Keresés

Részletes keresés

V43 1227 Creative Commons License 2016.04.19 0 0 12454

Ma reggeli segesvári vonat Székelyudvarhelyen:

 

subaru1990 Creative Commons License 2016.04.05 0 0 12453
piros sapkás Creative Commons License 2016.03.28 0 0 12452

hány működő egység van most jelenleg desiroból?

és a tervek szerint ebből mennyi megy nyáron az északi partra, és mennyi marad az esztergomi vonalon? és a nagy kérdés: marad-e valamennyi a lajosi vonalra a nyárra? (ha egyáltalán lesz vonatközlekedés errefelé)

cssz74 Creative Commons License 2016.03.28 0 1 12451

"inkább a dezsö gyenge menet teljesitménye miatt nem merik a feszeseb menet rendet"

 

Bár nem félelmetes a teljesítmény, azért 10-15 percet egy csuklós busszal is simán lehetne hozni a menetidőn...a 80-as, 100-as részeken sem kell nagyon 60-70 fölé húzni, mert akkor másfél-két percet kell állni a megállóban.

Előzmény: np 48 (12440)
Karcsi1970 Creative Commons License 2016.03.25 0 0 12450

Sziasztok!

 

A hajtóműveket (nevezzük váltónak_5 sebességes bolygóműves, hidrodinamikus tengelykapcsolóval) külön hajtóművezérlő vezérli a sok beérkező adatnak megfelelően. Ezeket kártyák szedik össze (van közöttük analóg és digitális paraméter is). Pl. a motor adatainak megfelelően fogja a váltásokat elvégezni a hajtóművezérlő az adatoknak megfelelően. Ergo előfordulhat, hogy ha pl. a kártya rossz, rossz időben fog váltani. Ekkor az egyik felvált már (mert az úgy gondolja, hogy most eljött az idő), másik pedig még nem. Emiatt fogja az egyik húzni a másikat, ekkor érződik a rángás. (A rángatás nemcsak emiatt van, hanem a vonórúd szilent miatt is lehet) Nemcsak a kártya lehet rossz, hanem pl. az alaplap is, amiben ezek a kártyák el vannak helyezve. Persze a váltó is rosszalkodhat. Pl. a fojtószelepek is meghibásodhatnak (mágnestekercs leég, ilyesmi). A fojtószelepek hatására történik a fogaskerekek mozgatása. Ennél persze sokkal bonyolultabb a folyamat.

 

A lóerős vagy nyomatékos számolgatás meg vicc.

Előzmény: NoZoli (12448)
Zemplén expressz Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12449

Ideges is lehetsz tőle, de az árt a szépségednek! :-)

Előzmény: smnks (12435)
NoZoli Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12448

smnks: "...tripla Dezsőnél cca. 2200 LE jut 369 ülőhelyre, ez majdnem hat lóerő ülőhelyenként."

A lóerő csak az általános iskolában számított, az autós/vonatos/motoros/stb. kártyáknál. A nyomaték számít, főleg a 2-es vonal dimbjein-dombjain.

 

"Viszont a motorkocsiknál induláskor hozzá kell venni az ajtózárási procedúra időtartamát..."

Működő UIC-ajtózárás esetén, a csíkosoknál is van mivel számolni és az hosszabb idő, mert a vjv győződik meg az ajtók zárt állapotáról, nem egy számítógép ad azonnali visszajelzést a mozdonyvezetőnek.

 

"...hidromechanikus hajtóművének sebességváltásai is jelenthetnek összességében 1-2 másodperc pluszt a gyorsulásnál."

De előnyére! Persze, ez motorkocsi-függő is, hogy mennyire "dolgozik együtt" a 3 Dezső , 6 hajtóműve. Újabban, képesek eléggé visszafogni és/vagy rángatni egymást.

 

 

benbe: "20 milliárdból."

Az egy dolog, hogy még annyi sem érződik belőle, de eddig 44-ről harsogtak mindenhol.

 

 

smnks: "klasszik Bhv utasokkal együtt 41 t"

Az 500-as sorozatú esetén, 44 t. A többinél stimmel a 41 t.

 

"a Dezsőt, ha jól emlékszem, 72 t -val számoltuk."

82 t, "rakottan".

Előzmény: smnks (12443)
smnks Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12447

Klasszik Csörgő tömege: 66 t,

klasszik Bhv utasokkal együtt 41 t,

a Dezsőt, ha jól emlékszem, 72 t -val számoltuk.

