Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2018.12.27 0 1 15991
alkotasu Creative Commons License 2018.12.27 0 3 15990
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.22 0 0 15989

Hello. Lehet tudni melyik ICS-k vannak kijelölve selejtezésre? 

Aron_son Creative Commons License 2018.12.15 0 1 15988

Köszönöm a részleteket!

 

Ajtórendszer: nem értem, hiszen a 2.0-ás KCsV7-eseken ugyanez van, nem? Vagy ott is vannak problémák az ajtórendszerrel?

 

A kiadással tévedtem, elnézést. Többször nézegettem a napokban, és délelőtt-délután más forgalmit járt, esetenként mire odaértem volna, remízbe vitték.

Előzmény: exvérmezö15 (15987)
exvérmezö15 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 15987

Első nap nagyon sok beírás volt rá és ezek napról napra csökkentek.Az ajtókkal nagyon sok gond volt.illetve volt már rongálás is volt rajta.

A kocsi ma vizsgálatos....Azért nincs kint,

És legtöbbször délután van kiadva két-három köre... De már egész napot is kibírt ki is fog...

Előzmény: Aron_son (15985)
7705H Creative Commons License 2018.12.15 0 2 15986

Lehet jobb lett volna, ha a VJSZ vegzi.

Előzmény: Aron_son (15985)
Aron_son Creative Commons License 2018.12.15 0 2 15985

A kérdésedre nem tudok egzakt válasz adni, mivel nem tudom pontosan az egyes villamosos javítások/felújítások műszaki jelentéstartalmát.

 

Más: az 1441-gyel nem tudom, mi nem sikerült jól, de november 29-i első munkanapja óta bukdácsol. Egy teljes műszakot még nem tudott ledolgozni, noha a műszaki részek változatlanok. Ma is "pihen".

Előzmény: alkotasu (15981)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.14 0 0 15984

👍

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15979)
Törölt nick Creative Commons License 2018.12.14 0 0 15983

Meg - szerintem - így bitangjól néz ki! :)

Előzmény: rm40 (15982)
rm40 Creative Commons License 2018.12.14 0 0 15982

Másik kérdésem: miért lett divat az ablakok fölötti eresz elhagyása, ami nem csak itt, de már a KCSV-knél is látható, illetve a nagyvasút esetében a V43-asoknál is (a szélvédőt leszámítva).

 

Jó kis rozsdásodási gócok azok az ereszek, valószínűleg ez az oka, hogy szabadulnak tőlük.

Előzmény: alkotasu (15981)
alkotasu Creative Commons License 2018.12.13 0 0 15981

"A műszaki tartalom csak olyan mértékben változik, mint az a már nagyjavított ICS villamosoknál történt korábban."

 

Ez mit jelent konkrétan?

 

Másik kérdésem: miért lett divat az ablakok fölötti eresz elhagyása, ami nem csak itt, de már a KCSV-knél is látható, illetve a nagyvasút esetében a V43-asoknál is (a szélvédőt leszámítva). Valahogy olyan jellegtelenné válik szerintem így a kocsiszekrény, ha másért nem is, de a dizájn miatt hiányzik.

Előzmény: Aron_son (15962)
alkotasu Creative Commons License 2018.12.13 0 1 15980

"Egyébként azt értem, hogy a vasúti pályánál mi a jelentősége a tengelyterhelésnek, de azt kevésbé, hogy egy híd esetén miért nem inkább az össztömeg számít. Pláne, hogy tudjuk, mennyivel komolyabb megrázkódtatást jelent (szó szerint) a hídnak egy lapos kerekű ICS, mint egy nagyobb tengelyterhelésű, de átsuhanó - mondjuk - CAF."

 

Az össztömeg is számít, de a tengelyterhelések is. Egy (rácsos gerbertartós) híd nem csupán egy deszka, annál több dolgot is figyelembe kell venni. Egyébként is, nagyon nem mindegy, hogy egy erő koncentráltan jelentkezik valahol, vagy megoszlóan, és ez utóbbi esetben milyen hosszan. Még egy deszkának is egész más az igénybevételi ábrája, ha egy azonos eredőjű koncentrált teher, egy rövid szakaszon megoszló teher, vagy egy hosszú szakaszon megoszló teher van.
Illetve össze kéne hasonlítani az ICS és a CAF összes tömegét, nem vagyok biztos abban, hogy a CAF könnyebb lenne. Továbbá: egy - mondjuk - CAF-nak is lehet lapos kereke, ami sokkal jobban megterheli a hidat, mint egy ICS-é.

 

Egy híd méretezésénél nem egy konkrét járművet veszünk alapul, hanem van egy elméleti jármű. Ehhez jönnek a mindenféle biztonsági és egyidejűségi tényezők, amiket figyelembe kell venni még. Persze egy új járműre is le lehet ellenőrizni a hidat, de az egy másik történet. (Nem akarok hülyeséget írni, de mintha a CAF tengelyterhelése közel másfélszer akkora lenne, mint az ICS-é. Mintha a CAF-é 10 t lenne, a Tatráé 7, az ICS-é még ennél is kisebb. Márpedig egy 50% körüli növekmény önmagában is jelentős - lapos kerék nélkül is. Ha nem jók az előbbi számokra vonatkozó emlékeim, pontosítsa valaki, megköszönném!)

