Keresés

Részletes keresés

zfazek Creative Commons License 2006.08.23 0 0 31
Én meg akkor mennék ha esik az eső, mert akkor a pálya OB elmarad :)
Előzmény: (has)Pókember (28)
zfazek Creative Commons License 2006.08.23 0 0 30
Hurrá, még egy őrült!
Előzmény: Skeletron (27)
zfazek Creative Commons License 2006.08.23 0 0 29
Miért nem a Langstert hívod outinak? Hogy sikerült 41-es tányért szerezni? Letörtél egy fogat?
Felfele még hagyján Dobogókő, lefele lesz embertelen.
Előzmény: (has)Pókember (23)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.22 0 0 28
Welkam. Igyekszem 5-re a parkolóba érni, viszont ha indulás előtt/közben esik az eső, akkor sztornó (sajnálom, cukorból vagyok). Ha útközben esik, akkor már mindegy :-)
Telefonos segítség: 30-740-7730, egyébként meg egy fekete Langstert keress a parkoló előtti járdán.
Vízvételi lehetőség van Biatorbágyon illetve Solymáron, tehát egy kulacs elég kell, hogy legyen. Szintén Solymáron taktikai fagyizás van tervbe véve. Az előző hét tapasztalata alapján nem árthat, ha hozol lámpát is...
Előzmény: Skeletron (27)
Skeletron Creative Commons License 2006.08.22 0 0 27
Újabb topik a kedvencekben....

Holnap a Budaörsi CBA-tól indul a menet? Jelentkeznék! Mivel fixivel (40/14) mennék országúton, de egyedül nincs kedvem.

(has)Pókember 18-as hozzászólására: pontosan így van! ájlávdiszgém!




Előzmény: (has)Pókember (23)
zfazek Creative Commons License 2006.08.22 0 0 26
Csütörtökön tájbringa. Visz mindent, még a fixit is :)
Előzmény: (has)Pókember (25)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.22 0 0 25
OB szerdától szombatig van, valamikor kinézek (pl. a csütörtöki keirin nagyon érdekel), de őszintén szólva engem sokkal jobban motivál az, ha én tekerhetek, minthogy másokat nézzek, hogy tekernek...
Előzmény: zfazek (24)
zfazek Creative Commons License 2006.08.22 0 0 24
Én holnap du kimegyek a Millire a pálya OB-re. Nem jössz inkább oda? Gerecsézni bármikor lehet, OB csak egyszer van egy évben. És ki tudja még hány lesz...
Előzmény: (has)Pókember (23)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.22 0 0 23
A holnapi (aug. 23. szerda) program: Páty - Zsámbék - Perbál - Tinnye - Piliscsaba - Pilisszentiván - Solymár. Itt én helyzeti előnyből fakadóan pihenőt tartok, aztán haza.
Tervezett indulás: 5 körül. Kilométerre kb. ugyanannyi a táv, mint a múltkori (nekem összesen 80 körül), tempó kényelmes, síkon 30 körül. Nem ismerem a Zsámbék - Piliscsaba szakaszt, de bevállalom a 46/15-öt :-)
A következő etap pedig már a Pilisben lesz, méghozzá a lehető legegyszerűbb: Pomáz - Dobogókő. Na erre már az outival megyek, letesztelem, mennyire kínzós a 41/16 a Pilisszentkereszt utáni szakaszon...
csiga papa Creative Commons License 2006.08.21 0 0 22
Jó fixizést neked!
:-)
Előzmény: (has)Pókember (21)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.18 0 0 21
A döntő lépés a fixizés felé az, amikor bekattan az agyadban az, hogy az a természetes, hogy ha a kerékpár mozog, akkor a pedál is mozog, és ennek következményeként ha kerékpáron ülsz, _tekersz_, és ez a világ rendje. Ha ezt be tudja venni az agyad, akkor megváltozik a világ, és már sosem lesz olyan, amilyen régebben volt :-) Ha nem jutsz el idáig, akkor a fixi mindig csak egy kellemetlen, fura valami lesz, amit nem tudsz igazán hova tenni.
Előzmény: csiga papa (16)
alu-sas Creative Commons License 2006.08.18 0 0 20
Elbizonytalanodtam.
Előzmény: (has)Pókember (18)
zfazek Creative Commons License 2006.08.18 0 0 19
Az első szerintem nem hátrány, mondjuk én nem vagyok az az irányjelzős fajta, de tényleg nem zavaró, hogy mozog a lábad
A második nagyon igaz! :-)
A harmadik is igaz, ezen én is gondolkoztam, de abban maradtam magammal, hogy fixivel nem akarok padkázni, jó nekem az út is. Bár ha megnézel a youtube.com-on pár fixis filmet, hogy egyesek mit művelnek fixivel, nekik nem probléma.

