Hát ez az állat felbandukol, azért elég gyenge érv, ilyen alapon kb. 20-al kellene menni mindenütt Indiában a vonatoknak, főleg éjszaka és még köd sem kell hozzá. És ha így lenne, akkor tervezzék így a menetrendet és egy szót se szólok. Meg úgy mellesleg a vonatirányítóknak pont az a dolga, hogy ne csókolgassák egymást a vonatok.
Mert a sin az mar csak olyan, hogy semmi nem keresztezi, allatok sem szoktak felbandukolni ra, stb... Plusz gondolom te is inkabb kesel, mint hogy esetlegesen egy bizber vagy akarmilyen hiba miatt megcsokold a szembejovo vonatot.
Hozzátok képest akkor nekünk még szerencsénk volt, mert a mi vonatunk Varanasiból indult, de így is összeszedett 5-6 óra késést.
Valamit azért nem értek, a kötött pályás közlekedés biztonságosabb a közútinál (állítólag), akkor a köd miért játszik ekkora szerepet a vonatok menetidejében (indiai utastársak ezzel magyarázták a késést).
Közúton még megértem, hogy lassabban kell menni a köd miatt, de a vonat csak a síneken tud menni, tök mindegy mi van körülötte. Valami más dolog lehet a háttérben.
(Japánban egy ilyen késés miatt már az összes vezető harakirit követett volna el. Nem is késnek a vonatok.)
A vonatról jutott eszembe okt 13 tájékán ment volna a vonatunk Varanasiból este 18h 15 kor Agra ba. Késés volt este 18h15 helyett másnap 14h30kor indult a vonat, de nem elég hogy később indult még a menetideje is késett vagy 4 órát összesen kijött olyan 28 óra késésre !!!! Ez előre foglalt sleeper vonat volt. Borult az egész útvonaltervünk foglalásunk miatta.
Kicsit csapongok időben, mert a mai legfrissebb "élményünk" az isztambuli reptéren bevezetett tranzit utas ellenőrzés volt (kifelé még semmi ilyesmivel nem találkoztunk).
Ugyanaz az átvilágítás, mint Delhiben és itt is elveszik a palackokat, stb.
Dohányosok figyelem!!!!
Delhiben, Isztambulban a kézipoggyász ellenőrzésekor elveszik az öngyújtókat!!! Vigyetek gyufát, azt nálatok hagyják.
Hajnali 5.15-re értünk a reptérre (Turkish Airlines), a gépből kiszállva egy folyosón, majd egy mozgólépcsőn jutottunk a vízum kiadását végző részhez.
Némi sorban állás után egyből állhattunk is vissza a sor végére, mert nem töltöttük ki a kis cetlit, ami a beléptetéshez kell (a terem jobb oldalán vannak az asztalokra kirakva. Név, cím (otthoni és indiai szállás), stb kitöltése után állhatunk csak sorba). Rövid várakozás után útlevél + e-vizum lap beadása, majd (esetleges fényképezést követően) jön az ujjlenyomat vétel.
1. balkéz 4 ujja
2. jobb kéz 4 ujja
3. két hüvelykujj egyszerre
helyezendő a kis üveglapra.
Ez normál esetben max. 1 perc, hát nálunk lett belőle vagy 10-15, mert asszony ujjai nem nagyon akarnak lenyomatot hagyni. Az indus tisztviselő már sírva röhögött és csapkodta a térdét, mikor sikerült végre értékelhető eredményt kapni. (Szerencsére nem csak mi, hanem ő is viccnek vette a dolgot.)
(Dohányosok figyelmébe: a mozgólépcső előtt, vagy 30 méterrel van a "Smoking Room", a hosszú út elvonási tünetei itt enyhíthetők).
Tuk-Tuk.
Elég vegyes a kép, sokan pofátlanok, olyan árat mondanak, hogy kinyílt a bicska a zsebemben.
A Karol Bagh negyed "kínai" piacától a szállodánkig lévő, kb. 700 m-es útra mondott egy sofőr 100 INR-t. Inkább hazasétáltunk (kezemben a GPS-el, amibe korábban bevittem a szálló koordinátáit).
Előtte egy kollégája 10 rúpiáért vitt bennünket a 3 km-re lévő üzletig, meg vissza a piacig. (Nem véletlenül, mert közbe megkért bennünket, hogy menjünk be egy üzletbe, ahol töltsünk el 10 percet és akkor ő majd kap egy üzemanyag jegyet, ha még vásárolunk is valamit akkor több jegyet kap). Szerencséje volt, vettünk egy-két dolgot, és így két jegyet kapott. Az út végén tartotta magát az árhoz (ő ajánlotta eleve a 10 rúpiát).
Mindentől függetlenül, szerintem nem szabad kihagyni, a Tuk-tukolás olyan élmény volt, mint gyerekkoromban a körhinta (kapaszkodni azért nem árt és a fejeket beszálláskor tessék behúzni).
Bocs, hogy nem válaszoltam, de közben megjártuk Indiát. Ma délben érkeztünk haza.
