Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2021.04.24 0 0 25307

gondolom a gyermekbetegségek leküzdésére koncentrálnak a forgalomba adott kocsikon.

 

Ugyan már.. a frontok megmerevedéséről hallani...

Előzmény: nemeza (25302)
nemeza Creative Commons License 2021.04.24 0 0 25306

Én 3 hétig nem tudtam dolgozni a covid miatt, pedig kórházba se kerültem (bár majdnem).

Amúgy szerintem a szoftveresek jelentős része bő 1 éve otthonról nyomja.

 

Előzmény: 1047 005-2 (25305)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.04.24 -2 0 25305

"Ha ezek csak szoftveres problémák, akkor csak frissíteni kell a többin és már mehetnek is majd forgalomba.. A próbaüzem zajlik x kocsival és Tamásék így is eléggé elfoglaltak. Gondolom a covid is beüthet(ett) ami megint csak nem segíti a projektet."

 

 

Egy kész termékről beszélünk,nem ezek a prototipusok.Otthon nem lehet programot írni,javítani?

Előzmény: nemeza (25302)
Szajci Creative Commons License 2021.04.24 -2 0 25304

igen, gondoltam, hogy ezek közrejátszanak továbbra is.

 

Köszi a választ!

Előzmény: nemeza (25302)
caizzz Creative Commons License 2021.04.24 -1 7 25303

 

Irány Hamburg! (015)

nemeza Creative Commons License 2021.04.24 -1 0 25302

Tipp: ha készülnek, és jönnek is - gondolom a gyermekbetegségek leküzdésére koncentrálnak a forgalomba adott kocsikon. Ha ezek csak szoftveres problémák, akkor csak frissíteni kell a többin és már mehetnek is majd forgalomba.. A próbaüzem zajlik x kocsival és Tamásék így is eléggé elfoglaltak. Gondolom a covid is beüthet(ett) ami megint csak nem segíti a projektet.

Március elején volt róla szó, hogy hamarosan lehet egy vagy több újabb kocsi forgalomban.

Itt a tavasz, kinrándulók - szerintem jól jönnének :)

Előzmény: Szajci (25301)
Szajci Creative Commons License 2021.04.24 -1 3 25301

A KISS vonatokkal kapcsolatban az lenne a kérdésem, hogy a fehéroroszok folyamatosan szállítják Magyarországra a szerelvényeket? Mostanában nem láttam MÁV bejelentést, hogy további szerelvényeket helyeztek forgalomba.

481142-9 Creative Commons License 2021.04.22 0 3 25300

Több minden van rajta, Válaszd a vasutat, A vasút összeköti Európát, Válts vasútra és Úton egy zöldebb Európa felé. Sajtóközlemény lesz, de fenntarthatósági témában, külön a motorvonatról nem, az csak illusztráció.

Előzmény: nemeza (25297)
nemeza Creative Commons License 2021.04.22 0 0 25299

Köszi!

Előzmény: PLACI (25298)
PLACI Creative Commons License 2021.04.22 -1 6 25298

Amúgy mi van a fóliára írva?

Válaszd a vasutat.

 

 

 

Kár, hogy egy kéket fóliáztak át, ha egy pirossal teszik, megspórolnak egy átfóliázást. :)

Előzmény: nemeza (25297)
nemeza Creative Commons License 2021.04.22 0 0 25297

A távolabbira gondolsz? :D Amúgy mi van a fóliára írva? Vagy lesz róla MÁV-os anyag?

Előzmény: BDV-018 (25295)
BDV-018 Creative Commons License 2021.04.22 0 1 25296

Fólia. 

Előzmény: nemeza (25294)
BDV-018 Creative Commons License 2021.04.22 0 1 25295

Azért jól áll neki a távolság! 🙂

Előzmény: 481142-9 (25293)
nemeza Creative Commons License 2021.04.22 0 0 25294

Fólia, vagy új arculat?

Előzmény: 481142-9 (25293)
481142-9 Creative Commons License 2021.04.22 0 6 25293

Szerintem szép lett :)

caizzz Creative Commons License 2021.04.19 -1 3 25292

na kivételesen ez egy jó hardverhibának tűnik. vagy hibás az image.

 

(009-es Kiss)

 

 

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.14 0 2 25291

Nana!

A csajok szeretnek pakolni! :) Bármekkora csomagtartót is tele tudnak tömni. :) 

És egyébként tényleg kutyafüle a hely a polcon, egy 26 literes hátizsák se fér be.

Előzmény: riezaK (25290)
riezaK Creative Commons License 2021.04.14 -2 0 25290

Ma már elmegy az ember egy darab bankkártyával a zsebében Balatonozni, kevesen cipelik már a kétheti batyut. 

Előzmény: Izsó001 (25289)
Izsó001 Creative Commons License 2021.04.14 0 1 25289

Köszönöm mindkettőtöknek!

Gondoltam, hogy valami ilyen lehet a megoldás.

Már csak arra leszek kíváncsi, hogy nálunk hogyan fogják a Balaton felé járatni enélkül.

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.14 0 1 25288

Ahogy paca ots. írja, van rack, oda mennek a nagyobb cuccok. A fej feletti polcok valóban elég jelképesek, hisz vertikálisan eléggé ki van dekázva a hely.

Előzmény: Izsó001 (25284)
paca664 Creative Commons License 2021.04.14 0 0 25287

Van rajta csomagtartó állvány, legalábbis három hete még volt. Távolsági kivitel.

Előzmény: Izsó001 (25284)
paca664 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 25286

Az az első osztályon volt.