A fixi nagy kompromisszum, de ezért lehet szeretni :)
Előzmény: csiga papa (16)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.18 0 0 18
Ne romantikázzunk itt, kérem, jelentsük ki egyenesen, böcsületesen: a fixinek gyakorlatilag csak hátrányai vannak, ha praktikus szempontok alapján osztályozunk (talán csak a kvázi karbantartás-mentességet lehet igazi előnyként említeni, de ezt valamilyen szinten ellensúlyozza az alkatrészek nehéz beszerezhetősége (bár ezen a fronton már javulni látszik a helyzet)).
A fixis lassabb, mint egy szinglszpídes, hát még mint egy outis, pláne fék nélkül (mármint a fixis - az outis fék nélkül gyorsabb, de csak az első kereszteződésig :-)). Hegynek fel túl kemény a pedál, hegynek lefele pörgetni kell, mint a hülye, úthibákat oldalra lehet kikerülni, átugratni nem nagyon, nadrágot igazítani körülményes, lámpánál megállásnál a pedált külön procedúra a jó pozícióba forgatni (hacsak nem track-standel valaki), kanyarban meg nem lehet túlságosan bedőlni, nehogy odacsapja az ember.
Összefoglalva: a fixinek semmi értelme, közlekedésre, túrázásra, versenyzésre nem való. A futárok is csak divatból fixiznek, mi meg a futárokat majmoljuk. Hosszú órákat bírunk *szenvedni* ezeken az idétlen gépeken, míg mások élvezik az életet. Nem vagyunk mi normálisak.
zfazek Creative Commons License 2006.08.18 0 0 17
SPD, és van rajta első fék. Gondolkodom, hogy visszategyem a hátsót, de még nem engedte a sznobságom.
Előzmény: alu-sas (15)
csiga papa Creative Commons License 2006.08.18 0 0 16
Én is idetaláltam :-)
Kb. egy hónapig jártam a városban fixivel, próbáltam beleszeretni mert olyan romantikus. Aztán feltettem egy BMX racsnit a B+ flipflop agyra.

A fixi hátrányai:
- Hátranézés, irányjelzés közben is tekerni kell.
- Purcintani is nehezebb ám tekerés közben.
- Padkára/ról ugratni szinte lehetetlen.

Szép, sima aszfalton haladni tényleg jó volt vele.
alu-sas Creative Commons License 2006.08.17 0 0 15
És milyen pedál van rajta? Meg legalább első fék van-e, mert ha nincs én rá nem ülök. :)
Előzmény: zfazek (11)
zfazek Creative Commons License 2006.08.17 0 0 14
Csak a történelmi hűség kedvéért leírom, hogy fentmaradjon az utókornak:
Budaörs - Biatorbágy - Páty - Zsámbék fele félúton balra a mezőgazdasági útra - Biatorbágy tavi út - Sóskút - Érd, cukrászda - Budafok

Ez volt a topik első közösségi tekerésének útvonala.
Előzmény: (has)Pókember (12)
zfazek Creative Commons License 2006.08.16 0 0 13
Egy kis ízelítő:
San Francisco Fixed
Fixed Sprints
De van egy csomó skid, kéz nélküli trackstand, stb.
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.16 0 0 12
Mennyire tuti volt! :-)
Ideális időjárás, kellemes útviszonyok, jó társaság... csak azt sajnálom, hogy zfazek elfogta előlem a szelet :-))
Előzmény: zfazek (11)
zfazek Creative Commons License 2006.08.16 0 0 11
Ok. Én jövő héten nem nagyon fogok ráérni fixizni, de elviszem valahova és odaadom. Most értünk vissza a Gerecséből, majd haspók megírja mennyire tuti volt :)
42/16-al kezdtem de lefele nagyon pörgös volt. Páty után átforgattam a kereket 42/14-re, úgy fergeteges érzés volt, tényleg magától ment a bicaj egy jó lendkerékhez méltóan.
Előzmény: alu-sas (10)
alu-sas Creative Commons License 2006.08.16 0 0 10
OK, bár első körben nekem az is elég lenne ha mehetnék vele egy-két kört mert lehet, hogy 5 perc alatt rájövök, hogy ez nem az én világom. Akkor minek legyen nálam napokig. Szerintem jövő héten valamelyik nap ha mész vele valamerre akkor találkozhatnánk.
Előzmény: zfazek (8)
zfazek Creative Commons License 2006.08.16 0 0 9
Reggel megraktam a várost és a Bajnokban vettem Miche pályaagyakat (E+H) és egy RSX kompakt hajtóművet (36/46) olcsóért. Aztán ki Budaörsre. Van új kerékpárút, tiszta szemét, fű, aprókavics az egész, de egyszer kipróbáltam.

