Keresés

Részletes keresés

CorsairS Creative Commons License 2023.06.30 0 0 16844

Csütörtökön mennék haza Ljubljanából a Citadellával és a konnektor miatt a többcélúba próbálnék helyjegyet venni. Telefonon ugye ad amit ad, weben próbálkozok, de ott mindenképp a szlovén stokkba akarja adni. 424-es bringás kocsiba csak akkor ad jegyet, ha Őriszentpétert adom meg kezdő állomásnak.
Valahogy rá lehet venni a rendszert, hogy Ljubljanától végig oda adja a jegyet, vagy vegyek Hodosig egy szlovén jegyet, majd Őriszentpétertől helyjegyet az arcképes mellé?

BahnScorper Creative Commons License 2023.06.28 0 0 16843

Ott van még a zabálda, ami szintén a szabályzat alapján másodosztálynak számít.

 

Egyébként nem került bele plusz kocsi magyar területen...

Előzmény: bodecsabi (16842)
bodecsabi Creative Commons License 2023.06.28 -1 0 16842

Igen, Kolozsvár, rosszul írtam. Viszont ez az az eset, amire nem tér ki az ÜSZ, lévén a vonat müszaki okok miatt csak első osztállyal közlekedik, hacsak nem kapartak össze valamit Szolnokon vagy Püspökladányban.

 

Elvileg meg pótolhat a másik vasút, a gyakorlatban ez a szokás megfigyeléseim szerint kimúlt - sehol sincsenek tartalékok, amiböl lehetne.

Előzmény: BahnScorper (16841)
BahnScorper Creative Commons License 2023.06.28 0 0 16841

Csak az mehet át ilyenkor 1. osztályra, akinek volt 2. osztályra helyjegye és ott nem kapott megfelelő helyet. De még ott is opció, hogy visszafizetik neki a helyjegyet. Vagy ha forgalmi akadály miatt máshogy kell utaznia. Egyébként az 1. osztály az a folyosón és az előtérben is annak számít!

 

Amúgy meg nem Nagybányára, hanem Kolozsvárra mennek (mentek volna) a román kocsik. Amikor az egész Dacia Biharkeresztesen át ment, jellemző volt, hogy a magyar kocsik elmentek nélküle, a fekvőt meg a hálókat elvitte a 142 Bécsbe, a román ülők meg megvárták a 143-at Pesten. Ha nagyon muszáj, meg lehet azt a kocsit kalapálni Bécsben, vagy elvileg - ha nem állna olyan vacakul - be tudna pótolni az osztrák és a magyar is.

Előzmény: pleh deen (16840)
pleh deen Creative Commons License 2023.06.28 -1 1 16840

Nincs benne valahol a SZÜSZ-ban, hogy ha nincs 2. o. kocsi a vonaton, akkor felár nélkül az 1.o.-on is lehet utazni? A fordítottja benne van.

Előzmény: bodecsabi (16839)
bodecsabi Creative Commons License 2023.06.28 0 0 16839

A mai 143 még jobb, a 411 alapból hiányzik a 412 pedig lezárva, Győrtöl talponállós. Kíváncsi vagyok, hogy kezdenek-e vele valamit, vagy megy az 1.o+étkező Nagybányára, prémium vonatként.

Előzmény: paca664 (16838)
paca664 Creative Commons License 2023.06.27 0 1 16838

Biztos a kommentelők miatt tart ott ahol, teljesen egyetértünk.

Mikor velem történt ilyen, éppen Romániában, beengedtek a fekvőbe.

Előzmény: Törölt nick (16837)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.27 -4 1 16837

Szóval a gyökér szerint aki lepontoz normális, hogy egy szem ülőhelyes kocsi nélkül közlekedik egy nemzetközi vonat. Hát rendben. Lehet ezért is tart ott a vasút, ahol.

Előzmény: Törölt nick (16836)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.26 -4 0 16836

Azért az nem semmi, hogy a Transilvaniáról és a Dacia-Corvinról napok óta hiányzik a 411-es kocsi. nyilván ez a CFR sara, de a Start miért nem pótolja? A háromból két szerelvényről mindenképp. 

