A 175 esztendős Ganz Holding Zrt. jubileumi évhez kapcsolódóan néhány korabeli e cég elődvállalatai által készült jármű kerül felújításra, melyeknek munkálatai a napokban megkezdődtek.
És a V40-es ügyében mielőtt bármiféle felmerülne, ami nem tetszést keltene valakinek, annyit mondhatok még az idén rendbe lesz az is külsőleg téve. Tehát csak nyugalom és türelem. Nem olcsó ezt szakszerűen külsőleg rendbe tenni a V60-as se volt két fillér.
Ha az alap programot elolvastad a meghívón láthattad mikor miről lesz a konferencián szó, tehát senki nem lopott el semmiről sem időt, mert a Kandó életéről két helyen is volt kiállítás. A Kandó teremben a falon és a 175 esztendős Ganz Holding Zrt. jubileumi kiállításon valamint a 3. emeleti teremben Rollup formában. Tehát bőven volt életéről munkásságáról szó.
A 175 esztendős Ganz Holding Zrt jubileumi tárlat a história bizottság emlékülésén is látható volt, és még látható lesz ebben az évben több helyszínen folyamatosan kibővülve. Hisz 175 esztendős a gyár 205 éve született Ganz Ábrahám, 185 éve született Mechwart András, 150 éve született Kandó Kálmán, 85 esztendeje halt meg Jendrassik György tehát évfordulók tömkelege van ez évben.
Aki fontos volt és számított jelen volt. Tv felvétel is készült a konferenciáról, így a médiaszolgáltatás is jelen volt. Kormányzati szintről is voltak ott, így erre sem lehet azt mondani, hogy őket se érdekelte a téma. Lesz még folytatás, mert ez nem csak egy alkalmi rendezvény volt. További helyszínek érdekességek az egyetem honlapján olvasható.
2019. július 11-én az Óbudai Egyetem és a Magyar Vasúttörténeti Park Alapítványa Kandó Kálmán 150 éves évfordulójára nagyszabású rendezvényt szervezett. E rendezvényre a V60-as mozdonyt az A fordító korongra vitték előtte napokon át külsőleg rendbe hozták. A Konferencia 3 helyen zajlott. Fő helyszíne a 3. emeleti kiállító terem konferencia terem volt. Sokan kérdezik, hsőt kérdezhetik miért nem az Orient-csarnokba volt a konferencia. Ennek az az oka, hogy másnap rendezték a vasutas tisztavatót, és arra építették fel a csarnokot. Mivel a csarnok foglalt volt szabad hely csak a Kandó terem lett volna. Mint ismeretes az a terem kicsi befogadó képességű, így esett a 3. emeleti részre a választás. Mivel a fűtőházban pakoltak rendezgettek próbáztak, ezért a West csarnokban sem lehetett volna lebonyolítani a konferenciát.
A konferencia másik helyszíne az A fordító korong volt, ahol magát a Kandó mozdonyt lehetett megtekinteni. Vele szembe pedig társát a V40-est. Harmadik helyszín a Kandó terem volt, ahol az idén 175 esztendős Ganz Holding Zrt. életébe történelmébe nyerhettek a látogatók egy időszaki kiállítással betekintést, valamint a Kandó Kálmán tiszteletére felavatott emléktábla került megkoszorúzásra. Ezt követően a V60-as mozdonnyal közösen körbeforoghattunk az A fordító korongon, majd a résztvevők 2 turnusba felülhettek a Kerti vasútra.
Tehát a konferencia jól sikerült. A főépületben alapból nincs és nem is volt lift, így azt hiányolni nem lehet.
Viszont ott van Garai-Szakács László, Zöldi Péter, akik politikai indíttatású cikkeikkel telesz@rják a honlapot. És ők mindennek nevezhetők, csak kormánypártiaknak nem. Ezen kívül van egy adag hülye reklámcikk. Stb. Nézz be ebbe a topikba: iho.hu
Itt fogsz találni érdekes hozzászólásokat.
Az OHO egyetlen normális vasutas cikkírója Korcsmáros Péter, az ő cikkeit érdekesnek, színvonalasnak találom. És ő vállalja is a nevét.
> A "szakportál" egy ócska közlekedési bulvároldallá silányult, ahol gyenge képességű délvidéki újságírók, magukat szakértőnek kikiáltó pártaparátcsikok szeretnek sokat írogatni
Amennyire én látom, az IHO-nál kormányzati hatalomátvétel történt kb. egy éve és azóta minden cikkben a "nemzeti együttműködés" szarát fényezik. Minden jó, minden szép a gépesítés nélkül évekig tartó 80-as vasútvonali felújítástól a metrópótláson át és a budapesti buszhelyzetig.
"- Az IHO portál egy árva szót sem írt az évfordulóról, ami szerintem botrányos"
Ezen mit csodálkozol? A "szakportál" egy ócska közlekedési bulvároldallá silányult, ahol gyenge képességű délvidéki újságírók, magukat szakértőnek kikiáltó pártaparátcsikok szeretnek sokat írogatni; amibe természetesen ez a megemlékezés nem fér bele.
Az emlékülés idején a Füsti park büfé - ajándékboltjában volt kapható, talán 600 példányt nyomtak belőle azt mondták ha jól emlékszem. Szerintem ott érdemes érdeklődni.
Lezajlott Kandó Kálmán születésének 150. évfordulója:
- Az IHO portál egy árva szót sem írt az évfordulóról, ami szerintem botrányos
- Az MNB adott ki 2000Ft-os Kandó / V.40 emlékpénzt, a kocka alakú színesfém érme sorozatban, magyar-angol brosúra is járt hozzá.
- Volt egy emlékülés a Füsti parkban, sajnos részben méltatlan körülmények között. Egy eléggé apró előadó terembe zsúfoltak be sok embert, ráadásul a 3. emeleten volt, lift nélkül (nem gondoltak rá, hogy sok idős részvevő lesz és nekik nehézség oda feljutni?) Az első félidőben nem működött a hangosítás. Igazából a szervező Kandó főiskolai kar lenyúlta az idő nagy részét, a feltaláló mérnökről és mozdonyairól relatíve kevés szó esett. A helyettes államtitkár (?) szépen beszélt.
- Az emlékülés tiszteletére a V60 gép kapott egy festés felpolírozást és feltették a mozdony fordító korongra körbevinni.
- A Fojtán-féle könyv javított újra kiadását meg lehetett vásárolni, dedikálással
- Úgy tudom a sátoraljaújhelyi vasútvillamosítás átadásakor sem volt semmi megemlékezés, pedig majdnem napra egybeesett az évfordulóval.
- Szerintem kellett volna egy nagyobb, államilag szervezett nemzetközi konferencia, külföldi előadókkal is. Kár lemondani a vasúti villamosításban az "ősi magyar dicsőségről". Biztos lett volna érdeklődés, mert annyit minden villamos mozdonyt gyártó ország tud, hogy a MÁV V43 nagyszéria a végét járja és valami kell helyette, eljöttek volna mutatni a zászlót.
Idén júliusban jelent meg Kandó Kálmán 150. születési évfordulója tiszteletére a Fojtán-féle könyv javított kiadása, nem is nagyon drága, 4400Ft. Az abban lévő rajzok nem elég jók?
Teljesen igazad van: ezért volt beépítve a főmegszakítóba egy korlátozó elem, amely egy bizonyos (most nem emlékszem fejből, hány ezer Amper) áramerősség felett nem engedte a főmegszakítót működni, mert azt már csak az alálllomás tudja biztonságosan megszakítani.