Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2022.02.14 0 1 41162

Elavult.

Van újabb kiadás (nem csak javított), nem kis eltérésekkel ehhez képest.

Előzmény: kiraly01100 (41161)
kiraly01100 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 41161

Sziasztok!

 

Nem lapul véletlen valakinél ilyen Máv Cargos Taurusos kis füzet? A5 méretű spirálozott. Megvásárolnám.

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.11.28 0 2 41160

Na. ki lettem tiltva egy napra a Magyar Modellek topicbol mert meg mertem josolni meddig marad az Aranycsapat kontos a mozdonyon.

zsbazsi728 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 41159

Km-ben mérik én úgy tudom.

Előzmény: Törölt nick (41154)
Törölt nick Creative Commons License 2021.10.30 -1 0 41158

Nem csak Aranycsapat hanem van ott egy Orient Express is  mögötte...

Előzmény: RhB (41157)
RhB Creative Commons License 2021.10.28 0 0 41157

Mai Aranycsapat...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.27 0 1 41156

1116 215 a NightJet kocsikból kiállított RJX66-al: https://youtu.be/k7e75VHjxqM

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.19 -1 0 41155

Sziasztok! Az egyik ismerősöm mesélte, hogy idén nyáron látott Szombathelyen egy konténervonatot, amit ÖBB-s Railjet Taurus húzott. Milyen gyakori kb. az hogy Railjet Taurus nem Railjet vonatot húz? A válaszokat előre is köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2021.10.12 0 0 41154

Mi a mértékegység alap amivel az ÖBB es a MÁV kölcsön ad mozdonyt egymásnak? Lóerő-km, vagy azonos tipus eseten km, esetleg lóerő-óra (kWó)? Manapság csak a Teknőket kölcsönzik egymásnak vontatáshoz?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.11 0 6 41153

rég idejét múlt ez a kiegyenlítősdi

 

Idejét múlt, vagy sem, ez van, meg még lesz is egy darabig.

Tudod, a bézé is idejét múlt...

 

Közben meg ETCS-es Taurus hordta a szenet a bányából az egy köpésre lévő erőműbe Mo-n.

 

Hogy az RCG hogyan pocsékolja a flottáját a bolgár, meg román kihúzókban, a B2-n, meg még sok-sok helyen, az szintén megér egy misét, csak épp nem ebbe a témakörbe tartozik. Nyilván, ha tehetné, 1142 járna a szántóföldre, csak hát nem tud.

 

Meg azért amely kád dülöngél a susnyásban, az előző éjjel még simán húzta kétszázzal a gyorsvonatot, vagy meg tolta az ilyen-olyan ingákat, és vice-versa.

Abba a flottaegységes (azért 282 darab U2-es van, ami szabad szemmel jól látható) koncepcióba bőven belefér, volt forrás, és jól indokolható a közel univerzálisan felszerelt géppark. És ha holnap jön egy új feladat, akkor nem kell vakarózni, meg közbeszt kiírni, mert van mivel csinálni.

Ahogy a 1293 flotta is kapott Antwerpentől a Boszporuszig mindent, pedig jól sejthetően viszonylag keveset fognak példányonként Hollandiában kódorogni.

Az univerzalitásnak vannak kétségbevonahatatlan, megkérdőjelezhetetlen rövid távú és perspektivikus előnyei is.

 

De, persze, megértettük azokat is, akik levagdalták az 502-es LZB jeladó kábelezését, mert nem akartak szilivel menni. Az ő szemszögükből teljesen érthető.

Előzmény: 1047 005-2 (41149)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.11 -1 0 41152

A 10 darab LZB nélkülihez képest az ötszörös bizony az. És a különbségek is mások, azért egy teljesen más trafó drágább, mint lekötni egy LZB-t.

Előzmény: 1047 005-2 (41151)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 0 0 41151

"Lényeges a különbség és olyan változatból ami csak egyáramnemü, nem 10 darab készült..."

 

 

387/50 db valóban lényeges különbség.

 

 

 

"Különc gépeket annyira drága gyártani, hogy a Vectronokat eleve úgy gyártották, hogy mindenhez elö van vezetékezve, amit jelenleg a Simens csak bele tud adni mint exta. Akkor is ha nem kéri az ügyfél. Mert olcsóbb, mint több tucat különböző vezetékelést csinálni, vagy utólag megoldani, ha mégis kell bele valami..."

