Keresés

Részletes keresés

tcaoe Creative Commons License 2024.06.23 0 0 89765

Amikor egyszerre nincs szikra sem befecskendezés, akkor az két dolog lehet, a jeladó, vagy a gyújtáskapcsoló. Csak amikor a gyújtáskapcsoló nem jó, akkor jellemzően nem is forog az önindító. De ha megnézed, hogy bekapcsolt gyújtásnál van-e 12 volt a trafókon, az megmondja, hogy rendesen be van-e kapcsolva a gyújtás.

 

Előzmény: cliffgreen (89763)
rfc Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89764

Az egy dolog, hogy a jeladó eléri a kívánt feszültségszintet, az meg egy másik, hogy milyen gyorsan. Ilyenkor kéne nézni egy oszcillogramot indítózásnál, hogy mennyire peckes az a négyszögjel. Multiméterrel max kávézaccból lehet jósolni...

Előzmény: cliffgreen (89756)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89763

Köszönöm a tanácsokat!

Tovább megbontva sem látok semmi problémát a vezetékekkel...

Kimérve, késpengével tesztelve tökéletes.

Vezérlőre rádugva - mindkettőbe pengét teszek, váltakozva kiemelem - se gyújtás, se befecsi...

A vezérlőt látja a Motoscan, levegő és olajhőmérséklet 24 fok, lambda 500mV körül, fojtószelep 2,56fok...

Hibakód: Hall-jeladó - de azt írják, ez normális ha a motor nem forog....indítózás közben el kellene tűnnie vajon?

Továbbra is tanácstalan vagyok.

Ha a jeladók mérése nem ad biztos eredményt, akkor csak cseredarab jöhet szóba?

 

Előzmény: tcaoe (89762)
tcaoe Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89762

Ha meg semmi baja, akkor összeszereléskor nagyon vigyázz a szíjtárcsában a kis lemeznyelvre.

Előzmény: tcaoe (89761)
tcaoe Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89761

Először jelöld meg a csavarok helyét, hogy ne kelljen gyújtást állítanod (ha nem karcoltad bele a blokkba a kontúrját).

Utána takarítsd ki, ott a vezetékek tövénél tudnak a vad dolgok lenni.

Aztán ki is mérheted úgy, hogy mozgatod a vezetékeket.

Meg szereld le a bilincseket és húzd fel a védőburkolatot. Ha onnan műanyag pereg, akkor meg is van a hiba.

Előzmény: cliffgreen (89760)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89760

Kiszedtem - nyilvánvaló hibát nem látok...

Érdemes tovább bontani, vagy kell egy cseredarab a teszteléshez?

 

 

Előzmény: tcaoe (89759)
tcaoe Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89759

Lent van a tankod. Két percre vagy attól, hogy megmozgasd a vezetékeket (négy csavar), és 10 percre attól, hogy a kezedben legyen az egész jeladó. Amin aztán esetleg azonnal nyilvánvaló lesz, hogy a forrasztásoknál nem gyatya-e az összes vezeték. De tőlem szimulálhatsz.:)

 

Előzmény: cliffgreen (89758)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89758

Köszi az ötleteket!

 

Mosás már 1-2 hete volt, azóta mentem többször. Slagot, nagynyomásút nem használok.

 

A biztosítékot néztem, az jó, az OBD kiolvasó látja a vezérlőt.

Elvileg a benzinpumpát is a vezérlő indítja.

 

A befecskendezőket kiszedtem, mindkettő a szabadban lóg.

A trafókat szintén, régi gyertyát tettem beléjük, dróttal testeltem.

 

Ellenpróbán gondolkozom, lehet-e a Hall-jeladókat szimulálni?

 

A vezérlőoldali stekkeren tudok jelet beküldeni? Arra kellene egy szikrát és egy befecsekendezést produkálnia....

A vezérlő kiküld +12volt feszültséget a 4-es pinre. A jelet pedig váltakozva a 2 és az 5-ös pinen várja.

Ha a 4-es és 5-ös pint egy pillanatra összezárom, akkor azt impulzusnak kell vegye, nem?

A piros vonalak az összeérintések...

 

 

Előzmény: tcaoe (89757)
tcaoe Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89757

Mostad mostanában?

Emberek ezrei mérték jónak a jeladót úgy, hogy valójában gatya volt az összes vezeték, úgyhogy jobb azt kiszedni és úgy ránézni. Vagy legalább mérés közben megmozgatni a vezetékeket a jeladónál.

