Keresés

Részletes keresés

Vendégsín Creative Commons License 2017.06.29 0 0 1769

Osztrák eredetű személykocsijaink mérlegszelepe.

Előzmény: Vendégsín (1765)
tfmb Creative Commons License 2017.06.28 0 0 1768

Y-25?

Előzmény: tfmb (1767)
tfmb Creative Commons License 2017.06.28 0 0 1767

Valami raksúlyfékkel függ össze?

Előzmény: Vendégsín (1765)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.06.28 0 0 1766

Ha nem a talajon tenyésző fűfélékre gondolsz, akkor nem tudom.

De érdekel.

Előzmény: Vendégsín (1765)
Vendégsín Creative Commons License 2017.06.27 0 0 1765

Ő mi? :-D

 

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.05.14 0 1 1764

Azon aaaaaaa zörvényáramú. :) 

Előzmény: sörösgigant (1763)
sörösgigant Creative Commons License 2017.05.14 -1 0 1763

Értem. 

Akkor melyik megy a zebracsíkos vezetéken  ? 

Előzmény: segélyvonókészülék (1762)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.05.14 0 0 1762

Nem, van két fékezőszelep, az egyik a tuskósnak, a másik a tárcsásnak. :) 

Előzmény: sörösgigant (1761)
sörösgigant Creative Commons License 2017.05.14 0 0 1761

Köszönöm. A kettő gondolom mindíg együttműködik...

Előzmény: MTU-890 (1760)
MTU-890 Creative Commons License 2017.05.11 0 0 1760

A 20-76 sor. (volt ÖBB-s) kocsikon a tuskósfék részaránya kb. 25-30%, a tárcsafék részaránya kb. 70-75%.

 

Valószínűleg a többi, ilyen kialakítású kocsin is ehhez hasonló lehet a fékteljesítmények aránya.

 

Előzmény: sörösgigant (1759)
sörösgigant Creative Commons License 2017.05.10 0 0 1759

Tisztításnál gondolom eleget. Viszont igazán érdekelne, hogy egy üzemi fékezésnél a fékerő mekkora részét adja, jelentős vagy kevésbé jelentős részét képezi a féksúlynak. Mind elméleti, mind a gyakorlati értelemben...

Előzmény: daniel81 (1758)
daniel81 Creative Commons License 2017.05.09 0 0 1758

Kiváncsi lennék mennyit segít egy ilyen "tisztító" tuskó!

Előzmény: MTU-890 (1757)
MTU-890 Creative Commons License 2017.05.06 0 0 1757

Szintén:

 

 

Előzmény: MTU-890 (1756)
MTU-890 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 1756

Egy másik 21-90 sor. GYSEV kocsi forgóvázáról egy részletfotó, rajta a kiegészítő műanyag féktuskóval:

 

 

 

Itt pedig egy újságból készített kép a 61 81 59-90 022-3 kocsiról, melynek fékfelirata: O-PR (D) (L), tehát sok ÖBB és ÖBB eredetű kocsihoz hasonlóan a tárcsafék mellett műanyag féktuskóval is fel van szerelve. Érdekesség, hogy ezen a 200km/h-s kocsin nincs Mg fék:

 

 

Előzmény: MTU-890 (1751)
rm40 Creative Commons License 2017.02.22 0 0 1755
Vendégsín Creative Commons License 2017.01.15 0 0 1754

Keréklaposodás, sínfék, esetleg pálya rongálódás, utas elesése lehet a következménye egy ilyen eseménynek.  Így akár a fékrendszerben, akár másban könnyen összejön ekkora számla, kár, hogy nincs részletezve.

Előzmény: RhB (1753)
RhB Creative Commons License 2017.01.15 0 0 1753
MTU-890 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 1752

Két teherkocsi, ahol a kézifékes féksúly közelében egy kN-ban felírt érték is fel van tüntetve (a képek messziről és ablaküvegen keresztül készültek):

 

 

Ezzel a témával kapcsolatban két link:

 

http://www.vdmt.de/wp/images/download/vdmt_aktuell/Mubata-Vortraege/68.mubata_luedenscheid/Festhaltekraft_von_Harald_Uhle.pdf

 

 

https://www.vdv.de/915.01-bek.8-schulungsunterlage.pdfx?forced=true

 

MTU-890 Creative Commons License 2016.10.22 0 0 1751

61 55 21-90 009-7 GYSEV kocsi. Fékfelirat: O-PR-Mg (D) (L). Tehát a kerékre ható fék: tárcsafék + műanyag féktuskó.