Mindezt a már említett teljesítmény adatokkal összevetve nekem az jön ki, hogy:

Csörgő + 4 Bhv  ~6 LE / t

Dezső  ~10 LE / t.

Előzmény: alkotasu (12446)
alkotasu Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12446

Köszi! Annyit azért megjegyeznék, hogy a fajlagos teljesítménynél inkább a vonat tömegét kéne figyelembe venni, nem az ülések számát. Akkor hogyan alakul az összehasonlítás?

Előzmény: smnks (12443)
etomcat Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12445

A közelmúltban történt sínbusz katasztrófákra és balesetekre tekintettel (Flitr<->Flirt, óriásdaru<->GTW, Bz<->Bz) nem hiányzik a Desiro végeiről egy-egy pár ütközőbak? Különösen az olyan bordázott tányéros fajta, ami az álá-fölé csúszást hivatott megakadályozni.

benbe Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12444

20 milliárdból.

Előzmény: np 48 (12440)
smnks Creative Commons License 2016.03.24 0 0 12443

Most utánaszámoltam a fajlagos teljesítménynek, igazad van, tripla Dezsőnél cca. 2200 LE jut 369 ülőhelyre, ez majdnem hat lóerő ülőhelyenként. Egy 4 Bhv kocsiból álló csörgős szerelvényen 1420 LE jut 320 ülőhelyre, ez a 4 és fél lóerőt sem éri el ülőhelyenként (klasszik Bhv-val számoltam, a fecske kocsi adatait nem tudom fejből). És akkor még nem említettük, hogy a "műanyag vonatok" járműszerkezete is könnyebb. Viszont a motorkocsiknál induláskor hozzá kell venni az ajtózárási procedúra időtartamát, ami különösen lépcsőkiadás esetén azért beletelhet néhány másodpercbe, valamint a Dezső 5 (vagy 6?) fokozatú (már nem emlékszem pontosan, szakértők majd javítanak!) hidromechanikus hajtóművének sebességváltásai is jelenthetnek összességében 1-2 másodperc pluszt a gyorsulásnál.

Ha saját múltbéli tapasztalataimat veszem, nem emlékszem, hogy olyan hű de jobban gyorsult volna a Dezső a 4kocsis Csörgővel szemben. 

(Az Uzsgyi az igen! Ha végre hajlandó volt befejezni az ajtócsukási műveletet -ami akár 10 másodpercet is igénybevehetett- , akkor aztán "hasított", ha az ember "odapakolt" neki mindent! :-))

 

De, hogy visszakanyarodjunk az elejére, a menetrendekből éppen nem az tűnik ki, mintha a menetrendszerkesztők az általad ajánlott szempontokból akartak volna kiindulni!

Ha esetleg olvasod a 2-es vonal topicját, ott éppen amiatt ostorozom rendszeresen a jelenlegi menetrendet, hogy messze alulmúlja az ott közlekedő valamennyi típus menetdinamikájának lehetőségeit!

A lajosi oldallal kapcsolatban pedig azt gondolom, hogy a jelenlegi katasztrofális pályaállapotok, valamint a jóval kevésbé sűrű megállóhely kiosztás még elvi szinten sem teszi indokolttá a két említett szerelvénytípus fajlagos teljesítménykülönbségének figyelembevételét akármilyen menetrend esetén sem!

Előzmény: alkotasu (12439)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12442

Mert ez a Csörgőre optimalizált menetrend.

Előzmény: Neville2004 (12441)
Neville2004 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12441

Hát nem tudom, én dezsős menetben is tapasztalatom, hogy olyan eszeveszetten nyomnák neki. Sokszor - érzetre - még a megengedett pályasebesség sincs kihasználva hosszú szakaszokon.

Előzmény: alkotasu (12437)
np 48 Creative Commons License 2016.03.23 -1 0 12440

tudná tartani a menet rendet a csőri is az eszter gomi vonalolon csak 44 milárdbol újitott vonalra nem szabad " régi " gépet rakni úgy hogy huladékok menek :)) inkább a dezsö gyenge menet teljesitménye miatt nem merik a feszeseb menet rendet be rakni eszter gomba :))

Előzmény: alkotasu (12437)
alkotasu Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12439

Szia! Látod, nem csak a modellvasutasban futunk össze...

Én abból indultam ki, hogy a 30-as vonalon még régen a Csörgők elég lomhák voltak a BDt-Bhv szerelvényükkel. Meg a 20-ason a Szergejek is - a Bakonyon keresztül. A nagyobb fajlagos teljesítményű villanygépek megjelenésével a helyzet gyökeresen megváltozott. (Illetve a Bakonyban a Gyík összehasonlíthatatlanul jobban húzta a vonatot.) Lévén a Dezső vagy 30-40 évvel fiatalabb típus, így azt feltételezem, hogy a fajlagos teljesítménye is számottevően jobb a másik kombónál.

