Az EC131 és EC173 vonatok egyesítve, Érsekújvárról 20.40-kor visszaindultak Pozsonyba, Rajkánál lépnek be Magyarországra és Budapest-Nyugati helyett Budapest-Keletibe érkeznek.
ÖBB vorteilscarddal, nem túl hosszú magyar szakasszal működik a spontán jegyvásárlás indulás előtt 1 perccel. Klimatickettel viszont az ÖBB nemzetközi jegyet kér, a Regiojet meg hagyja, hogy csak a magyar szakaszra vegyél jegyet. Na ez brutál árkülönbség a régió javára... majd ha nem süt a nap, élek vele. De addig megyek a félig forró mávval, de már gondolkozom, hogy Flixbusz lesz ebből. Mindennek van határa, még Tadzsikisztánnak is.
A legalja, amikor tömött busz dugóban áll őszi esőben. A hőmérséklet nem indokolja a légkonit, az eső miatt senki nem nyit ablakot vagy akár hisztizik is, hogy jajj, vizes lesz, közben mindenki ázott kutya és pont úgy szaglik, izzad stb.
Leginkább abban, hogy negyed órával indulás előttig visszaválthatod vagy átirathatod a jegyet más vonatra, kezelési költség levonása nélkül. A Startnál erre csak a jóval drágább, nem vonathoz kötött jegy alkalmas.
Csak két példa: Két héttel későbbi időpontra, főszezoni (gondolom nem olyan erős forgalmú) nemhétvégi napra (júli 9.) kerestem:
Reggel Bécsbe:
- Regiojet 12-13€-s jegy még bőven. De még holnapra is. Szombatra 22 €-tól láttam jegyeket. Vonathoz kötött, de levonás nélkül visszaváltható, cserélhető.
- A Startnál a Regiojethez közeli időpontra vonathoz kötött, nem cserélhető, nem visszaváltható jegy is 25-29€, a nem vonathoz között, módosítható, visszaváltható jegy 56€.
Reggel Prágába:
- Regiojet 23€-s jegy még bőven. De akad még holnapra is. Szombatra 42 €-tól láttam jegyeket. Vonathoz kötött, de levonás nélkül visszaváltható, cserélhető.
- A Startnál (a Regiojethez közeli időpontra) a vonathoz kötött, nem cserélhető, nem visszaváltható jegy 27€, vonathoz között de visszaváltható 33€, a nem vonathoz kötött, módosítható és visszaváltható jegy 71€. Szombatra csak a 71 €-at ajánlja!!!
Ja, és ha biztos ülőhelyet akarsz, akkor még vegyél külön helyjegyet plusz pénzért!!! Vonathoz között jegy esetén a plusz pénzért kínált helyjegy (és anélkül állva utazás esélye) számomra teljesen nonszensz.
Kevés embernek ér meg ennyit a rugalmasság, az ilyen díjszabás teljesen kinyírja a sűrű ütemes közlekedés előnyét. Abban az lenne a jó, hogy megvessük a jegyet, és arra szállunk fel, amelyik az adott pillanatban nekünk a legmegfelelőbb. Ha elromlott az idő, fáradtak vagyunk, telefont kaptunk, hogy jó lenne mielőbb hazaérni, akkor korábbival, ha minden szép és jó és ráérünk, későbbivel. De ilyen tarifa mellett a jegyváltás után már csak napi egy vonat van.
Számomra a kirándulójegyek megszűnése és az új tarifa bevezetése hatalmasat csökkentette a nemzetközi vonatozás vonzerejét.
Hiába legyezgetik a szén-dioxidot, attól még megfulladnak. És még egy csomó energiát el is égetnek a legyezőmozdulatokra.
