Tehát akkor az a 18-200 a D5-ön lesz 18-200, mert a D5 ugyebár nem full-frame.
Nem érted. Akkor megpróbálom magyarázat nélkül, csak a puszta tényeket leírni:
A 18-200 a D5D-n olyan képet csinál, amilyet a 404si-den egy 27-300-as obi csinálna, nem olyat, mint a Cosinád. Ahhoz, hogy olyan képet csinálj a D5D-n, mint a 404si-n a Cosinával, neked egy 12-13 mm körüli fókusztávolságról induló objektívre van szükséged.
"Az általad belinkelt Tamron 18-200 pont jó példa erre, fullframe érzékelős gépen ugyanis nem használható, APS-C-hez viszont fel kell szorozni, vagyis full frame érzékelős gépen kb. 27-300 mm fókusztávolságú objektívnek felel meg a látószöge."
Tehát akkor az a 18-200 a D5-ön lesz 18-200, mert a D5 ugyebár nem full-frame.
Úgy emlékszem, a D5 kis kitobjektíve is olyan, hogy fullframe gépen nem használható, a D5-ön viszont valóban 18mm-nek megfelelő látószöget ad, csak hát az megmurdelt. (majd szétkapom valamikor, ha hozzámkerül, hátha gatyába tudom rázni)
Nézegettem ezt, de nem tudom, hogy a gyújtótávolsága a digit vázhoz van-e kalkulálva, vagy hogy mennyire hajlandó pl. egy mostani, Sony Alphához való optikával együttműködni az ADI vakuvezérlés.
Ezzel az objektívvel működik az ADI. Ezt mindig ellenőrizheted a dyxum.com Lenses menüpontjában. A lényeg, hogy "D type lens" legyen.
Az objektívek gyújtótávolsága annyi, amennyi. Az nem mindegy, hogy mekkora érzékelőre képezi le a képet. Ebből következően a gyakorlatban APS-C érzékelőt használó gép esetén a gyújtótávolságot fejben mindig fel kell szorozni, hogy ahhoz a látószöghöz juss, amit a 404si-n megszoktál. Az általad belinkelt Tamron 18-200 pont jó példa erre, fullframe érzékelős gépen ugyanis nem használható, APS-C-hez viszont fel kell szorozni, vagyis full frame érzékelős gépen kb. 27-300 mm fókusztávolságú objektívnek felel meg a látószöge.
Az előbbiekből következik, hogy a 404si-n 19 mm-es fókusztávolságú objektív látószögének az 5D-n kb. 12-13 mm fókusztávolságú objektív felel meg. Ilyen a Sigma 10-20 (csak APS-C), a Sony és a Tamron 11-18 (szintén APS-C, valószínűleg azonos a kettő, a Tamron gyártja bérmunkában a Sonynak), valamint a már bejelentett, de még nem kapható Tamron 10-24 (APS-C), és a Sigma 12-24 (full frame).
Úgy tűnik, hogy akik kipróbálták és a tapasztalataikat meg is írták a Dyxumon, azok nincsenek annyira oda ezért az utazózoomért: http://www.dyxum.com/lenses/detail.asp?IDLens=192 És ráadásul az is 27-es a digitális vázon. Ha digitálison valóban nagylátó objektív kell, akkor az egy kisebb vagyon (jó, ha nem is vagyon, de minimum drága). Én most használok egy 3.5/14-es Sigmát, nagyon tetszik. Ha minoltás általános egyenértékesben gondolkodunk, akkor két nagyon jó állapotú Beercant lehet kapni az áráért. Többen ajánlották már itt a Sigma 10-20-ast (sajnos ritkán kapható használtan, egyszer bolond fejjel nem vettem meg 75-ért), vagy ajánlották már azt az új Tamront, ami (talán) 12-24-es lesz, és akár alapobjektívnek is lehet használni (gondolom, 100 ezer felett lesz az ára).
Régóta minoltás vagyok, van egy kis 404si a táskában, meg mellette az 5D.
