Ezt a topicot süketkomámnak és Gabócza1-nek szántam meglepetésül, mivel STM-jük már van, de saját topicjuk még nem volt. A topic célja: segitendő, hogy a zsák megtalálja a foltját. Ehez kíván sok sikert Spacc.
A stúdiótechnikában (nem a 'tsúdiótechnikában!) szép is lenne, ha mindenből kéne még ekkora tartalék! Nem 'filléres', a pécsi vásárban 10-20 ezerért megvásárolható berendezésekről van szó, hanem félmillás, többmillás berendezésekről. Igaz, hogy amely szolgáltató ilyen szintű berendezéseket megengedhet magának, ott nem jelenthet gondot egy-egy plusz berendezés megvásárlása sem, de racionális megfontolások, logisztikai tényezők, tapasztalat, stb szabnak határt annak, hogy ki mennyi cuccot visz el mondjuk egy koncertre. Egy berendezés attól profi, stúdió, hogy a paramétereit nagy üzembiztonság mellett, akár 0-24 üzemben is biztosítja... ha meg hibajelenséget produkál, a többségük a moduláris felépítés miatt relatíve gyorsan javítható, a hibátlan részegység cseréjével. 'Problémás üzem' lehet egy koncert, egy élő műsor, egy közvetítés, stb. Itt észszerű valamekkora 'túlbiztosítás... no, de itt nem is a karakoszörcsögi falunapok mulatós háttérzenéjének a biztosítása kerül veszélybe egy berendezés meghibásodása által.
Az ilyen véletlenszerű hibák miatt kell egy tartalék, de három már túlzás. Elég kis valószínűséggel hibásodik meg mindkét CD-lejátszó egyszerre, ha meg mégis, akkor ott más baj van...
5 diplomával azért már figyelni kéne az ilyenekre. De meg merem kockáztatni, hogy ehhez 1 diploma sem kell. Elég, ha az ember az általános iskolában odafigyelt... de ha bizonytalan, akkor megnézi a helyesírás szabályait tartalmazó kisokost... vagy minimum el kezd gyanakodni, hogy valami nem oké, ha a szövegmezőben piros aláhúzást lát.
SOLO keverő? Bruhaha. Apuskám, a studió keverő ott kezdődik, hogy SSL vagy Neve. Van egy Studer szalagosod (amiről büszkén hirdetted itt is, hogy szétfaragtad), na bumm, akkor már studiód van?
Akkor nekem is studióm van, mert van egy EMT studiólemezjátszóm. Ja, van még 2 Thorens studiólemezjátszóm is. Van egy Micro Seikim, amilyet pl a dorogi lemezgyár stúdiójában hsználtak. Van egy csomó Russco lemezjátszóm, azokat kizárólag stúdiókban használták. Épp újítódik fel egy Gates studiólemezjátszó, annak 40 centis tányérja van, hogy le tudja játszani a transcription lemezeket, amiket kizárólag stúdiókban használtak. Ilyet a te kommersz Pioneered nem tud, mi?
Van 2 pár Altec studiómonitorom. Nem ám pécsivásáros búcsúshangszórók.
Akkor most nekem stúdióm van?
Jó, mondjuk nincs 17 darab kazettásom, amiket az életben nem használtak stúdióban. MD-m az van, de nem vetemednék arra, hogy az MD-t stúdiókészüléknek nevezzem.
Amúgy most már igazán mutathatnál legalább egy felvételt, amit a legendás stúdiódban rögzítettél, masztereltél.
De megnézném azt a szerencsétlen lúzert, aki Öntől rendel tsúdiómunkát... a mindent felülmúló, überbrutál élmény persze a "teljesítés" folyamatának megtekintése lenne:):)))
No, ha ténylegesen studióberendezéseid lennének, ami nincs (mert amire a pécsivásárban azt mondják, hogy az, az attól még nem az), akkor tudhatnád, hogy az igazi studióberendezéseket eleve úgy tervezik, hogy megfelelő karbantartás mellett (ami nem a 12 évente letakarítjuk, ahogy te szoktad) hibamentesen és rendkívül stabilan működnek, ezért nincs szükség egyátalán "4-5-6-os túlbiztosításra".
