Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Egy ismerősöm mondta, hogy beszállítanak ehhez a típushoz is és pont nem rég módosították az irányszámokat kb felére, mert nem úgy fogy a modell, ahogy várták. Aztán hogy ennek mennyi köze van a minőséghez - azt nem tudom.
Gottlieb Daimler "The best or nothing" szlogene sokáig talán igaz is volt, egészen 1995-ig. (W123, W124.... stb) Aztán jött a W210, ami egy nagyon sok sebből vérző, az elődökhöz képest nagyon silány darab lett.
Ráadásul a -piaci szempontból- legfontosabb, felső-közép kategóriában. A Merci ezt a maga ellen elkövetett merényletet is lazán túlélte.... szárnyal.
Meg fogom nézetni mint minden normális autohipochonder. Szerintem ez is olyan hogy 10-ből 9 embernek fel se tűnne ha nem mondom. Lehet az volt a baj hogy sose cseréltek olajat a váltóban aztán megvettem én és első szervíz alkalmával rakattam bele a friss olajat. Azóta belekerült kb 20e km. No mindegy, sok opció nincs, meg lesz csináltatva, két évet még tervezek vele aztán jöhet egy újabb ócskavas.
Minden komolyabb kopás egy enyhe zajjal indul, és akkor kell betölteni a molibdén-diszulfidos trutymót,
Igen, pont erről írtam :-)
Egy zajnak lehet amúgy a foggeometria is az oka, a 8HP-m újkora óta huhog hátramenetben.)
Ez tökéletesen igaz, elég csak a régi idők Zsigulijaira, S 105...120 stb Skodáira visszagondolni. Az alapvető különbség, hogy ezek a játékosok már 0 km-es korukban is ilyenek voltak, ez nyilván nem kopás eredetű.
Minden komolyabb kopás egy enyhe zajjal indul, és akkor kell betölteni a molibdén-diszulfidos trutymót, nem pedig akkor, amikor már darál, és kuka a fél váltó. (Egy zajnak lehet amúgy a foggeometria is az oka, a 8HP-m újkora óta huhog hátramenetben.)
Nem akkor kell csinálni valamit, amikor már kopás is van, hanem amikor még csak hang ;)
Nem a vita kedvéért, szvsz. a hang éppen a már fennálló kopást jelzi.
Az az "áldott állapot" amit leírtál, nem túl gyakori :-))) Az persze működik, hogy adott esetben a kopás még elhanyagolható mértékű, de enyhe zaj már van, egy jó adalék ilyenkor gyógyír (lehet) a tulaj lelkének.. De meg tudsz győzni. :-)
Én is valami csapágy berágódásra tippelek. Majd szaki megszakérti ha visszajött szabiról augusztusban. Szerintem nem szokatlan a meghibásodás, csak viszonylag jól bírja a márka magát lógó béllel is. A többi csak az elfogult tulajok legendája.
A teljes érdektelenség állapotából hoztad vissza az oldalt némi kis friss fuvallattal :-D (Már majdnem betoltam ide egy csúnya OFF fotót :-D )
Az autód még valamivel fiatalabb is, mint a hazai átlag-autó életkor, (elvileg) nem is annyira vészes km futású. Viszont nagy lelkesedéssel, derekasan magához vonzza a meghibásodásokat, aminek a mértéke (Toyota mércével nézve) elég szokatlan.
A leírt hiba (emberi számítás szerint) vsz. kopás eredetű. Hogy a zajt esetleg csökkenteni ( megszüntetni??? ) lehet egy váltóolaj adalékkal, az egy dolog. De a kopás azért "nem gyógyul meg" , ez a hiba elkendőzése, szvsz.
Csak hogy mindenki megnyugodjon hogy Toyotával sem olyan egyszerű az élet: egy hónapja megkapta a kocsi az új kuplungot, hidraulika csöveket, kipufogóban új tűzkarikák. Viszont elmúlt szerintem egy évben észrevettem menetközben némi visitó/vinnyogó hangot. Még nem teljesen tiszta hogy 4-5-6 fokozatokban vagy 50kmh felett jön elő. Persze szakik elmentek szabira, megyek még én is ide oda, szóval augusztusig vagy kibírja vagy megint filmelőzetes (tréler) lesz.
Az önbizalmat beléjük neveli a reklám, a filmek, média. Nem kötelező semmi, mindenhez joguk van. Nincs beépítve fék, nem tartanak semmitől és senkitől. Mi még úgy nőttünk fel, hogy azért tudtuk merről hány méter.
Á, azok a fiatalok ugysem hisznek el nekünk semmit! Csak nekem az nincs meg, h honnan az a hihetetlen önbizalom? Én meg bármilyen témába beleásom magam, mindig csak a kérdések jönnek, válasz csak nagysokára, tudatlanságom és kétségbeesésem pedig egyre csak nö!
A korábbi "olcsóbb" autóknál ez a direkt tápellátás elég gyakori volt.
A nehezen magyarázható, hogy ugyanabban az autóban a kisebb fogyasztókat relézik... Ha egy szakközép iskolában a 16 éves, közepes IQ-s növendéknek ezt elmesélnénk, komoly kétségeket támadnak benne szavahihetőségünket illetően :-DDD
Nem tudom, de a világítást még a Bravo család esetében is csak a 99-es modellévre elkészült facelift alkalmával relézték be. Volt is gond bőven a kormánykapcsoló belső érintkezőinél.
A Fiat egykori sikerdarabjából közel 9 millió! készült, de hónapok telnek el, úton egyet se látni.
A fotón egy OT-s szép példány, Turbo ie.
Mai szemmel érdekes megoldások...
Pár napos kérdés volt: a gy.kapcsolón mekkora áram folyik. Az Uno itt pl. nagyot alakított:
A (ködlámpa kivételével) a kpl. világítás árama direktben, relé nélkül a gy.kapcsolón keresztül folyik át. (Nem volt ez nagy ritkaság más típusoknál sem)
Az viszont érdekes, hogy a jóval alacsonyabb villamos terhelést jelentő ködlámpákat (úgy néz ki) gondosan berelézték... Tudja vki a magyarázatot? :-DDD
Többségünk vsz. közelről még nem is látott ilyen buszt. Hogy a motor működési elve adott, az nem biztos, hogy elég.
Mennyi lehet az esélye, hogy találgatásos alapon az út szélén, műszer, eszköz, szerszám nélkül sajátkezűleg, sikeresen leküzditek a problémát, ráadásul kicsi az esélye, hogy az utasok között gyakorló szakik is vannak.
Ha sikerül, igyatok meg egy üveg 12 csillagos Metaxa-t, megérdemlitek :-))
Csak hogy ne panaszkodjatok hogy nem pörög a topic:
Setra 328 DT. Néha leáll a motor amikor a sofőr el akar indulni vele. Pár újraindítás után megint hibátlanul működik. Itt vagyok görögbe, nincs nálam ODB. Mi lehet a baj? Köszi! 😀