Én néhány hete utaztam olyannal (inkább négyrészes volt és már DB-színű) az IC94-ben. Éjszakai út lévén rosszabbra számítottam, de ki lehetett bírni.

Előzmény: Ashi Valkoinen (25285)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2021.04.13 0 2 25285

Én ritkán járok odakint, de 2017-ben Salzburgban felszálltam egy ilyen hatrészes WB-lomra, és ott minden második ülésen volt egy szalag körbetekerve, hogy "Reservier für Ihre Komfort", azaz az "Ön kényelme érdekében lefoglalva". Abból elsőre úgy tűnt, mintha csak az ülőhelyek felét adnák el.

Előzmény: segélyvonókészülék (25283)
Izsó001 Creative Commons License 2021.04.13 0 3 25284

Már többször kérdezni szerettem volna Tőled, mint olyantól, akinek első kézből vannak információi:

Hova rakják a WB KISS-eken az utasok a csomagokat?

Mert akárhogy nézem, a mieinken csak egy lapos diplomata táska a max, ami befér. Ülésre? Ülés alá?

Az OK, hogy elővárosi a miénk és ott még akár érthető is, de a méret az ugyanaz, vagy nem?

Köszi!

Előzmény: segélyvonókészülék (25283)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.04.13 0 0 25283

Lehet, van azért 600 ülőhely.

És hát - amikor még dolgoztunk nekik - vittünk álló utast dögivel, alapból, vagy nem alapból, azt nem tudom. :) 

 

A lenti okfejtésed egyébiránt ül.

Az elmélet - és tapasztalatom - szerint a társaságok bekalkulálják, hogy bizonyos - napi, vagy egyéb - csúcsokban, egyes vonatoknál zsúfoltság lesz. Mindenre nem lehet, és nem is kell tervezni.

Előzmény: paca664 (25282)
paca664 Creative Commons License 2021.04.13 0 0 25282

Azon kevésbé van összeheringezve az ülőhely, ergo nagyobb a tánctér. Legnyilvánvalóbban a beszállótérnél látszik a különbség. Onnan arányosítottam vissza kb. 400-ra.

Majd megnézem pontosan mennyi, de nincs nagy jelentősége sem itt, sem ott. A WB sem visz alapban álló utast. Az a HÉV-ek, metrók, villamosok sajátja.

Előzmény: segélyvonókészülék (25277)
paca664 Creative Commons License 2021.04.13 0 7 25281

Megvan, ezt írtam is, szándékom szerint elég egyértelműen.

 

A MÁV-Start első olyan járműve aminek az állóhelyeit is az össz. férőhelybe számolják a menetrend/kapacitás tervezéskor, azaz deklaráltan nem cél minden utasnak ülőhely biztosítása, az a Citylink. És nem csak reggeli csúcsban.

A HÉV ezzel analóg és nem a KISS-szel. Ez nagyjából éppen a nagyvasútnak (~ OVSZ I.) és a helyi jellegű vasútnak (~ OVSZ II.) nem csak a műszaki paramétereiben való eltérésből következik (eltérő sebesség, némileg eltérő baleseti kockázat), de az utasforgalom jellegéből is. Az utasok kisebb távolságokra hajlamosabbak elfogadni ha nem jut ülőhely, így tesznek a szolgáltatást megrendelő szervezetek is.

 

Az összes többit 100% ülőhelyfoglaltság esetén már telinek számítanak. Bár való igaz hogy valahol a 700 oldalas dokumentáció egyik megjegyzésében ki van matekolva xx [fő/m2] és yy [kg/utas+csomagja] mellett egy elméleti terhelhetőség is, nagyjából azért hogy biztosan ne szakadjon be a padlólemez - csak ezt figyelembe venni nem lehet és nem is gyakorlat. Tudvalevően tartósan 250 utassal frekventált vonatszámba inkább be van tervezve a második Flirt-egység mint hogy szólóban maradjon.

 

A járvány, a bezzeg tegnap előtt is műszaki hiba miatt kimaradt második egység és a reggeli csúcsban befelé Érdnél elfogyó ülőhelyek nagyon jó muníciók de csak akkor ha a lényeget nem akarjuk érteni és nem a lényegről akarunk beszélni. A lényeget viszont remélem érthetően elmondtam.

Előzmény: alkotasu (25278)
rm40 Creative Commons License 2021.04.12 0 0 25280
alkotasu Creative Commons License 2021.04.12 -1 2 25279

Oltári nagy az arcod, de... Pl. pályás, biztosítóberendezéses szempontból vannak igencsak azonos dolgok. Okoz is gondot jelenleg a tervezésnél. Másrészt: Te is csak feltételes módról beszélsz: "simán lehetnek mások". Ha tudsz valami szabványt, rendeletet, akkor idézd be. Ha meg nem, akkor légy szerényebb! Én kérdeztem, de eddig meggyőző választ nem kaptam.

Előzmény: riezaK (25273)
alkotasu Creative Commons License 2021.04.12 0 1 25278

És az megvan, hogy csúcsban a Flirt-ek is bőven visznek álló utasokat, és valószínűleg a KISS-ek is fognak, ha nem lesz már pandémiás helyzet? Magyarul ugyanolyan tömöttek is lesznek a csúcsban a KISS-ek, mint a HÉV-ek. Függetlenül attól, hogy papírra mit vetnek. És a 150 m-nyi emeletes dobozból semmivel nem lenne könnyebb a mentés, mint egy 120 m-nyi földszintes (értsd nem alacsonypadlós) járműből.

Előzmény: paca664 (25270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!