Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 2021.11.03 -2 0 6181

A nyilvános SZVÖR szerint (bár lehet, hogy az nem a legfrissebb) hétvégén 1 Bz és 1 Bzx tárolón van Hatvanban, tehát annyira nem tűnik lehetetlennek pl. plusz egy mellékkel erősíteni vasárnap délután - de a válaszból úgy tűnik, hogy utána sem néztek. 

(https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/balassagyarmat_telepallomas_szerelvenyforduloi_szvor_20210901.pdf)

Előzmény: ptrk92 (6180)
ptrk92 Creative Commons License 2021.11.03 -1 0 6180

Pár napja írtam a START-nak egy észrevételt a BZ-ket és az összeállítást illetően.

Vasárnap délután rendszeresen vannak vonatok BZ+mellék összeállítással kiadva, legutóbbi utazásnál aki Selypen és Lőrinciben szállt fel, csak állóhelye maradt. Oké, nem nagy távolság Hatvanig, de kifizetünk x összeget a jegyre, jön egy 50 éves szakadt BZ és még leülni sem lehet. Vagy az itteni emberi ember örüljön hogy kereke van és gurul...
Alább a levél:

 

Köszönettel vettük megkeresését mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

 

Hálózatunkon különböző típusú és korösszetételű járművek közlekednek, a kocsik/motorvonatok egy-egy területre vannak leosztva, állomásítva. A területeken meghatározásra kerül a kiállítandó vonatok száma és típusa. Társaságunk járműparkját folyamatosan fejleszti beszerzések, felújítások valamint új járműgyártás útján, ezért szükségessé vált a hálózaton futó járművek karbantartási bázisának szakosítása gazdaságossági és logisztikai szempontok miatt. A szakosítás kapcsán a járművek közlekedési területei is megváltoztak, amely érinti az Ön által említett vonalat is. A 81 sz. vasútvonalon ún. orosz motorvonatokkal biztosítottuk Utasainknak a célállomásukra történő eljutás lehetőségét azonban a fentiekben jelzett változást követően változtak a vonalon közlekedő járműtípusok is. Jelenleg az Ön által tapasztalt járművekkel tudjuk biztosítani Utasaink célállomásra történő eljutásukat.

 

Ugyanakkor jelezzük, hogy több megkeresés érkezett társaságunkhoz a mozdony vontatta hagyományos szerelvény zaj kibocsátása kapcsán. Természetesen a MÁV csoport célja, hogy a vasút közelében élőknek a vasúti közlekedés ne okozzon aránytalan környezeti hátrányokat, így vizsgálták a lehetőséget a minél kisebb zajterhelés biztosítása érdekében, tekintettel arra, hogy a hagyományos szerelvény mozdony zaja magasabb, mint a Bz motorkocsi zaja.

 

Mindazonáltal megértjük érveit a jelzett Bz motorkocsik kapcsán, ezért a jelzésében foglaltakat természetesen és továbbítottuk kocsigazdálkodással megbízott szervezeti egységünk részére.

 

A tapasztalt kellemetlenségekért és kényelmetlenségek miatt szíves elnézését kérjük. Megkeresését köszönve ügyfélszolgálatunk a jövőben is áll szíves rendelkezésére.

 

Nesze semmi fogd meg jól válasz.

Uzsgyik nem várhatóak vissza a vonalra, amíg "folyamatosan tartanak a beszerzések, felújítások" ezzel kell be érni:

 

Dincsike78 Creative Commons License 2021.11.03 0 0 6179

Ebből a tervből a vasútvonal vasútvonal fejlesztéséből semmi nem lett sőt sajnos inkább  visszafejlődés tapasztalható!