 

 

Persze,ezért vannak a Smartronok!?A szóban forgó 10 db 1047-esbe,nem belerakni a csatlakozók végére a nem kért vb-t pont ugyanaz.

Előzmény: Panzerbear (41150)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.11 -1 3 41150

Lényeges a különbség és olyan változatból ami csak egyáramnemü, nem 10 darab készült...

Különc gépeket annyira drága gyártani, hogy a Vectronokat eleve úgy gyártották, hogy mindenhez elö van vezetékezve, amit jelenleg a Simens csak bele tud adni mint exta. Akkor is ha nem kéri az ügyfél. Mert olcsóbb, mint több tucat különböző vezetékelést csinálni, vagy utólag megoldani, ha mégis kell bele valami...

Előzmény: 1047 005-2 (41144)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -3 0 41149

"Tizenéve a kék kád a start egyetlen potenciális cseredarabja a bejáró osztrák gépek ellentételezésére."

 

 

Közel 15 éve liberalizálva van az áruszállítás,a személyszállításban is rég idejét múlt ez a kiegyenlítősdi.

 

 

"Ebben a feladatkörben pedig csak kompromisszumokkal süthető el, egyre és egyre nehezebben (mondjuk úgy, hogy azért jár még be, mert a start meg van sajnálva, de a szomszédnak csak nyűg, ahogy a traxx meg a talent is)."

 

 

 

Közben meg ETCS-es Taurus hordta a szenet a bányából az egy köpésre lévő erőműbe Mo-n.A szigorúan csak a piros vonalon belül járókról nem is beszélve.

Előzmény: segélyvonókészülék (41148)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.11 0 3 41148

Szükség?

 

Ja, ha a szegedi személyfordában járna, még a fél mozdonyt nyugodtan kiszórhatnák.

Gyakorlatilag vettek egy ferrarit, aminek a negyedik sebességnél lehegesztettek a váltókulisszáját.

 

Tizenéve a kék kád a start egyetlen potenciális cseredarabja a bejáró osztrák gépek ellentételezésére. Ebben a feladatkörben pedig csak kompromisszumokkal süthető el, egyre és egyre nehezebben (mondjuk úgy, hogy azért jár még be, mert a start meg van sajnálva, de a szomszédnak csak nyűg, ahogy a traxx meg a talent is).

Évekig volt a flotta egy ötöde (a start számára) rettenetesen rossz kondíciókkal a gyesevnek bedobva, ahol lópikula teljesítménye nem volt, az idő túlnyomó részében valahol ácsorgott, illetve a bevetési területén is csak a kertek alatt tudott közlekedni, feltételhiányosan.

 

Arról pláne nem beszélve, hogy épül ki az etcs a máv hálózatán is, amit illene használni.

Előzmény: 1047 005-2 (41145)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -2 0 41147

"Jó, el lehet a göncöt sütni bőven alacsonyfrekvenciás területen, csak hát jóval egyszerűbb lenne a történet, ha..."

 

 

A DB,Hectorrail,Hupac,MGW meg 2 áramnemesekkel rohangál 1 áramnemes területen.

 

 

 

 

"Ahogy azt sem értjük, hogy az off V46-oson miért nem lett vonatfűtési csatlás."

 

 

Dehogynem,volt benne logika.

Előzmény: segélyvonókészülék (41146)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.11 0 3 41146

A 1016-ost se nagyon lehet értelmezni. 1 millió ATS volt a spórolás (36 vs. 35). Jó, el lehet a göncöt sütni bőven alacsonyfrekvenciás területen, csak hát jóval egyszerűbb lenne a történet, ha...

Ahogy azt sem értjük, hogy az off V46-oson miért nem lett vonatfűtési csatlás.

A nem túl off 1293-asra csavaronként alkudták fel a személyvonatozáshoz szükséges elemeket, mert az RCG nem akarta, hogy alkalmas legyen ablakosozni is. A RoLa volt az alibi.

Előzmény: 1047 005-2 (41144)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 -1 0 41145

"Vagyis semmi....30-40 évre az gyakorlatilag semmi."

