Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
A típusokat leginkább a "Group by range" beállítással tudod megkeresni. Persze ehhez tudni kell a pályaszám tartományokat. :-) Ezek itt is benne vannak
Én nem tudok ilyenről, én is a netről tájékozódok. Vannak könyvek, de a kocsikról, kocsitípusokról csak nagy általánosságban írnak*. Ráadásul nekem régebbi könyveim vannak, nem is figyelem, mik jelennek meg. (Amúgy is lökésszerűen foglalkozok a témával, pár év szünet után most vettem elő megint az Amtrak témát.)
Konkrétan mi érdekel? A kocsitípusok leírása? Melyek, van-e valami kedvenc? Milyen mélységben? Amit írsz az alapján úgy sejtem, hogy igazából az Amfleet/Viewliner/Horizon/Superlinerliner kocsik jönnek szóba.
Mi a közelmúlt, mikortól?
*Van jó pár könyvem a híres vonatokról, de pl. az egyes kocsikról csak a jobbakban van valamennyi leírás. Az engem érdeklő consist meg még kevesebben van. A kocsik leírása, ismertetése szempontjából a Northern Pacific könyv a csúcsszuper a North Coast Limited kocsijairól.
A keleti parti vonatokhoz meg volt dormitory-lounge is, ex-10-6 sleeper, ahol a korábbi roomette-ek a személyzeti hálók, a bedroom-ok helyén meg részben WC-k, zuhanyozók vannak, a maradék meg egybenyitva egy pihenő lounge area. Nekem megvan a Waltherstől, persze az ablakokat nem tömte be (két ill. egy ablak).
Alaprajz, egyik és másik oldal, valamint vonatban - nekem pont így van H0-ban, az 1700-as sorozatú ex-coach poggyász, a dormitory-lounge, Viewliner-ek, Amfleet kocsik...
Szerintem már nem nagyon lehetnek baggage-dormitory kocsik. A mostani videókon egyáltalán nem látok heritage kocsit, a poggyász már mindenhol az új Viewliner II-es.
A Superliner vonatokban általában van dormitory*, ott elvan szerintem a poggyászkocsi kiszolgálója is.
*A Superliner II-es Transition Sleeper erre van kitalálva, meg ugye az átmenet a szintkülönbségek között.
"The railroad employee in charge of the baggage car is called the baggageman." (google, de én is úgy tudom)
A courier volt, aki személyesen kísért egy küldeményt, mert nagyon kellett vigyázni rá, vagy mert pl. kis élő állat volt, amit etetni-itatni kellett.
Mai időkben a baggage car ritkán megy 12 óránál hosszabb útra, azt meg a dolgozó kibírja hálóhely nélkül. A több mint egy napos Chicago-Pacific expresszekbe meg tehető baggage-dormitory car, a No 1450 - 1633, vagy a baggagemen átmennek a személykocsiba vécére.
A velemenyezok szerint Illinoisban a CN es Missouriban a UP egy-egy szakaszan a jel nem megy el az utatjaro sorompojahoz ha a gyorsabb Amtrak vonat tul rovid.
Nem, az pont a kocsiban lévő munkahely megszüntetését jelenti.
Courier = futár, szinonimái: messenger, dispatch-rider. Most nem emlékszem pontosan, hogy hogyan fogalmazták meg a messengert, de a jelenlétét egy csillag jelölte a poggyászkocsikon. Erre a C&O könyvben azt írja, hogy a "Star cars had heat, light, and washroom facilities to accomodate a crew".
Furikaznak Amtrak baggage-ok tokuresen is, egymashoz kapcsolva egy-egy vonaton mert van egy vasuttarsasag (most nem tudom fejbol melyik, CSX talan?) amelyik keri az Amtraktol hogy allitson ki egy minimum hosszusagu szerelvenyt a jelzoberendezes megfelelo mukodese miatt amit tehervonat hosszakra terveztek.
Ha jól sejtem a vége felé már csak ezek az 1100/1200/1800-asok maradtak
Azért ezek is voltak vagy 150-en. Meg az 13nn Heritage Fleet Short Baggage Cars, ezekből láttam egyajtósat. Az 1382-es '56-ban a Chief-ben, a Kansas-i balesetben még baggage-dormitory (személyzeti háló) volt, mára csak az 1350-'64-esek maradtak meg, de már dormitory funkció nélkül.
Megmaradtak Baggage-Dormitory-nak a 14nn és a 16nn-ek, bár ezekből többet eladtak 95-ben, ki tudja, mi lett belőlük :-) A baggage kocsikba kellett ember, akik út közben az ajtóhoz készítik a kiraknivalót. Lehet, hogy a courier fcilities removal a dormitory jelleg megszüntetése volt, mint a 1350-'64-eseknél a HEP konverziókor.
@paca664: a baggage-okban vasutasok utaztak, nem gondolom, hogy bezárták volna őket, még menet közben sem.
Az egészen nyilvánvaló volt nekem is hogy tolóajtók, ellenben ami nem: Kézzel nyithatóak-e pl. menet közben, vagy villamosan reteszelődnek? Ha igen, akkor gyárilag is van-e bennük ilyen retesz? A kulissza és a retesz helye simán útban lehet az eredeti széles ablakoknak.
Én abban sem vagyok biztos, hogy ezekben volt személyzet. A rajzos képen az utolsó mondat: "Modifications included...removal of courier facilities from some cars."