Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

br-peter Creative Commons License 2010.05.20 0 0 44

Na, ebben milyen motor lehet?

 

 

 

csmisi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 43
A régi, (orosz gyártású) Gazellákba 4CT90 -es ("i" nélkül) motort szereltek be anno Cegléden, majd Budaörsön.

50 kw-os motor sosem volt Gazellában, a "leggyengébb" motor az Euro 2-es, 66kw-os/90Le-s Andoria volt Pal soros adagolóval. 50 kw-os motor még a lengyelek sem csináltak, -lévén a 4C90-es szívódízeljük is 51,5 kw-os, azaz 70 lóerős volt.

De Gazellában sosem volt szívódízel, -ellentétben a Lublinnal...

Aztán a litván gyártású (új fülkés, -2004-től...) már gyárilag Andoria motoros volt, és Euro 3-as, -ezt a motort hívják 4CTi90 BE6 -nak, ebben az "i" betű az intercoolert jelöli, ezenkívül még a forgóelosztós Bosch adagoló különbözteti meg a régitől.

A teljesítménye kb.2006-ig ugyanúgy csak 66kW/90 Le volt, mint Euro 2-es testvérének, -hiába volt intercooler benne, meg a Bosch adagoló, -de úgy magyarázták Andrychow-ban az Andoria motorgyárban, hogy amit (az Euro 2-eshez képest) elvesztettek teljesítményt az Euro 3-as emissziós előírásokon, azt leegyszerűsítve az intercooleren nyertek vissza.

Az Euro 2-es Steyr motor volt 70kw/95Lóerős.

Kb. 2006-tól hoztuk be a megnövel teljesítményű motorokkal szerelt Gazellákat a livánoktól, ezek voltak a 4CTi90 1BE -75 kw-os motorok, -amiken az égvilágon semmi külső eltérést nem láttunk, -csak annyi, hogy a vízhűtéses olajszűrőtalp helyett egy külön olajhűtő lett felszerelve.De erről újra visszaálltak a vizesre, mert mindig leszakították a sofőröl az útpadkánál. De papíron ezek is 66kW-osként jöttek, -hogy ne kelljen a gyárnak új engedélyezéseket csináltatni... :)

De rögtön az első métereken észrevettem, mennyivel erősebb motor...

De már 2 éve az ADCR motorral áruljuk, -ami 85 kW-os.
Előzmény: dzsoexx (40)
csmisi Creative Commons License 2010.05.19 0 0 42
Szép állapotú Gazella plató?! :)


Ellentmondásos, mint a szűz anyuka...




A legutóbbi vadiúj két gyári acélplatónk (aluplatósként lettek átadva...)
Dabason szolgálnak tovább a családunkban. Az egyik lovaskocsi lett, a másik GAZ 66-osra került föl.

Ritkán fordulnak elő nálunk ilyenek, -csak ha valaki egyedi platóval veszi meg az autót.
Előzmény: t38 (39)
dzsoexx Creative Commons License 2010.05.18 0 0 41

Énis pontosítanék, v alóban csak hasonlít a gazella válktó a volgáéhoz ha jó messziről nézzük amúgy közük nincs hozzá magyarul teljesen más, csak a felfogatás eggyezik meg

üdv joexx

 

Előzmény: csmisi (35)
dzsoexx Creative Commons License 2010.05.18 0 0 40

Kedves Satya4

Mind a két tipusban van andória motor a régi gazellákban 4cti90 es az újjakban 4cti90be1 es van az előző soros adagolóval szerelt az utóbbi forgótárcsásés teljesítményben is növelt. 50Kw ról 70Kwra.

A lublinokat is szerelték mind két tipussal és szívo ill turbós kivitelben

De mit szeretnél tudni rolluk?

udv joexx

Előzmény: satya4 (36)
t38 Creative Commons License 2010.05.17 0 0 39
Ha valakinek van egy elfekvő Gazella platója szép állapotban. Emil mgazda@freemail.hu Köszi
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.15 0 0 38
Szia nekem van 3db hengerfejem is Gazellához. Debrecen mellet lakom,ha érdekel írj, árajánlatot várok.
Előzmény: alex3010 (31)
vOlgi Creative Commons License 2010.03.31 0 0 37
Köszi :-)!

Talán ezért mert ZMZ402*-es motorok kerültek eleinte a GAZellákba, és eszükbe jutott, hogy nem ártana egy 5. gang.

