Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2023.02.28 0 1 16385

Diósjenő fele dupla motorok helyett mellék? Nem, mintha mellékből olyan sok lenne, de azt talán könnyebb lenne átcsoportosítani.

Előzmény: M41 2180 (16384)
M41 2180 Creative Commons License 2023.02.28 0 4 16384

Főleg a Celldömölk és Dombóvár által lefedett Dunántúlon. Még mindig napi szinten vonatlemondások vannak. Plusz 3-3 motor kellene minimum mindkét helyre.

Előzmény: bzmotoros (16383)
bzmotoros Creative Commons License 2023.02.28 0 2 16383

Elvileg kellene, de brutál géphiány van országosan.

Előzmény: Gale Jose (16380)
r1232 Creative Commons License 2023.02.27 0 0 16382

Akkor megvan másik kettő eltérő fordulatszám âllítással szerelt gép.

Előzmény: bzmotoros (16378)
r1232 Creative Commons License 2023.02.27 -1 3 16381

Nem véletlenül maradt ezen a környéken, ahogy a 320 is kisegítésnek jött.

Előzmény: Gale Jose (16380)
Gale Jose Creative Commons License 2023.02.27 0 2 16380

Bzmotoros szentesi kollégát kérdezném, a 268 nem kell Szentesre? Másfél éve Cell, Zeg és Sv környékét járja.....

Előzmény: bzmotoros (16378)
István Földvári Creative Commons License 2023.02.27 0 0 16379

"hagyományos kontrollerrel, jelátalakítóval, de már gázkar működtető motorral."

 

Kolléga úr (ha még használhatom ezt a kifejezést) ez nekem új. Mi volt a jelátalakító, a hagyományos kontroller hogyan működtette az aktuátort?

Előzmény: bzmotoros (16378)
bzmotoros Creative Commons License 2023.02.27 0 1 16378

Bz 348 1997 január végén jött ki C-ről Szolnokról hagyományos kontrollerrel, jelátalakítóval, de már gázkar működtető motorral. Rá kb 1 hónapra a Bz 351, azon már a mostani kontroller colt.

Előzmény: r1232 (16377)
r1232 Creative Commons License 2023.02.26 0 1 16377

Köszönöm a kiegészítést, ennyire mélyen nem foglalkoztam a témával.

A 300-as sorozatban épült motorkocsik D10 motorral és 3 sebességes Voith váltóval készültek, még a régi kontrollerrel és fordulatállítással. Ha jól rémlik tán 4 motor tért el ettől, amin különbözött a fordulat állítás (325, 326 ilyen volt), ezeken ETC-2? terhelésszabályzó? volt már, de még az eredeti kontrollerrel.

Érdekesség, hogy volt pár olyan motor is, amin be volt kötve a retarder és volt külön fékkontroller hozzá.

Előzmény: István Földvári (16375)
István Földvári Creative Commons License 2023.02.25 0 0 16376

"Volvo-Penta? motorral."

 

Emlékeim szerint eredetileg 12 db készült Volvo-Penta motorral, a többibe MAN 2866 LUH20 került.

Előzmény: r1232 (16371)
István Földvári Creative Commons License 2023.02.25 0 2 16375

" ekkor jelent meg az EDC motorvezérlő, az új kontroller."

Az új kontroller jóval megelőzte az EDC-t. A Voith hajtóművek terhelésadóját szinte lehetetlen volt összehangolni a szervo motorral, elsősorban ez indokolta a Trigon kontrollerek beépítését. Az első ilyen szerkezet a Renk váltós BZ 069-ben működött.

Megemlíteném még, hogy a D 10 motorokat megelőzte  a Bz 044-45-be beépített Rába-Man 2156 motor, majd újabb négy motorkocsiba (az egyik a 043) ennek a motornak turbóval "megerőszakolt" változata. Csak ezután jött a D10 Praga váltóval, ami szintén hibás elképzelés volt, a váltók nem bírták a megnövekedett nyomatékot. Ezután következtek a Voith váltók, és csak ezután a MAN motor

Előzmény: r1232 (16369)
V43 1359 Creative Commons License 2023.02.25 0 0 16374

Semmi gond, nekem még frissebbek ezek a dolgok, noha már én sem foglalkozok velük napi szinten.
Pedig stimmel a 23 db IP, 398-tól 420-ig az annyi. :-)

Előzmény: István Földvári (16373)
István Földvári Creative Commons License 2023.02.25 0 1 16373

Igazad van, kihagytam a mellékből készülteket. Koromból kifolyólag sajnos rohamosan hülyülök, így az is meglepett, hogy 23 IP-t írtál. Én lemaradtam 20-nál.

