CS
Azért nyitom meg ezt a topikot, mert nem sok információt találtam erről a kisteherautóról, mely elég vegyes érzelmeket vált ki autóhoz valamennyire is értő embertársaimból. Mit érdemes tudni eme kétes (?) eredetű és minőségű járgányról, hogyan van motorizálva. Hallottam, hogy szerelik az ősrégi GAZ (UAZ,Volga stb...) 2.4-es benzinessel, és egy híres-hírhedt Andoria nevű bolgár turbó dízellel.Teher és terepjáró, kisbusz és sima dobozos változatai egyre gyakoribbak a hazai utakon. Várom nálam jobban hozzáértők véleményét a típusról. Valami szép, igényes nullázást várok.
A régi, (orosz gyártású) Gazellákba 4CT90 -es ("i" nélkül) motort szereltek be anno Cegléden, majd Budaörsön.
50 kw-os motor sosem volt Gazellában, a "leggyengébb" motor az Euro 2-es, 66kw-os/90Le-s Andoria volt Pal soros adagolóval. 50 kw-os motor még a lengyelek sem csináltak, -lévén a 4C90-es szívódízeljük is 51,5 kw-os, azaz 70 lóerős volt.
De Gazellában sosem volt szívódízel, -ellentétben a Lublinnal...
Aztán a litván gyártású (új fülkés, -2004-től...) már gyárilag Andoria motoros volt, és Euro 3-as, -ezt a motort hívják 4CTi90 BE6 -nak, ebben az "i" betű az intercoolert jelöli, ezenkívül még a forgóelosztós Bosch adagoló különbözteti meg a régitől.
A teljesítménye kb.2006-ig ugyanúgy csak 66kW/90 Le volt, mint Euro 2-es testvérének, -hiába volt intercooler benne, meg a Bosch adagoló, -de úgy magyarázták Andrychow-ban az Andoria motorgyárban, hogy amit (az Euro 2-eshez képest) elvesztettek teljesítményt az Euro 3-as emissziós előírásokon, azt leegyszerűsítve az intercooleren nyertek vissza.
Az Euro 2-es Steyr motor volt 70kw/95Lóerős.
Kb. 2006-tól hoztuk be a megnövel teljesítményű motorokkal szerelt Gazellákat a livánoktól, ezek voltak a 4CTi90 1BE -75 kw-os motorok, -amiken az égvilágon semmi külső eltérést nem láttunk, -csak annyi, hogy a vízhűtéses olajszűrőtalp helyett egy külön olajhűtő lett felszerelve.De erről újra visszaálltak a vizesre, mert mindig leszakították a sofőröl az útpadkánál. De papíron ezek is 66kW-osként jöttek, -hogy ne kelljen a gyárnak új engedélyezéseket csináltatni... :)
De rögtön az első métereken észrevettem, mennyivel erősebb motor...
De már 2 éve az ADCR motorral áruljuk, -ami 85 kW-os.
A legutóbbi vadiúj két gyári acélplatónk (aluplatósként lettek átadva...) Dabason szolgálnak tovább a családunkban. Az egyik lovaskocsi lett, a másik GAZ 66-osra került föl.
Ritkán fordulnak elő nálunk ilyenek, -csak ha valaki egyedi platóval veszi meg az autót.
Énis pontosítanék, v alóban csak hasonlít a gazella válktó a volgáéhoz ha jó messziről nézzük amúgy közük nincs hozzá magyarul teljesen más, csak a felfogatás eggyezik meg
Mind a két tipusban van andória motor a régi gazellákban 4cti90 es az újjakban 4cti90be1 es van az előző soros adagolóval szerelt az utóbbi forgótárcsásés teljesítményben is növelt. 50Kw ról 70Kwra.
A lublinokat is szerelték mind két tipussal és szívo ill turbós kivitelben
Nagyon köszönöm a választ!!Egyik barátomnak volt problémája vele,de én vagyok ide regisztrálva és így tettem fel a kérdést.Valóban így kellett volna csinálniuk,de letörték a rugós ékszíjfeszítőt,mire megjött a válasz.Mégegyszer köszönöm,szervusz.
