A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Műszakilag szerintem a vizesek , finomabb járású , erősebb blokkok az elektromos fojtószelepek végett . A léghűtősöket , talán , könnyebb otthon szerelni . Ha az eladhatóság a lényeg , szerintem , mindegyikkel pofára lehet esni :( Ez a része , ember függő !
nekem volt néhány DOHC-m, most vizes van, abból sem az első, nem meggyőzni akarlak én a következő miatt engedtem el a DOHC-t:
Mivel sajnos fiatalabb nem leszek, reflexeim sem élesednek tovább és haza szeretnék érni, ezért egy modernebb technikára ruháztam be, jobb fék, jobb lámpa, több-fejlettebb biztonságtechnikai elem. Mielőtt azt mondaná valaki, hogy az LC drágább fenntartásügyileg . mennyit is adtak el belőle 13-18 között, nagy számok törvénye alapján persze össze is törtek sokat, így alkatrészt jobban, többet, könnyebben találsz hozzá mint a lég-olajos gépekhez. Ha szeretnél kiegészítőt vásárolni, LC-hez gúlában állnak a lehetőségek a legkülönbözőbb forgalmazóktól.
A világ felgyorsult, ha 140-el mész pályán már letolnak, LC jobban bírja a magasabb tempót, robbanékonyabb, gyorsváltó fel-le, vannak helyzetek mikor ezzel tudod megoldani a problémát és most nem gyorshajtásra biztatok senkit, de nem baj ha ott a tartalék a kezed alatt.
Vizes is kivisz a világból meg az LC is, nem tudsz rosszul választani, azt még megemlíteném, hogy ÉN még olyan jól nem éreztem magam más motoron mint a DOHC Adv-on, bevallom nagyon nehéz volt elengednem, de fenti okok miatt megtettem.
Hát itt ész érvek nincsenek, de nekem volt, van mindkettő széria leírom, hogy most miért van Dohc Gsa-m.
Írtad a kiforrottságot, a Dohc ennek a szériának a csúcsa, és ez a tartósságra is igaz. Egyelőre sem az Abs, sem az elektronika nem problémás benne, és sokan értenek hozzá, jól képzett maszek szerelők is. Nincs benne sok elektronikai fejlesztés, de jó Abs, és állítható futómű már ezekbe is benne van. Szerintem a teljesítmény sem rossz, 2 személlyel is vállalható.
Vizes első szériái rendkívül hangos működésűek, és mostanában érnek be tömegével, a 100 e km környékére, sokat még nem bizonyítottak. Valamint ebből a szériából jóval többet adtak el, mint a Dohc-ből, legalább is Mo-on. Ez előbb utóbb a tovább értékesítésnél áresést fog okozni. Persze a Dohc árak is fognak még esni, de közel sem olyan mértékben, mert nagyon keresettek. Ha tempomatot, gyorsváltót akarsz, akkor vizes, de ott szerintem az 1250 a jó vétel, ott már van Abs Pro is, az az igazi biztonsági fejlesztés.
Eddig read only- üzemmódban voltam itt, de picit túltoltam az agyalást, ezért írok:
Vennék egy GSA-t, az anyagi keret behatárolt, így csak használt jöhet szóba. 2010 utáni DOHC vagy korai (2014-2016) vizes? A közös nevező, hogy mindkettőben 100 e km van. Tudom, nem km-t veszünk, hanem állapotot és így is nézem őket, de mindkettő mellett és ellene is tudnék érveket hozni, így elakadtam....
A DOHC mellett szól, hogy ezek a levegő/olajos blokkok talán legkiforrottabb példányai, utolsó évjáratok, a kínálat tetejéből tudok választani (marad még másra -szerviz, ruha, túra, stb. - zseton), viszont már ezek is 12-14 éves motorok, ha pár év múlva el akarom/kell adni, akkor azért elég nehéz lesz szerintem, tekintettel arra, hogy már most sem kapkodnak a 15-17 éves, 100 ezer felett futott GS-ekért....
A vizes mellett szól, hogy újabb technika, fiatalabb motorok, talán könnyebb később eladni, viszont nyilván drágább a szervizelése és az első évjáratokról hallottam már hideget-meleget. Nem beszélve arról, hogy itt a kínálat elejéről kapok csak a pénzemért gépet.
