Egy olyan kérdésem lenne, hogy a máv anno amikor megrendelte a taurusokat akkor miért nem kérte a normális alap vonatbefolyásoló rendszert amivel mehetne 230 at? Ha jól sejtem akkor hiába van ETCS bizonyos gépekben, attól még nem tudják a az osztrák gépek max sebességét elérni.
A Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expót és Világtalálkozót november 29. és december 5. között rendezik meg a Hungexpo területén. A fenntarthatósági világeseményt a Keleti pályaudvaron bemutatott TAURUS mozdony mellett további két TRAXX mozdony is hirdeti majd az év végéig.
Nekem két opció jutott eszembe matricázás kapcsán. Az egyik a soproni népszavazás 100.-ik évfordulójára megemlékező matrica, a másik pedig a jövő évi 150.-ik évforduló matricája. Én előbbit tartom valószínűnek, mivel az egyrészt közelebb van, másrészt, de ez csak az én felvetésem, hogy úgy vannak vele, hogy ugyanúgy történelmi eseményhez matricázzák az 505-t és évfordulósnak, maradjon az 504-es.
Azt lehet tudni esetleg, hogy várhatóan a közeljövőben kap majd megint valami matrica-fóliát, vagy hogy hogy a Páneurópai Piknik ősszel való leszedése után nem rakták rá vissza a GySEV-es feliratokat és logókat?
Egyébként feltételezem, hogy hamarosan a többi matricás Repcebika is sorra kerül és leszedik róluk is a fóliákat (501,503,504), mert legalábbis ahogy a 140 éves a Gysev meg a Wagner kinéz már...
Ugyanígy egy jópár Startos gépen is eléggé megkopott már az évek során.
Úgy értve, hogy az 505-ös reklámfóliát kap, és ilyenkor eltávolítják a feliratokat? Elnézést az informálatlanságomért, azt se tudtam, hogy ezek a feliratok nem festve vannak hanem le lehet szedni. Milyen fólia lesz rajta?
Semmi különös nincs. Kezdő mozdonyvezető volt, vagy kicsit ügyetlen.
Itt nagyon gyakran kapsz pirost. Ha ügyes vagy akkor idöben lelassítasz, hogy ne kelljen teljesen megállni.
Ha mégis meg kell állni, akkor be kell fékezned a vonatot, mert a két mozdony nem tartja meg. Elinduláskor meg el kell csípned a pillanatot amikor felold a vonat és akkor vontatni és oldani a mozdonyok fékjét. Ha túl korán áll neki vontatni és valamiért elveszi a vonatást (vagy túl kevés vonóerőt választ ki) amikor pont felold a vonat, akkor visszagurul. Hogy miért vonata nem elég vonóerővel? Mert fél, hogy elszakad a vonat...Ugyan szabad akár 600kN-al is itt vontatni (a videó készítésekor még lehet hogy nem szabadott), de ez nagyon sok, akinek már volt vonatszakadása ilyen helyzetben az óvatosabban próbálkozik, még azon az áron is hogy esetleg egyszer meggurul vissza. Aztán idövel ráérez az ember, hogy nem tépi el és vissza sem gurul...