-Ha a lenti fotón lévő billencs GAzelláról van szó, akkor abban még nem lehetett Steyr motor, mivel az egy "gyári" billencs -GAZ SAZ .
Ezekből csak egy pár darabot hoztak be 1995-1996 körül , többnyire benzinesek maradtak, egy-két darabot még átépítettek Andoria motorosra, -de az még nem 4CTi90 volt, hanem az Euro 2-es változata, soros PAL-adagolóval, intercooler nélküli, 4CT90 . Egy ilyen TD. GAZ-SAZ-t vettünk kb. 1998-ban, és hidroplatós autómentő bemutatóautót építettünk belőle, -tengelytávnöveléssel.
A billencs eredetileg elég rossz konstrukció volt, mivel a billenőplató segédváza nem ért végig a fülke hátfaláig, ezért nem egynek megroppantották az alvázát a rövidre sikerült segédváz előtt. Nem is a GAZ gyár csinálta a felépítményét, hanem egy kinti felépítményező cég, -ezért volt "CA3" a típusjelzése.
Ami jó volt benne, hogy nem akksiról, hanem mellékhajtásról működött az MTZ-ből, és egyéb orosz járgányból ismert hidraulikaszivattyú. A hazai átalakításúak mind elektrohidraulikusak voltak, -de rendes hosszú segédvázzal, és plató közepén lévő munkahengerrel, 3 irányba billentéssel.
Szevasztok!!Lenne egy kérésem,ha valaki tudna segíteni-!Steyer motoros gazellába miként lehet az ékszíjat befűzni??-előre is köszönöm,ha valaki leírja a menetét.
Ha benzines erőmű van benne akkor a "Volgás tapasztalatok" című topicban érdemes próbálkoznod: http://forum.index.hu/Article/showArticle?cmd=Article_showArticle&t=9043757
Szevasztok! itt egykép a gépemről.Illetve csak volt gépemről. Franciaországban voltam vele,oda-vissza szinte megállás nélkül jól birta, a 3000-es fordulaton pörgött a gép. Volga motoros. Tapasztalat,nem autópályára való! Véleményem szerint minimum 150LE motor kellene bele. Ettől eltekintve jó kis gép.Városi közlekedésre kiváló.1,5-2 tonnát jól viszi.
Sziasztok!Zsolti vagyok a Volgás fórumról.Gazella 5-ös váltót,váltókat keresek megvételre.Ezeket 1az1-ben fel lehet tenni a Volgákra ami elég jótékony hatással van a fogyasztásra,és a sebességtartomány is elég jól kitolódik.Nekem is szerencsém volt autózni Gazellával és a 4.-5.sebességfokozatok között majdhogynem nincs is külömbség,de ha Volga alá tesszük ezeket a váltókat azt tapasztalhatjuk,hogy a 4.-5. fokozat között meglepően nagy a "távolság".Például,ha 90km/h-nál 4.ből 5.be toljuk a fordulat annyira visszaesik,hogy szinte semmi motorzajt nem lehet hallani és ha a végét keressük az 5.-nek akkor valamivel 160km/h fölött meg is találjuk.Magyarul az 5.-nek az utazója 90 és 130km/h között van.:-))A Gazellára csak annyit tudok mondani,hogy egy kis odafigyelés,törődés melett napi használatban is kiválóan használhatóak,mint bármelyik Orosz autó!
Bezzeg a ruszkiknál biztosan rekordot döntene, amennyi gazella van náluk, amikor ruszki közlekedésről nézek videót, azt látom, hogy több a gazella, mint a személyautó :-)
Én a Gazellámat mezőgazdasági munkákra használom! Benzin-gázos nekem 15L gázt fogyaszt benzint csak indításra használom reggelenként!90Km/ó az utazósebbeségem. Nekem nagyon bevált a gép! Igaz karban kell tartani de akkor nem lesz vele gond! A kormányzása ahoz képest hogy nem szervós elég jó. Van a családban Steyer mocival szerelt platós is! Nagyon fasza megbízható gép de ha valamit cserélni kell rajta egy vagyon. Én csak ajánlani tudom.