Keresés

Részletes keresés

Jozsoka55 Creative Commons License 2024.03.02 -1 0 57425

Üdvözlök mindenkit.

Acme M63 ventilátor, nagyon lassan megy.  0.21 voltot mértem. A cv értékét, hogyan tudnám megnövelni? Előre is köszönöm a segítséget.

 

Sir Gombóc Creative Commons License 2024.03.02 0 10 57424

Az M63 az egy másik dolog, a bazári módon megcsinált ventillátoraival. Amik analógban pont akkor kezdenek menni, amikor nem kellene, amikor a menetszéltől van elég hűtés, mert a mozdony halad (analógban 7-8V-tól indul meg), akkor forog, ha meg lassan megy, és nincs menetszél, akkor meg áll

 

Erre muszáj reagálnom, mert ez marhaság. A ventilátorok működése egy valódi mozdony esetében nem a sebességtől, hanem a hűtővíz hőmérséklettől, az pedig a motor terhelési âllapotától függ. Az pedig menetközben nagyobb lesz. Az ilyen hűtő kialakítású gépeken a menetszél általi hűtés kb. 0, ezek nem autók..

Előzmény: csíkos-háTTú (57423)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.02 -4 11 57423

Persze, de ez nem az a hiba, amit pl. a ROCO követett el az M62 230 kiadásánál, hogy a francia péklapátokat tette be ütközőnek. Ezen jót röhögtünk, bosszankodtunk, szitkozódtunk (nem kívánt rész törlendő), de csúf ütközők nem akadályozták a modell rendeltetésszerű használatát. Legfeljebb szúrta a szemedet, mert nem egy esztétikai élmény.

Az ACME M63 esetében ez nem így van, mert a gyárilag digitális üzemre előkészített modellt digitális üzemben csak korlátozottan lehet használni 100 esetből 90-ben, és egy társunknak már analóg üzemben is ment tönkre, és lenne egy fogadásom rá, hogy miért. Csak ugye normális ember tutira nem fogad.

Említettem korábban a Märklin miniclub gőzös példáját, ott ugyan nem elektronikai hiba volt, hanem mechanikai, de a gyár ott visszahívta az összes kiadott ilyen modellt, és javította. De ez esetben ez nem jelent semmit, mert a hiba - akármilyen is: elektromos, vagy mechanikus -, ha akadályozza a használatot, azt nem a vásárlónak kell kijavítani, és nem is a kereskedőnek!

Lehet itt alázatosnak lenni, csak nem most, szerintem. Ugyanis ezzel azt a nézetet fogjuk a gyártónál erősíteni, hogy: "azonak a parasztoknak, tanyára ez is jó lesz ba..+...".

 

MTB M44:

Valaki korábban úgy nevezte a gyártót a modell kapcsán: Majd Te Befejezed. Igaza is van! Ilyet én még életemben nem láttam, hogy 0603 méretű SMD LED-ket a modellezőnek kell 0,2mm-s CuZ huzallal felszerelnie, majd beforrasztani egy SMD nyomtatott áramkör lapra! Nagyon rossz vicc!

Egyébként a nagy internetes piacokon (Ali, Amazon, e-bay) többen árulnak így kiszerelt SMD LED-ket, vagy a TAMS-Elektronik is, de a huzal másik végét is kötni kell ám valahová! Biztos, hogy ehhez mindenkinek odahaza ott figyel készenlétben egy megfelelő páka ehhez? Az meg egy másik mise, hogy az alapvetően TT, N, legfeljebb H0e modellekhez kitalált NEM662 (next18) dekóder aljzatot teszünk egy H0 modellbe.