Előzmény: SÜNÖCSKe (6176)
Abymot Creative Commons License 2021.11.02 0 2 6178

Azóta eltelt közel 20 év, oszt' a Dezső helyett végül Bz lett :(

Előzmény: SÜNÖCSKe (6176)
Dante001 Creative Commons License 2021.11.02 0 0 6177

Ez az, köszi :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (6176)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.11.02 0 0 6176
Előzmény: Angyal K. (6175)
Angyal K. Creative Commons License 2021.11.02 0 0 6175

Többször is volt már itt a topic-ban az újság cikk. Néztem a Nógrád archívumában, de sanszos, hogy az újságíró aki írt róla lövése sem volt a vonat típusáról, gondolom ahogy szokás "szuper vonatnak" vagy űrhajónak nevezte. Találtam egy Gyarmati cikket, ott már kapisgált valamit az újságíró, mert majdnem eltalálta: "Deziré motorvonat" :-)

Előzmény: Dante001 (6174)
Dante001 Creative Commons License 2021.11.02 0 0 6174

Jajj, az istennek sem találom, valakinek megvan az az újságcikk amikor anno a kék desiro volt bemutatón tarjánban?

Angyal K. Creative Commons License 2021.11.01 0 1 6173

Ha húzva közlekedett akkor a vezérlő kocsira nem nagyon kellett személyzet, mert azon kívül hogy "csattogott" a vonat végén nem töltött be több szerepet mint bármelyik kocsi a vonatban.

Vagy úgy akartad írni, hogy Somos felé közlekedett húzva?

Amúgy, igen, igazad van, én ezt az időszakot még nem éltem meg, vagy nem emlékszem rá, de ami elém került olvasmány ebben a témában, valóban úgy működött ahogyan írtad.

Még használtak egy nagy fehér tárcsát is a vonat elején.

Mennyivel jobban jár majd az utókor amikor a mai vasútüzemről emlékeznek, rengeteg írott anyag és fotó fog rendelkezésre állni számukra.

Lehet amúgy mi is láthatnánk több ezer képet, ha nem valamelyik padláson lévő ládban vagy bőröndben porosodnának, ha nem is így van a gazdája nem biztos, hogy gondol arra, egy-egy családi kép hátterében megbúvó mozdony, vonat részlet vagy őrház, valaki számára mekkora jelentőséggel bírna ha felkerülne a világhálóra digitalizálva.

 

Előzmény: Gtzh0 (6172)
Gtzh0 Creative Commons License 2021.10.29 0 0 6172

Akkor a gőzös és púp nem tudtak a vezérlőkocsival együtt menni, a mozdonyon és vezérlőkocsin a vonatszemélyzet kommunikált egymással. A későbbi üzemben jött létre a távvezérlés, itt még a hagyományos módszerrel műödött. :) Sajnos húzva közlekedett mindig, a gőzösökkel nem tudom, hogy húzva vagy tolva ment-e.

Előzmény: M40 224 (6162)
Angyal K. Creative Commons License 2021.10.25 0 0 6171

oktatástechnológia => vasút technológia

Előzmény: Angyal K. (6169)
Angyal K. Creative Commons License 2021.10.25 0 0 6170

Régi - nem vasúttal kapcsolatos - tarjáni fotókon én is láttam Nohabot, nekem is van egy tőlem idősebb haverom ő határozottan emlékszik is rá, így őt egy Nohab látványa sokkal jobban megérinti mint engem.

Nekem az a Szergej ami neki a Nohab. "Gyermekkorom vonatait" vagy Szergej húzta vagy Púpos.

E-miatt a videó miatt már majdnem kidobtak itthonról, egyszerűen az a hang - próbáltam belinkelni úgy, hogy onnan induljon a videó - feledhetetlen, ezek a "gáz fröccsös" indulások, a mai napig a fülemben vannak.

A Rákóczi sulival szemben laktunk és gyerekszobánk ablaka a csillagház, mostani városháza felé nézett, minden vonat indulást lehetett hallani! :-)

https://youtu.be/gJ89na1bwnE?t=185

Előzmény: pallee (6168)
Angyal K. Creative Commons License 2021.10.25 0 0 6169

https://youtu.be/eEzIfIO65u4?t=136

https://youtu.be/uKrticvUOSI?t=237

 

Mondjuk ha az utazásaimhoz, sör helyett üdítőt vittem volna, lehet jobban emlékeznék pár dologra. :-)

Találtam két videót még a csörgős ingák idejéből, itt pont mind a két esetben a vezérlő kocsi van Somos felé.

