Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

navimen Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51256

Lehet, hogy ki kellene próbálnom néhány prémiumot, hátha többre értékelném a próba után :-)

Előzmény: skt15 (51255)
skt15 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51255

Eléggé lepontoztad pedig

Előzmény: navimen (51254)
navimen Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51254

Öööööö....jó :-)

 

Bővebben: https://nepitelet.hu/autok/skoda/superb_2015/gyilkosbalna/

 

Előzmény: Törölt nick (51227)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51253

Arról tudnál még valamit írni, hogy mennyiben különbözik a futóművük? Annyi tudok, hogy az 1.8-nak is multilink a hátsó.

Előzmény: ruskyy (51252)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51252

Két teljesen más autó.

Előzmény: benediktusz (51250)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51250

A hsz. második felére, a kérdésre tudnátok reagálni? Octavia TSI RS vs Octavia 1.8 TSI

Előzmény: benediktusz (51242)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51250

Az oké, szíved joga.

 

Mindenki (köztük én is) elfogadja, ha te vagy bárki más kéziváltó-hívő, de ebből kifolyólag még nem az lesz az egyetemleges jobb vagy rosszabb.

 

Csak ha valaki vásárlási tanácsot kér és pro/kontra érveket szeretne olvasni, akkor (1) ne tényként állítsd be a saját hülyeségeidet (2) próbáld meg el(be)fogadni a másik véleményét. A lenti válaszodból persze látszik, hogy ez neked vallási kérdés lehet, szóval tényleg felesleges győzködni. Nem is akarlak, de legalább a vásárlás előtt álló fórumtársat nem kéne félrevezetni meg riogatni a DSG halálos cikkel. Főleg ha új autóban gondolkodik.

 

Mondjuk ha meghajt egy DSG-s RS-t meg utána egy kéziváltósat és nem az utolsó forintjaiból venné, csodálkoznék ha nem ikszeli be a DSG-t.

Szóval igen, a legjobb lenne ha kipróbálja mindkét variációt és eldönti.

Előzmény: Papka11 (51248)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51249

Szerencsére váltóból is van kétféle hogy lehessen vitatkozni mindenki megtalálja ami neki szimpatikusabb :)

Előzmény: Papka11 (51248)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51248

Ezek abszolút nem érdekelnek

Előzmény: ruskyy (51246)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51247

Mint ahogy Lónyak is említette, ki kellene próbálnod. Egyébként egy kimondott "férfias" , határozottságot igénylő de pontos váltó.

Előzmény: benediktusz (51244)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51246

Inkább a többség véleménye. Felár ellenében is jobban fogy a 2.0 TSI mellé párosítva mint a kéziváltó. De nyilván mindenki más jön szembe az autópályán.

 

Mellesleg ha már nyomaték és 'tuning'... azt is jobban bírja, mint a kéziváltó kuplungja (gen3 2.0 TSI motor/váltós VW konszern autókról beszélek). Pl. a 6 gangos dq250 450-500nm-ig üzembiztos, míg a manuális már 420nm környékén csúszik és emiatt a stage1 a maximum amit bír. A dsg pedig stage2-ig kényelmesen használható.

Előzmény: Papka11 (51243)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51245

Szerintem ki kéne próbálnod egyet, mert ez szubjektív...

Előzmény: benediktusz (51244)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51244

Milyen a kézi váltó? Mennyire hosszú utakat jár be, mennyire könnyen, mennyire van megvezetve?

Előzmény: Papka11 (51243)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51243

Mondjuk nálam még nem kellett semmit sem cserélni a váltóban (olajat sem). A kuplung is elég jól bírja az emelt nyomatékot ;-) A km-ek számát most felejtsük el, nem akarok ingyenreklámot. A 6 számjegyű opció azért eléggé tág fogalom, mert nem mindegy hogy 1-el kezdődik, vagy 9-el. Nem régen volt problémám gömbcsuklóval. A szerviz elsőre váltót sejtett. Azért eléggé baráti árat adtak hozzá.

 

Ez a te véleményed. Én a kéziváltóm nem adnám oda két DSG-ért sem :-D

Előzmény: ruskyy (51240)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51242

Megkerestem azt a Ceed-es hsz-t és kiderült, hogy a kérdés nem RS, hanem Rapid témában lett feltéve. Ezek szerint a kérdésem az én félreértésemen alapult, így sztornózom.

 

Van viszont másik kérdésem.

Mi a fő különbség egy kézi váltós TSI RS és egy 1.8 180 LE-s Octavia között a motoron, a kerék és gumi méreten, a kipufogó hangolásán és az utastér berendezésén kívül? Váltó, kuplung ugyanaz? Futómű esetleg alacsonyabbra van ültetve és keményebbre van állítva (rugók, lengéscsillapítók)? Zajszigetelés? Direktebb kormány?

