Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.10.12 0 0 526
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.07 0 0 525
én is ezt találtam :o

http://www.canada.com/vancouversun/news/business/story.html?id=f72762a9-79cd-4e42-92a5-c833c6f463d1


ez kb. olyan lesz mintha Budapest-Párizs vagy Párizs-Madrid lenne 4 óra... reggeli isztambulban, ebéd budapesten, vacsora párizsban
Előzmény: crash__override (515)
Fricy Creative Commons License 2008.10.07 0 0 524
Előzmény: juvefan777 (517)
mestska Creative Commons License 2008.10.06 0 0 523
A tenderre végül hatan jelentkeztek, a következő vonatokkal:

CAF - Class 120 AVE
Alstom - Pendolino
Ansaldobreda-Newag - V250 Albatros
Siemens - Velaro
Bombardier-PESA - X2000
Paseo del Tren Talgo 2 - Talgo2

A végső döntés 2009 közepén várható, 20 db, 250 km/h sebességre képes szerelvényről van szó.
Előzmény: mestska (512)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 522
távlatilag inkább Budapest - Szolnok - Ppladány(nál leág.) - Nagyvárad - Kolozsvár - Brassó - Bukarest kéne, tehát Debrecenig nem hanem leágazás kb. ppladánynál, onnan 160

és ja, bárcsak az lenne a kérdés :)

egyébként a terepviszonyok miatt lehetne akár 360-is........
Előzmény: 1116001 (521)
1116001 Creative Commons License 2008.10.02 0 0 521
Egy Bp-Szolnok szakasz szerintem túl rövid egy 300-as pályához. Szerintem elegendő 200-230-as tempó. Utána viszont egy Szolnok-Db lehetne már 300, majd Nyíregyházáig ismét 200-230. :) De bárcsak itt tartanánk, hogy az a legnagyobb problémánk: 200 vagy 300:))
Előzmény: Törölt nick (520)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.02 0 0 520
hmm..

most hogy végigautóztam az M0-n mind a 80 km-t ( hogy megnézzem az új hidat - pompás), egész úton azon morfondíroztam, hogy vajon tényleg olyan kurva drága lenne nálunk NSV-t építeni?

most tartunk 1000 km autópályánál, ez mai áron kb. 2500 milliárd Ft, az M0 80 kilométere 160 + a két híddal kb. 250 milliárd Ft



egy Ferihegy-Szolnok 70 km-nyi 300-as pálya a sík terepen bőven kijönne 200 milliárdból..................cserébe Szeged, Kecskemét, Szolnok, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza kb. 30-40 perccel közelebb kerülne a fővároshoz

hm?
papifan Creative Commons License 2008.09.06 0 0 519
Az lesz a szép nyár. :P
Már az szép nyarat sejtet, hogy focivébé lesz. Hát még az, hogy Brazíliában! :PP
Nekem, akinek a brazil válogatott nagy kedvence, örömünnep lenne, ha a brazil rendezésű vébét ők nyernék meg. :P
Előzmény: mestska (518)
mestska Creative Commons License 2008.09.06 0 0 518
A brazil kormány bejelentette, hog yegy hónapon belül elkészül a 2014-re, a foci-vbre megépíteni tervezett, Riot Sao Pauloval, és Campinassal összekötő nagysebességű vasút megvalósíthatósági tanulmánya.
juvefan777 Creative Commons License 2008.09.03 0 0 517
Összeállt az első teljes Railjet szerelvény

http://www.vonatmagazin.hu/?p=1701#more-1701
she who Creative Commons License 2008.09.03 0 0 516

"honnan scannelted?"

 

Állj meg az egérrel a kép felett! :)

Előzmény: Törölt nick (510)
crash__override Creative Commons License 2008.09.03 0 0 515
Már 380km/h? Nem kispályáznak....

http://www.vonatmagazin.hu/?p=1740
Előzmény: Törölt nick (514)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.16 0 0 513
csehek, aztán szlovénok, igaz ők 'csak' 160-ig használják ki és csak 200-as a gép

a horvátok csinálják a Zágráb-Karlovac (?) pályát, 250-re

Lengyelek 2014-re ígérik a Varsó-Gdansk menetidőt megfelezni

nade mikor jönnek a szlovákok?
Előzmény: mestska (512)
mestska Creative Commons License 2008.08.15 0 0 512
a lengyelek tendert írtak ki, 20, 250 km/h sebességre képes, hosszban 200 méter körüli szerelvényre.
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.07 0 0 511
Előzmény: Törölt nick (510)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.06 0 0 510
a grafikai dizájn eléggé bulváros, honnan scannelted?

egyébként meg a kínaiak mostanság a gyorsvasútra koncentrálnak: az új déli pályaudvar:


Előzmény: she who (509)
she who Creative Commons License 2008.08.06 0 0 509

"Az a Superbus áprilisi tréfa, semmi más. Követ el ilyet pár újság, a cikkíró meg kacag az általa kavartakon. :-))"

 

Még mindig ezt képzeled?