 

Persze, előbb-utóbb születnek megoldások, ahogy lesz a PLUX22 aljzattal felszerelt, és szintén alaposan elfuserált V63-hoz lesz cserepanel, ami már mentes lesz a hibáktól, és nem mellékesen meg fog felelni az NEM658 szabványnak, mert, ami most van, az ugye nem ilyen. Azért nem, mert a pufferelés nem oda van kötve, ahová a szabvány előírja, és eleve egy elvi hibás kapcsolás van megépítve. Elég lett volna elolvasni a vonatkozó leírást, meg végig csinálni az elektroműszerész szakiskola első osztályát. Egyébként a V63 első eresztése, amiben még sima 8 tűs aljzat volt, érdekes módon működik, és nincs benne ilyen durva hiba! Maradtak volna ennél... Az M63 az egy másik dolog, a bazári módon megcsinált ventillátoraival. Amik analógban pont akkor kezdenek menni, amikor nem kellene, amikor a menetszéltől van elég hűtés, mert a mozdony halad (analógban 7-8V-tól indul meg), akkor forog, ha meg lassan megy, és nincs menetszél, akkor meg áll...

Én ezt az egész PLUX22 játékot, meg a bazári ventillátorokat - amiket nem sikerült megcsinálni normálisan! - simán odaadtam volna a kurz kinematikáért! Sokkal többet érne a modell!

Előzmény: Bobóka13 (57420)
Cosinus66 Creative Commons License 2024.03.02 -2 8 57422

Tisztelem a véleményed, de azonosulni vele nem tudok! El tudom fogadni, hogy ennyi pénzért nincs egy modellhez teli kotró, majd megoldom, ha akarom, vagy nem veszek, ha így nem akarom! Talán még azt is, hogy nem tesz a gyártó a mellékkocsiba panelt, mert, mert a vásárlóknak nem tetszett, hogy amit belerakott, az rosz volt. ( bár itt már úgy gondolom, némi árengedmény megilletne) De azt, hogy beleteszek egy teljesen elcseszett elektronikát, árulom, mint egy teljesen rendben lévő modellt, te pedig old meg ahogy akarod, ha fizettél engem már nem érdekel, azt nem! Ha ez azt jelenti, hogy tudálékos vagyok, vagy netán szőrszálhasogató, akkor vállalom! És ez a modell nemcsak ebből az egy sebből vérzik! 

Előzmény: Bobóka13 (57420)
THMS_85 Creative Commons License 2024.03.02 -1 9 57421

Ritkán írok ide, de most én is szeretnék hozzászólni ehhez. Tiszteletben tartom a véleményedet, de alapvetően egyáltalán nem értek vele egyet.
Támogatást ez a kettő gyártó szvsz kap bőven, hisz

1. a tervezés alatt a színfalak mögött több honfitársunk is küzdött, segített, hogy ilyen minőségű/külcsínnel kinéző mozdonyok, motorvonatok készülhessenek el.

2. Támogatást a vevő / modellező csakis egy esetben adni: megveszi az adott modellt!
Viszont többiekhez hasonlóan nekem is -mint potenciális vevő(!) -  szúrja  a szemem, hogy - esetünkben analóg verzióban 95.000 Forintért -  ennyire hanyagul összecsapott elektronikát sikerült a gyártónak letennie az asztalra. Ez mondandóddal összevetve, reprezentál(hat)ja a ‘nagy gyártók többségét akik magasról tesznek ránk és csak átfestést dobnak a piacra’. Ezalól sajnos az A.C.M.E sem kivétel már, akármennyire próbáljuk kicsinek beállítani.. Nem fogok mások nevében írni, de van egy sejtesem, hogy párunk szemében egy (hanyagság, nem törődömség) elektronikai hiba nagyobb fájdalom, mint maga a külcsín. A másik tábor ennek szöges ellentéte, előtérbe helyezve a kasztni és festés kidolgozottságát, minőségét és úgy en bloc az összhatást. Magamat nézve előbbi csoportba tartozom, ezért is nehéz tú tenni magát az embernek ilyen méretű hibánál. Bár pesszimista vagyok afelől, hogyha az évek óta ismert V63 elektronikai problémáira nem lett átfogó megoldás, akkor majd az újabb, de rosszabb minőségű/ tervezésű  elektronikával rendelkező (ez már tény, akárhogy kerülgetjük a forró kását) M63-nál előreláthatólag lesz-e. Én lennék a legboldogabb ha nem lenne ebben igazam.:) Az biztos, hogy a legjobb egy teljesen új konstrukció lenne alaplapi szinten. De, mint mondtam már ez az ‘ötlet‘ azóta lóg a levegőben, amióta kijött a Gigant a gyártótól. 

