Keresés

Részletes keresés

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.06.09 0 1 25439

Egy kezdő üzemeltető a selejtezéseknél simán elkövet két nagy hibát:

- típus alapján selejtez

- életkor alapján selejtez

Ezek tipikusan olyan hibák, amik akkor lépnek elő, ha az illetékes elvtárs nagyjából az állománylistákból tájékozódik.

Volt már példa itthon mindkét verzióra, hogy a rossz döntés megbosszulta magát. Az egyik ilyen ismert eset a Volánbusz alvállalkozósítása, a másik pedig a Szabolcs Volán 266-osainak tömeges selejtezése volt. Utóbbinál hosszú évekig kínkeservesen szenvedtek a saját kocsik kiadásával, egészen az egyesítés napjáig.

Előzmény: Nyakas-kakas (25409)
matteo14 Creative Commons License 2019.06.09 0 3 25438

"A helyi és helyközi járatok összevonása , kb. 30.000 lelkesnél nagyobb városoknál - Európában - zsákutca. Nem működik.(...) a helyköziek közül az elővárosi járatok egy része, időszakosan, nem állandóan, besegíthet egyes városoknál a helyi, elsősorban a kertvárosi kiszolgálásba."

 

Lacibácsi tessen már szólni a haldokoló, idióta és lehetetlen Európának, hogy:


- A helyközi és helyi autóbuszok kialakításának legalább annyira el kell térnie, mint egy budiajtós Ikarus 250-esnek a Credo BN12-estől.
- Például a berlini díjszabás C zónája nem létezik. Amennyiben létezik, akkor sem létezhetne. Az Übergangstarif is csak valamiféle lefordíthatatlan szójáték.
- A városhatárt átlépő buszok gonoszak és bántanak és nem fizeti őket senki. Csak úgy mennek maguktól.
- Valójában az utasok minden településről utazni csakis a vonzásközpont buszállomásáig tartó legrövidebb út mentén akarnak, míg a városban jobbra-balra csak a helyiek.

- Helyközi autóbusz csakis a reggel 6-os műszakváltásra behordástól az este 10-es műszakváltásról hazahordásig járhat és akkor sem a város utáni első település igényei szerint. Máshogy csak a pápa írásos engedélyével járhat, akkora szentségtörés lenne.

 

Meg sokminden más még.

 

Itthon hiába veszett el a 20 év alatt majd 1 millió utas a rendszerből, igenis mi csináljuk nagyon jól.

Előzmény: trizs77 (25436)
foglaltnévffghdfhge Creative Commons License 2019.06.09 0 0 25437

Igen ahol lehetséges,jó megoldás,de a helyközi buszok egy része valóban teljesen alkalmatlan helyi járatra!

Sopronban egy jelentős részt lefednek a helyközi járatok,nyilván a szükség nagy úr...

Régi vita a fővárosban is kifizesse a BKV veszteségeit?

Vidéken is ez a helyzet kellene jóbb szolgáltatás csak senki nem akar fizetni!

Előzmény: trizs77 (25436)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.09 -3 2 25436

szerintem jó megoldás a helyi és helyközi járatok összevonása ahol lehetséges!

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

A helyi és helyközi járatok összevonása , kb. 30.000 lelkesnél nagyobb városoknál - Európában - zsákutca.

Nem működik.

 

Kb. 30.000 lakosnál nagyobb városoknál :

Másfajta autóbusz kell a két különböző feladatra.

Más a tarifa szerkezet.

Más a  megrendelő, más a finanszírozó.

Más az üzemidő, más a követési idő, más a megállóhely kiosztás, más az utascsere rendszere.

 

Sok minden más még.

 

A helyközi járatok nagy része NEM, de a helyköziek közül az elővárosi járatok egy része, időszakosan, nem állandóan, besegíthet egyes városoknál a helyi, elsősorban a kertvárosi kiszolgálásba.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: foglaltnévffghdfhge (25434)
törzsutas 100 Creative Commons License 2019.06.09 0 0 25435

A legdrágább szolgáltatás az amelyet nem, vagy csak kevesen, illetve "ingyen jeggyel" vesznek igénybe. Az azért elgondolkodtató, hogy az Audi mint német cég nagyobb figyelmet fordít alkalmazottaira, azok igényes kiszolgálására mint a választott "honfitársak". Tudom semmi sincs ok nélkül.

Előzmény: foglaltnévffghdfhge (25434)
foglaltnévffghdfhge Creative Commons License 2019.06.09 0 1 25434

Ez igy igaz,de azt azért hozzátenném,hogy akiknek fizetni kellene a buszon azok nagy része autóval vagy esetleg gyalog jár!Akik ingyen vagy jelentős kedvezménnyel vehetik igénybe a szolgáltatást ezt kell elfogadniuk!

Drága szolgáltatásra nincs igény,szerintem jó megoldás a helyi és helyközi járatok összevonása ahol lehetséges!

 

 

Előzmény: trizs77 (25433)
trizs77 Creative Commons License 2019.06.09 -3 3 25433

Ez a város, esetedben Győr belügye.