Jó tegnap reggel Szolnokig a 404-en kivételesen meghagyták az egyik Bd-t, de hogy tegnap a 405 vagy ma a 405 kap-e valamit azt nem tudom.

 

Vagy ilyenkor, ha nincs ülőhelyes szabad az út a hálókocsiba a Corvinon? Vagy ott marad éjjel az utas az állomáson?

paca664 Creative Commons License 2023.06.26 0 3 16835

Mielőtt agyatlanozol, olvasd el hogy hány embernek ennyi. Segítek: 6 embernek, egy saját fülkébe.

Előzmény: GIM057 (16833)
Izsó001 Creative Commons License 2023.06.24 0 1 16834

Úgy tudom, hogy pl. a holnapra még 79€-ért is van jegy fekvőhelyesbe és van még hálóba is.

Előzmény: GIM057 (16833)
GIM057 Creative Commons License 2023.06.24 -2 2 16833

 

Egy odaut 329 euró?? Kocsival oda-vissza megjárom 200 euróból és nem kell 5 büdös, koszos, horkoló idegennel aludnom. Agyatlan MÁV...49 eurós máv promo jegy. Hol? Mert az összes dátumot beírtam és sehol egy darab se!

paca664 Creative Commons License 2023.06.22 0 0 16832

Ugyanúgy nincs pótlóbusz Szeged-Szabadka között, mint ahogy a magyar oldalon sincs a 150-esen.

Pótlóbuszozás egyedül Újvidék - Újvidék-rendező között van, mivel a zombori vonatok rendezőig járnak csak be.

Előzmény: 219 CLH-690 (16829)
sosiforda Creative Commons License 2023.06.21 0 0 16831

Szabadka-Belgrád között a SUTRANS keresője listázza a buszokat.

 

https://sutrans.rs/Redvoznje.html  választhatod a magyar nyelvet, aztán menetrendek, majd keresés, bal oldalon Subotica, jobb oldalon Beograd és a dátum beállításával kilistázza a szabadkai buszállomásról induló járatokat, nem csak a sajátjaikat.

 

 

Előzmény: 219 CLH-690 (16829)
PLACI Creative Commons License 2023.06.21 0 0 16830

Szabadka és Újvidék között mikorra tervezik a pálya visszaadását a forgalomnak?

Előzmény: KM3600 (16828)
219 CLH-690 Creative Commons License 2023.06.21 0 0 16829

Sejtettem, csak azt hittem, hogy van valami hivatalos vonatpótló. Ezek szerint állhatok neki keresgélni busztársaságot. Köszi szépen a választ!

Előzmény: KM3600 (16828)
KM3600 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 16828

Szabadka és Újvidék között még nem adták át a vonatot, úgyhogy ott is buszozni lehet max. Vagy Zombor felé rohadt nagy kerülővel.

Előzmény: 219 CLH-690 (16827)
219 CLH-690 Creative Commons License 2023.06.20 0 0 16827

Bocsi, ha rossz helyen kérdezem, de Belgrádba hogyan érdemes most elmenni vonattal, mávval, állami vasúttal stb. (árban, időben)? Ha jól látom, nincs hivatalos pótlóbusz. Én úgy gondoltam, hogy Szegedről Szabadkára busszal, Szabadkáról pedig vonattal. De a szerb vasút oldalán csak annyit ír kb., hogy 'nincs', amikor beütöm, hogy Szabadka-Belgrád. Lusta vagyok sakkozni, inkább tapasztalt 'kollégák' tanácsát kérném. Köszi előre is.

Izsó001 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 16826

Persze, elírtam. :-( Traxx-ból van olyan nekik. Talán a Vektronból nincs is olyan.

Előzmény: gabor144 (16824)
KM3600 Creative Commons License 2023.06.19 0 0 16825

Tudják melyik helyeket adták el és amíg mindenki a helyére ül, addig nem szoktak jegyeket kérni. Valamelyik interjúban benne is volt, hogy így nem zavarják feleslegesen az utast.