Szóval nem azt várom, hogy helyettem döntsetek, de gondoltam, megkérdezem, ti hogyan látjátok ezt a kérdést, mivel sokan motoroztok DOHC-val és/vagy vizessel is. Idősebbel, újabbal egyaránt.
Az index (hátsó) tényleg béna, és nem is látszik fékezésnél. A hátsó lámpa helyére került a szenzor, és ha nincsen radar, akkor az a doboz sem, lásd az alap verzió képét. Arra gondoltam visszateszem a régi lámpát és indexeket a helyükre, az első szenzor dobozára meg egy bmw matricát, úgy talán tompítható a kinézete. Nem is tudom miért nem alulra került a szenzor, az első lámpa így olyan béna, úgy valamivel jobban nézne ki.
Azért a Dohc csak fele ára az 1300 Gs-nek, na az a megnyugtató, és mint motor, szerintem nem sokkal rosszabb.
Már megint elővett az 1150 széria szele is, egy fekete 2002 utánira izgulok még, azt már nem adnám el talán!
Akkor ez full extrás, és megértem amit írsz, így van jól. Gratulálok, majd kíváncsi vagyok a véleményedre a használat során. Egy kicsit tényleg pitinek tűnik, hogy variálok, mikor 7,5 m Ft-ot ki akarok adni, akkor 9 m Ft tényleg nem sokkal több, és nyugi van egy esetleges eladásnál.
Inkább azért variálok, mert életemben 2 db új motorom volt, a kb 50 használt mellett, egy 350 Cz Jawa, és egy Yamaha Xt 660 R. Már megérdemelnék egy Bmw-t is, de ez tényleg luxustermék, és kb egy évesen eddig mindig jól felextrázottat kaptam jó áron, engem nem zavart, hogy nem új.
A teszt viszont nekem szempont, van pár dolog, amiben tényleg jobb kell legyen az 1250-nél, és azt csak én tudom eldönteni a próba során, ahogy zöld_I is írta.
Jobb lett a váltó és a gyorsváltó is. Valóban csendesebb a blokkja, de nem sokkal. A elsőkerék felől nem emlékszem zajokra, de ez gumi függő, a mostani LC-m-en sem jönnek onnan zajok.
Valóban jobb lett, de számomra az a kérdés, hogy lett-e annyival jobb (saját szempontjaim szerint), mint amennyit rá kellenne fizetnem a mostani motoromra? Kb. 8-9e Eurot. A saját válaszom erre a kérdésre egyértelmű nem. Mentem vele vagy másfél órát, visszavittem, megköszöntem és kb. elfelejtettem a témát is. Nekem már az 1250-e is túlzás volt. A súlycsökkentés pl. parasztvakítás, pontosan annyit fogyott, mint amennyit az 1250 hízott a Shiftcam miatt. A nagyobb teljesítmény nem izgat, az 1200 LC-nek is elég a teljesítménye. A külseje nem tetszik. A TFT tetszik, de pont olyan van az 1200-esemen is. A béna index már az 1250-esen sem tetszett, szerintem balesetveszélyes. A dobozok is bénábbak, még kissebbek lettek. Szerintem a szélvédelme is jobb az előzőeknek.
Szóval nem izgultam rá. De ha majd pár év múlva lecserélem a mostanit, akkor egy 1300-asra cserélem. Maci hiteles figura, de a "sokkal jobb lett"-eket nyugodtam lehet osztani hárommal. És igaz, hogy álmokat veszünk, bármit írok, vagy ír bárki, próbáld ki és a saját benyomásaid alapján döntsél. Még jobb lenne, ha ki tudnád bérelni egy hétvégére.
Mondjuk a Schubertem ebben nem rossz, külön kiemelték a széles látómezejét, és én is hátranézek, ennek ellenére. Hát az Lc tükör tényleg nem valami jó, az F 650 Gs Twinen is olyan volt, ott Dl 650 utángyártottat használtam, az tényleg jó. A Dohc-n viszont jó a régi hagyományos kerek, azt szeretem.
A holttérfigyelő "véelmében"; elvan nélküle az ember, de, egyrészt a bukó látómezeje eleve korlátozott, én pl majd minden egyenestől eltérő manőver esetén hátra is nézek, nem csupán a tükörbe - a V-Strom ebben jobban teljesített, többet láttam a tükrében.
