"5955 Bat időszakában pedig Leo vezérlőkocsi volt."
Itt valami nagyon nem stimmel.
1962. XI. hóban nem volt még Leó vezérlő, csak gőzös. Hiszen pont Te tetted be az 5964-es kísérleti vezérlő vezetőfülkéjéről az 1964-es képet. Ezt követően tehettek bele műszereket, egyebeket, de az már egy következő fázis volt.
Az 5955 -> 82-28 151-es kocsinak mi volt a betűjele? BDt, BD, vagy BDh? Mert vezérlőként nem használták, a pályaszáma sem a 82-26 lett, szóval nekem ez egy kicsit zavaros. '96-ban selejtezték ugye, és nem átépítették?
Én ezt a 400-as vezérlős projektet inkább az IC vezérlő távvezérlés részének a bétatesztjének gondolnám. Bár abból is, ki tudja, lesz-e egyáltalán valami, vagy csak ötvenéves piros csikidám lesz átkókányolva meg faceliftelve hozzá. Lásd az IC színterves biciklis ex bmx kocsikat. Ha lenne valami, lassan el kéne kezdeni a Vectronos teszteket is.
Igazából a fékezőszelep/fékvezérlés annyira nem probléma, (ha jól olvasom a távvezérelt Traxx-on még a villamosfék is működik a fővezeték nyomásváltozásától függően) hanem inkább az, hogy 123 Flirt és közel 40 KISS motorvonat után is gondolkodás van a Traxx-os ingán az elővárosban, most épp proto 400-as(!) vezérlővel. (Esetleg 300-as vagy 100-as vezérlővel nem gondolkoznak? )
Köszi szépen az infot. A 405 is át lenne még alakítva, meg az egyik osztrák, ami benn is van a jármüjavítóban, de nagyon megakadt most a projekt. Mondjuk érdekes páros a Traxx, meg ezek, az ex hatvani vezérlőkön D20-as fékezőszelep van, a Traxxon meg egy jóval modernebb fékvezérlés, de ugyanez igaz a Selectronos hörgőkre is, ott sem D20 van. Tényleg, arról Te vagy valaki tud valamit, hogy hány Selectronos hörgő van jelenleg?
Ma reggel egy Nyíregyháza-Debrecen-Nyugati PU sebes végére akasztva menetelt felfele a 402-es, Selectronos vezérlő Szolnokról. Újabb teszt lesz Traxx-szal? Vagy megy máshova hörgőzni?
Egy nosztalgikus és szomorú újságcikk jelent meg a Tiszaújvárosi Krónika február 24.-i számában "Ismeretlen ismerős: egy korszak vége" címmel. Valóban lezárult egy korszak, de nemcsak a 300-as vezérlők életében, hanem a Tiszapalkonya/Tiszaújváros-Nyékládháza vonal életében is. Idő kérdés és ezen a vonalon is megszünik a személyszállítás.
Akit érdekel a cikk, az alábbi linken letöltheti az újságot, amelynek ötödik oldalán található a cikk:
A helyzet az, hogy anno 30 évvel ezelőtt a rendelkezésemre álló két állomásítási jegyzéket (1979 és 1987) felvittem a számítógépre - most is ezekből dolgozok, ha meg kell valamit nézni. A később hozzám került 1974-essel ez nem történt meg. Nemrég persze csak a 1987-es került elő, a két lényeges nem. Most sikerült megnézni a másik kettőt is, és hát hümmmmmmm.....
Szóval a 1979-esben van egy kis "trehányság", amit én anno a rögzítéskor "kijavítottam". Hát nem kellett volna. Most ezt nézegetve, értelmezve, plusz az archívumos anyaggal ugyanezt téve nagyon úgy néz ki, hogy 1979-ben volt még olyan 0-ás vezérlő, ami csak a főjavításkor lett 100-as, de nálam már 1979-esben így szerepel. Kinyithatna már az Archívum, nagyon kéne menni tisztázni ezeket a dolgokat.... (Na meg más miatt is.)