 

A befecskendezés tuti, hogy nincs?

 

A szivattyú folyamatosan megy indításkor, de utána akkor, ha van fordulatszámjel. Ami esetleg nálad nincs, mert mégsem jó az a jeladó.

De nézz rá a vezérlő biztosítékára, az is tud furákat csinálni.

Meg persze megtérdelhet a vezérlő is.

Előzmény: cliffgreen (89756)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.22 0 0 89756

Sziasztok!

 

Tegnap este még jó volt az 1150, ma reggel viszont  nem indult. Se szikra, se befecskendezés - se jobb, se bal oldalon.

 

Gondoltam tipikus hiba: hall jeladó. Azonban kimérve mindkét jeladó tökéletes. Körültekerve a motort mindenhol 0V, a holtpont körül egy szakaszon +12V.

Igaz Gerd a powerboxer oldalon fordítva írja, de szerintem téved, mert a fémlemez bedugására 0V kell legyen, márpedig a jeladó körbe teli tárcsa, csak kis szakaszon van hiányzó rész.

Miután mindkét szenzor stabilan ugyanúgy működik, arra következtetek, hogy jók és a vezetékek is jók...

Akkor vajon miért nincs szikra és befecskendezés?

 

Az önindító teker, a benzinpumpa megy, az injektorról lehúzva a benzincsövet ömlik a benzin indítózás alatt és még egy másodpercig...

Ahhoz is kell vajon a Hall-jeladó jele? Vagy azt a motorvezérlő a gyújtás ráadásakor illetve indítózás alatt is megindítja függetlenül a Hall-jeladótól?

 

Szóval itt elakadtam, van valakinek ötlete?

 

https://www.powerboxer.de/zuendanlage/199-4v1-hallschrankenplatte-zmpulsgeber-r11x0xx-testen

 

http://users.rcn.com/dehager/service/oilhead_hall_sensors.pdf

 

zöld_I Creative Commons License 2024.06.13 0 1 89755

Vasárnap szoktam :)

Előzmény: Mortoff (89753)
T1OK3 Creative Commons License 2024.06.13 0 0 89754

A munka henger engedte az olajat, ezért csúszott a kuplung, azért lett szét szedve.

A tulaj elmondása szerint nem zörgött a kuplung, még a tárcsa sem forgott meg a tengelyen, de már méterek voltak hátra az elforgásig.

Előzmény: cliffgreen (89749)
Mortoff Creative Commons License 2024.06.13 0 0 89753

Keddi, vagy pénteki? ;)

Előzmény: zöld_I (89752)
zöld_I Creative Commons License 2024.06.13 0 0 89752

Nem akkora vész, 2 Lidl bevásárlás ára.

Előzmény: befaster (89751)
befaster Creative Commons License 2024.06.13 0 0 89751

Ez zörgött már ,nem lesz olcsó ,tengely főleg.

Előzmény: tcaoe (89750)
tcaoe Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89750

Ez már megforgott, ilyenkor nincs hajtás.

Előzmény: cliffgreen (89749)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89749

Kōszi, akkor, gondolom, az is cserés…

Egyébként volt ennek tünete, vagy csak elkopott/ csúszott a kuplung, azért lett szétszedve?

 

 

 

 

Előzmény: T1OK3 (89748)
T1OK3 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89748

Előzmény: T1OK3 (89747)
T1OK3 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89747

Az sem jó, de ennyire nem  kopott.

Előzmény: cliffgreen (89745)
T1OK3 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89746

Óra szerint 70e körül, valós km bármennyi lehet!

Előzmény: R100 (89744)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89745

A nyelestengely hogy néz ki?

Előzmény: T1OK3 (89743)
R100 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89744

KM?

Előzmény: T1OK3 (89743)
T1OK3 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 89743

Ismerősöm 1150-es kuplungtárcsája.

 

tcaoe Creative Commons License 2024.06.10 0 1 89742

Röviden összefoglalom: nem, nem különösebben problémásak.

Ha már sokat mentek a motorok, akkor hosszabb állásnál néha megereszkedik valamelyik az orsóján, egy kalibrálás hosszú időre rendet csinál.

Az 1200 fojtószelepek alaphelyzetéhez finoman szólva nem célszerű hozzányúlni, mert messze nem olyan egyszerű beállítani, mint az 11xx-ekét, és nem is szokott elmászni..