Előzmény: gabor144 (16822)
gabor144 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 16824

Traxx volt a gép.

Előzmény: Izsó001 (16823)
Izsó001 Creative Commons License 2023.06.18 0 0 16823

"140-nél soha nem volt több"

 

Lehet azért, mert a RJ-nek van pár 140-es (tehervonati?) Vektron-ja. Tavaly a spliti járaton is olyan volt.

Előzmény: gabor144 (16822)
gabor144 Creative Commons License 2023.06.18 0 5 16822

Akkor legyen egy kis élménybeszámoló egy rövid bécsi kiruccanásról, pár kérdéssel kiegészítve: 

 

A Regiojet szolgáltatására voltam kíváncsi, de igazából nem is nagyon volt más választásom, mert családi okok miatt könnyen előfordulhat, hogy mégsem tudunk utazni, és a Máv-Start a visszaváltható jegyet sokkal drágábban kínálja, mint a Regiojet legkésőb 15 perccel indulás előtt teljes  áron visszaváltható (csak olyan van) jegye.  

 

Odafelé az Astra kocsit választottam. Péntek reggel a Déliben a vonat szinte üres, utaskísérők alig mutatkoznak, a kocsi jéghideg, ami azért később enyhült. A külső kijelzőn, ahol a közbenső állomások futnak, Bécsről egy szó sem, csak Breclavtól sorolja a megállásokat. De az ajtóra rakott tábla az állomásokkal korrekt. Kelenföldön egy csapásra megtelt a kocsink, főleg külföldiekkel. A vizet kaptuk hamar, ételt-italt rendelni ebben a kategóriában ugye csak appon lehet, tán 3-4 rendelést vittek ki a kocsiban az út elején. A háttámla-monitoron filmek, zene, közlekedési infó viszont semmi. Wifi akadozva megy. A plafon monitor is csak menetrendi érkezési időket mutatja, akkor is, amikor már 10 perccel elmúlt, és nem értünk még oda. Sebességet 0/5-re kerekítve mutat, 140-nél soha nem volt több, pedig késésben voltunk. Hegyeshalomig magyar és angol minimálverziós élőszavas bemondások (ebben legalább volt említés a késésről), utána német és angol másvalaki által. 

 

Szombat este hazafelé Relaxban utaztunk. Kiszolgálás korrekt, többször jöttek, hogy lehet rendelni. A kiszemelt szusi persze elfogyott. Mivel készültünk arra az esetre (korábbi itteni beszámoló alapján), hogy nem kapunk kaját, volt ennivalónk, így nem kértünk mást, nem tudom, mennyire voltak kifogyva. Sört mindenesetre hoztak, olcsóbb volt, mint idehaza egy szupermarketben. (1 €)  

 

Hazafelé jobban megnéztem a vonatot. A fülkés Standard volt lazább, máshol szinte tele volt. A business fülkékben is akadtak utasok, láthatóan nem üzletemberek, pesrze szombat du ez nem is csoda. Meglepő, hogy a legolcsóbb kategóriában egy használt német 1. osztályú kocsi volt, 2+1 elrendezésű tágas rózsaszín fotelszerű ülésekkel. Szerintem ez volt a legkényelmesebb kocsi. Általában teljesen rendben volt a szerelvény, nagyon kényelmes kocsik teljesen jó állapotban. 

 

Ami a legmeglepőbb volt, hogy sem oda, sem visszaúton nem kértek jegyet senkitől. Annyira kevés lenne a bliccelő, hogy nem éri meg a személyzet idejét erre fordítani, vagy erre plusz személyzetet alkalmazni?  (Utitársam látott hazefelé Győrben felszálló fiatalokat, akik azt keresték, hogy hol vannak kevesebben, mert oda ülnek. Gyanús, hogy blicceltek, hiszen a jegy konkrét ülőhelyre szól.) 