*= ezért kompatibilis a GAZella váltó a Volga motorhoz (ZMZ402)

Előzmény: csmisi (35)
satya4 Creative Commons License 2010.03.30 0 0 36
Sziasztok ki tudja melyik autóban van andoria 4CT90-es motor, gazellában vagy a lublinban?
csmisi Creative Commons License 2010.03.01 0 0 35
Tulajdonképpen jól írtad, -de egy kis finomítást azért engedj meg, kérlek!

Mielőtt vOlgi kikéri magának a Volgások nevében, -pontosítok:

-a GAZella váltó hasonlít a Volga váltóra, -mivel a "tojás" volt előbb, mint a "tyúk"! :)

Előzmény: dzsoexx (34)
dzsoexx Creative Commons License 2010.03.01 0 0 34

üdv

az UAZ on uaz váltó a volgán volga váltó van nem lehet őket felcserélni nem is hasonlítanak egymáshoz

a volgáé a gazellához hasonlít

kb. méretre is olyan nemtudom a belseje menyire egyezik meg (áttétel) de a felfogatása biztos egyfofma csak a hossza nem biztos hogy meg eggyezik

 

Előzmény: satya4 (33)
satya4 Creative Commons License 2010.02.17 0 0 33
Az uazon is volga váltó van?
vOlgi Creative Commons License 2010.02.12 0 0 32
Sziasztok!

5 sebességes váltót keresek volgába való beépítés céljából, tudtok segíteni?

mail címem publikus
alex3010 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 31
Üdv! Gazella benzineshez keresek bontott,de használható hengerfejet, nem csillagászati áron.Ha valaki tud ár és helységmegjelöléssel imailre irjon.
cruiserem Creative Commons License 2010.02.02 0 0 29
Nagyon köszönöm a választ!!Egyik barátomnak volt problémája vele,de én vagyok ide regisztrálva és így tettem fel a kérdést.Valóban így kellett volna csinálniuk,de letörték a rugós ékszíjfeszítőt,mire megjött a válasz.Mégegyszer köszönöm,szervusz.
Előzmény: csmisi (28)
csmisi Creative Commons License 2010.02.02 0 0 28
Először is lazítsd meg egy kb 12 mm-es négyszögkulccsal a generátor melletti rugós ékszíjfeszítőt, és amíg lazán tartod könnyen be tudod fűzni!

Vagy mi a kérdésed?
Előzmény: cruiserem (26)
csmisi Creative Commons License 2010.02.02 0 0 27
-Ha a lenti fotón lévő billencs GAzelláról van szó, akkor abban még nem lehetett Steyr motor, mivel az egy "gyári" billencs -GAZ SAZ .

Ezekből csak egy pár darabot hoztak be 1995-1996 körül , többnyire benzinesek maradtak, egy-két darabot még átépítettek Andoria motorosra, -de az még nem 4CTi90 volt, hanem az Euro 2-es változata, soros PAL-adagolóval, intercooler nélküli, 4CT90 . Egy ilyen TD. GAZ-SAZ-t vettünk kb. 1998-ban, és hidroplatós autómentő bemutatóautót építettünk belőle, -tengelytávnöveléssel.

A billencs eredetileg elég rossz konstrukció volt, mivel a billenőplató segédváza nem ért végig a fülke hátfaláig, ezért nem egynek megroppantották az alvázát a rövidre sikerült segédváz előtt. Nem is a GAZ gyár csinálta a felépítményét, hanem egy kinti felépítményező cég, -ezért volt "CA3" a típusjelzése.

Ami jó volt benne, hogy nem akksiról, hanem mellékhajtásról működött az MTZ-ből, és egyéb orosz járgányból ismert hidraulikaszivattyú. A hazai átalakításúak mind elektrohidraulikusak voltak, -de rendes hosszú segédvázzal, és plató közepén lévő munkahengerrel, 3 irányba billentéssel.
Előzmény: dzsoexx (25)
cruiserem Creative Commons License 2010.02.02 0 0 26
Szevasztok!!Lenne egy kérésem,ha valaki tudna segíteni-!Steyer motoros gazellába miként lehet az ékszíjat befűzni??-előre is köszönöm,ha valaki leírja a menetét.
dzsoexx Creative Commons License 2010.01.28 0 0 25

Szia bétété

kérdés milyen motoros a gazella, ha 560as steyer vagy 4CTi90 es akkor tudok segiteni.

kérdés pontosan mit szeretnél tudni.

