Ajtórendszer: nem értem, hiszen a 2.0-ás KCsV7-eseken ugyanez van, nem? Vagy ott is vannak problémák az ajtórendszerrel?
A kiadással tévedtem, elnézést. Többször nézegettem a napokban, és délelőtt-délután más forgalmit járt, esetenként mire odaértem volna, remízbe vitték.
A kérdésedre nem tudok egzakt válasz adni, mivel nem tudom pontosan az egyes villamosos javítások/felújítások műszaki jelentéstartalmát.
Más: az 1441-gyel nem tudom, mi nem sikerült jól, de november 29-i első munkanapja óta bukdácsol. Egy teljes műszakot még nem tudott ledolgozni, noha a műszaki részek változatlanok. Ma is "pihen".
> Másik kérdésem: miért lett divat az ablakok fölötti eresz elhagyása, ami nem csak itt, de már a KCSV-knél is látható, illetve a nagyvasút esetében a V43-asoknál is (a szélvédőt leszámítva).
Jó kis rozsdásodási gócok azok az ereszek, valószínűleg ez az oka, hogy szabadulnak tőlük.
"A műszaki tartalom csak olyan mértékben változik, mint az a már nagyjavított ICS villamosoknál történt korábban."
Ez mit jelent konkrétan?
Másik kérdésem: miért lett divat az ablakok fölötti eresz elhagyása, ami nem csak itt, de már a KCSV-knél is látható, illetve a nagyvasút esetében a V43-asoknál is (a szélvédőt leszámítva). Valahogy olyan jellegtelenné válik szerintem így a kocsiszekrény, ha másért nem is, de a dizájn miatt hiányzik.
"Egyébként azt értem, hogy a vasúti pályánál mi a jelentősége a tengelyterhelésnek, de azt kevésbé, hogy egy híd esetén miért nem inkább az össztömeg számít. Pláne, hogy tudjuk, mennyivel komolyabb megrázkódtatást jelent (szó szerint) a hídnak egy lapos kerekű ICS, mint egy nagyobb tengelyterhelésű, de átsuhanó - mondjuk - CAF."
Az össztömeg is számít, de a tengelyterhelések is. Egy (rácsos gerbertartós) híd nem csupán egy deszka, annál több dolgot is figyelembe kell venni. Egyébként is, nagyon nem mindegy, hogy egy erő koncentráltan jelentkezik valahol, vagy megoszlóan, és ez utóbbi esetben milyen hosszan. Még egy deszkának is egész más az igénybevételi ábrája, ha egy azonos eredőjű koncentrált teher, egy rövid szakaszon megoszló teher, vagy egy hosszú szakaszon megoszló teher van. Illetve össze kéne hasonlítani az ICS és a CAF összes tömegét, nem vagyok biztos abban, hogy a CAF könnyebb lenne. Továbbá: egy - mondjuk - CAF-nak is lehet lapos kereke, ami sokkal jobban megterheli a hidat, mint egy ICS-é.
Egy híd méretezésénél nem egy konkrét járművet veszünk alapul, hanem van egy elméleti jármű. Ehhez jönnek a mindenféle biztonsági és egyidejűségi tényezők, amiket figyelembe kell venni még. Persze egy új járműre is le lehet ellenőrizni a hidat, de az egy másik történet. (Nem akarok hülyeséget írni, de mintha a CAF tengelyterhelése közel másfélszer akkora lenne, mint az ICS-é. Mintha a CAF-é 10 t lenne, a Tatráé 7, az ICS-é még ennél is kisebb. Márpedig egy 50% körüli növekmény önmagában is jelentős - lapos kerék nélkül is. Ha nem jók az előbbi számokra vonatkozó emlékeim, pontosítsa valaki, megköszönném!)
Tudjuk, de nézzük a pozitív oldalát. Talán így nem fogják 5 év múlva bejelenteni, hogy mivel az utolsó Ganzok is széthullottak, nincs, ami átmenjen a Szabadság hídon, így felfüggesztjük a közlekedést a 47-48-49-es vonalakon, alternatív eljutásként tessék metrózni a Szent Gellért tér és a Fővám tér között. Véleményem szerint ezek a kocsik (ha folytatódik a program) kihúzzák legalább addig, amíg a kiskörút visszakapja a kapcsolatát a Bajcsy-Zsilinszky út felől, de persze a hídprobléma ezzel még nincs megoldva.
Egyébként azt értem, hogy a vasúti pályánál mi a jelentősége a tengelyterhelésnek, de azt kevésbé, hogy egy híd esetén miért nem inkább az össztömeg számít. Pláne, hogy tudjuk, mennyivel komolyabb megrázkódtatást jelent (szó szerint) a hídnak egy lapos kerekű ICS, mint egy nagyobb tengelyterhelésű, de átsuhanó - mondjuk - CAF.
Tegnap volt hozzá "szerencsém". Az A végéről nem meglepő módon még mindig légkalapács, kegyetlenül nagyokat üt időnkét, olyan érzése van az embernek mintha éppen kisiklana indulásnál, igazából várható volt, hogy a forgóvázcsere nem fogja mególdani a bajokat. Ami újdonság, hogy cserélték benne egy két helyen a dekoritot, természetesen teljesen eltérő ahhoz képest amit kb 4 éve tettek bele (pedig az eddigi világos színvilág kifejezetten üdítő volt). Esztétikailag lassan kezdi megközelíteni ezzel a tarka barka színvilággal a múltidejű Fradis romokat... Az ajtókat nem is részletezném túlzottan, baromi lassan nyílnak pár pillanatra el is akadnak nyitásközben. Tényleg nem értem minek kell ezt a kocsit erőltettni. :(
Erre mondtam valahol egy másik típus kapcsán (egy közösségi oldalon) nálunk a "facelift" nem nagyon megy, bezzeg a cseheknél, ahol olyan "arcú" járművet kreálnak, hogy nem ismerhető fel a "jó öreg" T3-as :D
Szép, szép, de ha végülis az valósult meg mindössze, amiről szó volt másfél éve (!) a felújításának elkezdésekor ("A műszaki tartalom csak olyan mértékben változik, mint az a már nagyjavított ICS villamosoknál történt korábban."*), akkor ez nagyon sovány, így 2018 végén.
2017 év végére 5 villamos elkészültét prognosztizálták*.
*: az információk a BKV Zrt-vel történt levélváltásomból származnak.