A második videóban a "B" vágányon áll, mögötte a "Garzon házak".

 

Amúgy oktatástechnológia szempontjából van annak szerepe, hogy esetleg a domborzati viszonyokat is figyelembe véve merre van a mozdony?

A 70-es en a szobi zónázók még fecskéből voltak kiadva jártak mind a kétféle képpen, egy időszakban Szob felé volt a mozdony és a nyugati felé a vezérlő, majd fordítva is.

De ezek egységesen, nem random, egy időszakban nem volt ilyen is, olyan is.

Az lehet, hogy a 81-esen is voltak ilyen időszakok?

Előzmény: misi967 (6167)
pallee Creative Commons License 2021.10.25 0 0 6168

Közvetlen emlékem nekem sincs, de megbízható szemtanútól tudom, hogy a NOHAB a POLONIA továbbításán túl rendszeresen be lett fogva egy-egy tehervonatra a vonalon. 

Előzmény: misi967 (6167)
misi967 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 6167

Egyszer(lehet töbször is)volt már téma.(kár hogy nem engedtek akkoriban fotózni,még ha szar minőségű lenne ,de legalább lenne sok fotó a témában..csak hát más világ volt).

Vmikor emlékeim szerint volt egy személy(sebes) a keletiből ugy 34 9 felé volt  Terenyén,majd --szintén--Terenyén 12körül volt visszafelé.Évekig igazi papagály összeállítására emléxem,kocsikb  terén, vmint arra hogy épp az húzta amit hirtelen kiadtak rá,424,szergej,nohab...gyerekként mindig tippelgettem hogy épp mi lesz rajta.

Egyébként ritkán még nohabot teher élén is lehetett látni a 70-es vége és 80-as évek elején...ill. a polónián.

A vezérlőshöz annyit hogy mindig felfelé volt rajta mozdony...a gőzösnél és a púpnál is.

De majd jön vki szakértő a témában aki megerősít.

Angyal K. Creative Commons License 2021.10.24 0 0 6166

Elvileg lehetett M40-essel tolt inga, az országban rendelkezésre állt hozzá vezérlő kocsi, gőzöshöz is.

Én sem személyesen, semmilyen írásban, fotón, vagy videón sem láttam púpossal tolt ingát a 81-esen.

Pedig jó ok lett volna rá a külsőre való visszatolatás, körüljárás, majd újra tolatás a Főtérig rendszer kiváltása.

Most is épp ebben a témában olvastam és a 81-es vonalat meg sem említik.

Kép több is van vezérlő kocsiról, sajnos mind a mozdony mögött, vontatott üzemmódban.

79-80-tól vannak vasúti emlékeim, én például a nohabokra sem emlékszem, vagy fel sem tűntek.

Viszont a gyorsvonatok élére állított csilli-villi Szergejekre határozottan emlékszem.

Előzmény: misi967 (6165)
misi967 Creative Commons License 2021.10.24 0 0 6165

Nem vitatkozom de biztos hogy volt mind2.

A gőzös még vmikor 70-s években,még fekete személykocsikkal,a vezérlőn az egyik ütköző fehérszínű volt.

A púpos meg a 80-as években ...

Gyerekkorom összes nyarát Terenyén a vasút mellett töltöttem...akkoriban nem sok vonat ment el hogy ne azt nézzem.. kár hogy nem engedték akkoriban hogy azokat (is)fotózzam.Bár elég gagyi masináim voltak.

Angyal K. Creative Commons License 2021.10.23 0 0 6164

Szia!

Gőzösre nem emlékszem, M40-es tudtommal soha nem járt tolt vonati üzemben, amelyik csak Salgótarjánig közlekedett azt is visszatolták külsőre, ott volt lehetőség a körüljárásra, majd újra feltolták a "Fő térre".

Tolt vonati üzem az M41-esek és a hozzájuk passzoló vezérlő kocsik megjelenésével kezdődött el.

