A kocsi történetét ismerem, de azért kösz! Nagyon izgalmas az éjszákába utazni vele, jelenlegi állapotárol nem írok semmit de ha igy marad sokág nem fogja birni.
"A miskolci 40-es szakszolgálati villamosról már volt szó: ő eredetileg a 33-as pályaszámú U típusú HÉV-kocsi (M IV) volt, mely később Füzesi acélvázas kocsiszekrényt kapott. Miskolcon közlekedett 79-es pályaszámmal, majd forgalomból való kivonása után munkajárművé lett átalakítva. Ő az utolsó, rendszeresenközlekedő 1000-es jellegű kocsi, amely tény értékéből keveset von le az, hogy a homlok- és az egyik oldalfalát is átalakították: az elejére két fényszóró került a hagyományos egy helyett, az oldalára pedig rakodóajtót építettek. "
A miskolci túrára beneveznék én is, már amennyiben tudunk időpontot egyeztetni, ami nálam elég nehéz. De ha sikerül, akkor leviszlek-visszahozlak benneteket kocsival.
Ha olvastad a dolgaimat, akkor tudhatod: azért vettem meg, mert üzemképessé szerettem volna tenni, és egy nosztalgiajárat formájában rendszeresen-rendszertelenül járni vele. Elég sok falba ütköztem és világos lett, hogy ezt a BKV-nál nem nagyon akarják. Így konkrétan nem mondtak nemet, hanem olyan dolgokat-feltételeket állítottak fel, ami jó pár milkómba került volna, (és itt nem a gép felújításáról beszélek, az plusz) és akkor sem garantálták volna azt, hogy akár egy métert is mehetett volna a BKV sínhálózatán. Így gondolom megérted, hogy nem kezdtem bele, pedig alkatrészek, felújító csapat, minden összejött volna.
Ezek miatt most a járgányt eladnám. Én is szeretem a régi villamosokat, de azért a kertben nem akarom nézegetni. Ez valamikor söröző volt, a berendezése még most is benne van, nagyon szép, csak egy festés kellene rászánni.
Ha akarod, a kapcsolataimat átadom. Jobban örülnék, ha valaki hasznosan tudná használni, nem szeretném, ha az ERECO-ban végezné. Azért ez akkor is egy műszaki emlék, sokaknak érzelmei fűződnek hozzá, megdobban a szívük, ha látják, stb. Volt már olyan is, hogy ahol most áll a parkolóban, felhívott egy nosztalgiázó öregúr, hogy neki mindent megérne, ha egy negyedórára felszállhatna és elüldögélhetne a fapadokon!! Persze beülhetett.
Szóval röviden ennyi. Lehet, hogy a végén hazahozom, ha nem tudom eladni, vagy nem lesz muszáj elhoznom onnan. Addig ott marad.
s-zoli a miskolcon elfekvő tujákra gondol. Nagy saram, hogy már másfél éve ígérem, hogy elmegyek vele végigjárni a terepet, és feltérképezni ezeket a csodákat, de sose bírom tényleg megtenni :( Én anno probáltam kapacitálni itt-ott, hogy ezt vagy azt közülük szerezzük meg, a (nem) látható sikerrel.
Amúgy a 2624 (a kis szívemcsücske:) tudtommal tető alatt van. A Stukák, BVVV O is. Az 5880-as meg 5884 :)
Ja, egyébként az 58-as kapcsán újra felmerült a nosztalgiázás ötlete - legalábbis bennem. Most nem akarok itt offolni, de ha átjössz az 58-as topicba, ott szívesen megírom, hogy mi az ötletem. Egyébként nekem ez logikunak és egyszerűnek tűnik, bár ha a BKV megfúrta EGY (!) DARAB EZRES NOSZTALGIAKÉNT VALÓ KÖZLEKEDTETÉSÉT, akkor komoly aggályaim vannak...
Na ez egy nagy meglapetés volt! Olvastam az elkeseredett írásodat is a síndöcis topikban, és hát néhány keresetlen szó hagyta el a számat a BKV irányába. Persze lehet, hogy nem őket kellene szidni, hanem azokat, akik a pénzt rosszul osztják el.
"Az jelenleg nem villamos, hanem egy villamosnak látszó bódé, aminek nincs használata."
Ez már költői... de hátha valaki fel akarja a jövőben újítani, és annak azért jobb, ha kevéssé látszik meg az időjárás hatása a "bódén". A másik, hogy ilyet fan nem mond, hogy "csak villamosnak látszó bódé". Az villamos marad - legalábbis számomra - addig, amíg szét nem szedik, tehát restaurálható állapotban marad:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))