 

De mindazonáltal azt is el tudom képzelni, hogy nem ezen logika mentén történnek a döntések.

Előzmény: smnks (12438)
smnks Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12438

Üdv ebben a topicban!

A jelenlegi menetrendeket alapul véve eléggé biztos vagyok abban, hogy nem az általad említett szempont "játszik". 

Elvi lehetőséget tekintve valószínűleg lenne igazságod, de, hogy sarkított esetben mekkora lenne a menetidőbeli eltérés a két típusnál az említett terhelés esetén..? Megkockáztatom, hogy nem számottevő, de én már egy ideje nem vagyok benne a "praxisnak" ebben a részében, így várjuk meg, hátha nyilatkoznak erről jelenlegi releváns tapasztalatokkal rendelkező fórumtársak is!

Előzmény: alkotasu (12437)
alkotasu Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12437

Nem az lehet inkább a dolgok nyitja, hogy az M41-es nem tudná tartani azt a menetrendet, amit a 3-as Dezső? Az elővárosi forgalomban meghatározó a gyorsítóképesség, ami egy Csörgő esetében 4-5 kocsi esetében azokkal a kissugarú ívekkel és nagy emelkedőkkel tarkított vonalon meglehetősen alacsony lenne. Vagy nem jól gondolom?

Előzmény: smnks (12435)
rm40 Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12436
Előzmény: Szarvaskút (12433)
smnks Creative Commons License 2016.03.23 0 0 12435

És akkor szó nélkül fogadjuk el, ha valami nem ésszerű, mert ez Magyarország?

Előzmény: Zemplén expressz (12434)
Zemplén expressz Creative Commons License 2016.03.22 0 0 12434

Jajj! Tök logikus az érvelés. De külföldi kiruccanás után hazatérve, láttad mi van kiírva a határnál a táblára?

Előzmény: smnks (12432)
Szarvaskút Creative Commons License 2016.03.21 0 0 12433

Sziasztok! 

Valaki nem tudja, mi a Máv-os Deziro-k piros színének színkódja?

smnks Creative Commons License 2016.03.21 0 2 12432

Ez meglehetősen hasonló ahhoz, amit én hallottam.

 

A 101-esen, gondolom, csak a személyvonatok kiváltására gondoltál. (;-D)

 

Viszont a (múlt és jövőbeli) lajosi, meg a jelenlegi esztergomi DESIRO dömpinghez egy megjegyzés:

Többször olvastam már vitát itt különböző topicokban, hogy ezen vonalak nagy utasforgalmú járatain Csörgő menjen-e inkább, vagy DESIRO? Egy bizonyos fórumtárs azt szokta hangsúlyozni, hogy mindenképpen a DESIRO menjen, mert az így is olcsóbb!

A magam részéről hozzátenném, hogy viszont ha kiterjesztjük a perspektívát az egész országra, akkor szerintem ez sztornózza elébb említett fórumtárs álláspontjának indokoltságát, hiszen amég vidéken vannak olyan vonalak, ahol Csörgő jár 2 személykocsival, addig miért jár négykocsis csörgős szerelvény helyett tripla DESIRO? Ha a két "jelenséget" együtt summázzuk, már nem hiszem, hogy indokolt a DESIRO-k jelenlegi csoportosítása! Ha pedig még hozzávesszük, hogy a tripla DESIRO-esetén 4 vezetőfülke "üresben fut" (bizony, legutóbb már ilyen számításokat is olvastam hivatkozási alapként, igaz, konkrétan a FLIRT-ökkel kapcsolatban :-)), akkor szerintem ez méginkább el kellene billentse a DESIRO-k mérlegét a lajosi és az esztergomi vonal frekventált járataitól. Ergo, innentől kezdve számomra "flancolásnak" tűnik mindenáron a budapesti elővárosban tartani a DESIRO-kat, és jogosnak érzem a vidékiek panaszát, hogy mindig Budapestnek jutnak a csilivili újdonságok, vidék meg kapja a sz@rt. Hiszen egy (vidéki) kétkocsis csörgős személyvonat kiváltása akár szóló ikermotorkocsival sokkal logikusabbnak tűnne!