A másik, ahogy öregszem, tapasztalom, hogy kezd beszűkülni a periférikus látómezőm. Még nem tartom problémásnak, de már észre vettem.
Köszi, természetesen mindenki válaszára várok, nemcsak Bacuséra!
Ezek közül az elektromos futómű, amit csomagba kell (lehet) venni, és nagyobb tétel, a többi vagy rajta van alapból, vagy külön is lehet rendelni, pl gyorsváltó, de ennek még utána kell néznem. A holttérfigyelő, és adaptív tempomatot pont nem szeretném megrendelni, nem mintha feleslegesnek érezném, de eddig is megvoltam nélküle. A sima tempomat viszont fő szempont, hogy legyen, az alapárban benne van, vagyis nem is sima, mert az utolérésnél ez is figyelmeztet, és kicsit befékez, tehát ez is a biztonság irányába visz, így is. RDC az alapárban van, és a HSC is.
Pont a vario doboz, amit nem vennék hozzá, mert az Sw-Motech oldaltartó szimmetrikus doboztartót készít hozzá (ez pl pozitívumok között lemaradt, hogy végre a kiput nem húzták fel magasra, és így itt nem kell fabrikálnom), és így tudom használni a 40 literes egyforma dobozaimat oldalra.
Mint írtam pont lemaradtam a november eleji tesztről, ami sok kérdésre választ adott volna, de hát azóta tél van, és sajnos időm sincsen sok a hobbira, szerencsére.
Azért érdekelne mások véleménye is, mert, mint Bacus írta, hát eladó is lehet a gépezet (már ismer), és akkor már fontos, hogy milyen extrák vannak benne. Persze itt könnyű lenne a full extrást választani, de abba meg nekem van egy-két olyan extra, amiért nem szívesen adnék pénzt.
Én túl vagyok az eladáson és 1300 gs megrendelésen is. Jelen állapot szerint február utolsó hetében legyártják a motorom, március első felében át lehet venni. Extra: úgy veszem át, hogy ott leszek a kicsomagoláson :) . Ez azért - legalábbis nekem - egy plusz élmény.
Amit talán meg is írtam, hogy a listaár az listaár... így könnyebb volt a lelkemnek, hogy töbszázezer forintot sikerült alkudni. Persze nem egy boltot kérdeztem meg. És majdnem minden extrát megrendeltem hozzá (mart cuccokat és díszítő elemeket nem!!! csak technikaira gondolok az extra alatt).
Mindenki "álmokat vesz" és meggyőzi magát arról, neki miért éppen az kell. Nekem nem a hang, meg a macsóság, hanem a biztonság volt az elsődleges.
Kiegészítés: a vario doboz rendszer a nyári túrákra kettesben (2 hétre) kicsi, így alu dobozokat veszek hozzá.
Van valakinek tapasztalata Shad Terra dobozokkal kapcsolatban? 6 cm-mel szélesebb, mint a Touratech, vagy GIVI vagy SW Motech, így két doboz már 12 cm. Ez egy kicsit visszatart..
soha nem venném meg, talán még nagyon nyomott áron sem: gyári műanyag (varió) dobozrendszer, felső bukó cső, adaptiv tempomat, amennyiben az adaptiv része nem kikapcsolható
"...Na az érdekelne, hogy Te mi nélkül nem vennéd meg, ..."
Ugyan nekem lett címezve, de veszem a bátorságot: pl. középállvány nélkül :-)
A pár dolog számomra, amit nem engednék el - tudom, egyik-másik alapáras az 1300-nál: elektromos futómű, fűtések, kulcsnélküli indítás, gyorsváltó (nekem nincs bajom vele), guminyomás ellenőrzés, markolatvédő (vagy nevezzük inkább szélterelőnek), riasztó, HSC (nem is az elindulás miatt, inkább pl. a pirosnál várakozva nem kell a féket gyömöszölni), adaptív tempomat, a holttérfigyelő.
Volt egy téglalap kontúrral bíró doboz, amiből faragtak egy minden sarkánál lecsapott koffert; ha nem veszed meg a cég hozzá fabrikált - és eddigi tapasztalatok alapján a doboz méretéhez képes lényegesen kisebb térfogatot nyújtó - belső táskát, lehet bírkózni a cuccok csomagolásával...