 

Vasárnapi Blikk 2008.06.29.
Előzmény: cs1014 (205)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.05 0 0 508
kínai, pedig egyhén cisalpinos

juvefan777 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 507
bocsi szenved a net..
juvefan777 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 506
még egy érdekesség

http://www.bumm.sk/index.php?show=21235még egy érdekességmég egy érdekességmég egy érdekesség
juvefan777 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 505
http://gazdasagiradio.hu/cikk/2594/
juvefan777 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 504
Olimpia előtt egy héttel kész a gyorsvasút
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.29 0 0 503
jó képek, nem lehetsz szívbajos!
és a jútúbra tényleg feltölthetsz könnyen
Előzmény: Hentes2 (501)
Fricy Creative Commons License 2008.07.29 0 0 502
Kicsit bemozdult. :)
Youtube-ra tehetnél föl videót. Vagy az indavideo-ra.
Előzmény: Hentes2 (501)
Hentes2 Creative Commons License 2008.07.27 0 0 501

Néhány hónapja fel akarom tenni ide, de mindig elfelejtettem.

Most eszembe jutott.

Kis élménybeszámoló.

 

ICE alagútnál Frankfurt közelében

 

Üdv: Hentes

Intersziti Creative Commons License 2008.07.17 0 0 500
Én úgy tom, hogy a Köln-Frankfurt 350-re van tervezve.
Előzmény: Törölt nick (499)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 499
amikor szarközi bemutatta, akkor ott is azzal 'riogattak' hogy 360-as sebességre tervezték
sajnos az olasz pályák 300-ra épülnek, tehát ez lesz egyelőre a max

kérdés hogy más európai országban rendelnek e belőlük, bár 360-as pálya csak a franciáknál van ma, 350-es pedig még a spanyoloknál

és nem úgy néz ki hogy bárhol máshol lenne 300 feletti pálya, kivéve a madrid-lisszabon portugál szakaszát, illetve a franciák az új pályákat mind így tervezik, a spanyolok is az új pályák egy részét

kiváncsi vagyok mit lép erre a siemens, bár a velaro 2000-ben jött ki, talán itt az ideje hogy mutassanak valami újat (pl. 360 -- emeletes vonattal? :-)


Előzmény: canis maior (498)
canis maior Creative Commons License 2008.07.17 0 0 498
Sőt, az ORF honlapja szerint 360 km/h-ra készülnek. Kérdés persze, hogy a menetrend szerinti sebességük mennyi lesz. A Roma - Milano távolságot kb. 2 órára teszik.
Előzmény: vaskerék (491)
mestska Creative Commons License 2008.07.17 0 0 497
SWEDEN: Infrastructure manager Banverket has submitted a report to the government recommending the construction of two high speed corridors over the next 20 years, at an estimated cost of SKr100bn to SKr150bn.

According to BV Director General Minoo Akhtarzand, the rail network will need 50% more capacity by 2020 to cope with rising demand and encourage the transfer of passenger and freight traffic from less environmentally-sustainable modes. As well as making rail more competitive with air, saving up to 2 million tonnes of CO2 a year, the construction of new high speed lines would release capacity on the existing network for more regional passenger and freight trains, according to the report.

Requiring 246 km of new construction, Gotalandsbanan and Europabanan are intended to relieve the Western and Southern main lines which are expected to reach their capacity limit between 2025 and 2035. Both routes would be designed for 320 km/h, cutting Stockholm - Goteborg journey times from 3 h to 2 h and Stockholm - Malmö from 4 h 15 min to 2 h 45 min, Banverket envisages building the routes in phases, starting with a section of the Götalandsbanan from Mölnlycke to Rävlanda via Göteborg airport at Landvetter, and the so-called Ostlänken between Järna and Linköping via Nyköping and, Nörrkoping. These would be followed by Almedal - Mölnlycke and Rävlanda - Borås, which would be built by 2020.

Construction of a new route between Linköping and Borås via Ulricehamn and Jönköping would complete the Stockholm - Göteborg corridor. The Europabanan would run from Jönköping to Helsingborg, connecting with the upgraded West Coast line to Malmö and a proposed tunnel under the Öresund.
mestska Creative Commons License 2008.07.17 0 0 496
On July 17 a consortium of Bombardier and Talgo announced it had been awarded a 14-year contract to maintain 45 S-130 high speed trainsets which the companies supplied to RENFE.

The contract runs to 2022, with Bombardier valuing its share at €128m. The work will be undertaken at RENFE's Santa Catalina and Fuencarral depots in Madrid.

The S-130 trainsets have a design speed of 250 km/h. They are equipped with gauge-changing wheelsets enabling them to operate on the standard-gauge high speed lines electrified at 25 kV, and also on 1 668 mm gauge routes electrified at 3 kV DC.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!