A studiótechnika baromira nem arról szól, hogy halmozzunk fel minél több lomot, mert mi van, ha valami beszarik. Megnézném azt a stúdiót, amelyik milliókat beruház, csakhogy legyen 5-6 tartalék. Nem kicsit lennének lököttek.
Persze ha valaki szarból (kommersz hifi) akar várat illetve "tsudiót" építeni...
Ezt mondjuk mindenki tudja, aki találkozott már ilyesmivel, de te csak szájkaratéban meg tranzisztorkarakterisztikában vagy erős...
:D
Amúgy csodálkozom, hogy minek a túlbiztosítás, hiszen állítólag te igazi aranykezű mestermérnök vagy, akinek a készülékei nyilván az utolsó csavarig fel vannak újítva sajátkezűleg, valamint fejlesztve, tuningolva, karbantartva, hát hogy fordulhat elő nálad, hogy minden beszarik, és csak a 6. kazettásmagnó menti meg a "tsudió" renoméját?
Mondjuk mérnöki szemmel nézve én nem tartanám jó jelnek, hogy egy berendezésre három-négy-öt tartalék jut. Vagy a pénz áll feleslegesen a tartalék eszközökben, mert az ötödikre már évtizedenként egyszer van szükség, vagy tényleg kell, de akkor meg mit mutat ez az eszközpark műszaki állapotáról? A zeneiparban tényeg ekkora rohanás lenne, hogy egy stúdióban nem elég egy hidegtartalék a TMK meg a véletlenszerű meghibásodások áthidalására?
Ötszörös túlbiztosítás, repülőgép meg atomreaktor ehhez képest semmi...
Ühüm, szóval ha valaki 10 évvel ezelőtt hülyeséget mondott neked, akkor az szentírás. Javaslom tanulmányozni a Shure vagy Ortofon hangszedők adatlapját. Még a kifejezetten DJ felhasználásra szánt hangszedők is maximum 5 grammal működnek, ajánlott a 4 gramm.
Csakhogy mégegyet idepukkatsak, idézet Degrell László könyvéből, 3.2 fejezet, A hangszedők jellemző adatai:
"Hi-Fi követelményeknek megfelelő hangszedők üzemi tűnyomóerő-mértéke nem haladhatja meg a 3 centinewtont. (A cN az erő SI-rendszerbeli mértékegységének századrésze, értéke 2%-on belül megegyezik a korábban erőegységként használt ponddal.) A 3 cN egyáltalán nem túlzott követelmény, ugyanis számos hangszedő alkalmas ma már 1 cN tűerővel való torzításmentes lejátszásra."
Te azért hallgasd csak 8 grammal, te nagyonokos, néha azért fújd le a port a lemezről, amit a tű kivés belőle.
"lüke tudatlanokkal tele az ország - világ- fórum: olyan fickókkal, akik értenek is hozzá ... no Ővelük érdemes beszélni is, mert lehet Tőlük tanulni. De Ön nem tartozik ezen körbe, már megbocsásson !!!!! Kicsit sem lenne a csapat tagja !"
Tudom, h -hálistennek- jól meg teccett rám sértődni, de most kivételképpen hadd kérjek főlökötti megerősítést: ugye én sem tartozom a fentebb vázolt ökörkörbe?;))
Vajon hány 20 Forintost kellett a shellre ragasztani, hogy a legendás studiólemezjátszó Pioneeren be tudjon állítani 8 gramm tűnyomást? Még az EMT-n is 5 gramm a maximum...
Már azt hittük, a pöri-noki-koviubi kombotól esetleg 8 napon túl gyógyuló gyomorrontást kaptál :D
De megnyugodtam, hogy 'csak' pénzt kerestél, hogy fussa az évi 25 milla felett a 'minőségi analóg' hangzásra.