Az e-visa igénylése teljesen zökkenőmentes volt (a banki utalás "elvérzése" esetén lehetett folytatni a kérdőív - a hajam égnek állt tőle, micsoda kérdések - kitöltését).
Kisebb beszámoló az útról.
Az e-visa-hoz járó ingyenes mobil SIM kártya kioszkot NEM találtuk Delhiben a reptéren, emiatt egy Vodafone Sim-et vásároltam (600 INR).
Mivel nem töltöttem fel, ezért csak arra volt jó, hogy az itthon maradottak el tudtak érni, amikor csak akartak (én meg esténként a szállodák Wifi-jét használva telefonáltam).
Az angoljukat szokni kell. A reptéri pénzváltó például a következőképp kérdezte meg, honnan jöttünk: "from VICC kantríí?" (már csak a kiejtés miatt írom fonetikusan).
Magamban arra gondoltam, hogy mennyire igaza van, mert bizony elég "vicc kantri" Magyarország (például, ha összehasonlítjuk hazánk és Delhi lakosainak számát, bizony nem mi jövünk ki győztesen, ... ).
Tapasztalataink elég vegyesek, a szépség és a mocsok mind megtalálható, sajnos néha közvetlen egymás mellett.
Vonatozni csak az akarjon, akinek jók az idegei és nem kell sehova időre odaérnie. Mi két alkalommal utaztunk vonattal, az első esetben 2 órát késett a vonat (Delhi-Bhopal express), a második volt a legbosszantóbb, mert Varanasiból Delhibe kb. 6 órás késéssel érkeztünk csak meg (a sofőrünk meg közben elpárolgott, emiatt taxiztunk egyet a szállodáig).
Mi félig magán szervezésben jártuk végig a Delhi-Jaipur-Agra-Orccha-Khajuraho-Varanasi-Delhi útvonalat. A repülőjegyet és az itthoni dolgokat (vízum, oltás, biztosítás) mi vettük meg, az út megszervezését egy kinti utazási irodára bíztuk (nem volt olcsó, de kényelmes). Az út nagy része így gond nélkül lezajlott, az utolsó nap, a vonat késése miatt akadt csak porszem a gépezetbe.
Tuk tuknál mi a helyzet? Ott is van e óra , mennyiek az árak ? Most voltunk Indiában-okt elején -- 20 taxi vagy tuktuk- utazásunk közül egy se kapcsolta be magától, bár nem is követelgettük tőlük. Egy tuk tukos meg azért, hogy megvárt minket 3 órán keresztül 300 INR t akart kérni, balhézni próbált, aztán nem kapta meg az összeget, pedig mondtam neki, hogy visszafelé nem kell megvárni--persze úgy csinált mintha nem értené. (Ez mikor Varanasiból Sarnath ba vitt minket a tuktukos kb olyan 300 Rs volt)
Mumbai + Kerala kipipálva. Ha valaki arra készül és kérdése van szívesen segítek- Kochin,Munnar,Thekkady,Alleppey,Kumarakom,Kovalam, Trivandrum , Mumbai témában.
(A taxik első kilométere 22INR a további 18INR/km átlagosan. Bekapcsolt órával természetesen. Addig nem ülünk be , amíg be nem kapcsolta. Mumbai-ban átl. 4-ből 1 volt hajlandó bekapcsolni. Az óra nélküli ajánlott ár a valós viteldíj 1.5-10 szerese volt)
Ha olyanok lesznek a klrülmènyek nyilvàn kihagyom, nekem sem cèlom àllatokat kínozni! Viszont mivel bakancslistàs program, ha màr ott vagyunk egy pròbàt megèr...
[i]...mit kell tudni ròla?[/i] - Tavaly pont a kambodzsai látogatásunk előtt pusztult egy ilyen "turistás" elefánt Angkor-nál mert túlhajszolták (meg egyébként megfelelő módszerekkel "nevelik" is a jószágot, hogy turistabarát maradjon). Nem tartom valószínűnek, hogy pont Indiában lennének mások a körülmények, úgyhogy speciel én az ilyesmit az állatvilág iránti tiszteletből meg némi jóérzésből kifolyólag inkább kihagynám.
Nagyon jò a fòrum, rengeteg segítsèget kaptunk a sok hozzàszòlàsbòl. Februàr vègèn utazunk Goàba, biztosan lesz mèg kèrdèsem, de ami elsősorban èrdekel ès nem talàltam ezzel kapcsolatos leíràst: hol tudnànk " elefànt túràn " rèszt venni ès mit kell tudni ròla? Lenne esetleg valaki aki kipròbàlta, vagy tudna hasznos infòval szolgàlni? Előre is köszönöm!
a fizetesnel nekem is problemam volt, mert a vegen a fizetes opcional nem az axis-t valasztottam. Az egesz addigi kitoltott urlapom egy pillanat alatt eltunt es "error" uzenet jott vissza.
Ekkor ujbol kezdtem az egesz kitoltest elolrol es a vegen mar az axis-ra kattintva sikerult a bankkartyas fizetes. A vizumom ezt kovetoen 24 ora mulva megerkezett. :-) Fel a fejjel, menni fog.