Előzmény: benediktusz (51236)
Varshi Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51241

Azért olajos DSG "veszélyeivel" riogatni nekem kicsit olyan, mint tripperrel. :)

Előzmény: Papka11 (51239)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51240

Az olajos DSG-kre egyáltalán nem jellemző az elhalálozás. 200-250e körül lehet elhasználódik a kettőstömegű, de ha nem vagy falábú és/vagy nem mélygarázsokban közlekedsz le-fel napi 4 órát a rámpákon, akkor a kuplungszett maga még tovább is bírja, mint a kéziváltóban.

 

A kézi váltónál is előbb-utóbb kettőstömegűt és kuplung szettet kell cserélni.

Emellett a kéziváltó is el tud kopni 200e kilométer körül (nekem volt is ilyen, kidobálta a hatodikat, pedig nem volt gyilkolva), amit utána vagy felújíttatsz vagy keresel egy bontottat. Mindkét opció 6 számjegyű összeg lesz.

 

Egyedül a mechatronika lehet plusz rizikó. De emiatt se aggódnék különösebben, pláne nem egy garanciális autónál. Ha meg használtan veszi 10M HUF helyett 4-6 millióért, legyen már 0,5-1M még a zsebben az ilyen javításokra.

 

Szóval javaslom engedd el ezt a kéziváltó mennyivel jobb és/vagy olcsóbb fenntartású dolgot, mert eljárt felette az idő...

Előzmény: Papka11 (51239)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51239

A kézi váltóval nem kell foglalkoznod a karbantartás során. Így nem tudok róla mit mondani :-)

A DSG már neccesebb.

https://totalcar.hu/magazin/technika/2018/04/12/igy_hal_meg_a_volkswagen-fele_dsg_valto/

Előzmény: benediktusz (51236)
Papka11 Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51238

Csak is kézi váltó. :-)

Előzmény: ruskyy (51237)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51237

Ilyen Kiáról nem tudok, ami konkurens lehetne.

 

Hacsak nem vagy elvakult kéziváltó-hívő, akkor DSG. Sokkal jobb.

Előzmény: benediktusz (51236)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.17 0 0 51236

Nem tudom, a hozzászóló anno melyik Kia-ra gondolt. Meg fogom keresni ezt a hsz-t. Kézi váltóról tudtok valamit mondani?

Előzmény: mica-r (51233)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.16 -1 0 51235

(Szerintem)

Előzmény: Lónyak (51234)
Lónyak Creative Commons License 2018.08.16 -1 0 51234

Hyundai i30N-re gondolt.

Előzmény: mica-r (51233)
mica-r Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51233

Ha Kia Ceed-re gondolsz, akkor az kb 100kW magasságáig van motorizálva. Nehéz összemérni egy RS Octaviával....

Előzmény: benediktusz (51232)
benediktusz Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51232

Sziasztok. Új vagyok itt. Érdekel a benzines RS, lehet, hogy a következő autóm ilyen lesz. Átolvastam az elmúlt fél év hozzászólásait. Nemrég többen is leírtátok, hogy a mostanában gyártott példányokra már nem jellemző a vezérműszíj megnyúlása, illetve a vizpumpa meghibásodása és így jelenleg nincs is típushibájuk. Kb. 5 hónapja viszont, amikor egy kérdezőnek próbáltatok segíteni, voltak akik leírták, hogy inkább Kia, mint Skoda. Az a használt példányokra vonatkozott? Én újonnan venném. Most 2+2 év a garancia? Szeretem a kézi váltót, lehet, hogy azzal venném. Kézi váltós tesztet viszont nem találtam. Milyen a kézivel váltani?

mica-r Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51231

Csináltam már mindenfélét, Golf GTI, Superb, most éppen egy Octavia 1.8tsi. Volt olyan, ami beindításkor elugrott egyet, mert akkor még nem tart a feszítő olajnyomás nélkül. Szerencsére egy fog elugrást még elbír a technika (ezzel azért még jártak pár hetet hibajellel)

Előzmény: ruskyy (51230)
ruskyy Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51230

Sajnos el tudom képzelni, amit írsz...

Egyelőre a gen3 (kb. 2013-től gyártott) 2.0tsi-k esetében átugrott vezérlésről nem olvastam panaszt, de nyúlás miatti cserére azért volt néhány példa a német fórumokon. Szerencsére ezt minden esetben megelőzték egyéb tünetek (pl. gázreakció, fordulatszám ingadozás) és EPC-t villantó hibakódok, így még időben tudták cserélni.

 

Szép lassan azért kezdenek kifutni a PoHu-s gariból ezek az autók, lehet befut hozzád cserére majd 1-2 példány... vagy volt már hozzá szerencséd?

Előzmény: mica-r (51228)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2018.08.16 0 0 51229

Szia!

 

Láncos... :)

Előzmény: navimen (51224)
mica-r Creative Commons License 2018.08.15 0 0 51228

Ha a 3 láncos motor, akkor azért nem mondanám örök életűnek. Előfordul, hogy az a fajta lánchajtás elugrik. 100-150 ezer km között már nem nagyon feszít a láncfeszítője és indításkor gond lehet.

Előzmény: ruskyy (51225)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.15 -1 0 51227

Milyen a 280 lovas Superb?:)

Előzmény: navimen (51224)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!