Somoskőújfalu felé volt a vezérlő kocsi, Hatvan felé a mozdony.

Dátumokra nem emlékszem, hogy mikortól meddig milyen üzem volt.

Én gőzöst - 47 éves korom ellenére - már csak elvétve láttam a vonalon, utazni soha nem utaztam olyan vonattal amit gőzös vontatott vagy tolt.

Előzmény: M40 224 (6162)
ptrk92 Creative Commons License 2021.10.22 0 0 6163

Szia,

 

https://flickr.com/search/?text=kisterenye - itt van egy kép '80-ból amin a 240-es Púpos továbbít vonatot, igaz ez húzott és nem tolt személy, a vezérlő is Hatvan felé néz.

Előzmény: M40 224 (6162)
M40 224 Creative Commons License 2021.10.22 0 0 6162

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni, hogy a vonalon járt-e valaha gőzös vagy M40-es toltvonati üzemben? Ha igen mikor?

 

Köszi: M40 224

Dincsike78 Creative Commons License 2021.09.19 -3 0 6161

Ilyen is jó lenne a vonalra!https://iho.hu/hirek/dualuzemu-flirtok-allnak-forgalomba-norvegiaban. A Vasúti pálya fejlesztés részleges kétvágányúsítás után lehetne ilyennel napi 6-pár közvetlen vonat Budapestre!

Gtzh0 Creative Commons License 2021.09.09 0 0 6160

Az javítás volt, azóta nem tudom, hogy kijöttek volna vagy sem. 

Előzmény: M41 2180 (6159)
M41 2180 Creative Commons License 2021.09.03 0 0 6159

És amit bevittek Szombathelyre? Az nem egy folyamat kezdete?

Előzmény: bzmotoros (6156)
Törölt nick Creative Commons License 2021.09.03 0 0 6158

3-4 hete volt, amikor jó hosszúúúú vót, itt pl 3 vagonos :p

Kihasználtsága egyébként sem indokolna többet.

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (6143)
pallee Creative Commons License 2021.09.03 0 3 6157

A részleges kétvágányúsításnak az az értelme, hogy nem Selyptől-Külsőig építünk, hanem oda, ahová szükség van rá. 

 

Előzmény: Dincsike78 (6155)
bzmotoros Creative Commons License 2021.09.03 0 0 6156

A friss fővizsgás 416-osokra még sokat kell várni! Nincs tervben a fővizsgájuk!

Előzmény: Angyal K. (6149)
Dincsike78 Creative Commons License 2021.09.03 -2 0 6155

Régóta tervben van vonal villamosítása már a 80-90 években felmerült végül nem lett belőle semmi. Pedig akkor még megérte volna. De ehez elengedhetetlen a vonal fejlesztése!Részleges 2 vágányosítás.Mondjuk Salgótarján külsőig!Odáig 120km/h sebsebég.

Előzmény: manta66 (6150)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2021.09.02 0 0 6154

Ráadásul friss fővizsgás :)

Előzmény: Lukács55 (6153)
Lukács55 Creative Commons License 2021.09.02 0 1 6153

És ugyan honnan lenne 5 darab uzsgyi?

Előzmény: Angyal K. (6149)
Fizolti Creative Commons License 2021.09.02 0 1 6152

A KISS-ek alapvetően nem a Flirteket  váltják ki az elővárosból, hanem a villanymozdonyos posta bhv-s vonatokat. 

De ha szabadulnának is fel Flirtek, azoknak is lenne helyük, mert Budapesten és környékén további kisebb-nagyobb menetrendi fejlesztéseket terveznek akár egy éven belül, akár kicsit hosszabb távon, amire szintén kell jármű (40, 80 - itt pl. a Rákoson forduló S76 hosszabbítása, de pár éven belül a 150-es sűrítése, esetleg a 77-es újraindítása, majd a 71-es és 142-es sűrítése, ha valami csoda folytán valami azoknak a vonalaknak a fejlesztéséből). 

Előzmény: Angyal K. (6149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!