Ehhez az ÉNYKK-nak semmi köze.

 

Győr városa olyan feltételeket ír bele a saját, helyi közszolgáltatási szerződésébe, amllyet akar.

 

( van olyan nyugat-európai város, mely még azt is előírta, hogy a járművezetők zakójának/blézerének bal zsebén rajta kell lennie a város hímzett címerének )

 

Azt Győr városa dönti el, hogy kér vagy nem kér :

 - alacsonypadlós,

 - klimatizált,

 - minden vizuális és akusztikus utastájékoztató berendezéssel ellátott,

 - párnázott ülésű,

 - stb.

buszokat.

 

GYŐR ma és régebben is úgy döntött, hogy nekik elég az IK-280 is.

Ha a lakosság döntő többségének ez nem lenne jó, akkor hangosan nyekeregnének ellene.

Akkor a város változtatna.

 

De ameddig ez a város lakóinak max. 1-5%-t érdekli, marad a 280 amíg bírja.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Vehetsz ma Magyarországon új személyautót 1.999.000 forintért is és 20.000.000 forintért is.

 

Győr megrendelhet szipi-szupi korszerű városi buszflottát évi 1,5 milliárdért és járathatja az Ik-280-kat évi félmilliárdért is.

Ők döntenek.

 

 

 

 

Előzmény: UTorn (25432)
UTorn Creative Commons License 2019.06.09 -1 0 25432

Egyébként azon röhögtem, hogy azt nyilatkoztak a nyikknyekknél, hogy megpróbálnak megfelelni a közszolgáltatási szerződésnek. Hát én ebbe nem tudok beleszólni, de nem lehetnek ott olyan éles dolgok, ha se az életkor nincs meghatározva, se a klíma , ap részarány, de még ennek se tudnak megfelelni. Ez egyébként Győrnél is hasonló. Nem akarok tényleg hülyeségeket mondani, de Győrnél is, ha jól tudom még 10 év múlva se kéne az összes járműnek alacsonypadlósnak lennie. Pedig itt most tényleg a 2 város semmiben nem függ egymástól :)

Előzmény: UTorn (25431)
UTorn Creative Commons License 2019.06.09 0 1 25431

https://www.kisalfold.hu/soproni_hirek/kimarado_buszok_duhos_utasok_sopronban/2599704/?fbclid=IwAR0Ng5MxpBsx-l1IoEbkU_W4r3-qrVmBfrGOgx-AkNJhnjfCYsxrk-kqPyI

 

Nekem bejött a cikk. 

 

Egyébként ez az "utfelújításosdi" elég nagy hanta duma. Az Énykk megint terel. Ezt mindenki nagyon jól tudja, hogy attól, hogy bedugul egy város, nem maradhat ki egy járat sem. Kizárólag a sofőrhiány okozza, nyilván ebből adódik, hogy a fertőrákosi fordába építik be a helyi járatokat is. Meg amit itt előttem is írtak, hogy helyközis sofőröknek beszólnak, hogy vigyenek le egy helyi járatot egy kör erejéig. Ezt csakis kizárólag a fizuk felemelésével lehetne orvosolni, Ilyen körülmények közt nem fognak tolongani az Énykk-nál meg egyik KK-nál sem. Meg ugye Sopronnál még egy extra pech is, ez személyes véleményem szerint mondom, hogy ha valakinek van egy D jogsija, az nem a volánnál kezd el dolgozni, hanem ki megy Ausztriába.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2019.06.09 0 1 25430

Legjobb: a szintén MAN hátterű, itt OFF RLT-s Neoplanok is ilyesmi számokat hoztak, nekik 60587-től kezdődik.

Előzmény: Alexander Pistoletov (25405)
abuszv Creative Commons License 2019.06.08 -2 0 25429

Valaki tudna segíteni soproni helyközi fordák terén?

14,15,16,17-es forda megvan.

kzx526 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 25428

A cikk nekem sajnos nincs meg, azonban néhány információval tudok szolgálni a témát illetően.

Sopron helyi egy elég durva sofőrlétszámhiánnyal küzd, több, mint 10 ember hiányzik. Az elmúlt 3-4 hónapban több sofőr betegedett meg komolyabban, közülük még mindig nem ül volán mögött mindenki. Elsősorban ez eredményezi a rengeteg járatkimaradást, amit a pihenőidők csökkentésével, fordák összevonásával, hosszabb munkaidőkkel, helyköziben pihenőn lévő sofőrök átirányításával próbálnak enyhíteni több-kevesebb sikerrel. 

Az elmúlt hetekben többször is volt rá példa, hogy egy egész héten keresztül egy teljes forda járatai maradtak ki, többségében 1-es és 10-es járatok. Rendszeres volt, hogy 12A, 17-es járatok maradtak ki órákon, napokon keresztül, innen a buszokat irányították át nagyobb utasforgalmú járatokra. 