 

 

De mivel nincs rá szükség 1 évre sem,így pénzkidobás lett volna.Egyébként meg csak a vételár 40 évre 250 000 000 Ft,azaz példányonként,naponta majdnem 2000 Ft.

Előzmény: Panzerbear (41142)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.11 0 0 41144

Persze,ahogy 2 áramnem is.

Előzmény: Panzerbear (41143)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41143

100%. Szerintem az összes legyártott példányban benn van, kivétel ez a 10...

Előzmény: segélyvonókészülék (41141)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41142

Vagyis semmi....30-40 évre az gyakorlatilag semmi...(amúgy nem hiszem el hogy annyi volt, inkább  azt hogy így ennyivel volt drágább)

Előzmény: 1047 005-2 (41140)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.10 0 2 41141

Szuper jó volt a máv káddal LZB pályán...

Ha nem iktattad ki a zavarkapcsolóval a nem létező LZB-t, még kényszerfékezett is időnként.

Biztos, hogy úgy vagdaltak el pár kábelt a szekrényben, csak a máv miatt, mert nekik nem kellett az LZB a csomagból.

Előzmény: Panzerbear (41137)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41140

100 000 €/kopf volt 2001-ben,amikor az egész mozdony 3 millió €.

Előzmény: Panzerbear (41139)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 0 41139

Egy millió Euró lett volna a LZB? 

Na ne?!

Előzmény: 1047 005-2 (41128)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41138

Aztán szinte biztos hogy mégis mentek 200-al...Rengeteget jártak korábban Ausztriában mindenfelé, pl még én is vezettem a Fradist többször is Tirolban..Az itteni diszpókat nem nagyon hatják meg a dolgok, besorozzák oda ahova mozdony kell.

Előzmény: Jegkoko (41124)
Panzerbear Creative Commons License 2021.10.10 -1 1 41137

Az tényleg érdekes hogy kimaradt, hisz azt minden más változatban egyben szállították a PZB-vel, szóval szerintem még feláras is volt hogy ne legyen benn :-)

Előzmény: segélyvonókészülék (41123)
Jegkoko Creative Commons License 2021.10.09 -1 1 41136

Azt tudom, hogy a mávnak illetve a gysevnek sincsen taurusa, mivel nincsan rajta a taurus logo. De ez kicsit olyan mint a mercedes logó nélküli autó ,ami az is meg nem is.

Előzmény: 1047 005-2 (41128)
seadxdx Creative Commons License 2021.10.09 0 0 41135

Pár példány el sem hagyhatja a magyar hálózatot.

 

Hogy-hogy?

Előzmény: 1047 005-2 (41130)
1047 005-2 Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41134

"Mozdonyt nem két évre veszünk."

 

 

Majdnem 20 éve vették őket és álmukban sem volt a liberalizált vasúti szállításban államilag részt venni.

 

 

 

 

Van konkrét adatod hiteles forrásból az etcs gépenkénti árára?

 

2011:

 

https://www.vg.hu/cegvilag/2011/02/az-alstom-is-indulna-a-mav-trakcio-tenderen

 

 

2017:

 

https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A17H1082.KOR&txtreferer=00000001.txt

 

 

 

"Majd kell holnap.

Vagy szerinted az perspektíva, hogy etcs pályán megyünk NTC-ben, mert hát "ölég az"?"

 

 

1.) Majd akkor holnap vesznek bele ha nem elég 123 db Flirt,4x db KISS,115 db Valami mellé.

 

 

2.) Elég nagy hálózaton nagyon sokáig nem lesz ETCS,GSM-R vagy 120 km/h feletti sebességű közlekedés.Addigra a 10 gép lefutja a tervezett élettartamát és mostani állapotuk alapján nem lesz rentábilis a rájuk költés.

Előzmény: segélyvonókészülék (41132)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2021.10.09 -1 0 41133

Pár példány el sem hagyhatja a magyar hálózatot.

 

 

Ez szuper, legalább annyira vastaps, mint amikor a 1047.502-ről a beo személyzet levágta az LZB jeladó kábelét, hogy ne menjen ki külföldre.

Előzmény: 1047 005-2 (41130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!