Hozzászólásod második felét pedig egyenesen nem értem..miért lenne ez (csak) elsősorban a mi dolgunk? Ha egy foglalkozós modellt akarok venni, akkor azt olyan árérzékenységgel fogom tenni, azaz, lejjebb viszem az arra tervezett keretet.

 

”… és nézhetjük, hogy mikor és ki fog újra velünk foglalkozni…” 

Lehet durva leszek, de ez a fajta gyártói hanyagság már a modellezők szembeköpése! A MTB is csinált már ilyet, de az ACME is szépen beállt a sorba. Ha csendben maradok, és tűrök, azzal garantáltan nem okozok jót, legjobb esetben rezerválom a problémát. Mostani esetben, a gyártó mi lát? Berendeltek tőle több száz darabot, ami után ő mossa kezeit, és nem hajlandó utómunkát vállalni. (Ezt csak elméleti sikon irom, mert nem vagyok se kereskedő se közvetlen partneri kapcsolatban nem állok az olaszokkal, kívülről így néz ki viszont) A kereskedő ha bukik ezen, vagy nullára hozza ki, akkor következő alkalomkor már 2x meggondolja, hogy egyáltalán a gyártótól rendel-e be! (nyilván nem ellensége senki se a pénzének) Igenis a kereskedőnek ez az egyik hatásos eszköze, márpedig az ACME is pénzből él. Visszatérve, ne legyünk kishitűek, az acme-t most teljesen hidegen hagyja (bizok benne, hogy nem!), hogy milyen hibákkal teli mozdonyt sikerült alkotni. Én őszintén a harmadik típust sajnálom most a legjobban, ki sem jött, de már tudjuk, hogy a kasztnin belül ugyanaz a lapka lesz. Megoldásokat pedig nem fogok itt felsorolni, nagyjából az elmúlt 100-150 hozzászólás megtette helyettem. 

 

Előzmény: Bobóka13 (57420)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.03.02 -11 11 57420