 

Előzmény: buszos367 (25426)
abuszv Creative Commons License 2019.06.08 -2 0 25427

A cikk lényege, hogy valaki beszólt a céghez, hogy kimaradnak a járatok. A vállalat ezzel nyilván tisztában van, és a forgalomra, valamint az útépítésre/felújításokra hivatkozott. Ami teljes mértékben meg is felel a valóságnak.

Előzmény: buszos367 (25426)
buszos367 Creative Commons License 2019.06.08 0 0 25426

Sziasztok!

Szoktam olvasni a kisalföld.hu honlapot.

Ott láttam még hogy a kisalföld.hu/extra oldalon vagy egy cikk miszerint kimaradnak járatok Sopronban.

Nekem nem jár mert èn Ajkai vagyok.

Nem tudja valaki ide de tenni akinek jár újság az megtudja nyittani, előfizetői nèv illetve azonosítószám megadása után.

Előre is köszönöm.

abuszv Creative Commons License 2019.06.08 0 1 25425

Tisztában vagyok vele, de jelen pillanat még ezek nem állnak a rendelkezésünkre Sopronban. 

Előzmény: UTorn (25424)
UTorn Creative Commons License 2019.06.08 0 1 25424

Azért ne feledkezzen meg senki a mostani kieső 25 audisról ! Lesz mivel pótolni

Előzmény: abuszv (25421)
törzsutas 100 Creative Commons License 2019.06.08 0 4 25423

Az ÉNYKK sajnos, valóban Észak-Korea felé tart, de eredményt nem a motorok „kicsapása” hozna, hanem a vízfejű vezetésé. 

Előzmény: norbee601 (25416)
abuszv Creative Commons License 2019.06.08 0 0 25422

Különben a PPH-627 fordájában még van valamikor délelőtt egy Nagylózs is, nem?

abuszv Creative Commons License 2019.06.08 -1 1 25421

Ma pontosan 1 éve,  hogy az FLZ-233 balesetezett, fél év alatt lett kijavítva.

A 197 azért a képek alapján akkorát talán nem kapott. Sajnos még senkivel nem tudtam beszélni aki pontos adatokat tud mondani. 

Nehéz megoldani, de valahogy pótolni kell. Csak sajnos sok helyközisnek is gondja van és a tartalékok száma is korlátolt.

norbee601 Creative Commons License 2019.06.07 0 1 25420
muszakilag tényleg nem, de öreg és tele vagyunk Credoval....
Előzmény: lobbanórotor (25419)
lobbanórotor Creative Commons License 2019.06.07 0 0 25419

Nem biztos. Akkorát azért nem kapott. 

Előzmény: norbee601 (25418)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.07 -1 0 25418

Ez is kuka...

Előzmény: KZX003 (25417)
KZX003 Creative Commons License 2019.06.06 0 2 25417

Friss helyszíni fotóriport a gyoribuszok.hu-n!

Előzmény: Törölt nick (25414)
norbee601 Creative Commons License 2019.06.06 -1 0 25416

Lassan kezdem azt fontolgatni itt a megyében, hogy érdemesebb lenne megpályázni a troli-hálózat kialakítását, aztán pedig az Énykk-nak észak-koreai módra, kicsapni a motort a buszokból, felszerelni egy áramszedőt, 'azt akkor járhat minden még 200 évig megakadás nélkül. 

 

 

Áll a BKV-nál vagy 40 leállított 280 GVM troli, darabonként vas árban simán odaadják...

Előzmény: RadioTVEgon (25412)
FHÉV Creative Commons License 2019.06.06 0 0 25415

IKU-197

Előzmény: Törölt nick (25414)
Törölt nick Creative Commons License 2019.06.06 0 0 25414
trizs77 Creative Commons License 2019.06.06 -2 4 25413

Az ÉNyKK buszainak átlagéletkora magasabb, jóval magasabb mint más KK-k buszainak átlagéletkora ?

 

 

RadioTVEgon Creative Commons License 2019.06.06 -1 2 25412

Lassan kezdem azt fontolgatni itt a megyében, hogy érdemesebb lenne megpályázni a troli-hálózat kialakítását, aztán pedig az Énykk-nak észak-koreai módra, kicsapni a motort a buszokból, felszerelni egy áramszedőt, 'azt akkor járhat minden még 200 évig megakadás nélkül. 

LTL-924 Creative Commons License 2019.06.05 0 1 25411
Na! Már eljutottunk ide is hogy egy helyi credo selejt.
trizs77 Creative Commons License 2019.06.05 -5 3 25410

Sopronban is ez a Credo selejt.., jó szar a Credo de nem 20+os Ikarus.

 

----------------------------------------------------------

 

Hááááát, ha lehetne választani egy kb. 25 éves Ik-280 vagy egy 19 éves helyi kialakítású Credo között, a soproni helyi üzem vezetője helyében, gondolkodás nélkül a 280-t választanám.

 

Jó. jó tudom.

Az én szempontjaim inkább :

    - üzemeltetési biztonságiak,

    - üzemköltség figyelők.

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!