A gyári beállítás is az, hogy van alapjárat és ebbe motorok nem szólnak bele.

 

Előzmény: cliffgreen (89739)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.06.10 0 0 89741

Azért ez egy szép állomány! Na ha akkor éltem volna, még a motoros rendőrség gondolata is felmerült volna bennem. Persze gondolom nehéz volt oda bekerülni, vagy nekem már csak Pannónia jutott volna :-)

Előzmény: R100 (89734)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.06.10 0 0 89740

Köszönöm!

 

Akkor jók a tapasztalatok az F 800 Gs-el. Mondjuk az 1 személyre ajánlás azért elgondolkoztat, mert még tervezünk 2 személlyel is. Valamint az F 800 Gs vétele már többször felmerült bennem, voltam is párat próbálni, de a 21-es első kereke valahogy nem ízlett. Megnézve egy-két tesztet, meglepő módon mindig az F 700 Gs jön elő, amit pl Mackó jobb aszfaltmotornak tart, mint az F 800 Gs-t. Mindig szívesen emlékszem vissza párom F 650 Gs Twinjére, amivel elég sokat mentem, és az is borzasztóan keveset fogyasztott. Egy 1000PS teszten, ami versenypályán zajlott, is meglepően jó véleményeket mondtak róla: https://www.youtube.com/watch?v=Fq_wKnyv3xE&lc=UgjsP8g22bA6gXgCoAEC

Mivel én terepen nem tervezek egyelőre, annak ott a kerékpár, és a párom is el tudja vezetni az F 700 Gs-t, még az is lehet, hogy az lesz a következő Gs-em. Az minden esetre könnyebb mint a boxer, városban verhetetlen, és egy automata láncolajzóval még a karbantartás is egyszerűbb.

 

Az észerűség ezt diktálná, de ez egy hobbi, a boxert egyelőre nem engedem! Jó motorozást mindenkinek, bármin üljön is!

Előzmény: Horpa1 (89726)
cliffgreen Creative Commons License 2024.06.09 0 0 89739

Egy kollégám vett egy 1200S-t, összevetettük egymás motorját. Nagyon vagány motor, nekem az már nem is hasalós, hanem inkább kézenállós...:)

 

Hallhatóan és láthatóan egyenetlen az alapjárata, rádugtuk az U-csöves manométerre. Ahogy várható volt, nagy eltérés van a hengerek között. Ráadásul össze-vissza változik, többször le kellett álllítanunk, mert már majdnem kiszívta a manométerből a folyadékot. Újraindítva egy darabig jó volt, aztán elkezdett megint szétmászni.

A fojtószelepek határozottan visszacsattannak az ütközőre, tehát a gázbovden nem zavar bele.

Mellette az enyém lágyabban és sokkal egyenletesebben járt, minimális eltéréssel.

 

A powerboxer.de oldalon azt olvasom, az alapjárati léptetőmotorok ugyanazt a vezérlőjelet kapják, de visszacsatolás nincs, tehát ha valamelyik szorul, nem ugyanannyit fordul, akkor bizony elromlik a szinkron. A hengerenkénti lambdaszondák persze kikorrigálják a keveréket, de egyenetlen lesz a járás.

Mivel közel 20 éves motorról van szó, el tudom képzelni.

Gerd javaslata a powerboxer oldalon: a fojtószelepek nyitása annyira, hogy melegen az alsó határon legyen az alapjárat, a léptetőmotorok éppen csak nyissanak, ne nagyon tudjanak belerondítani a szinkronba. Hidegen persze rá tudnak segíteni.

 

Tényleg ilyen problémásak (tudnak lenni) az alapjárati léptetőmotorok?

 

cliffgreen Creative Commons License 2024.06.09 0 0 89738

Köszönöm a sok információt, elraktározom!

 

Olívazöld? Nem találok olyat a neten.

A gyöngyházfehér nekem is tetszik, csak nem találtam kellően kontrasztos fotót hirtelen, ezért szürkét raktam be - de igen, igazad van, élőben más, az a perdöntő.

Előzmény: tcaoe (89735)
befaster Creative Commons License 2024.06.09 0 0 89737

Húúú, de szépek!

 

Előzmény: R100 (89734)
Lbx Creative Commons License 2024.06.08 0 0 89736

Büszke sor! Gratulálok!

Előzmény: R100 (89734)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!