üdv dzsoexx

 

Előzmény: Törölt nick (21)
csmisi Creative Commons License 2010.01.27 0 0 24
Ha a 2.5-ös ZMZ-motoros, akkor van a melóhelyen javítási könyvem hozzá...

Holnap megkeresem.
Előzmény: Törölt nick (21)
priluki Creative Commons License 2010.01.27 0 0 23
Most nézem csak, hogy a linket elbaxtam!
Előzmény: priluki (22)
priluki Creative Commons License 2010.01.26 0 0 22
Szia!

Ha benzines erőmű van benne akkor a "Volgás tapasztalatok" című topicban érdemes próbálkoznod:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?cmd=Article_showArticle&t=9043757


Üdv: priluki
Előzmény: Törölt nick (21)
komarl Creative Commons License 2009.08.26 0 0 20
Szevasztok!
itt egykép a gépemről.Illetve csak volt gépemről. Franciaországban voltam vele,oda-vissza szinte megállás nélkül jól birta, a 3000-es fordulaton pörgött a gép. Volga motoros. Tapasztalat,nem autópályára való! Véleményem szerint minimum 150LE motor kellene bele. Ettől eltekintve jó kis gép.Városi közlekedésre kiváló.1,5-2 tonnát jól viszi.
4 karika Creative Commons License 2009.08.09 0 0 19
szevasztok
gazella steyr bontott motorvezerlő elektronika , gyári önönditó eladó
aglov Creative Commons License 2009.04.29 0 0 18

Sziasztok!Zsolti vagyok a Volgás fórumról.Gazella 5-ös váltót,váltókat keresek megvételre.Ezeket 1az1-ben fel lehet tenni a Volgákra ami elég jótékony hatással van a fogyasztásra,és a sebességtartomány is elég jól kitolódik.Nekem is szerencsém volt autózni Gazellával és a 4.-5.sebességfokozatok között majdhogynem nincs is külömbség,de ha Volga alá tesszük ezeket a váltókat azt tapasztalhatjuk,hogy a 4.-5. fokozat között meglepően nagy a "távolság".Például,ha 90km/h-nál 4.ből 5.be toljuk a fordulat annyira visszaesik,hogy szinte semmi motorzajt nem lehet hallani és ha a végét keressük az 5.-nek akkor valamivel 160km/h fölött meg is találjuk.Magyarul az 5.-nek az utazója 90 és 130km/h között van.:-))A Gazellára csak annyit tudok mondani,hogy egy kis odafigyelés,törődés melett napi használatban is kiválóan használhatóak,mint bármelyik Orosz autó!

4125 Creative Commons License 2008.12.29 0 0 17

Hát rekordot azt nem :-)

 

Bezzeg a ruszkiknál biztosan rekordot döntene, amennyi gazella van náluk, amikor ruszki közlekedésről nézek videót, azt látom, hogy több a gazella, mint a személyautó :-)

Előzmény: Törölt nick (16)
4125 Creative Commons License 2008.09.10 0 0 15

ime néhány totalcaros teszt:

 

steyr motoros szimpla fükés terepes gazella:http://totalcar.hu/tesztek/haszon/gazella/

 

andoria motoros, nem terepes, szimplafülkés kivitel:

http://totalcar.hu/tesztek/haszon/gaz3302/

 

és végül egy videó egy andoria motoros, terepes, szimplafülkésről:

http://www.totalcar.hu/tv/050604/ 

 

 

P.Laci. Creative Commons License 2007.12.15 0 0 14
Hy!!!

Platósom van. Ablakemelőt 2 szer kellett eddig cserélnem. Igaz amit betettem bontott volt.
frundsberg Creative Commons License 2007.12.15 0 0 13
Platós vagy dobozos? A tipikus szétszakadós- ablakemelő problémát hogy oldottad meg?
Előzmény: P.Laci. (12)
P.Laci. Creative Commons License 2007.12.13 0 0 12
Szia!

Én a Gazellámat mezőgazdasági munkákra használom! Benzin-gázos
nekem 15L gázt fogyaszt benzint csak indításra használom reggelenként!90Km/ó az utazósebbeségem. Nekem nagyon bevált a gép! Igaz karban kell tartani de akkor nem lesz vele gond! A kormányzása ahoz képest hogy nem szervós elég jó. Van a családban Steyer mocival szerelt platós is! Nagyon fasza megbízható gép de ha valamit cserélni kell rajta egy vagyon. Én csak ajánlani tudom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!