És persze tudom, hogy Usgyival már sok ilyen mozdonyos vonatot kiváltottak, de ennek ellenére még mindig közlekedik ilyen. Szóval -szerintem- akkor már inkább menjen a Csörgő négykocsival az elővárosba, és az ennél kisebb kihasználtságú, tehát kevesebb kocsiból álló, jelenleg dízelmozdonyos járatokra vezényeljék az ikermotorkocsikat!

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12430)
Izsó001 Creative Commons License 2016.03.20 0 2 12431

Pénteken találkoztam az Uzsgyik legújabb szolgáltatásával: a gyorsulás jelzővel.

Gyorsítás:

Kifuttatás:

Állítólag halak is lesznek benne. Egyelőre még csak minden második ablakban van akvárium, de hamarosan jobban teljesítünk és minden ablakban lesz. ;)

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12430

Ahogy Szentesen hallották a nem hivatalos híreket:

 

101-es vonal villamosításáig uzsgyikkal akarják felváltani a csörgőket. Debrecenbe több uzsgyi kerülne, amit a kettes vonalról kikerülő Desirokkal pótolnák Szentesen. A 142-es vonal is dezsős lenne.

smnks Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12429

Akkor a félreértések elkerülése végett újra elmondom, hogy az infó nem hivatalos volt, egy debreceni ismerőstől hallottam.

Arra viszont jó, hogy itt felvetésre kerüljön, ki mit hallott?

 

142-es és a FLIRT..! Olvasod te a 142-es topicot néha? (;-P)

 

De, amúgy mondom, én is Dunántúl párti lennék, legalább a DESIRO flotta egyrészével kapcsolatban.

Előzmény: 1047 005-2 (12427)
smnks Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12428

Én úgy tudom, az a diósjenői dezírózás valami vágányzár miatt volt.

Egyébként persze, "elférne" a nógrádi vonalakon is! És igen, szerintem is logikus lehetne az Aszódon át Budapestre közlekedő sebesvonat felélesztése Desiroval, vmint Salgótarján felől is lehetne Desiro a közvetlen vonat (mondjuk a Zemplén-Expressz helyett).

De ez már valószínűleg "bili a kézben" kategória, nem lenne elég minden elképzelésre a 31 darab Desiro. 

Előzmény: krikori (12426)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12427

"1.- Szentesen korszerű motorvonati javítóbázist építettek ki az elmúlt időszakban. Szentesnek amúgy is "hagyománya", ill. "tekintélye" van a dízelmotorkocsik karbantartása terén, így egyfajta "tisztelet" jeléül is kapják. "

 

 

Elég nekik és a környéknek a 40 Tégla.Nincs értelme odavinni a Desirokat.

 

 

 

"Másrészt, ahogy te is írtad, a Desirok egyik várható fő bevetési területe a 142-es vonal lesz a jövőben,"

 

 

Amire már megvették a Flirteket?Sokkal ésszerűbb lenne nekik a Dunántúlra (egy helyre) kerülni (karbantartásilag).

Előzmény: smnks (12425)
krikori Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12426

A Vác-Diósjenő (-Balassagyarmat?) vonalra nem terveznek desirot? Voltak pár éve próbák is Diósjenőig...

(ez már a biliben a kezem kategória, hogy netán (feleleveníteni) egy közvetlen Balassagyarmat-Aszód-Budapest vonatpárt csinálni?)

Persze ebben, ezekben az esetekben célszerűbb lenne Istvántelken hagyni őket, mint Szentesről üzemeltetni.

Előzmény: smnks (12425)
smnks Creative Commons License 2016.03.20 0 0 12425

Üdv Urak!

Egy másik topicban felvetődött kérdésre válaszolnék itt, hogy ott ne offoljunk tovább:

 

Tehát először is nem hivatalosan hallottam az előbbieket.

Másrészt saját fejem után két okot azért el bírok képzelni:

1.- Szentesen korszerű motorvonati javítóbázist építettek ki az elmúlt időszakban. Szentesnek amúgy is "hagyománya", ill. "tekintélye" van a dízelmotorkocsik karbantartása terén, így egyfajta "tisztelet" jeléül is kapják. 

2.- Másrészt, ahogy te is írtad, a Desirok egyik várható fő bevetési területe a 142-es vonal lesz a jövőben, ehhez pedig Szentes közelebb esik, csatlakozó mellékvonalak személyvonataiként pedig eljuthatnának a motorvonatok a bázisra, és viszont, nem kellene szerelvénymenetben közlekedniük.

 

 

Előzmány: Aladár46 (29-es vonal topic, 21053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!

a b