távlatilag inkább Budapest - Szolnok - Ppladány(nál leág.) - Nagyvárad - Kolozsvár - Brassó - Bukarest kéne, tehát Debrecenig nem hanem leágazás kb. ppladánynál, onnan 160
és ja, bárcsak az lenne a kérdés :)
egyébként a terepviszonyok miatt lehetne akár 360-is........
Egy Bp-Szolnok szakasz szerintem túl rövid egy 300-as pályához. Szerintem elegendő 200-230-as tempó. Utána viszont egy Szolnok-Db lehetne már 300, majd Nyíregyházáig ismét 200-230. :) De bárcsak itt tartanánk, hogy az a legnagyobb problémánk: 200 vagy 300:))
most hogy végigautóztam az M0-n mind a 80 km-t ( hogy megnézzem az új hidat - pompás), egész úton azon morfondíroztam, hogy vajon tényleg olyan kurva drága lenne nálunk NSV-t építeni?
most tartunk 1000 km autópályánál, ez mai áron kb. 2500 milliárd Ft, az M0 80 kilométere 160 + a két híddal kb. 250 milliárd Ft
egy Ferihegy-Szolnok 70 km-nyi 300-as pálya a sík terepen bőven kijönne 200 milliárdból..................cserébe Szeged, Kecskemét, Szolnok, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza kb. 30-40 perccel közelebb kerülne a fővároshoz
Az lesz a szép nyár. :P Már az szép nyarat sejtet, hogy focivébé lesz. Hát még az, hogy Brazíliában! :PP Nekem, akinek a brazil válogatott nagy kedvence, örömünnep lenne, ha a brazil rendezésű vébét ők nyernék meg. :P
A brazil kormány bejelentette, hog yegy hónapon belül elkészül a 2014-re, a foci-vbre megépíteni tervezett, Riot Sao Pauloval, és Campinassal összekötő nagysebességű vasút megvalósíthatósági tanulmánya.
amikor szarközi bemutatta, akkor ott is azzal 'riogattak' hogy 360-as sebességre tervezték sajnos az olasz pályák 300-ra épülnek, tehát ez lesz egyelőre a max
kérdés hogy más európai országban rendelnek e belőlük, bár 360-as pálya csak a franciáknál van ma, 350-es pedig még a spanyoloknál
és nem úgy néz ki hogy bárhol máshol lenne 300 feletti pálya, kivéve a madrid-lisszabon portugál szakaszát, illetve a franciák az új pályákat mind így tervezik, a spanyolok is az új pályák egy részét
kiváncsi vagyok mit lép erre a siemens, bár a velaro 2000-ben jött ki, talán itt az ideje hogy mutassanak valami újat (pl. 360 -- emeletes vonattal? :-)
Sőt, az ORF honlapja szerint 360 km/h-ra készülnek. Kérdés persze, hogy a menetrend szerinti sebességük mennyi lesz. A Roma - Milano távolságot kb. 2 órára teszik.
SWEDEN: Infrastructure manager Banverket has submitted a report to the government recommending the construction of two high speed corridors over the next 20 years, at an estimated cost of SKr100bn to SKr150bn.
According to BV Director General Minoo Akhtarzand, the rail network will need 50% more capacity by 2020 to cope with rising demand and encourage the transfer of passenger and freight traffic from less environmentally-sustainable modes. As well as making rail more competitive with air, saving up to 2 million tonnes of CO2 a year, the construction of new high speed lines would release capacity on the existing network for more regional passenger and freight trains, according to the report.
Requiring 246 km of new construction, Gotalandsbanan and Europabanan are intended to relieve the Western and Southern main lines which are expected to reach their capacity limit between 2025 and 2035. Both routes would be designed for 320 km/h, cutting Stockholm - Goteborg journey times from 3 h to 2 h and Stockholm - Malmö from 4 h 15 min to 2 h 45 min, Banverket envisages building the routes in phases, starting with a section of the Götalandsbanan from Mölnlycke to Rävlanda via Göteborg airport at Landvetter, and the so-called Ostlänken between Järna and Linköping via Nyköping and, Nörrkoping. These would be followed by Almedal - Mölnlycke and Rävlanda - Borås, which would be built by 2020.
Construction of a new route between Linköping and Borås via Ulricehamn and Jönköping would complete the Stockholm - Göteborg corridor. The Europabanan would run from Jönköping to Helsingborg, connecting with the upgraded West Coast line to Malmö and a proposed tunnel under the Öresund.
On July 17 a consortium of Bombardier and Talgo announced it had been awarded a 14-year contract to maintain 45 S-130 high speed trainsets which the companies supplied to RENFE.
The contract runs to 2022, with Bombardier valuing its share at €128m. The work will be undertaken at RENFE's Santa Catalina and Fuencarral depots in Madrid.
The S-130 trainsets have a design speed of 250 km/h. They are equipped with gauge-changing wheelsets enabling them to operate on the standard-gauge high speed lines electrified at 25 kV, and also on 1 668 mm gauge routes electrified at 3 kV DC.