Ha jól számolom kb 8 olyan modell jelent meg az elmúlt 3-4 évtizedben, amiket kifejezetten a speciális magyar gördülő állomány ihletett. Ebből egyetlen egy volt, ami majdnem csont nélkül ment át az itteni nagyérdemű közönségen, a többi agyon lett gyalázva. Okkal vagy ok nélkül, a szőrszálhasogatás, a pökhendi tudálékosság minden formáját megtapasztalhattuk. Nem világos talán, hogy minden nagy gyártó magasról tesz a mi kis apró piacunkra és átfestéseknél többet nem remélhetünk a jövőben sem? Az a két kisebb cég akik mazohista módon bevállalták a Csörgőt, Bobót, Gigantot, Gyíkot, ABmotot inkább támogatást érdemelne. ( Ha igaz SzTOMEK társunk számítása akkor a Gigant is bőven veszteséges beruházás volt). Nem tudjuk, hogy a felemlegetett hibák miért kerültek bele ezekbe a modellekbe. Nyilván kisebb  mozgásterük van minden szempontból, mint a nagyoknak. Én a pozitív hozzáállást hiányolom az itt megszólalók nagy részétől. A Csörgőnél is voltak problémák és láss csudát, nem sokára megjelentek a kiegészítők, teli pályakotrók, a világítást javító cuccok. Miért nem lehet most is így? Tud valaki hasznos információt hozzátenni az ACME M63-as elektronikájához, olyat amit a modellező társadalom fel tud használni, hogy ez a gyönyörű modell üzembiztos legyen? Azt mondják itt egyesek, hogy nem a mi dolgunk. A helyzet az, hogy de igen, mert más nem fogja megcsinálni és nézhetjük, hogy mikor és ki fog újra velünk foglalkozni. Lehet, hogy egy makulátlan modell 110 ezer lesz 95 helyett, akkor ezzel kell kalkulálni. Az eddigi kis szériás Gyíkok (talán háromról tudok) messze kiforratlanabbak és kompromisszumosabbak lehettek-voltak ennél többért (mai forintban). Az világos, hogy van itt megfelelő szürkeállomány ahhoz, hogy megmentsük ezt a projektet, hát akkor használjuk már ki. Egy példa: valaki azon hőbörgött, hogy az MTB miért nem adott olyan ledeket, amikhez már eleve hozzá vannak forrasztva a drótok. Nem tudjuk, nem adott, és sokunk fiókjában áll összerakatlanul a Bobó. Miért nem linkeled ide az általad ismert megoldást, mi tart vissza? Kijátszhatjuk itt a pénzemért-minőséget-akarok-tudatos-fogyasztó-vagyok kártyát, de ettől nem mennek előrébb a dolgok és csak is mi leszünk a vesztesei, és nem csak ebben a konkrét esetben, hanem a jövőre nézve is. Sejtem, hogy mi lesz most, pár napja, amikor a több oldalú tájékoztatás jegyében Tolnai Gábor videójára hívtam fel a figyelmet, rekord mennyiségű mínuszt sikerült begyűjtenem, gondolom nem lesz ez másképpen most sem. Sziasztok!

Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.02 -1 3 57419

Szerintem két féle ACME- M63-ról beszélünk. Én arról amelyik már létezik, Te pedig arról amelyiket még nem teremtette meg az Úr, vagy a tervezője. Véletlenül nem kevered össze a Piko, Roco, Brawa, Flm, Marklin/Trix, valamelyikével? Mert ezeknék a gyártóknál a három feltétel közül legalább egy teljesülni szokott. Persze ezek a gyártók sem hibátlanok, de azért egy bizonyos szint alá még egyik sem ment. 

Előzmény: diginewl (57415)
kozma555 Creative Commons License 2024.03.02 0 3 57418

Saját tapasztalatom igaz TT méretben, hogy egyre nagyobb foshalom szinte az összes gyártó járműve. Tillig nyáklapot közel 10 modonyban cseréltem, de volt Kuehn is. A PIKO tűnik a legstabilabbnak jelenleg, de majd az idő eldönti. ROCO gépem jelenleg nincs, arról nem tudok nyilatkozni, MTB-k eddig hibátlanok.

Hernyofan Creative Commons License 2024.03.02 0 6 57417

"Igaz erre is, mert nem kis szériás, és nem high-end modell árát kell érte kifizetni."

 

Hát, mert nem az?

 

Most ezzel azt akarod mondani, hogy ez így jól van ennyiért? Szerinted mennyit kellene kifizetni azért, hogy működő modellt kapj ( ami én azt hittem, alap, de lehet, e téren is gyorsabban változott a világ, mint ahogy én azt le tudtam követni )? Azt te is nagyon jól tudod, amit itt már leírtak, hogy egy működő panel semmivel sem került volna többe, mint ez.

Én nem láttam olyat, hogy valaki kifejezetten az árán háborgott volna. Sőt, az ára önmagában jó.

Olyat igen ( itt vagyok pl. én ) aki azon, hogy ennyiért ilyen vacakot kapsz. Ez nem jogos, mert ennél többet is kérhettek volna érte? Hány Forinttól lenne jogos elvárás az, hogy egy mozdony működjön is?

 

Előzmény: diginewl (57415)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.02 0 4 57416

A V63-hoz lesz, kb a hónap közepén. Az M63, az más tészta, azt alaposan át kell gondolni. 

