A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Amikor egyszerre nincs szikra sem befecskendezés, akkor az két dolog lehet, a jeladó, vagy a gyújtáskapcsoló. Csak amikor a gyújtáskapcsoló nem jó, akkor jellemzően nem is forog az önindító. De ha megnézed, hogy bekapcsolt gyújtásnál van-e 12 volt a trafókon, az megmondja, hogy rendesen be van-e kapcsolva a gyújtás.
Az egy dolog, hogy a jeladó eléri a kívánt feszültségszintet, az meg egy másik, hogy milyen gyorsan. Ilyenkor kéne nézni egy oszcillogramot indítózásnál, hogy mennyire peckes az a négyszögjel. Multiméterrel max kávézaccból lehet jósolni...
Lent van a tankod. Két percre vagy attól, hogy megmozgasd a vezetékeket (négy csavar), és 10 percre attól, hogy a kezedben legyen az egész jeladó. Amin aztán esetleg azonnal nyilvánvaló lesz, hogy a forrasztásoknál nem gyatya-e az összes vezeték. De tőlem szimulálhatsz.:)
Emberek ezrei mérték jónak a jeladót úgy, hogy valójában gatya volt az összes vezeték, úgyhogy jobb azt kiszedni és úgy ránézni. Vagy legalább mérés közben megmozgatni a vezetékeket a jeladónál.
A befecskendezés tuti, hogy nincs?
A szivattyú folyamatosan megy indításkor, de utána akkor, ha van fordulatszámjel. Ami esetleg nálad nincs, mert mégsem jó az a jeladó.
De nézz rá a vezérlő biztosítékára, az is tud furákat csinálni.
Tegnap este még jó volt az 1150, ma reggel viszont nem indult. Se szikra, se befecskendezés - se jobb, se bal oldalon.
Gondoltam tipikus hiba: hall jeladó. Azonban kimérve mindkét jeladó tökéletes. Körültekerve a motort mindenhol 0V, a holtpont körül egy szakaszon +12V.
Igaz Gerd a powerboxer oldalon fordítva írja, de szerintem téved, mert a fémlemez bedugására 0V kell legyen, márpedig a jeladó körbe teli tárcsa, csak kis szakaszon van hiányzó rész.
Miután mindkét szenzor stabilan ugyanúgy működik, arra következtetek, hogy jók és a vezetékek is jók...
Akkor vajon miért nincs szikra és befecskendezés?
Az önindító teker, a benzinpumpa megy, az injektorról lehúzva a benzincsövet ömlik a benzin indítózás alatt és még egy másodpercig...
Ahhoz is kell vajon a Hall-jeladó jele? Vagy azt a motorvezérlő a gyújtás ráadásakor illetve indítózás alatt is megindítja függetlenül a Hall-jeladótól?
Röviden összefoglalom: nem, nem különösebben problémásak.
Ha már sokat mentek a motorok, akkor hosszabb állásnál néha megereszkedik valamelyik az orsóján, egy kalibrálás hosszú időre rendet csinál.
Az 1200 fojtószelepek alaphelyzetéhez finoman szólva nem célszerű hozzányúlni, mert messze nem olyan egyszerű beállítani, mint az 11xx-ekét, és nem is szokott elmászni..
A gyári beállítás is az, hogy van alapjárat és ebbe motorok nem szólnak bele.
Azért ez egy szép állomány! Na ha akkor éltem volna, még a motoros rendőrség gondolata is felmerült volna bennem. Persze gondolom nehéz volt oda bekerülni, vagy nekem már csak Pannónia jutott volna :-)
Akkor jók a tapasztalatok az F 800 Gs-el. Mondjuk az 1 személyre ajánlás azért elgondolkoztat, mert még tervezünk 2 személlyel is. Valamint az F 800 Gs vétele már többször felmerült bennem, voltam is párat próbálni, de a 21-es első kereke valahogy nem ízlett. Megnézve egy-két tesztet, meglepő módon mindig az F 700 Gs jön elő, amit pl Mackó jobb aszfaltmotornak tart, mint az F 800 Gs-t. Mindig szívesen emlékszem vissza párom F 650 Gs Twinjére, amivel elég sokat mentem, és az is borzasztóan keveset fogyasztott. Egy 1000PS teszten, ami versenypályán zajlott, is meglepően jó véleményeket mondtak róla: https://www.youtube.com/watch?v=Fq_wKnyv3xE&lc=UgjsP8g22bA6gXgCoAEC
Mivel én terepen nem tervezek egyelőre, annak ott a kerékpár, és a párom is el tudja vezetni az F 700 Gs-t, még az is lehet, hogy az lesz a következő Gs-em. Az minden esetre könnyebb mint a boxer, városban verhetetlen, és egy automata láncolajzóval még a karbantartás is egyszerűbb.
Az észerűség ezt diktálná, de ez egy hobbi, a boxert egyelőre nem engedem! Jó motorozást mindenkinek, bármin üljön is!
Egy kollégám vett egy 1200S-t, összevetettük egymás motorját. Nagyon vagány motor, nekem az már nem is hasalós, hanem inkább kézenállós...:)
Hallhatóan és láthatóan egyenetlen az alapjárata, rádugtuk az U-csöves manométerre. Ahogy várható volt, nagy eltérés van a hengerek között. Ráadásul össze-vissza változik, többször le kellett álllítanunk, mert már majdnem kiszívta a manométerből a folyadékot. Újraindítva egy darabig jó volt, aztán elkezdett megint szétmászni.
A fojtószelepek határozottan visszacsattannak az ütközőre, tehát a gázbovden nem zavar bele.
Mellette az enyém lágyabban és sokkal egyenletesebben járt, minimális eltéréssel.
A powerboxer.de oldalon azt olvasom, az alapjárati léptetőmotorok ugyanazt a vezérlőjelet kapják, de visszacsatolás nincs, tehát ha valamelyik szorul, nem ugyanannyit fordul, akkor bizony elromlik a szinkron. A hengerenkénti lambdaszondák persze kikorrigálják a keveréket, de egyenetlen lesz a járás.
Mivel közel 20 éves motorról van szó, el tudom képzelni.
Gerd javaslata a powerboxer oldalon: a fojtószelepek nyitása annyira, hogy melegen az alsó határon legyen az alapjárat, a léptetőmotorok éppen csak nyissanak, ne nagyon tudjanak belerondítani a szinkronba. Hidegen persze rá tudnak segíteni.
Tényleg ilyen problémásak (tudnak lenni) az alapjárati léptetőmotorok?
A gyöngyházfehér nekem is tetszik, csak nem találtam kellően kontrasztos fotót hirtelen, ezért szürkét raktam be - de igen, igazad van, élőben más, az a perdöntő.