Szia. Nem tudom mi a problémád, de korábban valaki írt egy lehetséges megoldást a fizetésre (azért jegyeztem meg, mert gyerekem is napokig küzdött azzal, hogy nem tudta a vízumot kifizetni):
Basszus. Panoráma röntgen és komplett CT nem készül?
Az ujjlenyomat vétel olyan, mint nálunk az útlevélkészítéskor? (No, akkor az asszonnyal sok dolguk lesz, itthon is majdnem kevés lett a 10 ujja...). Inkább el sem mondom neki, mert a végén még itthon maradunk...:-)
Szerintem érdemes szólni nagy hangon ha 500 ast ad az ember hogy hallja más is . Reptéren elfelejtettem ezt a szabályt, gondoltam csak nem , ... aztán mégis
Másik taxis kaland, Mumbai (útvonal Dadar-Mumbai Reptér kb 12 km) Lealkudjuk a taxit 400 Rs re olyan 800 ról kb) Elvisz minket a végén mondja ad egy 100 ast adjak neki 500-as és úgy meglesz a 400 Rs.
Ideadja a 100 ast odaadom az 500-ast erre mutogat egy 100-ast mintha azt adtam volna . Kiabálom neki hogy NO kissé egzaltáltan. Szerencsére a reptéren vagyunk fegyveres őrök stb. így nem nagyon megy bele ő sem a vitába, hamar otthagyja .
Harmadik eset amit leírok a reptéren történt !! Reptéri üzletek 40 rs ért veszek vizet-- 500-ast adok erre 100 ból ad vissza !
Mondom neki hol a többi erre ő bizonygatja, hogy 100-as volt nézzek bele a kasszába nincs ott 500-as : na tényleg nem is volt a kasszában 500-as .
Na otthagytam hullafáradt volt 2 napja nem aludtam nem volt kedvem utánajárni. Még a Delhi reptéren is megcsinálják.
Szemetek..., miért itthon nincs hasonló átverésben, nyomulásban részünk?
Ők talán egy "kicsit" élelmesebbek, erőszakosabbak a hazai versenyzőknél.
Amikor olvastam a tuk-tukos "élményedet" eszembe jutott a házunk építése, na akkor a "vállalkozók" részéről többször ért ilyen agresszív nyomulás (többnyire a szakértelem hiányát próbálták meg pótolni vele).
Egy taxis kalandomat leírom. Persze volt több is. Nagyon szemetek. Varanasziból Sarnath ba tuk tuk oltunk. Megyegyezek a sofőrrel vagyis lealkudom 400 RS-re (kb 1500 ról) kb 12-15 km re van a célállomás. El is visz persze többet akar kérni ezért meg azért indokolja , de főleg azért mert merted lealkudni . Megkérdezzük mi lenne ha megvárna visszafelé , na ez hiba volt , mondja 300Rs ért vár meg. Persze sejtem nagyjából hogy a várakozási óradíjak taxi esetén olyan 20 Rs/óra , tuk tuk esetén max fele. Mondom neki már ordítva ember ne várj meg mert nem fizetek neked várakozási pénzt, az meg tetteti mint aki nem érti, nem akarja felfogni.
Olyan 2-3 óra múlva végzünk a hülyéje meg ott van mondja fizessük ki a 300-at mert ránk várt , ott bizonygatja a hülyéje adja elő a színjátékot hogy fizessünk neki a semmire . (Persze közben volt 2-3 fuvarja itt ott és épp arra járt gondolt benéz a várakozási díjáért) Próbálja meggyőzni a taxisokat is ott előttünk hogy járna neki a pénz azok nem is mondanak neki semmit , csak hallgatnak minket is meg a tuk tukost is.
Eldöntöttem, hogy nem fizetek neki , nem is fizettem és végül más tuk tukkal mentünk vissza.
A pénzért nagyon sok mindenre képesek, nagy úr a pénzéhség.
Egy kicsi lakatot esetleg nem árt vinni. Rossz tapasztalatunk nem volt, de sok hotelszoba ajtaján ott a lehetőség, hogy lakattal is lezárd, gondolom nem véletlenül. Biztos néha előfordul, hogy eltűnik egy-két holmi a szobákból, mivel nyilván nem csak egy kulcs van. Azt láttuk, hogy az indiaiak is lakatolják a hotelszobáikat, sőt a vonaton még a táskáikat is...
Hacsak nem valtozott a helyzet a nagy Demonetizacios Elkuras utan, akkor gyak semennyire. A standard mukodesi parameterek: havi 2-3 automatas kp felvetel.
Automatás kp felvételre úgy tudom sok helyen van lehetőség, de pont ezt szeretném elkerülni (láttam egy-két fotót a kinti bankokról, ATM-ekről hát vannak köztük nem túl bizalom gerjesztőek szép számmal).
Túl sok készpénzt sem akarunk magunkkal vinni (ezzel egyszer Egyiptomban már pórul jártunk és Indiáról sem hallottam jókat ilyen téren).