Előzmény: szalamander007 (57413)
diginewl Creative Commons License 2024.03.02 0 3 57415

Igaz erre is, mert nem kis szériás, és nem high-end modell árát kell érte kifizetni. Ez van. Bár ebben a fórumban sokan a "kerül amibe kerül, csak olcsó legyen" (Meseautó film - Kabos Gyula) idézet szerint gondolkodnak, az üveges féle 3-as egység (jól/gyorsan/olcsón - méretarányosan/kifogástalan belső/olcsó) itt is megállja a helyét.

Előzmény: Zolivonat72 (57412)
diginewl Creative Commons License 2024.03.02 0 0 57414

Ettől a Te problémád nem oldódik meg (panelcsere), mert ott motorhiba van. Szóval élj, a garancia adta lehetőséggel!

(Azt nem tudom mi lesz ezeknek a nem túlzottan nagy hibás modelleknek a sorsa? Mennek a szelektívbe? Alkatrészcserével máris ismét kifogástalanok lennének....)

Előzmény: szalamander007 (57413)
szalamander007 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57413

Vagy van még az a lehetőség,hogy valaki(k) készítenek egy jó csere panelt,amit kiegészítenek plussz aux kimenetekkel,hamár plux 22 es van benne.

Így használható gép válna belőle.

Előzmény: diginewl (57407)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 -2 6 57412

Nagyon érdekes az üveges hasonlat. De az ACME-ra nem igaz, mert a három feltétel közül egyiket sem tudja produkálni. 

Előzmény: diginewl (57407)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57411

Köszönöm. Neked is. Valószínűleg az MTB lesz a nyerő nálam. 

Előzmény: desiro ML (57408)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 57410

Köszönöm. 

Előzmény: hodika1977 (57405)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 57409

Köszönöm! 

Előzmény: MDmot-3026 (57404)
desiro ML Creative Commons License 2024.03.01 -1 2 57408

Nyilván olvastad a fórumot mostanában, így saját tapasztalatként annyit tudnék hozzátenni, hogy szerintem a hajtása nem, de a motorja valóban egy kicsit hangosabb mint az ACME-nak. Tényleg könnyen szerelhető, nálam van már 4-5 üzemóra mögötte, jól működik hiba nélkül. A helyességükről többen megírták, hogy a kettőből lehetne egy korrektet csinálni (ez kb. megállja a helyét), de a felület simaságában, réz kiegészítőkben egyértelmű az ACME előnye az MTB-vel szemben. A működés/szerelhetőség/játszhatóság terén viszont nálam egyértelműen az MTB a jobb választás. Viszont továbbra is tartom, hogy egy nullszériát be fogok szerezni aztán majd ráteszem egy MTB belsőre :)

Előzmény: Zolivonat72 (57402)
diginewl Creative Commons License 2024.03.01 -2 6 57407

Nézd a másik oldaláról a dolgokat! Szerencsés ember vagy, és van még egy jó mozdonyra esélyed minimális bosszúsággal (=vissza kell vinned cserélni). Miért? Visszaviheted, kicserélik, és lehet, hogy másodikra már egy jó modellt kapsz.

Képzeld el, hogy a mozdony az első tulajnál éveken át dobozban pihent, benne a hibával. Eladja, kipróbálás előtt minden OK (1-2 percet járatja a biztonság kedvéért, a tiszta lelkiismeretért), aztán ahogy írod, megtörténik a baj. Na ott már rendben van, hogy dühös az ember, bár az meg meg használt.

Mindenen annyit tudtok problémázni, aztán persze minden legyen olcsó is. Ez nem megy.

Annó olvastam egy BP. VIII-ker üveges bolt bejáratán:

Mi olcsón, jól, és gyorsan dolgozunk. Ön ebből kettőt választhat. Örökérvényű gazdasági modell. Mindenhol ez van, kár ezen vitatkozni.

 

Előzmény: szalamander007 (57400)
Jegkoko Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57406

2023 március 19. én rendeltem elő és ugyan úgy van a státusza, tehát nem mostanában fog megjelenni.

