Főleg a Celldömölk és Dombóvár által lefedett Dunántúlon. Még mindig napi szinten vonatlemondások vannak. Plusz 3-3 motor kellene minimum mindkét helyre.
Bz 348 1997 január végén jött ki C-ről Szolnokról hagyományos kontrollerrel, jelátalakítóval, de már gázkar működtető motorral. Rá kb 1 hónapra a Bz 351, azon már a mostani kontroller colt.
Köszönöm a kiegészítést, ennyire mélyen nem foglalkoztam a témával.
A 300-as sorozatban épült motorkocsik D10 motorral és 3 sebességes Voith váltóval készültek, még a régi kontrollerrel és fordulatállítással. Ha jól rémlik tán 4 motor tért el ettől, amin különbözött a fordulat állítás (325, 326 ilyen volt), ezeken ETC-2? terhelésszabályzó? volt már, de még az eredeti kontrollerrel.
Érdekesség, hogy volt pár olyan motor is, amin be volt kötve a retarder és volt külön fékkontroller hozzá.
" ekkor jelent meg az EDC motorvezérlő, az új kontroller."
Az új kontroller jóval megelőzte az EDC-t. A Voith hajtóművek terhelésadóját szinte lehetetlen volt összehangolni a szervo motorral, elsősorban ez indokolta a Trigon kontrollerek beépítését. Az első ilyen szerkezet a Renk váltós BZ 069-ben működött.
Megemlíteném még, hogy a D 10 motorokat megelőzte a Bz 044-45-be beépített Rába-Man 2156 motor, majd újabb négy motorkocsiba (az egyik a 043) ennek a motornak turbóval "megerőszakolt" változata. Csak ezután jött a D10 Praga váltóval, ami szintén hibás elképzelés volt, a váltók nem bírták a megnövekedett nyomatékot. Ezután következtek a Voith váltók, és csak ezután a MAN motor
Igazad van, kihagytam a mellékből készülteket. Koromból kifolyólag sajnos rohamosan hülyülök, így az is meglepett, hogy 23 IP-t írtál. Én lemaradtam 20-nál.
A háromszázasok az első remotorizált széria, még Rába D10 motorral, néhány példány kivételével még az eredeti szervós fordulatszám állitással és az eredeti "kattogós" kontrollerrel. Csak 3xx-kal tudtak szinkronban együttműködni.
A későbbi sorozat már MAN motort kapott, ekkor jelent meg az EDC motorvezérlő, az új kontroller.
A következő fővizsgák során a 3xx széria is egységesítve lett a későbbi kivitelnek megfelelően.
Szerintem a listából kihagyhatjuk a régóta selejtre váró gépeket. Pl. Szentesen a 3 "letétes 323.336,362 melyek 2010 tavasza óta állnak, vagy a balesetes 238, amelyikből szintén nem lesz már üzemelő gép.