Annak idején a 404-hez vettem egy Cosina 19-35-ös optikát, amit imádok, de sajnos ez az 5D-n inkább 30-50mm-nek felel meg, és néha hiányolom nagyon a 18 körüli nagylátót, az 5D kis kitobija meg nincs meg (megdöglött, elkallódott, stb).
Van valami utángyártott objektív, ami ezen a digivázon 18 körülinek működik, vagy direkt ehhez készült annak idején? Nézegettem ezt, de nem tudom, hogy a gyújtótávolsága a digit vázhoz van-e kalkulálva, vagy hogy mennyire hajlandó pl. egy mostani, Sony Alphához való optikával együttműködni az ADI vakuvezérlés.
Mert nagyon vágynék ám valami 18-100 körüli optikára, mert a 404-es alapja, ami 35-70, az azért elég lencsefőzelék. :)
Ha a kép felét ki kell vágnod, mert a másik fele haszontalan, akkor nem tudsz fényképezni.
Köszi, ez nagyon rendes volt tőled. De azért azon elgondolkodnék a helyedben, hány olyan madárfotó készült már, amit telével viszonylag távolról készítettek, mert a madárka valahogy nem akart modellt állni a fotós orra előtt. Aztán a fotós vágott, mert nem tehetett mást. Egész véletlenül pont azt írtam a -- részemről szándékolatlan -- vitánkat elindító hozzászólásban, hogy természetfotós pályázaton szerepelt a feltétel, miszerint vágni szabad, de a beadott képnek mindenképpen legalább 6 megapixelesnek kell lennie. Lehet, hogy a pályázat kiírója már fotózott messziről madarat?
Hiába turbózol fel egy 6 megapixeles képet 12 megapixelre, az információ 6 megapixelnyi lesz benne, és ez a képen is valamilyen szinten látszani fog. Ha utána kivágsz belőle egy 6 megapixelnyi részt, abban meg 3 megapixelnyi információ lesz.
Ha a kép felét ki kell vágnod, mert a másik fele haszontalan, akkor nem tudsz fényképezni. Ezt a módszert akkor szokták használni, ha egy meghatározott,- vagy több egyforma méretű képet kell készíteni. Ha a képnek kb. 5-10%-a hulladék, a maradékot visszaméretezed, nincs isten, aki érzékelni tudja az átméretezést.
Ez nem csalás, apóca, hanem egy egyszerű képmódosító eljárás.
De azt teszel amit jónak látsz, természetesen. Én csak segíteni akartam.
Azt senki nem tudja megállapítani, hogy mitől változott a pixelszám.
Nem érted. Azért fognak kivágni, mert a kép nem elég részletes. Hiába turbózol fel egy 6 megapixeles képet 12 megapixelre, az információ 6 megapixelnyi lesz benne, és ez a képen is valamilyen szinten látszani fog. Ha utána kivágsz belőle egy 6 megapixelnyi részt, abban meg 3 megapixelnyi információ lesz.
Persze lehet, hogy bennem van a hiba. Nem szeretem azt nézegetni, hol a kiskapu. Ha egyszer az a feltétel, hogy a képből lehet ugyan vágni, de 6 megapixelnek mindenképpen maradnia kell belőle, akkor én biztosan nem fogom szoftveres úton felturbózni csak azért, hogy vághassak belőle. Akkor nem adom be a képet, vagy veszek egy nagyobb felbontású vázat. (Inkább az előbbi. Nem vagyok Krőzus, viszont van családom.)
Csak hogy mennyire jól eltalált gép a régebbi: persze, több a Sony A300 4 megával, de hogy megkapjam azt a zajszintet, amit az 5D tud, többször fordult már elő, le kellett méreteznem a képet 6 megapixelesre. Vagyis 6 megás felbontásnál nem vernék az újabb belépőszintű vázak a pár évvel ezelőtti gépet. (Az már csak a történetiség kedvéért érdekes, hogy több gyártónak évek kellettek ahhoz, hogy végre belepakolják a vázaikba mindazt, ami az 5D-ben már benne volt: említhető itt a szenzormozgatásos stabilizálás, vagy az oldalra forduló menü a portréállásnál avagy a 'szemre induló' fókuszálás... )
Bármelyik képedet át tudod alakítani akár 10-20 Mp-sre is. Nem kell hozzá különösen komolyabb képszerkesztő program sem, megteszi az Office-hoz adott MS Photoeditot is.