Előzmény: V43 1359 (16352)
HBweb hu Creative Commons License 2023.02.23 -1 4 16372

Amíg nem ásod bele magad pl. a Bh/Bhv kocsik történelmébe, addig azt hiheted, hogy a Bz-sztori bonyolult. 

:-)

Előzmény: Gordon Zsigmond (16370)
r1232 Creative Commons License 2023.02.21 0 0 16371

Még ott voltak az Interpicik 398-tól folytatva a számozást, szintén eltérő kivitelben, Volvo-Penta? motorral.

Előzmény: Gordon Zsigmond (16370)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.02.21 0 0 16370

Nem kicsit bonyolult...

Előzmény: r1232 (16369)
r1232 Creative Commons License 2023.02.21 0 5 16369

A háromszázasok az első remotorizált széria, még Rába D10 motorral, néhány példány kivételével még az eredeti szervós fordulatszám állitással és az eredeti "kattogós" kontrollerrel. Csak 3xx-kal tudtak szinkronban együttműködni.

A későbbi sorozat már MAN motort kapott, ekkor jelent meg az EDC motorvezérlő, az új kontroller.

A következő fővizsgák során a 3xx széria is egységesítve lett a későbbi kivitelnek megfelelően.

Előzmény: Gordon Zsigmond (16368)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.02.21 0 0 16368

Értem a koncepciót (301-től indultak, elfogyott a hely, hát elkezdtek a 301 elé, kvázi visszafelé számozni), csak a mögötte lévő indokokat nem.

 

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (16364)
bzmotoros Creative Commons License 2023.02.21 0 0 16367

Szerintem a listából kihagyhatjuk a régóta selejtre váró gépeket. Pl. Szentesen a 3 "letétes 323.336,362 melyek 2010 tavasza óta állnak, vagy a balesetes 238, amelyikből szintén nem lesz már üzemelő gép.

Előzmény: HBweb hu (16366)
HBweb hu Creative Commons License 2023.02.21 -1 1 16366

Picit finomítsuk!

 

301, 302

303, 304 (ezekből lett később a 297 és 298)

305 » 397: nagyjából a fővizsgára bekerülés sorrendjében

200 » 299: nagyjából eredeti pályaszám szerinti sorrendben

160 » 199, 300: a maradék. Az eredeti 162, 171, 176, 186 és 196 is ebbe a tartományba esett, ezek megőrizték a pályaszámukat. 

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (16364)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16365

Nem a napi szintű változásokra gondolok, mert azt tényleg szinte lehetetlen követni.

Több éve selejtezett motorok hibái pl. Valahol oda sincs írva, hogy selejt.

Több motornál is fel van tüntetve, hogy valahol léteznek még. Igaz, létez(het)nek... pl. reggelente a kávés csészébe, amivel kevergetik a nedüt.

 

Ha kicsit ráfekszik még a kutatásra a lista készítője, akkor jó lehet, hajrá! :))

Előzmény: Gál José (16363)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2023.02.20 0 1 16364

301-gyel kezdték. Végül azért lett 160 az eleje, mert 397 lett a vége, és 236 készült, de kettőt átszámoztak. Érthető? :)

Előzmény: Gordon Zsigmond (16360)
Gál José Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16363

Persze, sajnos napi szinten változik... de, ha van bent javítani való, megköszönném az infót!

Előzmény: hol_itt_hol_ott (16362)
hol_itt_hol_ott Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16362

"Szinte"

 

Ez a szó helyes! Ezt a listát sem szabad hibátlannak elkönyvelni, de egy alapnak jó.

Előzmény: Gál José (16357)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16361

Akkor 236 + 23 IP, az 259 és a GySEV két egysége, összesen 261 jármű, ha jól számolom.

Előzmény: Csörögjünk Mizsére (16359)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16360

Tényleg, annak mi volt az oka, hogy pont 160-nal kezdték újraszámozni őket?

Előzmény: M41 2180 (16358)
Csörögjünk Mizsére Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16359

A 303-304-ből lett a 297-298, szóval összesen 236 almásláda készült.

Előzmény: M41 2180 (16358)
M41 2180 Creative Commons License 2023.02.20 0 0 16358

Úgy számoltam hogy a 160-397 plusz a picik. Nyilván olyan soha nem volt hogy mindegyik üzemképes lett volna 

Előzmény: István Földvári (16351)
Gál José Creative Commons License 2023.02.20 -1 5 16357

Szinte naprakész lista

r1232 Creative Commons License 2023.02.20 0 1 16356

Bár egyszerre sosem volt ennyi.

Előzmény: Gordon Zsigmond (16353)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!