Én azt próbálom megfejteni, hogy melyik 'SH(S)URE' tű igényel 8g tűnyomást? A jelenleg kaphatók közül is az SC35C motyó emelkedik ki a nagy átlagból (0,75g-1,5g...illetve 1,5g-3g) a maga 4-5 grammjával.
Milyen lemezek lejátszásához használsz 3g -nál nagyobb tűnyomást? 78-as normál lemezekhez? Mert a 'minőségi zene' nem a normál lemezeknél kezdődik :D (bár hallottam egész korrektül szólót is).
Most akkor van stúdiód? Ahol 'minőségi zenét rögzítesz'? Mit rögzítesz? Vinyl-t MD -re? MC -re? 'Stúdiómagnóval' szalagra? Nézőpontom szerint ez sem stúdió.
No és még mit teccett keresni? Talált is?:) Talán jobb lett volna, ha egyszerűen elsüllyed, amennyi csacskaságot összehordott mostanában.
" "SHSURE" tűvel és 8 grammos nyomatékkal"
Miután túlléptünk az állítólagos mérnökök ökörkörében szóra sem érdemes apróságon, mely szerint a nyomaték mértékegysége nem gramm, továbbá itt nem nyomatékról, de nem is tömegről, hanem tűnyomó erőről vagy röviden tűerőről szokás beszélni, el teccik árulni a "tudatlankáknak", melyik Shsshhhure hangszedő tűjére engedélyez a gyártó 8 gramm ~ 80mN nyomóerőt? A legtöbb típus felfüggesztése úgy kifeküdne tőle, mint Lötyibátyi lemezjátszót ténylegesen használó, olyat nem csak jépégén látott olvasói a röhögéstől. Arról pedig, hogy a szokványos LP-ket (értsd: nem Maxi Single) és a kőkorinál kifinomultabb tűprofikokat mennyire viselné meg a rémtörténet, egy diplomás vadbarommal aligha lenne értelme diskurzust folytatni. Csókacsalád!:):)))
"a 40-50 db ( CD-MD-DAT-Stúdiószalalagosok-és kazettások garmadája"
Minek? De komolyan, hány magnót, MD- vagy CD-lejátzót lehet tényleg rendszeresen használni? Szerintem formátumonként kettőt-hármat, a többi csak porfogó. Ha meg minden nap más eszköz szól, akkor még napi egy zenehallgatás mellett is egy-egy eszköz évente tízszer sem kapcsol be. Mire jó ez?
Ahogy a "dakota" közmondás tartja, egy seggel nem lehet két lovat megülni.
Az LGT lemez, az inkább egy ritkaság volt itthon. Hidd el a mai profi bakelit játszók 12 gramm körül mennek, mert ennyi kell ahhoz, hogy ne ugráljon a tű, akkora manapság a hangerő.
A vinyl ( PVC-PVA ) hanglemezeket igen pongyola "bakelitnek" nevezni, a discos használatra szánt pick-upok ajánlott beállítandó tűereje inkább max 4 g, ami azért a 6-15 g-tól messze van. Maxi-single lemezt pedig nem csak discozásra gyártanak, emlékezz csak az LGT "óriás kislemezére".
A discóban használható bakelites lemezjátszók tűereje nem 10mN ( 1 gramm), hanem 6-15gramm-nak megfelelő. Ezen kívül az ilyen lemezek, bár méretre úgy néznek ki mint a normál, de ezek 45-ös fordulatú lemezek, amiken nincsen agyonkorlátozva a barázda amplitúdó. Egy komoly diszkós rászánja a pénzt a kifejezetten diszkóra gyártott lemezekre ( 10 db azonosra szezonban), már csak azért is, mert némely mix-ek nem is jelennek meg máson, ma sem.
A hangosítós tudást és cuccot nem szabad összekeverni az audiophile holmival, különösen a diszkós cuccot nem szabad. Az egyik alkalmatlan a másik szerepre. És nem a rezonancia miatt elsősorban.