a 2e forintos B+ nekem is kiszolgált két évet amíg csak előre hajtottam. Aztán elkezdtem megemelni a bicaj elejét és hátrafele csúsztatni a hátsót. Második délután letekeredett a fog, menetnek annyi. Viszont arra jó, hogy a másik oldalára lehet racsnit tenni, télen az is jobb, mint a váltóssal menni a dzsuvában, sóban.

De a Miche hátsó agy 12e, és tényleg ha nem jön be pillanatok alatt megveszik, mert hiánycikk. Dura-Ace, Record hátsóagy viszont +50e Ft. Az azért sok utcai használatra.

Akkor 5-kor CBA!
Előzmény: (has)Pókember (7)
zfazek Creative Commons License 2006.08.16 0 0 8
Beszéljünk meg egy időpontot, kölcsönadom az enyémet. Akár több napra.
Előzmény: alu-sas (5)
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.16 0 0 7
Egy rövid út alatt nem igazán lehet eldönteni, mire jó ez a dolog, de szerencsére minimál-költségvetésből fixivé lehet alakítani egy régi országútit, és akkor lehet hosszabb távon is tesztelni.
Van a B+-nak olcsó (2700Ft) fixi agya, amire még lánckereket is tesznek. A minősége olyan is, de arra pont tökéletes, hogy az ember befűzze egy régi felnibe (fűzés mondjuk még 2eFt), vegyen hozzá egy láncot (ha nem akarja a régit feláldozni - de SRAM PC-1 már ezer forint alatt kapható), és betegye a vízszintes papucsos outi vázba (ezért kell _régi_ outi, az újak már mind ejtősek, és láncfeszítő fixinél nem működik). A váltókat, plusz lánctányért le sem kell szerelni, és voila, 5-6eFt és egy kis szerelés után kész a próbafixi!
Kezdőknek 42/15 az ideális áttétel szerintem, ezt még nem nagyon kell pörgetni, de már lehet vele haladni. Tekintve, hogy az olcsó B+ agyon egy 14-est adnak, adódik a 42/14, ami egy picit talán sok, de ha nem 42-es az első tányér, hanem 39-es, akkor már helyben is vagyunk.
Arra is jó ez a szetap, hogy az ember megtanulja és begyakorolja az alapszabályokat a szerelésnél: a fixi a világ legegyszerűbb és legmegbízhatóbb szerkezete, csak van egy-két dolog, amire figyelni kell. Pl: láncvonal (kulcsfontosságú), láncfeszesség, hátsó agy tengelyén gyorszár helyett csavar rendes meghúzása, hátsó lánckerék megfelelő rögzítése, majd leszedése (rotafixa).
Ha ezek mennek, akkor tied a világ. És ha mégsem jön be, akkor a fixes kerekedért tolongani fognak a lelkes fiatalok, akik mind a fixit szeretnék kipróbálni (nem vicc, a szervízben még ki sem bontották az agyamat, de már el is volt adva :-)).
Előzmény: alu-sas (5)
Rooger Preed Creative Commons License 2006.08.16 0 0 6
Nincs fixim, csak beleolvastam a topicba, és láttam hogy ismerős helyről folyik a diskurzus.
Előzmény: zfazek (3)
alu-sas Creative Commons License 2006.08.16 0 0 5
Egyszer kiprópálnám milyen érzés egy fixin ülni hátha beleszeretek.
(has)Pókember Creative Commons License 2006.08.15 0 0 4
Én is a Bia - Sóskút szakaszra gondoltam, csak nem bírtam ilyen szépen megfogalmazni :-)
Előzmény: Rooger Preed (2)
zfazek Creative Commons License 2006.08.15 0 0 3
Akkor gyere holnap fixivel!
Pusztazámor tényleg jó kör, nem jár arra a lélek sem.
Ha így folytatjuk a végén még megéri a topik a 10 hsz-os álomhatárt!
Előzmény: Rooger Preed (2)
Rooger Preed Creative Commons License 2006.08.15 0 0 2
Hű, hányszor megjártam a Sóskút-Érd szakaszt kocsival. Én az utána következő Sóskút-Bia részt szeretem meg esetleg egy kis kitérő Sóskút-Pusztazámor-Tárnok-Érd útirányba...
Előzmény: zfazek (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!