Ugyanez megy a buszokon, főleg mikor beindulnak az éjszakai járatok. Kijön a garázsból a busz csukott ablakokkal, csutkára megtelik utassal, mert ugye a 23 és éjfél között 20 percesre kiritkított nappali, aztán az 5 percenként járó éjszakaiak között irdatlan ganaj módon van megoldva az átmenet, de egyik utas sem képes megmozdítani a rohadt kezét, hogy kinyissa az ablakot, aki meg szeretné, az nem fér hozzá a tömegtől. De legyezgetni van esze mindegyiknek...
Teljesen mindegy az időjárás, ha egy nyitható ablakkal nem rendelkező járművön nincs légbefúvás, az emberi felhasználásra alkalmatlan mind a négy évszakban.
Arra fogékonyaknak rugalmasabban variálható/lemondható, illetve olcsóbb.
Hiába van sűrűn vonat, hogyha jóval korábban el kell döntened, mivel mész, vagy különben drágább, ha meg közbejön valami, akkor nem, vagy csak részben visszaváltható a jegy.
De ha már ott tartunk, ma borult a Westbahn, 2-3 órát késtek vonatok, helyjegy nélkülieket zavarták le, de a klíma ment :) szóval az órás ütem inkább átlag, mint realitás. Persze pont a Sárgák miatt stresszeltem, hogy elérjem valahogy, mert ott fix a jegy, illetve két társaság közótti átszálláskor nincs utasjogom. De csak elértem a sárga grillsütőt.
Ha turista vagy es olcsó fix jegyet veszel, akkor ez olyan, mint a lufthansa-wizz air kérdés...van az a pénz, amiert alkalmazkodik az ember.
Amúgy a business osztályon is hőgutát osztottak, és szemmel láthatólag ott is családok, halandók ültek... üzletemberek nem veszik komolyan őket (egy vonat minta alapján).
Amúgy2 valakik azt mondták pár utasnak, hogy mehetnek a következő vonattal tovább (gondolom a késések miatt) csak azt nem.mondták, hogy beware of the yellow train. Ezeket Hhalomnál lerakták, mert teltházas volt a vonat és nem tudtak nekik már jegyet eladni.
Aki Régiójettel tervez utazni, annak térdre, imára!
Most szálltam le a nagy sárga húgyforralóról. A klíma elégtelen volt az összes kocsin, és még annyi bukóra nyitható ablaka sincs, mint egy máv cafnak. Még egy halbinak is jobban örültem volna, pedig ez nagy szám... szóval aki Regiojettel menne, az imádkozzon az időjárásért, vagy foglaljon át... mondanám, hogy MÁV-ra, de ott is befürödtem, ha nem is ennyire...
Amúgy megfigyelésem szerint a külföldi turisták adják a regiojet forgalmának a nagyját... szegények, ha egy európai útra jöttek, fájdalmas élménnyel mennek. Kivéve, ha indiából jöttek és ezt szokták meg...
Szlovénia egyébként milyen vonatos élmény? Melyik részek a legszebbek?
Kopertől Ljubljanáig szinte végig elég szép, főleg hajnalban, ahogy feljössz Koperből. Utána a Ljubljana-Celje szakasz is érdekes, Celjétől Hodosig már laposabb a táj. Sezanától felfelé Nova Gorica, Jesenice felé szintén szép a táj.
Szlovániában mennyire jellemző egyébként a késés? Mert 7,55-re ér a Koperi IC Ljubljanába és onnan 9,30 kor indul a Citadella Budapestre. A másfél óra elég elvileg átszállni?
Szlovénia egyébként milyen vonatos élmény? Melyik részek a legszebbek?
Igen, lehet be lehet állítani akár 24 órás tartózkodást átszálláskor. Eredeti kérdésedre válaszolva, ha késés van, akkor elfogadják a jegyedet a következő vonaton, ha bukod a csatlakozást. Még új helyjegyet is kapsz ingyen, de ehhez sorba kell állnod. Mivel nem kötelező a helyjegy, én nem szórakoznék vele, ha modjuk sietsz.