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15979)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.12.13 0 4 15979

Tudjuk, de nézzük a pozitív oldalát. Talán így nem fogják 5 év múlva bejelenteni, hogy mivel az utolsó Ganzok is széthullottak, nincs, ami átmenjen a Szabadság hídon, így felfüggesztjük a közlekedést a 47-48-49-es vonalakon, alternatív eljutásként tessék metrózni a Szent Gellért tér és a Fővám tér között. Véleményem szerint ezek a kocsik (ha folytatódik a program) kihúzzák legalább addig, amíg a kiskörút visszakapja a kapcsolatát a Bajcsy-Zsilinszky út felől, de persze a hídprobléma ezzel még nincs megoldva.

 

Egyébként azt értem, hogy a vasúti pályánál mi a jelentősége a tengelyterhelésnek, de azt kevésbé, hogy egy híd esetén miért nem inkább az össztömeg számít. Pláne, hogy tudjuk, mennyivel komolyabb megrázkódtatást jelent (szó szerint) a hídnak egy lapos kerekű ICS, mint egy nagyobb tengelyterhelésű, de átsuhanó - mondjuk - CAF.

Előzmény: valya con dios (15978)
valya con dios Creative Commons License 2018.12.12 -4 2 15978

Sz*r, aranyba csomagolva.

Előzmény: Aron_son (15977)
Aron_son Creative Commons License 2018.12.12 0 2 15977

Nem vitattam egyetlen percig sem a szépségét, inkább a lassú elkészülte, és a műszaki részek konzerválása zavar.

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15976)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.12.12 0 7 15976

Reggel sikerült elcsípnem, végül azért szép kocsi lett belőle, na. (Telefonos kép, elnézést.)

 

Előzmény: Aron_son (15975)
Aron_son Creative Commons License 2018.11.30 0 0 15975

Ma inkább pihent Winmenetrend szerint.

Előzmény: 4014 (15973)
seadxdx Creative Commons License 2018.11.30 0 0 15974

Néztem is, hogy milyen fejlesztés van a Kiskörúton :-D

Előzmény: 4014 (15973)
4014 Creative Commons License 2018.11.29 0 5 15973

1441@49

4014 Creative Commons License 2018.11.18 0 1 15972

Tegnap volt hozzá "szerencsém". Az A végéről nem meglepő módon még mindig légkalapács,  kegyetlenül nagyokat üt időnkét, olyan érzése van az embernek mintha éppen kisiklana indulásnál, igazából várható volt, hogy a forgóvázcsere nem fogja mególdani a bajokat. Ami újdonság, hogy cserélték benne egy két helyen a dekoritot, természetesen teljesen eltérő ahhoz képest amit kb 4 éve tettek bele (pedig az eddigi világos színvilág kifejezetten üdítő volt). Esztétikailag lassan kezdi megközelíteni ezzel a tarka barka színvilággal a múltidejű Fradis romokat... Az ajtókat nem is részletezném túlzottan, baromi lassan nyílnak pár pillanatra el is akadnak nyitásközben. Tényleg nem értem minek kell ezt a kocsit erőltettni. :(

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15971)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2018.11.10 0 1 15971

Nem!.....    Az elpusztíthatatlan....   Midenesetre megkapta a 3.forgóvázcseréjét is, meg lehet tekinteni a kocsi alatt a fénylő kerekeket......  

Előzmény: 4014 (15970)
4014 Creative Commons License 2018.11.09 0 1 15970

Vitték volna inkább a 1341-et... :(

Előzmény: ICS MÁNIÁS (15969)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2018.11.09 0 1 15969

1404 -> VJSZ

4014 Creative Commons License 2018.11.07 0 7 15968

A 1441 ma megérkezett Kelenföldre - már, ha a FUTÁR nem hazudik. :-) Kiváncsian várom mikor kerül utasforgalomba.

 

Ezenkívül a 1354 is már visszatért a Vjsz-ből a Fradiba.

DAttis Creative Commons License 2018.10.31 0 3 15967

Erre mondtam valahol egy másik típus kapcsán (egy közösségi oldalon) nálunk a "facelift" nem nagyon megy, bezzeg a cseheknél, ahol olyan "arcú" járművet kreálnak, hogy nem ismerhető fel a "jó öreg" T3-as :D 

Előzmény: Szakadáskapcsoló (15965)
7705H Creative Commons License 2018.10.31 0 3 15966

Biztosan igen. Nem hinném, hogy felújítás után ne lennének csatolhatóak. Az egy picit erős lenne...

Előzmény: TWdoktor (15964)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2018.10.30 0 2 15965

Olyan, mint a szegény ember KCSV-je. De legalább a korához képest jól néz ki.

Előzmény: Aron_son (15962)
TWdoktor Creative Commons License 2018.10.30 0 0 15964

Hú, de ronda ez az áramszedő... csatolható elektromosan?

Előzmény: Aron_son (15962)
Törölt nick Creative Commons License 2018.10.30 0 0 15963

Amit nagyon sajnálok, hogy nem alakítottak ki ajtónyitó-gombot a vezető melletti területen...

Előzmény: Aron_son (15962)
Aron_son Creative Commons License 2018.10.30 0 8 15962

Próbaúton az első felújított CSMG2-es (1441).

 

Szép, szép, de ha végülis az valósult meg mindössze, amiről szó volt másfél éve (!) a felújításának elkezdésekor ("A műszaki tartalom csak olyan mértékben változik, mint az a már nagyjavított ICS villamosoknál történt korábban."*), akkor ez nagyon sovány, így 2018 végén.

 

2017 év végére 5 villamos elkészültét prognosztizálták*.

 

 

*: az információk a BKV Zrt-vel történt levélváltásomból származnak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!