Az átméretezés funkcióban pixel alapon megadod, hogy hányszor hányas legyen a fotód, vagy annak egy része. Több részletet nem fog mutatni, de megnő a mérete és akkor már megfelel a nem túl bölcs pályázati kiírásnak is.
Pályázati kiírás - ebben az esetben csere, jogos. Ezzel együtt a legtöbb amatőr számára a net a közzétételi hely, az a kiállítás. A családi és hobbifotósnak pedig ott a 10X15-ös nyomtatás. Erre még jó néhány év múltán is kiváló lesz a KM 5D. A Fotozz.hu oldalon is kitűnő fotók vannak fent KM 5D-vel, főként makrók és természetfotók. (Van egy A300-as Sony vázam is. Biztos van, akinek fontos, de például az ellenfényes felvételeknél a kissé agyonreklámozott kompenzációs funkció (persze biztos van, aki használja), az ellenfényes fotóknál méretes parasztvakítás. És ilyeneket ki lehet még találni (arcfelismerő rendszer és társai), teszik is majd azok, akiknek ez a dolguk.
És egy sor olyan hobbifotós, amatőrfotós funkciót lehetne mondani, amire nem is kell jobb váz, mint a D5D, csak hát ott a mindenki agyát szépen átmosó marketing, ami eladja nekünk a felesleges funkciók sokaságát.
A múltkor olvastam valamelyik természetfotós pályázat kiírását. Szerepelt benne az a feltétel, hogy a benyújtott képen a vágás engedélyezett, de legalább 6 megapixelesnek kell lennie.
Vagyis ha D5D-vel csinálod a képet, nem vághatsz. Aki tehát pályázni akar a képeivel, jobban jár, ha vesz egy nagyobb felbontású gépet. Én nem szoktam pályázni, tehát megtartom, amíg el nem romlik. Addig inkább objektívekre gyűjtök...
Kissé besült ez a valamikor szép napokat megélt fórum... Elég nagy volt itt a forgalom. Pedig milyen jó váz ez az D5D, minden alkalommal rácsodálkozom, amikor a kezembe kerül. Több nagy cég is csak pár év késéssel tudta belerakni mindazt, ami ebben a vázban már benne volt. És egy sor olyan hobbifotós, amatőrfotós funkciót lehetne mondani, amire nem is kell jobb váz, mint a D5D, csak hát ott a mindenki agyát szépen átmosó marketing, ami eladja nekünk a felesleges funkciók sokaságát.
Aztán volt egy újabb rácsodálkozásom a napokban, amikor megkaptam az egyik fórumtárs Minolta Dynax 5-ös filmes vázát. Az is tudott mindent, ami fontos volt, már 2001-ben, amikor kiadták. Például a fókuszpontok megválasztását, az ADI vakuvezérlést stb. Csak éppen nem szerzorra, hanem filmre rögzített... de nagyon jó kis gép.
(Más: ma már ott tartunk, hogy 50-ért is hirdettek az Apróneten D5D vázat. Hát ha még kicsit lejjebb mennek az árak, akkor veszek egyet a nagyobbik gyereknek is, kiváló tanulógép lesz, objektívet meg bármikor tudok adni neki...)
"Igazi bátorsággal" (félek, de legyőzöm) áltam neki a szenzor tisztításnak. Most utólag kijelenthetem, kár volt ennyire tartanom a dologtól. Az eredmény magáért beszél. Megfelelő körültekintéssel, átlagos kézügyességgel a feladat végrehajható. A megfelelő méretű körte fecskendő beszerzése nagyobb feladat volt.
Eladó egy Konica-Minolta 5D típusú digitális fényképezőgép + AF DT 18-70 F3.5-5.6 D kitobjektiv, szép hibátlan állapotban mindkettő, + pótakku, doboz, leírás, töltő, CD, kábelek, stb.., itthon vásárolt, minden papírjával gépváltás miatt. Megtekinthető Bp. vagy környékén egyeztetett helyszínen.Ár:57e T:20/9302 464