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 1750

http://www.uic.org/IMG/pdf/d543_a_e1_e2_f1_f2_02-16.pdf

 

UIC-konform lett a KKL2 fék is.

 

MTU-890 Creative Commons License 2016.10.20 0 0 1749

A Google fordítóval nagyjából érthető.

 

Előzmény: Áthaladójelző (1747)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.10.16 0 0 1748

Ez nincs meg véletlenül valami barátságosabb nyelven? Angol, orosz, német, román, neadjisten magyar? :-) ;) 

 

 

 

Előzmény: Áthaladójelző (1747)
Áthaladójelző Creative Commons License 2016.10.16 0 1 1747

Ez nincs meg véletlenül valami barátságosabb nyelven? Angol, orosz? :-)

Előzmény: MTU-890 (1746)
MTU-890 Creative Commons License 2016.10.15 0 1 1746

A "Technika Transportu Szynowego" 2016/6. számában egy elemzés a K-típusú műanyag féktuskóval szerelt teherkocsik féktuskó- és kerékkopásáról:

 

http://www.tts.infotransport.pl/pl/download/5765

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.01 0 0 1745

erről az adott határállomásra bejáró és a gépeket ott leállító mozdonyvezetőket (vagyis inkább azok munkaadóit) mikor és hogyan kívánja az infra értesíteni? :O

valamint mi van akkor, ha az az adott jármű, amihez kapcsolnak éppen x4, u4, f4 vagy 185/186/187???

Akkor most elmondom a tutit!

Amiről nem tudsz, az nem fáj, no meg munka sincs vele.

Előzmény: kopaszsop (1742)
kopaszsop Creative Commons License 2016.09.30 0 0 1744

ez csak hivatkozik a kbsz ajánlására.

Előzmény: tfmb (1743)
tfmb Creative Commons License 2016.09.30 0 0 1743

Hol olvashatjuk el a KBSZ ajánlását?

A KBSZ honlapján ez a mozdony nem csinált semmit...igaz a KBSZ csak a tudomására jutott, bejelentett eseményeket vizsgálja.

 

Előzmény: kopaszsop (1742)
kopaszsop Creative Commons License 2016.09.29 0 0 1742

[...]

Valamennyi Magyarország területén lévő szolgálati helyen, beleértve ebbe a körbe a magyar oldali üzemváltó határállomásokat is, (a pillanatnyi helyzet szerint Hegyeshalom, Rajka, Gyékényes) az állva tartásra a KBSZ ajánlását figyelembe véve kerüljön sor. A rögzítő saruval történő állva tartás tényét az adott szolgálati hely fejrovatos előjegyzési naplójába ezekben az esetekben be kell írni.

Kizárólag abban az esetben kell rögzítő sarut elhelyezni az állva tartás biztosítására, ha a mozdony egyedül kerül leállításra. Amennyiben a mozdony a saját szerelvényéhez, vagy más járműhöz van hozzákapcsolva, akkor nem kell rögzítő saruval biztosítani az állva tartást.

[...]

???

erről az adott határállomásra bejáró és a gépeket ott leállító mozdonyvezetőket (vagyis inkább azok munkaadóit) mikor és hogyan kívánja az infra értesíteni? :O

valamint mi van akkor, ha az az adott jármű, amihez kapcsolnak éppen x4, u4, f4 vagy 185/186/187???

Tamasch Creative Commons License 2016.09.23 0 0 1741
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1740

Becsapott a kép! :(

Pedig megnéztem a Raaberbahnos ML vezetőasztalát és nem mutatott hasonlóságot.

Mégpedig azért nem, mert azt hittem, hogy a fotó a vezető bal kezénél levő résztől lett készítve, holott nem! A jobb kezétől, gyakorlatilag a jobb ablakból.

Az egyértelmű volt, hogy nem mozdonyos pult alja.

Előzmény: kopaszsop (1739)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!