Előzmény: e_zsolt (57403)
hodika1977 Creative Commons License 2024.03.01 0 3 57405

Hajtása zajosabb,ahogy a motorja is mint az A.C.M.E.

Vilagitása gyenge,mint az M41 nek. Kicsit foglalkozni kell a fények átvilágitása miatt vele.Kasztni meglepően könnyen lejön,jol szerelheto. Szükebb iveken elmegy,mert a fellépőket a forgovázakra szerelték,és a kasztni is fentebb van mint a valoságban. 

A ventilátoros "csodátol" üzembiztosabb,de kevésbé részletes.

Előzmény: Zolivonat72 (57402)
MDmot-3026 Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57404

Megvettem, beletettem a dekódert és azóta is teszi a dolgát. Korántsem olyan macerás mint az ACME. Van egy abból is, de a digit üzem kipróbálásához is többet kellett bütykölni mint ameddig maga a próba tartott... 

Előzmény: Zolivonat72 (57402)
e_zsolt Creative Commons License 2024.03.01 0 1 57403

Sziasztok!

Van valakinek információja arról, hogy mikor jelenik meg az ACME 55304 szettje. Medikernél rendelés alattra változott a státusz de nem tudnak mondani semmit az érkezésről. Ez a komfort kocsis szett 

Zolivonat72 Creative Commons License 2024.03.01 -5 4 57402

Az MTB Gyíkokkal milyen tapasztalataitok vannak? Azért kérdezem mert, maga a mozdony az tetszik. Csak hát a minőség.....

A híres " jutyúber" videoját nem kérem köszönöm. 

k robert2 Creative Commons License 2024.03.01 -1 0 57401

Azért manapság az európai N-es modellek minimum dss előkészítéssel jönnek ki jellemzően 6 , 12, 14,18 polusú foglalattal a régebieket természetesen mindig forrasztogatni kellett

 

Előzmény: tumikas (57310)
szalamander007 Creative Commons License 2024.03.01 -1 2 57400

Végig követtem itt a napok óta zajló beszélgetéseteket,adtam egy esélyt a masinának(gyártónak),de megrendültem,

el állok a vásárlástól.

Köszönöm a válaszaitokat.

 

Üdv.

Előzmény: csíkos-háTTú (57398)
szalamander007 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 57399

Lehúzta 10 v ról kb.  7-8 v ra. 

 

Előzmény: nazareth (57397)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.03.01 0 2 57398

Két dolog lehetséges:

1: motor ment el zárlatba. Ilyen gyorsan azért nem szokott, de az ilyen technikávcal előállított motoroknál bármi lehet, meg az ellenkezője is.

2: ami valószínűbb, hogy a panelen a digit üzemre szánt un. puffer áramkörben lett zárlarto a három SMD kondenzátor* közül az egyik. Jó, hogy észervetted, és lekaptad a sínről, mert ha újra megpróbálod, akkor nagy az esély, hogy el is durran a kondenzátor benne.

Akárhogy is, mivel pár napos a modell, garanciában cseréltetni, és nem érdemes a javíttatásával még vergődni.

 

*: Ez nem az bizonyos SMD kondenzátor, ami közvetlenül az áramszedésre van kötve.

Előzmény: szalamander007 (57396)
nazareth Creative Commons License 2024.03.01 0 0 57397

Lehúzta a feszültséget? Ilyen esetben a feszültség többnyire a betápvezetékeken-síneken-kerekeken-forgóvázbekötéseken esik le; a LED-ek már elég közel vannak a motorhoz. 

 

Ha ugyanaz a motor került az M63-ba, mint a Csauruszokba: nekem eddig 3 lett körtüzes. 

Előzmény: szalamander007 (57396)
szalamander007 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 57396

Hát nem tudom,de akkor miért ment el a világítás?

Előzmény: Zolivonat72 (57395)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!