé Mosdósra telepíteni egy megállóhelyet. A kórház miatt biztosan nagyobb forgalma lenne mint Taszárnak.
A főútvonalon könnyen megközelíthető, naponta 21 autóbuszjárat érinti. Vasútállomása Kaposvár – Dombóvár vasútvonalon 3 km-re fekszik a község központjától." (Forrás: Wikipédia) Vajon miért nincs utas az állomáson.......
-------------------
Pedig milyen romantikus lehet egy bakfis/kamasz lánynak, ha a városi gimnáziumba menet reggel kiballaghat a csalitoson át, térdig harmatban egy hűvösebb őszi reggelen arra a vasútállomásra..................:-))
Biztos a csodára várnak, hátha egyszer magától beindul a forgalom a vágányon. Az is csak hiú ábránd, hogy reptéri gyorsvasút lesz majd ide. Vagy ehhez hasonló, ez nem az a környék, ez szegény vidék messze a fővárostól. Az átépítés remek alkalom lett volna rá, hogy a reptéri vágányt felszedjék, rendezzék a terepet, a vasút helyén szántóföld legyen.
,,A főútvonalon könnyen megközelíthető, naponta 21 autóbuszjárat érinti. Vasútállomása Kaposvár – Dombóvár vasútvonalon 3 km-re fekszik a község központjától." (Forrás: Wikipédia) Vajon miért nincs utas az állomáson...
2. Szépnek szép, egyszer talán 100-zal is megy majd itt a vonat.
3. Az átjárónál még dolgoznak.
4. Valahogy látszik, miért van 20-as lassújel a taszári 1. vágányon.
5. Visszatekintve se szebb a vágány és környéke.
6.A reptéri elágazót Kaposhomoknál még csak sejteni lehet.
7. Batéig már új a pálya.
8. Járható a taszári 2. vágány is (búvárok számára). :-)
9. A nap gyöngyszeme az előrébb álló munkagép, amelyik a szili kürtéjére még egy picit balra fordult, majd a második kürtjelre gyorsan jobbra. Nem tudom, csattant volna-e, de minimum határeset volt.
Hát elbírt volna az eksön még pár hetet az biztos...
Taszárnak mindegyik vágánya járható, kivéve ha nem foglalja el a munkagép ill. az anyagolós vonat. Az átmenőn ma már mentek is teherek, csak nincs még sehol a peron mellette, az ablakosak ezért mennek 'szérül. Délután már nem volt hívójelzés.
Szentjakabon biztos hallottad is a leszállók ,,Istenes verseit" (ha ott voltál a vonaton). Elég csúnya volt...
3 hónap alatt sikerül megcsinálni a ,,mocsarat" Vmax 60-asra, amiben 40-es és 20-as lassújelek vannak. Tehát egyelőre nem csináltunk még semmit hétmilliárd meg akármennyiért. (gonosz túlzás)
Az átjárók csak immel ámmal vannak összerakva. Jó nagy gödör lehetett ott lenn, amit 3 hónapig kellett feltölteniök, mert hogy a vágányokat kb. 3 hete kezdték fektetni, az tény.
Szemre jól néz ki az egész, bár a homoki peron és a teljesen felesleges taszári reptéri kiágazás egy kicsit böki a szemet. Itt-ott azért elég jó árok is ásódott...
Ha rajtam múlott volna, akkor mindenek elé helyezném a felszíni vízelvezetés szakszerű megoldását, amely ugyanúgy tönkreteheti ezt az új pályát is idővel.