 

Ez azért mindensetre elgondolkoztató, hogy az állami vasútnál egy 6 kocsis vonatra jut 1 vagy 2 fő személyzet, akik kizárólagosan a jegyeket ellenőrzik, és esetleg tán 1-2 fő büfés, itt meg ennyi kocsira 4-5 fő, akik csak az utasoknak étel és ital felszolgálással foglalkoznak, jegyekkel nem. 

 

Bécsben a lilaruhások menesztették a vonatot elég alaposan. Tudtommal Magyarországon ezt a Continental Railway Solution (akik a mozdonyvezetőt is adják) erre a célra alkalmazott embere (a pirospólós) végzi. Akkor jól gondolom, hogy neki csak ez a feladata, (meg tán ő mondott be), egyébként ücsörög ez egyik fülkében, és ő csak azért kell, mert a lilaruhásoknak nincs magyar forgalmi vizsgája.?  Nem akarja a RJ  jegyellenőrzéssel is megbízni? 

 

M63,012 Creative Commons License 2023.06.06 -2 1 16821

A menetrendszerkesztők hozzáértését híven tükrözi ez is.

Előzmény: 5047 032 (16820)
5047 032 Creative Commons License 2023.06.06 0 1 16820

Ritka elcseszett egy vonat lett. 

Előzmény: M63,012 (16817)
paca664 Creative Commons License 2023.06.06 0 0 16819

Nem igazán vannak nemzetközi gyorsok, de ha az EC-kre, IC-kre gondolsz, akkor a válasz igen. Főszabály szerint inkább csak nemzetközi vonaton vannak lezárt szolgálati fülkék.

Előzmény: Törölt nick (16818)
Törölt nick Creative Commons License 2023.06.05 -1 0 16818

Sziasztok!

 

Csak úgy konkrétum nélkül. A nemzetközi gyorsokon is van szolgálati fülke/hely? Amennyiben igen a kocsi végében vagy az elején?

Mondjuk mindig van valami amitől az ember egyre inkább kiábrándul a vasútból. 

M63,012 Creative Commons License 2023.06.05 -1 0 16817

Persze, teljesen jó; úgy hogy Ajka után Zalaszentivánban nem áll meg, Zalaegerszegre meg nem megy be. Így biztosan lesz helye a Bp-ről utazóknak, mert a nyugati országrészről nem nagyon lehet vele kimenni. Hála a "minisztériumnak", meg annak aki az orruk alá gyűri, hogy mit kell aláírni...

Előzmény: zjakabfi (16770)
Izsó001 Creative Commons License 2023.05.30 0 0 16816

A csehek lehozták az utasokat Decinből Prágába. Onnan viszont az EC271 (szlovák) szerelvényét küldték a Hungária menetrendjében Pestre. EC271-nek meg a kifelé menő Hungária szerelvényét fordították vissza.

Na, volt is nagy kavarodás! Bár férőhelyben bővebb szerelvény volt, az eladott helyjegyek nem értek semmit az eltérő kocsiszámozás miatt. Igaz, a csehek próbáltak egy huszárvágással úgy rendet tenni, hogy bemondták, mindenki csak a kocsiszámának az utolsó számjegyét nézze. ;-) Nyilván ez már nem segített a helyzeten, hiszen először a szerencsétlen jv annyit tudott csak mondani, hogy mindenki üljön, ahova tud, hiszen van elég hely.

Nagy szívás volt ez így. Mi direkt azért nem jöttünk el a Hungáriával, mert nem kívántuk annak "színvonalas szolgáltatását" igénybe venni. Hát, jól megszívtuk. :-((

Előzmény: gw (16814)
rejtövis Creative Commons License 2023.05.30 0 0 16815

Mi lett a "Hungária" sorsa tegnap?  Úgy láttam a vonatinfo -n  meg se érkezett, tehát a csehek sem állítottak össze hirtelen semmit,  persze talán érthető is. 

Újabban, kb  fél éve, egyáltalán nem láthatóak a kimenő Metropolitán és társaik a vonatinfo-n,  Befele 1-2 prágai,  ill. Brno  -i szerelvény látható csak.

Előzmény: gw (16814)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!